СЕДМОКЛАСНИЦИ 2024/2025 - Тема 8 - Седмокласник пробни тестове решава, че НВОто наближава....

  • 25 711
  • 733
  •   1
Отговори
# 240
  • София
  • Мнения: 16 339
Доста банално става, ама училището е озаглавено "22 Средно езиково училище  "Георги Стойков Раковски", ГР.СОФИЯ", пък какви са му профилите и кой как е решил да се гаври със семокласници и родители е друг въпрос. За всяка паралелка пише, че съответния чужд език се изучава интензивно, т.е. всички, които искат повече език гледат и него наравно с езиковите гимназии. Съответно е хубаво да му огледат спецификите. За това иде реч през цялото време, а не за това кое училище е ЕГ и кое не.
Хъм, аз пък си мислех, че дали училището е езиково зависи от това какви са му профилите, а не как се е наименувало /когато профилите му са били различни/, ама щом казваш... Иначе и в СМГ има интензивно изучаване на език. Дали е езиково?
Речта идваше за това дали липсата на квоти в 22-ро е изключение. Не е.

loliy, Гражданското образование като предмет е част от общообразователната подготовка и се изучава във втори гимназиален етап. Тук можеш да видиш учебните програми за него, ако те интересуват: https://www.mon.bg/obshto-obrazovanie/uchebni-planove-i-programi … dgotovka/xi-klas/ Това е за 11-ти клас, има и за 12-ти. Философията се изучава в първи гимназиален етап и може да бъде профил във втори. За мен е много интересен предмет, особено ако учителят е добър, въпреки че моите деца никога не са му били особени фенове. Но те принципно не са хуманитарно насочени. Това, дето го пише в Школо като ГО на свободните часове със заместващ учител, не го гледай. Няма общо с въпросните предмети.

# 241
  • Мнения: 525
Да, обаче в такъв случай до момента децата не са имали допир до този предмет. Е, как да го изберат сега като профилиращ. Те не знаят дали им допада и дали биха го учили.
Това е още по-абсурдно, не е ли така?

П.П. Иначе и на мен ми беше интересно, както казах...но преди 100 години, а и в процес на обучение.

Допълвам се.....прехвърлих и учебния план за предмета. Така написан, звучи интересно, но за мен на преклонна възраст, ама за дете на 14 г.....не знам. Ще му го пообясня, да видим. Подозирам, че ще ме отреже.

Последна редакция: пт, 25 апр 2025, 22:48 от loliy

# 242
  • София
  • Мнения: 16 339
Да, обаче в такъв случай до момента децата не са имали допир до този предмет. Е, как да го изберат сега като профилиращ. Те не знаят дали им допада и дали биха го учили.
Това вече е резонен въпрос. Joy В масовия случай на хуманитарно насочените деца ще им хареса. Но, да, на практика избират котка в чувл.

# 243
  • Мнения: 525
Да, обаче в такъв случай до момента децата не са имали допир до този предмет. Е, как да го изберат сега като профилиращ. Те не знаят дали им допада и дали биха го учили.
Това вече е резонен въпрос. Joy В масовия случай на хуманитарно насочените деца ще им хареса. Но, да, на практика избират котка в чувл.

Да, абсолютно е така.

# 244
  • Мнения: 7 683
Котката и в чувал да е, няма значение дали е черна или бяла, важното е да лови мишки.

# 245
  • Мнения: 2 088
Малко помощ за изпита утре в Междучасие. Не получих мейл с инфо с подробности. Изпитът е в 32 училище...

Ще му дам 2 черни химикала, обаче как ще си намери стая  и ще има ли учители, които да упътват?
В нпмг упътваха. Успех!

# 246
  • София
  • Мнения: 16 339

Допълвам се.....прехвърлих и учебния план за предмета. Така написан, звучи интересно, но за мен на преклонна възраст, ама за дете на 14 г.....не знам. Ще му го пообясня, да видим. Подозирам, че ще ме отреже.
Ако си гледала това, към което дадох линк, това е учебната програма по гражданско образование. Него всички ще го учат в ООП. Учебната програма по философия профил е тук https://www.mon.bg/nfs/2019/01/profil-phil.pdf

# 247
  • Мнения: 2 721
Ние едно време в часовете по философия в 9-10 клас играехме карти на задните чинове, а учителката ни разказваше за предишните си бракове. В 10 клас ни беше класна и на една екскурзия брахме и пекохме гъби  и охлюви, а от селския магазин си взехме едно шише водка.

