Начинаещи шофьори

  • 2 856
  • 86
  •   1
Отговори
  • Мнения: 43
Здравейте, из неволите на начинаещите шофьори. 😁 Карам от около месец г/д сама, първия път задължително исках с мен да има някой, но няма как. Мн бързо влязох в ритъм. Карам си не се притеснявам както си мислех! Нямам произшествия слава богу всичко е ок, но аз винаги спирам на стопа, навик ми е но ми се случва вече няколко пъти спра ли на стопа и се започва едно пибиткане което мн ме напряга! На светофар също, не минавам на жълто, червено чакам си зелено 😁 но отново 2 3 пъти ми се случва да ми пибиткат докато свети жълто мн се напрягам когато стане така! Искам да съм прилежен шофьор все пак возя детето си не искам да застрашавам и околните но сякаш всеки си кара както си иска. Гледам много от шофьорите мигачите ги няма при тях 😅 бързат случвало ми се е да ми вземат и предимството почти в последния момент супер много се изнервям на това защото за мен е мн безрасъдно и може да станат мн бели.... на кръговите сякаш не знаят какво правят и си минават ей така както си могат а не както е правилно.... Интересно ми е при вас как протича нещата мили хора 😊

# 1
  • Мнения: 51 010
Tрябва ти опит. С времето ще свикнеш да не се връзваш на клаксоните, ще овладееш и нюансите на това кога и как да пренебрегваш някои правила. Защото има случаи, когато стриктното спазване на правила води до опасност от сблъсък, най-вече защото ако оставиш малко пространство на агресивните шофьори те се намърдват и става опасно. Иначе не ми се е случвало да ми свиркат да потеглям още на жълто, но пък е много опасно рязко да спираш на жълто, ако зад теб има друга кола. Пак е въпрос на преценка и е трудно да се опише тук. Ще развиеш и усет за това кой се готви да се престроява или завива без мигач и прочее.

# 2
  • Мнения: 1 946
Ще свикнеш 🙂
Ще свикнеш, че на платното има всякакви и не трябва да ти пука, че някой нетърпеливо бибитка отзад. Все едно го няма. Ще чака. И той е бил млад и неуверен шофьор.

Има ли в Бг знак, символ, който показва, че човек е току-що взел теорията и може да шофира само в присъствието на друг шофьор до него или пък че е току-що взел книжка?
Ако има такъв, сложи си го на предното и задното стъкло, това помага много околните да са по-толерантни.

При нас е едно голямо Р, с широчина около 1 см, на лист А4. Забелязах, че когато дъщеря ми се учеше и беше още неопитна, шофьорите бяха по-толерантни, спазваха повече дистанция, а и знаците. Пазеха се от нея един вид, това е ефекта на знака 😀

Казано сериозно, новите шофьори се стараят много всичко да е "по правилата", и така е редно, НО.. има много ситуации, в които правилото е "малко по-гъвкаво" да е неспазвано стриктно да кажем, тоест ако си много фиксирана в правилата, не усещаш динамиката на истинското движение. Много трудно е за обяснение.
Ако можеш, шофирай първите месеци с някой шофьор с опит, и не по един и същ маршрут и часово време, а различни. Ще те накара да усетиш за какво става въпрос.

Успех!

# 3
  • Мнения: 2 887
В никакъв случай не съм съгласни със “заобикалянето” на някои правила и “гъвкавите” правила. Правилата са такива каквито са и се спазват.
На стоп се спира. Това, че си спряла, оглеждала си се прекалено дълго и някой отзад вече не издържа, щото на следващото кръстовище пак ще сте заедно, ама той иска да е пред теб е негов проблем. На светофара се тръгва на зелено. Относно спирането на жълто - можеш да минеш и на жълто в описаната от ЧС ситуация.
Да ме прощавате, но българските шофьори са изключително припряни, нервни и изнервящи. Все бързат, все натискат, все свирят и святкат. За такова поведение в Германия отнасяш глоба, защото веднага те докладват. Свирила съм на светофар ако видя, че минава време, а колата не тръгва, очевидно не и видял, но никой никога не ми е свирил защото той така е решил. В България се кара ужасно.

# 4
  • Мнения: 51 010
В никакъв случай не съм съгласни със “заобикалянето” на някои правила и “гъвкавите” правила. Правилата са такива каквито са и се спазват.

Ами ето пример с две правила, които дъщеря ми опита да спази и едва не катастрофирахме:
- При НДК, като се идва откъм Бояна, където се събират две платна, има една доста дълга защрихована зона, която по правилник не бива да се настъпва. Да де, ама ако престроявайки се наляво не я настъпиш, а караш по правилната траектория, задният я настъпва и после отивате един в друг.
- Или на определени места, ако завиващ по правилната дъга, задният те засича сечейки направо и пак идва БУМ.

# 5
  • Мнения: 43
Забелязала съм на стопа има хора изобщо не спират сякаш го няма, а отгоре се засилила кола и този пред мен набива рязко спирачка и добре че пазя по голяма дистанция иначе какво се случва .... преди докато караше мъжа ми не се вглеждах в тези неща и си казвах че преувеличава когато се ядоса на някой но сега отлично го разбирам! Не спирам рязко на светофарите знам какво може да се случи ако го направя... но ми е странно да ми свети жълто и да ме натискат да минавам, не го разбирам случвало се е рядко, но се случва..... не мога да заобикалям правилата гледам да съм стриктна! Така ми е обяснено и гледам да спазвам всичко както трябва на пътя! Но хората си карат както си им харесва правилата за движение не ги греят мн мн 😐.... но това за стопа най много ме озадачава защо не спират а си перкат просто ...

