По колко часа на ден децата имат досег с екран? Трябва ли в училище да има телефони? Как изглежда технологичното бъдеще за днешните деца? Какво има смисъл да учат? С какво е различно днешното родителство?

Тези и още много важни въпроси отправих в началото на февруари към родителите и близките на деца до 11 години. Анкетата на моя скромен сайт Дигитални истории събра повече от 350 мнения. Изводите са показателни, замислящи. Посланията, събрани там, си струва да бъдат четени и обсъждани.

Според включилите се в анкетата:

  • Телефоните нямат място в училището и детската градина
  • 25% от родители признават, че имат проблем с контрола на екранното време
  • Време е час по скоро да започнем сериозни промени в образователната система, за да е адекватна към днешния ден.
  • Доминират сериозно хората, които смятат, че днес родителството е по-трудно и драстично променено в сравнение с преддигиталните времена.
  • Огромна част от родителите смятат, че децата им ще живеят в много различни времена, често ще сменят професиите си и трябва да са готови за тази адаптивност.
  • Темата за изкуствения интелект разделя сериозно хората за това дали е положително или отрицателно явление от гледна точка на бъдещето на децата им.
  • За родителите е важно да има по-широк обществен разговор и повече полезни източници, които да им помагат за здравословната среща на децата с технологиите.

Ако са ви интересни по-подробните резултати, ще ги намерите тук.

Изненадва ли ви нещо в мнението на родителите?