Дете с аутизъм в градината. Права?

  • 16 862
  • 110
  •   1
Отговори
# 45
  • София
  • Мнения: 1 078
Е, хайде, хайде.
И Уолф да казва чак, че съм нацистка.
Мисля, че нещата се израждат в невъзможен спор, поради простата причина, че не можем на живо да поговрим и трябва да се пишат неща, които всеки си тълкува както пожелае.
Как да обясня, че не става въпрос за мое мнение по въпроса с китайския език. Просто колкото и да се старая, а аз го правя! децата, които не са за паралелката (било то заради по-ниски възможности за изучаване на езика или липса на интерес, защото са ги вкарали насила и много други причини) просто не остават в нея. Напротив, заради категоричното ми лично отношение към всяко дете отделно съм "спасила" от отпадане поне десетина деца, като им помагам да преодолеят шока от трудността на езика и да се приучат на по-високи темпове на учене, както и на конспектиране. Това ми коства маса допълнителни часове и постоянно присъствие. Не съм си позволила например за 6 години да сляза в учителската стая, просто защото това е времето на въпросите и децата имат по-голяма нужда от мен, отколкото аз - от приказки с колегите.

Конкретно по темата мисля че уточних - не говоря за аутисти конкретно, а дори и за просто лошо възпитани буйни деца, които системно тормозят останалите в детска градинка или училище. Прави сте, че е задължение на персонала да се бори, но искам да кажа, че възможностите не са безгранични. Хората просто не са добре обучени за някои видове проблеми, хайде сега разстреляйте ги и си затворете очите за всичко останало, което правят.

Мисля, че основният въпрос е следния: вие самите ако виждате, че заради дете с особени нужди или независимо поради какви причини страдат вашите деца в групата (в случая не ги извеждат на разходка) какво ще направите?
Трябва ли да се влиза в положението на едно дете за сметка на цялата група.

# 46
  • София
  • Мнения: 9 909
Кенга,Мая ти е описала подробно пътя,по който трябва да мине детето-комисия в РИО,да му се отпусне при нужда ресурсен учител и прочие.Казвам ти го от опит-съвсем скоро ние с дъщеря ми минахме през такава комисия,отпуснаха ни се ресурсен учител и психолог.
Това,което обаче аз не разбирам е,защо не могат да изведат децата навън,в двора?Просто ще наблюдават детето да не избяга.Аз не съм аутист/поне не съм освидетелствана Wink/,но от градината съм бягала точно два пъти...а бях кротко дете.А детето агресивно ли е,бие ли се?
Аз не мога да приема,че учителките не са запознати с плана за интеграция на деца с увреждания.Друг е въпроса ако те наистина са решили,че на детето не му е мястото в групата Confused.
Ако ми дойде дете аутист колкото и да ми е симпатично ще посъветвам родителите да си го преместят и определено няма да се занимавам единствено с него за сметка на другите 25. Смятам за натрапване подобно отношение на родителите. Болните им амбиции просто нищо не струват не защото така казвам аз, а защото така стоят нещата. С китайски език, каквато ми е специалността, не може да се занимава всеки, това е.

А преди да помолиш родителите да си го преместят ще се опиташ ли да работиш и с него?Много ми е интересно какво ще отговориш.Ще се поинтересуваш ли примерно що е то аутизъм?Защото има аутисти,които доста по-бързо биха научили китайски дори и от тебе.
Болните амбиции,както ти ги наричаш,са всъщност борба на родителите детето им да покаже пълния си потенциал,да се чувтва значимо,както всяко друго дете.Това не са болни амбиции,вярвай ми,казвам го от опит.

Последна редакция: пн, 26 мар 2007, 14:14 от Валенцето

# 47
  • София
  • Мнения: 13 238
Мисля, че основният въпрос е следния: вие самите ако виждате, че заради дете с особени нужди или независимо поради какви причини страдат вашите деца в групата (в случая не ги извеждат на разходка) какво ще направите?
Трябва ли да се влиза в положението на едно дете за сметка на цялата група.
Ами първо ще си задам въпроса "Защо не ги извеждат"... и сега си го зададох, поставих се на мястото на родителите. И установих, че не ги извеждат, защото на учителките не им се занимава!!!! Моето дете спада към тия дето са невъзпитани (според теб). По професионално мнение на учителката (наистина професионално), тя е дете с огромен потенциал и минимални задръжни процеси... като педагог трябва да знаеш тези термини... Та сега какво, сигурно родителите трябва да вдигнат бунт, защото моето невъзпитано дете може да организира бягство на групата ли... Не, просто учителките й (слава богу) не виждат единсвено и само липсата й на задръжки, а огромния й потенциал. За тях той е по-важен, защото задръжните процеси се изграждат...

