За или против религията в училище

  • 28 196
  • 1 239
  •   3
Отговори
# 30
  • Мнения: 1 375
Аз не разбрах откъде изскочи тази идея като постоянно се говори колко са натоварени децата, как им е трудно по-основните предмети, как в училище само с зубри, не достига времето и бам - да учат "добродетели". Все едно добродетелите се наливат с фуния за 40 минути на седмица.
Ако гледах по-конспиративно на нещата щях да предположа, че искат да облъчват децата да са послушни, да подават и другата буза и да следват каквото вожда каже.

# 31
  • Мнения: 38 493
Твърдо против.
Евентуално в горните класове история на религиите.

# 32
  • София
  • Мнения: 43 177
Конспирацията е, че БПЦ искат още парички.

# 33
  • Мнения: 22 106
Конспирацията е, че БПЦ искат още парички.

То много по-близо до истина , отколкото до конспирация. С този патриарх има натиск и се поддават, а може и  сделка да  е някаква скрита.
 Твърдо против - ако вкарат попове, всякакви  религиозни лица, ще  извадят очи.  Има си учители, да направят едни 10 часа примерно, в които да разкажат красиви неща от библията  , корана и другите там - може ,за обща култура. Интересно като не съм учила религии, как знам по нещо за тях.
 И да не се лъжем - християнството само ще проправи път  и на другите, представете си  няколко "попа" общо казано в училище, всеки тегли за неговата религия  и битка за  миряни. Обобщавам, но си го представете. Сигурна мина за бъдеща Босна например.
 Нищо прекрасно няма в идеята, дано наистина подложат на обсъждане и се вслушат. Докато живеем в мир и добро, да не взривяваме бъдещето с разделение още от деца.

# 34
  • Мнения: 683
Конспирацията е, че БПЦ искат още парички.

За 2025 субсидията им е 62 860 000 лв. Приходите от наемите на апетитните имоти са милиони месечни, които никой не им ги следи и върху които не плащат данъци. Приходите от продажба на  свещи, църковни услуги и търговската дейност на манастирите също не се контролират. Извън субсидията, получават пари и от Министерството на културата, по програми на Министерството на труда и социалната политика, и откъде ли още не. Това е единствената институция, която не пуска НАП на проверка в имотите си.
Какво повече?

# 35
  • Варна
  • Мнения: 25 709
Твърдо ПРОТИВ. Религиозните ДОГМИ нямат място в светското образование! НЯМАТ! Има ли нормална държава, в която в светско училище се изучават църковни ДОГМИ??? Масата се подлъгва от благозвучни думички като "Добродетели", мисли, че става дума за история на религиите и т.н. Не. Става дума за изучаване на религия в църковния смисъл. В светското училище. при положение, че конституцията ЗАБРАНЯВА налагането на религии. Потресена съм от абсурда на тази идея и скоростта, с която този т.нар. министър я налага. Откакто новият патрЕарх започна нагло и безпардонно да се меси в светски въпроси нещата вървят на зле. Сега обаче посяга на образованието. Вместо критично мислене, функционална грамотност, развиване на интереси и заложби, обучение по нови методи и програми - първолачетата ще усвояват църковни ДОГМИ! Нищо че ще се ловят на всяка пропаганда в медиите, нищо, че не успяват да изведат елементарно уравнение и да направят елементарен извод - ще запалят една свещ, ще се прекръстят и толкоз.
Ако гледах по-конспиративно на нещата щях да предположа, че искат да облъчват децата да са послушни, да подават и другата буза и да следват каквото вожда каже.
Опасявам се, че точно това е целта. По руZки образец. Да не се лъжем, тая идея не е дошла на вълчев просто ей така свише.

# 36
  • Мнения: 48 539
Твърдо против по много причини. Но най-вече защото това открехва вратата за навлизане на църквата в училището и никой не ми гарантира, че тя ще си остане само открехната, а няма да се отвори широко и да се получи промиване на неукрепналите детски мозъци. А и не виждам защо добродетелта трябва да се свързва с религията.
Няма лошо да се знаят религиите, но нека става в час по история. За добродетелите май имаше час по етика. Не ни трябва религия.

Да не говорим, че нашата православна църква е абсолютно закостеняла и антиреформаторска и няма какво да предложи.

