За или против религията в училище

  • 28 203
  • 1 239
  •   2
Отговори
# 15
  • Мнения: 309
Смятам, че знанията за съвременните религии и култове са част от общата култура и биха могли по някакъв начин да бъдат засегнати в училище.

НО! Първо, учениците би трябвало вече да имат развито критично мислене, тоест, предметът евентуално трябва да се изучава в горния гимназиален етап (след 16-годишна възраст).

Второ, да се представят всички по-важни религии (не само една определена), и то максимално обективно и безпристрастно, като се даде място и за критични мнения и дискусия. Евентуално да се говори и за сектите (Муун, Деца на Бога и т.н.). Тук възниква въпросът – откъде ще се вземат учители и каква специалност трябва да са завършили тези учители.

Ако изобщо има такъв предмет, то той трябва да се казва примерно „История на религиите“ и по никакъв начин да не бъде обвързан с добродетели, индоктриниране, проповядване и вкарване в пътя на „правата вяра“, която и да е тя.

# 16
  • София
  • Мнения: 43 177
Темата за религиите се засяга в часовете по история и литература.

# 17
  • София/Севлиево
  • Мнения: 12 095
По принцип За,но не трябва да е задължително,а който иска(май сега в някои училища е така).
Някои родители са против,че е в първи клас,но точно по това време е най-удачно ако се въвежда да го направят, защото по натам децата просто ще изгубят интерес.

# 18
  • Мнения: 4 155
Учители от факултетът по Богословие, удари и техният час. Grinning

В класическите гимназии нали има религия, там не са ли часове по “Теология”? Нямам наблюдения да са се просветлили много.

# 19
  • Sofia
  • Мнения: 7 227
Във Франция, която също е светска държава, не се изучава религия в училище. Даже в училище е забранено носенето на каквито и да е религиозни символи (забрадки и тем подобни). За сметка на това има частни католически училища, където си учат религия.
Не разбирам защо при нас не направят религията  предмет по желание - който иска, да я учи.

Аз съм против децата ми да учат религия (особено ако се "проповядва" само едно вероучение) в училище и то още от първи клас. Религията е нещо много лично и би трябвало да се обсъжда и насърчава в семейството според неговите си възгледи. Или изобщо да не се споменава, пак според разбиранията в семейството.

История на религиите (всичките или поне основните) е нещо съвсем различно и съм ок с това. Но наистина няма място в начален етап. И според мен трябва да се изучава поне в прогимназиален етап. В началния имат достатъчно неща да усвояват, за да ги затормозяваме допълнително да вникват в различните идеологии.

В моето начално училище въведоха религия след като го напуснах. След това изградиха и параклис в училищния двор 😵‍💫.  Веднъж отидох на гости на моя клас и попаднах точно на този предмет. Беше един поп (целият облечен в черно с все шапката), който си четеше нещо под носа все едно е в църквата. Изобщо дори не поглеждаше децата. В този момент много се зарадвах, че съм напуснала училището.

# 20
  • София
  • Мнения: 43 177
По принцип, в Конституцията пише, че средното образование в Република България е светско и не трябва да има религия.

# 21
  • София
  • Мнения: 25 136
Аз съм 92 набор. От 1 до 4 клас учихме религия като избираем предмет. Общо взето съм с добри спомени, разказваха ни според Библията основните моменти. Преподаваха ни двама свещеници и една свещеническа съпруга. Grinning Ходихме с удоволствие.
Сега като родител и голям човек май по-скоро и аз съм, за да не се изучава. Може би, ако ни запознаят подробно с програмата и знаем какво точно ще се изучава може и да се замисля.

# 22
  • Мнения: 4 155
Аз имам спомени, че ми купиха детската Библия, но по какъв повод в училище не помня. Ама, аз в Кърджали не го виждам изучаването на Библията или в Търговище.

# 23
  • Мнения: 111
Бих била за, ако се изучават всички религии, с цел обединение, доброта, приятелство и приемане на всички. Но смятам, че ще е точно обратното. Ще се изучава само християнство и то части, които те преценят. Религиозните малцинства ще се отделят още повече, ще се утвърди РАЗДЕЛЯЙ И ВЛАДЕЙ дори и сред малките.

# 24
  • София
  • Мнения: 43 177
Точно заради това, няма религия в училище!
Половин клас на християнство, половин клас на мюсюлманство, три деца атеисти и едно будистче!!!

# 25
  • Мнения: 843
Аз имам спомени, че ми купиха детската Библия, но по какъв повод в училище не помня. Ама, аз в Кърджали не го виждам изучаването на Библията или в Търговище.

И аз имах нещо такова. Докато я четох се чудех какви са тези глупости. Не знам дали е интересна за децата по принцип, но за мен беше адски скучна

# 26
  • Мнения: 683
Категорично против. Училището в България е светско, така и трябва да си остане. Религиозното възпитание или липсата на такова, е работа изцяло на семейството.

Никой не пречи на православната църква да организира неделни, вечерни и летни училища, да привлича децата на практикуващи християни и симпатизанти, и да им преподава великите си ценности. Имат си сгради, и то обикновено големи, в идеалните центрове на градовете - вместо да събират баснословни наеми, да организират децата с някакви смислени действия. Oh, wait...БПЦ и смислени действия - малко оксиморон се получи.

Не му е достатъчна на образованието цялата корумпирана пасмина около Янка Такева, чадърите на Ваня Кастрева, издателската мафия, порочното "усвояване" на европроекти и подкрепянето на сивата практика с частните уроци - само поповете с ролексите и гей-оргиите му липсват Rolling Eyes

# 27
  • Мнения: 10 384
Аз имам спомени, че ми купиха детската Библия, но по какъв повод в училище не помня. Ама, аз в Кърджали не го виждам изучаването на Библията или в Търговище.

И аз имах нещо такова. Докато я четох се чудех какви са тези глупости. Не знам дали е интересна за децата по принцип, но за мен беше адски скучна
Принципно на децата може да им промиеш мозъкът с всякакви глупости. Справка - цялата тъпа индутрия за детски филмчета и мърча около тях.
До определена възраст децата не правят разлика между реалност и фикция.

# 28
  • Мнения: 4 023
Смятам, че знанията за съвременните религии и култове са част от общата култура и биха могли по някакъв начин да бъдат засегнати в училище.

НО! Първо, учениците би трябвало вече да имат развито критично мислене, тоест, предметът евентуално трябва да се изучава в горния гимназиален етап (след 16-годишна възраст).

Второ, да се представят всички по-важни религии (не само една определена), и то максимално обективно и безпристрастно, като се даде място и за критични мнения и дискусия. Евентуално да се говори и за сектите (Муун, Деца на Бога и т.н.). Тук възниква въпросът – откъде ще се вземат учители и каква специалност трябва да са завършили тези учители.

Ако изобщо има такъв предмет, то той трябва да се казва примерно „История на религиите“ и по никакъв начин да не бъде обвързан с добродетели, индоктриниране, проповядване и вкарване в пътя на „правата вяра“, която и да е тя.
Това бих подкрепила.

# 29
  • Мнения: 500
Мястото на религията е в храмовете, не в училище.
Ако поповете/имамите не могат да си вкарат паството в храма, си е техен проблем, който би се разрешил, ако разкарат ченгетата от клира/мюфтийството.

Общи условия

Активация на акаунт