СЕДМОКЛАСНИЦИ 2024/2025 - Тема 8 - Седмокласник пробни тестове решава, че НВОто наближава....

  • 25 754
  • 733
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: 2 725
Значи може ако не си езикова гимназия, а езикова паралелка, да се окаже, че ако не могат да осигурят профил по език, ще го учиш само по два часа седмично. Само на езиковите  им е сигурен езиковият профил. Два часа седмично е смешно просто.

# 151
  • София
  • Мнения: 16 354
Значи може ако не си езикова гимназия, а езикова паралелка, да се окаже, че ако не могат да осигурят профил по език, ще го учиш само по два часа седмично. Само на езиковите  им е сигурен езиковият профил. Два часа седмично е смешно просто.
Не, не е само за езиковите. За всички паралелки, за които в ДПП пише профил Чужди езици, езиците са задължителен профил и не може да се окаже, че няма да ти ги осигурят като профил.

Например:
КРАСНО СЕЛО   2209305   203 Профилирана езикова гимназия "Свети Методий", ГР.СОФИЯ   2904   Чужди езици - АЕ интензивно,  НЕ или ИЕ

2204018   18 Средно училище  "Уилям Гладстон", ГР.СОФИЯ   1631   Чужди езици - ФЕ интензивно, ИЕ

Последна редакция: чт, 24 апр 2025, 22:51 от sanaka

# 152
  • София
  • Мнения: 3 380
Благораря на Санака за обясненията, утре ще гледам и осмислям на свежа глава, ще разпечатам ДПП,  интересуваме се основно  от профил чужди езици, чета и темата за неелитни училища.Междувременно разгледах сайта на РУО и на какво попаднах

Даже потърсих да не съм аз в грешка Simple Smile https://kaksepishe.com/opasnost/

# 153
  • у дома
  • Мнения: 8 033
Със сигурност не е задължително ИИЧЕ чужд език да върви после като профил -едното ми дете учи в МГ и част от класа не са пп англ език,въпреки че всички са го учили ИИЧЕ.

# 154
  • Мнения: 89
Със сигурност не е задължително ИИЧЕ чужд език да върви после като профил -едното ми дете учи в МГ и част от класа не са пп англ език,въпреки че всички са го учили ИИЧЕ.
Ние имаме във Варна в I Езикова Гимназия една паралелка с профил Математически, където също се изучава ИИЧЕ, но профилиращи са Мат и информатика. Същата работа е и с IV Езикова Гимназия, където пък има две паралелки с Профил природни науки - химия и биология, отново с ИИЧЕ - Френски и испански.
Познати твърдят, че няма голяма разлика в броя на часове, освен в последните години, но тогава можели да се допълнят липсващите няколко часа по езика с допълнително избиране на ФУЧ или ИУЧ, нямам идея как се водят, по езика и да се компенсира.
Не съм се разровила да проверя в подробности, но би трябвало да ги има плановете и програмите на всяко училище по години и да може да се направи справка.

# 155
  • София
  • Мнения: 16 354
В първи гимназиален етап няма разлики - език интензивно се изучава еднакво от всички, независимо от профила. Във втори гимназиален етап разликата е съществена, в зависимост дали езикът е профил, или не. Часове ИУЧ за предмети, различни от профилиращите, няма как да има във втори гимназиален етап, защото всичките часове ИУЧ са за профилите. ФУЧ може.
Принципно на сайта на всяко училище би трябвало да са публикувани учебните планове. Съветът ми е да ги разгледате, когато избирате училища.

# 156
  • София
  • Мнения: 3 380
От сайта на Дидева https://dideva.alle.bg/%D0%B3%D0%B8%D0%BC%D0%BD%D0%B0%D0%B7%D0%B … %B8-%D0%BF%D0%BF/
за чуждите езици, разликите 1-2 гимн. етап, ООП ПП