# 6
  • Мнения: 1 946
Имах предвид друго под гъвкавост и в никакъв случай стопа - който чете, разбира.
На СТОП се спира. Затова е и поставен, защото е преценена необходимостта му.

# 7
  • Мнения: 3 176
Това си е действителността при нашите шофьори. Нервни,бързат,карат с превишена скорост,няма мигачи,няма нищо. Особено сутрин са най-неадекватни. С времето ще спреш да им обръщаш внимание. Още с учебната кола са ми обръщали огледалата,крещяха ми,свиреха....Абе Бай Ганьо си е Бай Ганьо Simple Smile И особено като видят жена зад волана,съвсем им избива селското и простотията.

# 8
  • Мнения: 43
Това си е действителността при нашите шофьори. Нервни,бързат,карат с превишена скорост,няма мигачи,няма нищо. Особено сутрин са най-неадекватни. С времето ще спреш да им обръщаш внимание. Още с учебната кола са ми обръщали огледалата,крещяха ми,свиреха....Абе Бай Ганьо си е Бай Ганьо Simple Smile И особено като видят жена зад волана,съвсем им избива селското и простотията.


О да това като видят учебна кола е страшно наистина..... като няма наказани за постъпките нормално да останат с чувство за безнаказаност и да продължават да си правят каквото си искат! Ако има глоби няма да е така ...

# 9
  • Мнения: 2 451
Ще се научиш да предвиждаш кой каква глупост се готви да направи и с времето ще се научиш да се справяш все по-добре и по-добре в такива ситуации. Масово не се спазват правилата. Това ленти, задължителна посока на движение, има ли, няма ли обратен завой… Почти никой не го интересува. Това е и причина за голяма част от задръстванията.

Шофирам от година, като всеки ден прекосявям София от единия край до другия по няколко пъти и на всякакви неща се нагледах вече. Първоначално се изненадвах как е възможно, после се ядосвах и тихичко си ругаех цветисто в колата, сега просто се дразня. Въпреки това все още има какво да ме изненада. Не знам дали и след десет години ще съм видяля всяка тъпотия на пътя.
Скрит текст:
Вчера на едно малко кръстовище със светофар със секция само наляво завивам, но автомобилът пред мен решава да направи забранен обратен. Изпада обаче в конфликт със завиващ надясно на кръстовището и му хрумва гениалната идея да се дръпне назад. В същото време първа кола от лената за направо от дясната ми страна решава, че също ще завива наляво. Аз съответно попаднах в нещо като сандвич и каращият назад ме подпря, след което слезе да ми се кара.

Един от христоматичните спорове за София е има или няма обратен завой на бул. България и бул. Тодор Каблешков. Има фуйсбук публикации по въпроса със стотици коментари отдолу, авто инструктури имат видеа, разглеждащи точно този въпрос. Докато не го обяснят в централната емисия новини по някоя от най-гледаните телевизии едва ли спорът между шофьорите ще бъде разрешен, но и това едва ли ще помогне.

Последна редакция: нд, 30 мар 2025, 01:51 от Rebel Rebel

# 10
  • Мнения: 51 010
Имах предвид друго под гъвкавост и в никакъв случай стопа - който чете, разбира.
На СТОП се спира. Затова е и поставен, защото е преценена необходимостта му.

Да, ама извън града поне половината знаци СТОП са сложени много рано и даже и да спреш нищо не виждаш. Трябва да минеш още два метра и тогава да се огледаш.

# 11
  • Мнения: 1 946
Имах предвид друго под гъвкавост и в никакъв случай стопа - който чете, разбира.
На СТОП се спира. Затова е и поставен, защото е преценена необходимостта му.

Да, ама извън града поне половината знаци СТОП са сложени много рано и даже и да спреш нищо не виждаш. Трябва да минеш още два метра и тогава да се огледаш.

Така е, Черна станция .
Затова й трябва опит с някой, който във всяка ситуация (както и описаните от теб в предишен пост), ще й обясни как да реагира според нея.

Има и знаци, пред които има дървета, които буквално ги закриват с клоните и листата си.
Всичко има.

Преди много години моят инструктор точно това ми каза - колкото и години да минат, колкото и опит да има един шофьор, никога да не се взема на сериозно.. Защото винаги може да попадне в непредвидена и непозната  ситуация.

Последна редакция: сб, 29 мар 2025, 15:34 от Valerie R

# 12
  • Мнения: 6 373
Ей така, по описания от Вас начин с широко отворени очи 😁

# 13
  • Варна
  • Мнения: 38 342
Аз пък не съм съгласна с карането с придружител. Личното ми мнение е, че всеки трябва сам да кара, сам да изпита нещата, сам да си избира маршрут, да вижда ситуации и да ги отработва. На млад шофьор, който тепърва свиква с колата и с трафика, който се опитва да гледа навсякъде и главата му бръмчи, само му трябва някой да му дудне от съседната седалка, да му налива още информация и да го кара да мисли и да шофира по неговия начин. Всеки е за себе си и трябва сам да намери мястото си зад волана. Аз така мисля и така практикувам.

# 14
  • Мнения: 51 010
Всичко по реда си. Първо малко с придружител, после сама в часовете със слаб трафик и след това сама по всяко време. Не става въпрос за дуднене, а за споделяне на опит от по-опитния до младия шофьор.

Общи условия

Активация на акаунт