Аман пък от квалификации и етикети. Ей от това най- ме е страх да не й лепнат етикета невъзпитана просто защото не изпълнява команди като куче...

# 48
  • София
  • Мнения: 1 078
Мисля, че основният въпрос е следния: вие самите ако виждате, че заради дете с особени нужди или независимо поради какви причини страдат вашите деца в групата (в случая не ги извеждат на разходка) какво ще направите?
Трябва ли да се влиза в положението на едно дете за сметка на цялата група.
Ами първо ще си задам въпроса "Защо не ги извеждат"... и сега си го зададох, поставих се на мястото на родителите. И установих, че не ги извеждат, защото на учителките не им се занимава!!!! Моето дете спада към тия дето са невъзпитани (според теб). По професионално мнение на учителката (наистина професионално), тя е дете с огромен потенциал и минимални задръжни процеси... като педагог трябва да знаеш тези термини... Та сега какво, сигурно родителите трябва да вдигнат бунт, защото моето невъзпитано дете може да организира бягство на групата ли... Не, просто учителките й (слава богу) не виждат единсвено и само липсата й на задръжки, а огромния й потенциал. За тях той е по-важен, защото задръжните процеси се изграждат...

Аман пък от квалификации и етикети. Ей от това най- ме е страх да не й лепнат етикета невъзпитана просто защото не изпълнява команди като куче...

Нещо не разбрах къде и кога съм давала определение за невъзпитано дете? Откъде да знам дали твоето е такова? И защо непременно да не може да се работи, може. Говоря за такива, заради които страда цялата група. А пък ти, ако си видяла нещо обидно между редовете, да не би сама да имаш съмнения в детето си?

# 49
  • Мнения: 4 414
Трябва ли да се влиза в положението на едно дете за сметка на цялата група.
така зададен въпросът има отговор Не...независимо дали детето е с увреждане или не. но тук случаят е друг...и в повечето градини случаят е друг. а именно - не се предлага достатъчно адекватно отношение! за това става въпрос. и аз съм бягала от детската градина /проблеми нямам/, ама не са затваряли групата вътре. учителките са като всички нас - не се раждат научени. ако нямат опит с такива деца, им трябва време и помощ. но най-вече ЖЕЛАНИЕ! има ли желание, начин се намира.
според мен Кенга се опитва да намери начина и пита точно за това... което означава, че от нейна страна желание има...дано се намери такова и у учителките Praynig
...иначе Мая е дала доста отговори...

# 50
  • София
  • Мнения: 13 238
... а дори и за просто лошо възпитани буйни деца, които системно тормозят останалите в детска градинка или училище.

Ето тук го видях или "лошо възпитано" е "невъзпитано"...
Аз съмнения в детето си нямам.. за разлика от някои имам близо до реалното мнение за детето си, защото нали знаеш всяка майка е пристрастна... Ако мислиш, че с подобна реплика ще ме уязвиш... ти просто не ме познаваш... Twisted Evil
Като цяло виждам мнението ти по въпросите... изложи го достатъчно пространствено и наистина не мисля, че ти прави чест като педагог.

# 51
  • Мнения: 2 757
И аз не съм аутист ама непрекъснато бягах от градината защото ми беше тръпка, а и там ми беше противно.  Laughing Така че детето аутистче си е едно на ръка. Но явно проблем има в самата детска градина - не е обезопасена. Освен това учителките явно ги помръзва да наглеждат децата или да ги извеждат или и аз не знам и са си измислили оправдание с аутистчето. Да не говорим, че на аутистите не им е присъщо да бягат от детска градина. Това  е по-скоро за хиперактивните, в каквото подозирам моя син и с удоволствие бих го пратила в специална група, само дето според даскалките си е нормален и нямало нужда. Е той със сигуност би избягал от яслата ако имаше техническа възможност. В нашата ясла понякога извеждат по 2-3 деца извън градината да се разходят. Ама съм ги предупредила с моя да не правят такива експерименти, защото той за ръка не се води и ще избяга, ако преди това не попадне под колелата на някоя кола.
Детето аутистче при положение, че е само едно изобщо не пречи на другите деца. Явно само на даскалките пречи или по-скоро им помага да си намерят оправдание да не си вършат работата. Както вече казах, моето дете ако има проблем самата аз ще държа да се полагат специални грижи за него. Аутизма пречи на самият страдащ от него, а не толкова на околните, особено в тази ранна възраст, когато дори е рано да се постави диагноза аутизъм

# 52
  • Мнения: 2 757
Ама какво да се прави - големи са ми амбициите, пращам я за по 2-3 часа, щото пречела на госпожите да вдигат и нареждат масата (не виждам как при 9 деца в група?!)....


