СЕДМОКЛАСНИЦИ 2024/2025 - Тема 8 - Седмокласник пробни тестове решава, че НВОто наближава....

  • 25 761
  • 733
  •   1
Отговори
# 210
  • Мнения: 525
Такааа, разгледах малко по-подробно паралелките в 22 СОУ, че ги коментирахме, пък да ми служат и като пример, как да проследявам учебните планове и да се ориентирам какво аджеба ще се учи в тез училища, за които се борим.
Всъщност "новите имена" на паралелките са от миналата година. Т.е. от миналата година са с профил "всякакви науки", а не Чужди езици.
Съответно разгледах плана на първия випуск по новите профили - сегашнте осмокласници.
И после плановете на старите профили "Чужди езици" от 9 до 12 клас.
И сега въпроса ми е как да се ориентирам какво ще учат по-натам учениците от "новите" профили, като то няма учебни планове за тях?
И друго исках да сравня учебните планове просто... какви и по колко часове има един ученик с профил "Обществени науки" АЕ/И през гимназиалния си етап и ученик с профил "Чужди езици" АЕ/И от същото училище. Прилики, разлики и т.н.
Това май няма как да стане и ще се гадае. Аз на обаждане в дадено училище, вяра нямам, защото това е неформален разговор и могат да ми разказват чудеса и да ми свалят звезди, а да се окаже друго нещо после.
Ама.....май ще се налага.

И още нещо, какво се учи по Философия в наши дни, някой с по-голямо дете да каже, ако има наблюдения? Защото гледам, че на не малко места е профил. Децата до сега философия не са имали ката предмет, как ще го изберат за профилиращ предмет!
Расъждавам си, може и да бъркам някъде.

Последна редакция: пт, 25 апр 2025, 16:50 от loliy

# 211
  • София
  • Мнения: 964
Такааа, разгледах малко по-подробно паралелките в 22 СОУ, че ги коментирахме, пък да ми служат и като пример, как да проследявам учебните планове и да се ориентирам какво аджеба ще се учи в тез училища, за които се борим.

И още нещо, какво се учи по Философия в наши дни, някой с по-голямо дете да каже, ако има наблюдения? Защото гледам, че на не малко места е профил. Децата до сега философия не са имали, как ще знаят какво е, че да го изберат за профилиращ предмет?!?
Расъждавам си, може и да бъркам някъде.

Е това за профил Философия как се избира в 7 клас е много добър въпрос.
Ами щото ти звучи добре.

# 212
  • Мнения: 2 727
Питах голямата какво са учили по философия и отговорът беше:"ох, не помня, някакви глупости" Каза, че предметът в един момент се трансформирал в гражданско образование.

# 213
  • Мнения: 1 198
loliy, а дали погледна кои са балообразуващите предмети на съответните паралелки в 22-ро, защото и там има изненади, поне за мен? Че не делят приема на момчета и момичета също е по-скоро изключение и съответно много наклонява шансовете към единият пол, съответно води до преобладаващо момичешки паралелки (предполагам).

# 214
  • София
  • Мнения: 16 354
Не е изключение. Всъщност в повечето училища няма квоти. Квоти има основно в езиковите гимназии и още някое и друго училище/паралелка - примерно 31-во, част от паралелките на 35-то.

# 215
  • Мнения: 525
loliy, а дали погледна кои са балообразуващите предмети на съответните паралелки в 22-ро, защото и там има изненади, поне за мен? Че не делят приема на момчета и момичета също е по-скоро изключение и съответно много наклонява шансовете към единият пол, съответно води до преобладаващо момичешки паралелки (предполагам).

Да, аз също чувам, от познати, че е класовете са предимно момичешки. Но то в крайна сметка все нещо трябва да се реди като желания.
И да, балообразуващите са същите като миналата година.
Доста по-обстойно ще трябва да проучвам тазгодишния справочник, а колко ли въпроси ще ми дойдат.....
Ще ми се да минава вече тая мъка, че колкото повече се задълбочавам, толкова понече вдигам кръвно.