Последна редакция: сб, 26 апр 2025, 00:38 от Априлски душ

# 248
  • Мнения: 525
Ние едно време в часовете по философия в 9-10 клас играехме карти на задните чинове, а учителката ни разказваше за предишните си бракове. В 10 клас ни беше класна и на една екскурзия брахме и пекохме гъби  и охлюви, а от селския магазин си взехме едно шише водка.

😂😂😂Купон
Ако му представя така нещата на младежа, ще е пръв за Философския пофил:))И ще реди само училища с него!

# 249
  • Мнения: 159
Compass, на входа на училището / след врътките/ има девойка, която упътва децата. Казва им номер на стая, в която са разпределени и съответно къде се намира.

# 250
  • Мнения: 2 850
.Учебната програма по философия профил е тук https://www.mon.bg/nfs/2019/01/profil-phil.pdf

Силно се надявам детето да има възможността да си избере философията като профил. От това ще има повече полза, огколкото от география, примерно.

# 251
  • Мнения: 2 088
Здравейте,
От много време не съм писала, но ви чета редовно. Наборът се е отдал на почивка още от преди ваканцията, представям си юни какъв мързел ще е. В училище според мен нищо не правят, дори един преразказ не са написали и започвам много да се ядосвам. Вече е края на април нито пробни, ни преразкази, нищо. Като знам и в май колко учебни дни има ей сега ще дойде.

 Записах го на пробни в Междучасие. Не е решил задача за 12т., иначе много уверен го раздаваше. Но си мислех, че дават и обратна връзка за работата, явно е само за техни деца. Статистиката им с нищо не ми помага на мен. Можете ли да ми припомните от Ния и ОТ кои бяха по-близко до реалното нво и дали дават обратна връзка на работата, не просто числов резултат? Може и друга школа да е, но сякаш тези съм виждала да се коментират. В Регалия няма присъствено.

И още едно питане към Санака да разбирам, че няма вариант за паралелка физика и химия?

Не харесваме биологията.... чудим се на ТУЕС, езиковите не ги иска. Та в общи линии нищо не иска.

# 252
  • Мнения: 430
Hope, ей сега го карам набора на изпит в Междучасие. Не дават ли да се погледне работата след това?

# 253
  • Мнения: 1 198
Каква е разликата в изучаването на английски език при тези два варианта:

22 Средно езиково училище  "Георги Стойков Раковски", ГР.СОФИЯ   
Профил - Природни науки - Биол, Хим, АЕ интензивно, НЕ   
Чужд език - Английски език - интензивно

Втора английска езикова гимназия  "Томас Джеферсън", ГР.СОФИЯ   
Профил - Чужди езици - АЕ интензивно, НЕ   
Чужд език - Английски език - интензивно

# 254
  • София
  • Мнения: 955
Хоуп, май единствената надежда за физика + химия като 1ви и 2ри профил е за 125то, ако са сбъркали втория профил и той да е химия, а не биология.

Каква е разликата в изучаването на английски език при тези два варианта:

22 Средно езиково училище  "Георги Стойков Раковски", ГР.СОФИЯ   
Профил - Природни науки - Биол, Хим, АЕ интензивно, НЕ   
Чужд език - Английски език - интензивно

Втора английска езикова гимназия  "Томас Джеферсън", ГР.СОФИЯ   
Профил - Чужди езици - АЕ интензивно, НЕ   
Чужд език - Английски език - интензивно



Разликата е, че във 2 АЕГ АЕ е задължителен профил (както и втория чужд език), утвърден с ДПП, а в 22ро не е задължителен профил и може да не го учиш като профил в 11 и 12 клас. Пак ще го учиш като ООП, но с малко часове.

Общи условия

Активация на акаунт