Отговори
# 480
  • Мнения: 17 054
Мисля си, че той имаше нужда да му се дават малко по-сложни задачи, а не да скучае година и нещо в часовете. Не знам дали е талант, вероятно не. Просто имаше някакъв ресурс, който остана неразвит, както рисуването и музиката - не пожела да се занимава. Насила не става, поне при него

# 481
  • Мнения: 2 232


Пита ме 7мокласника, но нямам време.
Каза,че а подточка е получил 24, после зациклил.

# 482
  • Мнения: 9 488


Пита ме 7мокласника, но нямам време.
Каза,че а подточка е получил 24, после зациклил.
Втория ден, до това място т.C (BC=х) ще ходят време t2=х/4.8
часа ще е 9 10/60  + t2
Първия ден до същото място са изминали разстояние АС=24-х и са стигнали до същото място в същия час (тръгнали са в 8:00) t1 =(9:10+ t2 ) - 8
t1 =1 10/60 + t2
За да изразим t1 с пътя обаче, имаме два варианта - преди почивката или след почивката са минали това място
Вар.1 Минали са оттам преди средата на пътя
t1=(24-х)/6
Вар.2 Минали са оттам след средата на пътя и съответната почивка
t1=12/6+20/60+(12-х)/7.2

Решаваме за х уравнението
t1 =1 10/60 + t2
Вар.1
(24-х)/6=х/4.8

Вар.2
12/6+20/60+(12-х)/7.2 = 1 10/60 + х/4.8

И търсим после времето и конкретния час

Последна редакция: ср, 11 юни 2025, 17:58 от peneva_a

# 483
  • Мнения: 9 115
Русалка, благодаря, че го написа толкова подробно. Аз не успях да се изразя така добре. 
Алиса, аз съм много за тренирането на мозъци, но съм много против дресировката.

# 484
  • В Страната на чудесата
  • Мнения: 405
Динчо, за мен състезателните задачи са верният ключ за развиване на мислене.
Училищната математика става идеално за дресировка.
Всичко, за което е писала Русалка, аз мисля, че го изчерпах с последното си изречение в предния пост.
Не ми харесва, че фокусът винаги се измества към родителите с "неправилната преценка" за децата си.
Аз говоря за другите и отговорих на конкретен въпрос.
Като пуснеш едно дете, което върви напред, по течението... заминава у блатото.
Толкова по темата.

А на който му се решават задачи, пускам пак същата от преди няколко страници.
Яко се забатачих с доказването, че няма такива числа. Disappointed Relieved С кръгове на Ойлер пробвах, едно от сеченията е равно на 0, не знам дали това би могло да се използва?

# 485
  • Мнения: 709
Според мен става с кръгове на Ойлер. Друг начин (по-трудоемък малко) е да разпишеш вида на уравненията и после остатъците. Идеята е, че остатъкът трябва да е по-малък от частното (дано не бъркам термина). Т.е. нужно е да се запишат само остатъците до достигане на частното в общите уравнения. Така се вижда, че нямат общи.

Последна редакция: нд, 15 юни 2025, 10:41 от Tisisat

# 486
  • Мнения: 980
Ако едно число дава остатък 1 при деление на 6, то дава и остатък 1 при деление на 3.

Ако едно число е кратно на 9, то дава остатък 0 при деление на 3.

 Не може да съществува число, което дава едновременно два различни остатъка при деление на 3.

# 487
  • Мнения: 31
Здравейте, моля за помощ за тази задача за 8-ми клас, подточка Б.
Допълвам се: Реши я осмокласникът. Няма да трия поста, нека я има като "казус". Но така е надраскал решението, че ме е срам да го снимам.

Последна редакция: пн, 16 юни 2025, 20:56 от gerwell

# 488
  • Мнения: 3 482
Ако може да се впише окръжност в АРСN, то
СN+AP=AC+PN
AP=PN (P лежи на симетралата)
=> CN=AC, AC=5
AC=5
BN=AM=2
BC=BN+NC=7

# 489
  • Мнения: 31
Благодаря, solnichka,  това е ползвал щ, че P лежи на симетралата

# 490
  • В Страната на чудесата
  • Мнения: 405
Ужасно е тихо тук, преди утрешната офанзива... Rolling Eyes
Май само аз си пиша и то за една и съща задача  Joy

Tisisat, не става с кръгове на Ойлер в крайна сметка, защото водят до грешен отговор 8.
С разписване става, да. Но е много хамалско.

Ако едно число дава остатък 1 при деление на 6, то дава и остатък 1 при деление на 3.

Ако едно число е кратно на 9, то дава остатък 0 при деление на 3.

 Не може да съществува число, което дава едновременно два различни остатъка при деление на 3.

Благодаря! И детето така я беше решило, но си бях наумила, че има и друго решение.
Благодаря на всички, които се включиха по казуса! Flowers Rose Flowers Rose Flowers Rose

# 491
  • Мнения: 709
Ужасно е тихо тук, преди утрешната офанзива... Rolling Eyes
Май само аз си пиша и то за една и съща задача  Joy

Tisisat, не става с кръгове на Ойлер в крайна сметка, защото водят до грешен отговор 8.
С разписване става, да. Но е много хамалско.

Ако едно число дава остатък 1 при деление на 6, то дава и остатък 1 при деление на 3.

Ако едно число е кратно на 9, то дава остатък 0 при деление на 3.

 Не може да съществува число, което дава едновременно два различни остатъка при деление на 3.

Благодаря! И детето така я беше решило, но си бях наумила, че има и друго решение.
Благодаря на всички, които се включиха по казуса! Flowers Rose Flowers Rose Flowers Rose

Ъ? Аз уж пробвах и не се засичаха... Кой знае къде съм спала пак. Ако намеря листа, ще погледна.

# 492
  • Мнения: 741
Здравейте! Моята дъщеря има задача да направи,но аз не разборам от компютри.
Можете ли да ни помогнете?

# 493
  • Мнения: 9 488
Задачата е пряко свързана с това, което учат в училище за съответната програма. Не иска "знаене на компютри", а отваряне на учебника, пуснане на MS Access... (ако трябва да иде в училище, библиотека или стая по информатика, където имат достъп децата, ако няма как вкъщи)
Задачата е написана толкова детайлно постъпково, че даже не се сещам, как някой да помогне, освен да седне и да го направи на програмата. Но не виждам това с какво ще помогне.

# 494
  • Мнения: 902
pilence2, намирате учебник по Модул 1. ИТ за 11 клас, на Домино е много простичко обяснено.
Трябва ви програмата MS Аccess - част от офис пакета и девойката изпълнява стъпка по стъпка условията на задачата.
Пишете ми на лично за съдействие, ако не се справи.

Последна редакция: чт, 19 юни 2025, 15:09 от merilen

Общи условия

Активация на акаунт