# 216
  • Мнения: 1 198
Именно, за езиковите е по-скоро изключение. Такова видях и при 35-то, само за част от паралелките, докато в 22-ро е за всички, но в детайли за всички училища не съм гледала.

loliy, важното е че си наясно, за мен беше новост, не съм го гледала преди. Трябва да се реди, така е....

Последна редакция: пт, 25 апр 2025, 17:20 от Mur

# 217
  • София
  • Мнения: 16 354
22-ро не е ЕГ.

# 218
  • Мнения: 1 966
Здравейте...някой може ли да помогне с някакво кратко описание на алгоритъма за класиране ....и по-конкретно : След първо класиране , ако да речем детето е класирано по 10-тото си желание , вече се бори само за горните си желания ? И как на 3-то класиране се появяват деца с по-висок бал , от максималният бал на 1-во и 2-ро ( визирам конкретно Джон Атанасов ,някоя от паралелките ,миналата година )?

# 219
  • София
  • Мнения: 16 354
Здравейте...някой може ли да помогне с някакво кратко описание на алгоритъма за класиране ....и по-конкретно : След първо класиране , ако да речем детето е класирано по 10-тото си желание , вече се бори само за горните си желания ? И как на 3-то класиране се появяват деца с по-висок бал , от максималният бал на 1-во и 2-ро ( визирам конкретно Джон Атанасов ,някоя от паралелките ,миналата година )?
На второ класиране детето може да мине само напред в желанията си или, ако не мине напред, се прекласира на същото масто, на което е било класирано на първо класиране. Трето класиране вече е само за останалите свободни места - тези, на които не са се записали деца, приети на второ класиране. За да участваш на трето/четвърто класиране, трябва да не си записан в нито едно училище от ДПП. Съответно, ако си бил записан, за да участваш на трето красиране, трябва да изтеглиш документите си и губиш досегашното си място от предходните класирания. По-високият бал се получава, точно защото местата са единични. Високобалово дете примерно е решило да участва за свободно място в СМГ, но мястото е едно, за него участва 4 високобалови деца. Трите от тях, които не са приети там, отиват по следващо желание и т.н. И понеже местата са малко, така се стиг до ситуации, в които балът на трето/четвърто класиране може да е по-висок от този дори на първо.

Последна редакция: пт, 25 апр 2025, 17:42 от sanaka

# 220
  • Мнения: 1 198
Аз казах "езиковите", не съм конкретизирала "езикови гимназии" или "езикови училища", защото който гледа едните със сигурност гледа и другите. Освен родителите на деца с 95+ точки, предполагам Grinning Съответно, 22-ро се отличава както и да го погледнеш.

# 221
  • София
  • Мнения: 3 380
Учебниците в гимназията по ООП са безплатни и може да се разгледат на сайтовете на издателствата, например да се види учебника по философия в сайта на Просвета

# 222
  • Мнения: 2 727
Квоти има само в първа лига езикови гимназии, с цел да се прецакат момичетата, които влизат с около 20 точки повече. Защо е така и справедливо ли е, е друга тема. И поради тази причина във втора лига езикови паралелки са изпадналите момичета и съответно момичешки класове. Тези училища решават да нямат квоти, според мен, за да няма голяма ножица в бала, защото ако имаха квоти, разликата между момчета и момичета може да стигне и 50 точки.
В много професионални гимназии, като в Ломоносов нaпример, пък са само мъжки класове.
За мен лично да има мъжки и женски класове не е проблем, стига да не си от малцинството, макар че пак си зависи, ако са възпитани децата няма никакви проблеми.

Последна редакция: пт, 25 апр 2025, 18:54 от Априлски душ

# 223
  • Мнения: 2 283
Само моля ви не почвайте темата с квотите Simple Smile

# 224
  • Мнения: 2 727
22 ро аз лично много го харесвам като училище и ми е тегаво, че махнаха чисто езиковите паралелки.
А и сега с това балообразуване с оценката по История направо са ни закопали. Много тъпо стана, в седми клас трябва едва ли не да си пълен отличник.

Последна редакция: пт, 25 апр 2025, 19:21 от Априлски душ

Общи условия

Активация на акаунт