Отговори
# 345
  • Мнения: 9 519
И моите деца са го учили, както Динчо показа... Това с прибавяне и изваждане, я се сетят, я не Smiling Imp
Имаме а+b (или а-b) и a2+b2 и търсим а.b, повдигаме на втора степен и вадим наличните  Simple Smile

# 346
  • София
  • Мнения: 20 073
Сещат се, сещат се, Пенева, нямат избор.. Когато, както е казала Светлето, задачата е за най-малка/най-голяма стойност, нямат избор - със знанията, които имат към момента, могат само с отделяне  на точен квадрат да  решават. За другите задачи е супер да могат и по двата начина, така под стрес все за единия ще се сетят на НВО Simple Smile

# 347
  • Мнения: 76 277

svetlaem , тази как се решава с допълване до точен квадрат?

teta, по принцип се допълва до точен квадрат и трябва да го знаят,защото се учи при разлагането и им трябва при намиране на най-малка или най-голяма стойност и тогава показания от Dincho, начин не им върши работа/иначе по принцип може и така/.

Последна редакция: пт, 16 май 2025, 13:37 от teta75

# 348
  • Мнения: 9 130
Най-добре да се знаят и двата начина, защото не се знае кой ще ти потрябва.😀

Тета, така например.

Последна редакция: пт, 16 май 2025, 13:40 от Dincho

# 349
  • София
  • Мнения: 20 073
И тук  като в почти всяка такава задача има  варианти, номерът е просто да отделяш дадената разлика а-b. Ето и втори начин, има  гарантирано и други.


Скрит текст:
Сетих се в тази връзка за един  мнооооого отдавнашен случай в  един математически форум. Една седмокласничка пусна питане за задача за работа. Някой й я  реши, но с дробно уравнение. Друг ( в случая дъщеря ми) й я пусна с един вид седмокласно линейно. Трети с  друго, четвърти вече не помня с какво.. И онази мома на  всички пуснали решения без първия   насвятка отрицателни вотове, хаха.. Някой от пускалите решения й каза,  че е по-добре да се запознае с всичките варианти,понеже  ще й е в плюс да види разни подходи към задачата. И  тази фръцла рече, че не я интересували различни начини, приемала за верен само първия с  променливи в знаменателя, понеже г-жата в курса така им показала.. Някой й обясни и я помоли да се кротне малко, понеже това, което й е  показала госпожата, е вярно, да, но не е седмокласно. И тази рипна да твърди, че е , и напраска още минусови вотове.. Интересни времена бяха.. Помниш ли я тази, Ганис Simple Smile След време поне се извини, понеже явно и от другаде беше разбрала, че хората са били прави...
Та мисълта ми беше, че е  най-добре по Мечо-Пуховски да знаят Simple Smile, колкото повече, толкова повече..

Последна редакция: пт, 16 май 2025, 14:09 от Просто русалка

# 350
  • у дома
  • Мнения: 8 015
Най-добре да се знаят и двата начина, защото не се знае кой ще ти потрябва.😀


На същото мнение съм-ако не се лъжа миналата година познати деца бяха решили задачата с разлагането от втората част на НВО 7 кл по 4 различни начина-на всички си им бяха дали точките за нея.

teta,дали са ти варианти...

Последна редакция: пт, 16 май 2025, 15:02 от svetlaem

# 351
  • Мнения: 76 277
Благодаря ви, дами !

# 352
  • Варна
  • Мнения: 209
Здравейте, дами! Може ли помощ за две задачи за седми клас:

# 353
  • у дома
  • Мнения: 8 015

Това за 5та,тук е 2ра,защото е по старата учебна тетр на Архимед-даже имам спомени ,че някой скоро питаше за нея..

# 354
  • Варна
  • Мнения: 209
Благодаря svetlaem! Ако някой може да помогне и за другата задача.

# 355
  • Мнения: 932
оlly,
ето чертеж на втората задача, надявам се да става ясно. Имаме еднакви триъгълници. Ъглополовяща може да се докаже с равни разстояния от раменете на ъгъла - в случая построяваме съответние височини - в еднакви триъгълници са равни. Получава се един квадрат, чийто диагонал се явява CO.
Скрит текст:

# 356
  • Варна
  • Мнения: 209
Благодаря, merilen!!! Два дена е мисля.Blush

# 357
  • София
  • Мнения: 2 712
Здравейте, може ли помощ за тези 2 задачи за 7ми клас:

# 358
  • Мнения: 9 130
Яна, свържете D и М. DM и СМ медиани към АВ. DM=AM=BM=CM.
Оттук ще сетите ли?

# 359

Общи условия

Активация на акаунт