Отговори
# 90
  • Мнения: 9 115
Всички сме хора, безгрешни няма. Аз дори не говоря за връзкарство и подкупи. Даден човек ти и е по-симпатичен от друг, като е възможно да си смениш мнението с течение на времето.

# 91
  • Мнения: 4 500
Цитат
Всички сме хора, безгрешни няма.

А грешките имат ли последствия? Сега и в бъдеще време? За отделна личност или за много хора?
И ако това са грешки, следва ли да ги нормализираме в коментарите си? Wink

# 92
  • Мнения: 9 115
А какво следва да се направи 😀
Който е безгрешен, нека пръв да хвърли камъка.

# 93
  • European Union
  • Мнения: 1 943
Можем, например, да минимизираме субективността у учителите, като забраним учителската професия. Децата ще се подготвят от Уча.се и ще бъдат изпитвани върху единни стандартизирани тестове. Няма човек-няма проблем.
Мен ме втриса от такова бъдеще, но пък ще е честно за всички.

# 94
  • Мнения: 4 500
Ами най-малкото, което можем да направим в един форум, е поне да наричаме нещата със собствените им имена. Щото ако грешките са в личния живот, касаят един или няколко човека. Тези в обществени сфери като образованието касаят цели поколения. Затова и в такива сфери се създават норми, спрямо които едно нещо се оценява. Simple Smile

# 95
  • Мнения: 35 474
Не можем и не трябва да бъдем "еднакви". Всички сме различни с характер, темперамент, знания, дори и учителите.  Училището не само дава знания, а и социални умения.

Мине, не мине и едни и същи избухват в темата със старите песни....

# 96
  • Мнения: 17 095
По симпатии не се пишат шестици, когато детето е за три.
За старание може да оставиш по-високата оценка, когато е между две оценки.
Да пишеш шест на ученик за три, когато ще се явява на НВО или ДЗИ  означава сам да се закопаеш. Да, има случаи, когато ученикът се притеснява и не успява да покаже знания или е неразположен в деня на изпита, но това са изключения. Няма как, ако половината клас има годишна оценка Отличен (6), резултатите да са масово 30-40 точки. Дори и да е леко завишена оценката тези деца с шестиците трябва да изкарат над 65-70 точки масово, дори част от тях да са над 85-90.
Обаче, много е възможно оценки да се пишат под родителски или директорски натиск. Аз помня и друг случай - ученик със Среден (3) по абсолютно всички предмети - от БЕЛ до ФВС и ТП и свидетелство Среден (3,00) да има 88 точки на НВО БЕЛ.

# 97
  • Мнения: 4 500
Цитат
Всички сме различни с характер, темперамент, знания, дори и учителите.  Училището не само дава знания, а и социални умения.
Характерът се формира, в случая - така, че да съответства на целите и задачите на училището, ако човекът иска да бъде учител. Знанията - също. Не случайно освен специализирани знания, учителите учат психология, педагогика, методики на преподаване. Що се отнася до темперамента, добре е всеки да познава темперамента си и в публична сфера, каквато е училището, да го използва разумно. За социалните умения също си има изисквания и норми.

# 98
  • Мнения: 75 492
Всичко може..мама Ру...всичко Grinning

# 99
  • Мнения: 15 816
По симпатии не се пишат шестици, когато детето е за три.

Проблемът е в друго. Когато детето е за три но поради несимпатия му се пише 2. Това трябва да го отбележа в подчертан курсив, защото касае децата със СОп. На тях много често не им се прощават неща, които за другите деца се третират като : "не е било на кеф , днес му е лош ден, то си знае но не може да го покаже, аз знам че знае детето" и т.н.  Има и изключения сред учителите,  но масовката разсъждава така. А именно тук трябва повече обективност и по-малко пристрастия, защото за децата СОП тази тройка е като шестицата при другите -много много труд, който учителят със субективизма си обезценява.

# 100
  • Мнения: 35 474
Моите наблюдения са точно обратните - на децата със СОП им се разрешават много неща, които на останалите не. Например може да става в час, да обикаля да вика, за излиза без разрешение, да не пише в час и т.н. Ако някое от другите направи нещо подобно, директно забележка и обаждане до родител.

# 101
  • Мнения: 15 816
Моите наблюдения са точно обратните - на децата със СОП им се разрешават много неща, които на останалите не. Например може да става в час, да обикаля да вика, за излиза без разрешение, да не пише в час и т.н. Ако някое от другите направи нещо подобно, директно забележка и обаждане до родител.
 

За да ви представя нещата от правилната перспектива ви моля да си отговорите на,аледните въпроси - Дали дете СОП става и се разхожда защото иска да развали дисциплината? Дали го прави напук на учителката, или защото е разглезено ... или не пише нарочно , защото го мързи? Това е все едно да отбелязвате, че е несправедливо  дете с ДЦП е освободено от физическо. Вие искате да равнявате поведенчески децата в норма с тях? Наистина ли го мислите като го пишете? Защото ако дете норма не пише , то е наистина защото го мързи и се разхожда защото очевидно  е невъзпитано...