 Joy Не знам за щерка ти ама моя син наистина пречи не само за нареждане на масата, ами за всичко - тоалетната се затваря заради него, пречи на децата да си играят с пластелин примерно, не знам в такива случаи кво го правят, предполагам специален човек го отвежда някъде докато се проведе заниманието. И понеже и каприз в храната специално за него се готвят отделни неща, които той най-демонстративно плюе с отвращение.Изобщо не ми е ясно как го търпят и много искам да го пратят в специална група за хипепрактивни ама те не щат и не щат. Вече почвам да си мисля, че изпитват специални симпатии към него, защото е голям чаровник и закачливец и всички жени, които са го видели едва ли не са се влюбили в усмивката под мустак и сваляческите погледи.  Joy А искам специални грижи, да го научатг да говори, а не да ми повтарят познатата мантра, че 3 езиковите деца проговаряли по-късно. Щото тези, които аз познавам изобщо не са проговорили толкова късно. Thinking

# 53
  • София
  • Мнения: 900
Изпитвам смесени чувства от темата.

Имам племенник с аутизъм  Sad
За жалост детето живее на село,
братовчедите ми са добри, но простовати хора.
Опитваме се да помогнем, но все пак не можем от разстояние да бъдем истински полезни.
За жастие имаме в рода логопед и тя истински, и самоотвержено помага!
Най-голямо, благотворно влияние върху детето, имаха госпожите в детската градина.
Сега е ученик в селското училище и се справя относително добре.
Работата е там, че душицата, в стремежа си да изкаже това, което иска, се обърква и го обхваща истински гняв! Ето там е проблема - той става агресивен!
Възхищавам се на "селските" госпожи!!!
В едно малко село, две учителки, без да са специализирали работа с проблемни деца,
се справят с този голям проблем!

Искам да ви споделя и опита ми от друга страна
В класа на дъщеря ми имаше "различно" дете.
За жалост почти всеки ден имаше конфликти и разправии.
И не детето беше виновно, а ГОСПОЖАТА!!!
Тя не можеше да се справи със ситуацията и насъскваше родителите?!
А и истината е, че децата се дразнеха от делегираните права на детето.
Уверявам ви, беше ми адски трудно,
да убедя собственото си дете, че съученика и не се преструва, не се прави на завеян и т.н.
Но най-трудно беше, когато той удряше дъщеря ми и другите деца!!!
Ще ви прозвуча жестоко,
ама аз не съм си родила детето, за да му посяга някой, камо ли да го УДРЯ?!
За мен е по-важен този момент!!!

Кенга,
ако детето не е агресивно и не наранява другите деца,
за мен нещата се хиперболизират и се СЪЗДАВА ПРОБЛЕМ!!!
Аз не прочетох за подобно нещо  newsm78

А и в зададения въпрос
всъщност за чии и какви права питаш?!

п.с. Докато пишех са публикувани доста отговори
Простете, ако поста ми е неактуален  Hug

# 54
  • Мнения: 14 654
... а дори и за просто лошо възпитани буйни деца, които системно тормозят останалите в детска градинка или училище.
Като цяло виждам мнението ти по въпросите... изложи го достатъчно пространствено и наистина не мисля, че ти прави чест като педагог.

a според мен един добър педагог трябва да мисли именно като занда ксурик - предимно за групата или класа като колектив, за учебния и възпитателен процес като цяло!
много модерно е да се говори за индивидуален подход, но ако отговаряш за 30 деца трябва да има и определа рамка, определени правила, които да се спазват от всички и да няма оправдания от типа на буен характер
за въпросното дете- не знам какво да кажа, не го познавам. хубаво е да е с всички деца, но не бива вниманието на единствената учителка да е ангажирано постоянно с него. със сигурност трябва да има специално обучен педагог, който да му отделя още внимание, а не с това да се товари единствената госпожа, която е на смяна

# 55
  • Мнения: 1 311
Даскал съм в елитна гимназия на страшно елитна паралелка. Ако ми дойде дете аутист колкото и да ми е симпатично ще посъветвам родителите да си го преместят и определено няма да се занимавам единствено с него за сметка на другите 25. Смятам за натрапване подобно отношение на родителите.