# 37
  • Немция
  • Мнения: 7 580
Според мен е разумно при въвеждане на религия, да се раздели на религия и философия, както е в немски училища.

Виждам, че май тук всеки е против часове по религия, но да споделя...
Религията е вид философия и може да е обществено-активна, да се вълнува от ежедневните проблеми в обществото.

Българската църква е застинала от векове и не се развива.
Вярата на българина се изразява в палене на свещ, кръстене пред икона и дядо поп да пее в църквата.
Но религията е повече, тя има отношение към ежедневните проблеми по света.

Случи се, че моите деца са посещавали католическа детска градина, католическо основно училище. Сега в гимназията единият посещава католическа религия по негово желание, а другото дете е в групата по философия.
Не са с промити мозъци Grinning, обсъждат се интересни теми, дава им широка обща култура и мисъл.
По католическа религия големият ми ученик в 10 клас обсъждат фундаментализма.
Малкият по философия беше на тема "кое е красиво".

Германия е и страна на философи и мислители, дала е тласък на нови обществени движения, на протестантизма...

# 38
  • Мнения: 48 539
обсъждат се интересни теми, дава им широка обща култура и мисъл.
По католическа религия големият ми ученик в 10 клас обсъждат фундаментализма.
Малкият по философия беше на тема "кое е красиво".

Германия е и страна на философи и мислители, дала е тласък на нови обществени движения.

И защо тези неща трябва да се обсъждат непременно в час по религия? В час по етика и философия не може ли? Ако религията е само етикет, тогава няма смисъл, а ако тези философски теми са повод покрай тях да се проповядва и религиозност, тогава пък съм против.

# 39
  • София
  • Мнения: 23 565
Твърдо против. Религиите, моля, вкъщи, който ги изповядва.

# 40
  • Немция
  • Мнения: 7 580
обсъждат се интересни теми, дава им широка обща култура и мисъл.
По католическа религия големият ми ученик в 10 клас обсъждат фундаментализма.
Малкият по философия беше на тема "кое е красиво".

Германия е и страна на философи и мислители, дала е тласък на нови обществени движения.

И защо тези неща трябва да се обсъждат непременно в час по религия? В час по етика и философия не може ли? Ако религията е само етикет, тогава няма смисъл, а ако тези философски теми са повод покрай тях да се проповядва и религиозност, тогава пък съм против.
Затова и писах - нека има 2 варианта по избор - религия и философия. Защото произхождат от различни гледни точки.
 Защото за теб може да не е важно, но за друг да е.

# 41
  • Мнения: 48 539
Е, ако за 50% е важно, даже и за 30% - ОК. Ама като гледам над 90% са против. Това изчерпва темата.

# 42
  • Мнения: 22 106
О, има какво да предложи - жената да се покорява на мъжа.  Бях разочарована  на кръщенето на внуците - близнаци, момче и момиче - момчето внесоха  в олтар ли се казва, момичето - не. Жените са нечисти за тях. Какво ли ще измислят, че то много  се "развали" светът  и това равенство, друго си е послушанието. Това само едно зъбче от колелото ,дето ще смаже  постигнатото.

 Против съм и  да ползват държавни субсидии, може да паметници на културата да се изплащат ремонти  поддръжка, като църквата   ги  "обитава" пази, прави действащи.   Поддръжка на висшето както всяко друго - нека има разнообразие, там може пък да се роди реформатор на църквата.
 Но за часовници и коли - не. И реставрациите - видяхме как пловдивския  съсипа  паметник на културата. Въобще  един батак е ... Ако някой си мисли ,че ще  говорят за 10 божи заповеди и нищо друго...няма да е  така.

# 43
  • Варна
  • Мнения: 25 709
Затова и писах - нека има 2 варианта по избор - религия и философия. Защото произхождат от различни гледни точки.
 Защото за теб може да не е важно, но за друг да е.
Да, но това не са теми за първи клас. А идеята е да индоктринират точно първокласниците.

# 44
  • Мнения: 775
През студентските години имах предмет свързан с религията и ми беше супер безинтересен. И се съмнявам, че децата в училище ще се интересуват от това, като се има предвид, че има много по-важни предмети

Общи условия

Активация на акаунт