 А сега си представете , че факта, че едно дете СОП се натоварва сензорно и вика,  не му пречи да е приличен  ученик по математика, това че има дискалкулия не пречи да има четворки по английски, това  че има дислексия не пречи ако се подаде инфото по подходящия начин  да се справи не по-лошо от друготе с тестовете.  А учителката, както и останалата част от обществото  не може да  разграничи поведение и обучителни затруднения. И това което за останалите е борба между 5 и 6 за част от тези деца е борба въобще да останат в системата, защото просто учителката е решила че не става и това е. И нищо не м9же да я накара поне да опита да провери дали те обучително могат да справят не по-лошо от останалите в клас.

Последна редакция: нд, 20 юли 2025, 15:00 от _re_ge

# 102
  • Мнения: 51 040
За да ви представя нещата от правилната перспектива ви моля да си отговорите на,аледните въпроси - Дали дете СОП става и се разхожда защото иска да развали дисциплината? Дали го прави напук на учителката, или защото е разглезено ... или не пише нарочно , защото го мързи? Това е все едно да отбелязвате, че е несправедливо  дете с ДЦП е освободено от физическо. Вие искате да равнявате поведенчески децата в норма с тях? Наистина ли го мислите като го пишете? Защото ако дете норма не пише , то е наистина защото го мързи и се разхожда защото очевидно  е невъзпитано...

Никой не е казал, че детето със СОП е виновно и нарочно пречи, нито че е невъзпитано. Макар от друга страна да има много невъзпитани деца без СОП.  Но не са виновни и другите деца, които искат да напредват и въпросното дете им пречи. И като ги сложим на кантар кое надделява - интересът на детето със СОП, или интересът на децата, искащи да учат с високо темпо?  Нормално е да има конфликт.

# 103
  • Пловдив
  • Мнения: 27 110
Можем, например, да минимизираме субективността у учителите, като забраним учителската професия. Децата ще се подготвят от Уча.се и ще бъдат изпитвани върху единни стандартизирани тестове. Няма човек-няма проблем.
Мен ме втриса от такова бъдеще, но пък ще е честно за всички.
Ама няма да е. Защото едни ще имат високоскоростен интернет с мощен компютър и голям монитор, други ще учат от таблетче или някаква работна станцийка/ноутбук. Живота не е справедлив. Аз уча децата си това да не ги спира, а въпреки това да търсят своето място в него. След десетина години ще видим колко съм успяла.

Като изобщо не засягаме потенциалните умствени възможности на даден индивид. Или примерно наклонността на някое дете към литература, на друго към математика и логика, на трето към музика или изящни изкуства.

# 104
  • Мнения: 15 816

 
Скрит текст:
За да ви представя нещата от правилната перспектива ви моля да си отговорите на,аледните въпроси - Дали дете СОП става и се разхожда защото иска да развали дисциплината? Дали го прави напук на учителката, или защото е разглезено ... или не пише нарочно , защото го мързи? Това е все едно да отбелязвате, че е несправедливо  дете с ДЦП е освободено от физическо. Вие искате да равнявате поведенчески децата в норма с тях? Наистина ли го мислите като го пишете? Защото ако дете норма не пише , то е наистина защото го мързи и се разхожда защото очевидно  е невъзпитано...


Никой не е казал, че детето със СОП е виновно и нарочно пречи, нито че е невъзпитано. Макар от друга страна да има много невъзпитани деца без СОП.  Но не са виновни и другите деца, които искат да напредват и въпросното дете им пречи. И като ги сложим на кантар кое надделява - интересът на детето със СОП, или интересът на децата, искащи да учат с високо темпо?  Нормално е да има конфликт.
 


Черна станция в момента изваждаш двата ми коментара от контекста на това което казвам. Затова те връщам към началото на коментара ми, който вероятно си пропуснала :
- субективизъм от страна на учителите има и докато децата в норма се борят за 5 и 6, тези със соп се борят въобще някой от учителите да забележи че голяма част от тях може да се справи с обучението.  За тях борбата е въобще да останат в системата, те не конкурират останалите -за темпо за оценки.  Те се борят с учитеския субективизъм за място под слънцето. Пък ако ще в последените редици.
 
2. Това че те имат поведенчески проблеми според потребителката ги облагоделства. Което е нонсенс, който няма да коментирам орново. Очевидно е какво имам предвид, като се противопоставям на  "на тях им се разрешава" нещо което "не се разрешава" на нормата.

Последна редакция: нд, 20 юли 2025, 15:29 от _re_ge

Общи условия

Активация на акаунт