За да попадне в особено елитната ти паралелка, това дете трябва да е издържала доста тежък приемен изпит. На какво основание ще го изхвърлиш от нея?

Стискам ти палци да не дава Господ да разбереш за проблемите на тези семейства, виждам че си бременна все още.

# 56
  • Мнения: 48 255
zanda kurik, не може да се сравнява детска градина с елитна езикова паралелка в гимназия, нали?!
не случайно е решено да се водят такива дечица на нормална детска градина, просто защото те имат специфични проблеми, но като цяло могат да се интегрират и да се развиват много по-добре сред връстниците си в нормална среда
на много от майките тук децата са палави или пък затворени и срамежливи, някои се напикават и т.н. , всичко това -какъвто и да е проблема,изисква индивидуален подход  и точно затова педагозите учат 5 години за да станат учителки в детска градина- индивидуалния подход не е модерен, той винаги е бил актуален Wink
а че буйния характер или заболяването на детенце е оправдание-за това съм съгласна- просто госпожата не желае да се напряга в работата

# 57
  • Мнения: 1 001
Някой думичката ИНТЕГРАЦИЯ да я е чувал?!?

А да знае не какво означава, а как се прави?!?

Да, такива деца "бавят" другите, но не повече, от дете, което е с памперс, от дете, което не може да се храни само, от дете, което не може да се облича и/или съблича само. Ако не им дадем шанс, те никога няма да ни приемат! Да, ТЕ да приемат НАС! Нима като срещнете срамежливо дете не се опитвате да го предразположите ... нищо, че ви "бави" ...

А колкото до бягството ... аз не съм бягал ... просто ме изпратиха обратно заедно с дюшечето на гръб ...

# 58
  • София
  • Мнения: 1 078
Всяко детенце е различно и на всяко детенце държавата е решила в следствие на дълга еволюция в образованието да даде път, по който да се внедри по-леко и безболезнено в обществото. Също така е помислила и за тези, които по разни причини не се справят с нещата. За тях хора със специално образование и умения полагат специални грижи. Някои аутисти, както се спомена, нямат нужда от такива грижи, а просто от повече внимание и съм убедена, че повечето педагози на които попадат и ще попадат ще им обърнат специално внимание и не за друго, а просто от човечност и професионализъм.
Да нападате обаче безразборно лелките, госпожите в детските градини, после началните педагози и учителите нататък и да смятате, че несправянето с дадена ситуация идва от мързел или нежелание или каквото и да е аз лично не мога да допусна.
А както виждам по изказванията, с редки изключения (Радост, благодаря!) никой дори не се замисля реално за нещата, а се говори или по принцип или от гледна точка на родител (роднина, познат) на "специално" дете.
Нито ви нападам, нито смятам за нужно да обобщавам.
Факт е, че авторката ни пусна по една дълга пързалка, тъй като не се е обадила до сега и коментираме явно важна тема, част от голямата тема за образованието изобщо.
Бъдете по пестеливи на критики спрямо даскалското съсловие, просто защото не вниквате напълно в същината на тази професия, нито сте наясно колко отнема тя на човека, който я работи. Това е съвет в полза на вас и децата ви, които имат нужда от дисциплина и насоки и от учителите, които ги обучават. Развалете репутацията на лелките, утре детето ви ще бяга от училище, а може и по-лоши неща да прави и колкото и да си прехвърляте топката на отговорността основното ще остане, че детето е "изпуснато", а защо надали ще е важно.
Родителите и обучаващите трябва да са едно цяло, от едната страна на медала. Да помагат на децата, а не да се джавкат помежду си.
Какво точно е темата не става напълно ясно, за момента само знаем, че има недоволни родители, които заради детето аутист (?) си местят децата в други паралелки.
А нападките към персонала без повече подробности просто не ги разбирам. И тъй като мнозинството напада, аз пък смятам за свой дълг и морална отговорност да защитя тези хора.

# 59
  • Мнения: 6 243
Аааааааа, по темата не мога да се изказвам, не разбирам, но не говорете за авторката на темата неподготвени.

Кенга вероятно не е имала възможност да влезе и да пише по темата си, но категорично не е човек, който ще пусне някого по пързалката. Само че и тук е по-лесно да се сложи етикет, отколкото да се помисли малко май. На никого ли не му се е случвало да няма време за форуми в рамките на 24 или 48 часа, че ще обиждаме хора ей така!

Общи условия

Активация на акаунт