# 157
  • София
  • Мнения: 16 354
Това са всички възможни профили по нормативна уредба и съответните задължителни предмети, които ги образуват:
Наредба № 7 за профилираната подготовка:
Чл. 2 (7) Профилите и съответните два задължителни профилиращи учебни предмета са, както следва:
1. профил "Чужди езици" със задължителни профилиращи учебни предмети двата чужди езика, изучавани в първи гимназиален етап;
2. профил "Хуманитарни науки" със задължителни профилиращи учебни предмети български език и литература и история и цивилизации или български език и литература и философия;
3. профил "Обществени науки" със задължителни профилиращи учебни предмети география и икономика и история и цивилизации или история и цивилизации и философия;
4. профил "Икономическо развитие" със задължителни профилиращи учебни предмети география и икономика и математика или география и икономика и чужд език, изучаван в първия гимназиален етап;
5. профил "Софтуерни и хардуерни науки" със задължителни профилиращи учебни предмети информатика и информационни технологии;
6. профил "Предприемачески" със задължителни профилиращи учебни предмети предприемачество и информационни технологии или предприемачество и география и икономика;
7. (изм. - ДВ, бр. 80 от 2020 г.) профил "Математически" със задължителни профилиращи учебни предмети математика и информатика или математика и физика и астрономия;
8. профил "Природни науки" със задължителни профилиращи учебни предмети биология и здравно образование и химия и опазване на околната среда или химия и опазване на околната среда и физика и астрономия;
9. профил "Изобразително изкуство" със задължителни профилиращи учебни предмети изобразително изкуство и чужд език, изучаван в първия гимназиален етап, или изобразително изкуство и информационни технологии;
10. профил "Музика" със задължителни профилиращи учебни предмети музика и чужд език, изучаван в първия гимназиален етап, или музика и информационни технологии;
11. профил "Физическо възпитание и спорт" със задължителни профилиращи учебни предмети физическо възпитание и спорт и биология и здравно образование.

# 158
  • Мнения: 89
Благодаря, Sanaka и Milka22, много полезна информация дадохте!

Просто си представям как звучи всичко това на една объркана 14-годишна главица, която трябва да вземе решение ☺️
(Нали уж затова сме ние да помагаме, а аз никак не се чувствам компетентна да дам правилен съвет, затова наистина трябва да четем плановете за съответните паралелки внимателно) 💐

# 159
  • София
  • Мнения: 16 354
За 14-годишната главица трябва да се смели по подходящ начин, така че да вземе максимално информирано решение.

# 160
  • Мнения: 89
За 14-годишната главица трябва да се смели по подходящ начин, така че да вземе максимално информирано решение.
Определено!

# 161
  • София
  • Мнения: 505
´´´´
Aз на преподаватели, които работят само с отличници, не вярвам.
В случая учителят залага авторитета си .  Ако дете от такава група да се провали и учителят се проваля.
Няма смисъл да си пречат взаимно, ако са различни. А и различен подход трябва.

# 162
  • София
  • Мнения: 5 635
Забелязахте ли как е кръстен файлът с прием по училища, порвъща ми се от тая държава, религия ще ми преподават, малоумници...

Междучасие - теорията ми не се оказа вярна:

Трети пробен изпит БЕЛ 7. клас

Кратка статистика:

Първа част - статистика:

- среден резултат - 47/65 т.

- най-нисък резултат - 10/65 т.

- най-висок резултат - 64/65 т.

Втора част - статистика:

- среден резултат - 27.4/35 т.

- най-нисък резултат - 2/35 т.

- най-висок резултат - 35/35 т.

Статистика за целия изпит:

- среден резултат от изпита - 74.7/100 т.

- най-нисък резултат - 30/100 т.

- най-висок резултат - 97/100 т.

- брой деца, направили изпита - 551

# 163
  • Мнения: 10 151
Просто детето е ходило по-рано на мат.
Ние още нямаме резултат, ще видя дали се сменя като се натрупат деца. А по БЕЛ ще ходи утре на изпит.

# 164
  • София
  • Мнения: 3 945
Да, и аз се изумих как са оставили работното  име на файла.

Разгледах план-приема и хич не ми хареса. Като махнем всички хуманитарни/обществени/ природни науки, не остава нищо.
Математиката и физиката са кът за нормални деца. Да го бях пратила моя при Йонова, че да да го докара до 90т по БЕЛ и да има шанс за НПМГ.

Общи условия

Активация на акаунт