Четвъртокласници 2024-2025 - II тема

  • 21 679
  • 637
  •   1
Отговори
# 585
  • Мнения: 16 958
Прегледах един интегриран изпит от 2001 и дори си поиграх да се пробвам. Завършила съм 1990, не бях отличничка, отговорих вярно на 46 от 60 въпроса. Като цяло доста балансиран - *20 въпроса/ задачи БЕЛ и математика и *10 физика/химия/биология и история/ география.
Наборът не иска и да чуе за допълнителни упражнения, обяснения, уроци или школи. Явно ще се явява само с това, което усвои в редовните часове, че при тях ИУЧ е за чуждите езици (2 броя от 5 клас).

# 586
  • Мнения: 988
Елза, ще съм много благодара, даже ако не ти се занимава с резултат от печатане, може и само скрийншот на принтерчето и ще го поръчам. Отдавна подозирам, че матурите се променят постоянно, за да се изкарат едни лицеприятни резултати, вместо да се работи в посока повишаване на качеството на образование.

# 587
  • София
  • Мнения: 4 871
Каква толкова промяна е настъпила, освен оная тъпотия за религията, която нямало да ги засегне тях?
Аз не се сещам за абсолютно нищо друго.

Виж поста на Санака в съседната тема https://bg-mam.ma/p/1794854/50001854

# 588
  • Мнения: 88
Вместо да работят по подобряване на материала и поднасянето на цялата информация пред децата ще увеличават материала за матурите. Никой не може да ме убеди, че децата трябва да са всестранно развити личности, които трябва да разбират от всичко.
Всички знаем, че за да се представят добре на матурите в седми клас се ходи на частни уроци по двата предмета. Сега май ще трябва да добавим и уроци и по физика и химия. Обучението по езиците е недостатъчно, за да се говори свободно в края на образователния период (освен при елитните езикови гимназии).  Не разбирам, защо в матурите изпускат музика и физическо - нали трябва да разбират от всичко по много, за да прегреят достатъчно.

# 589
  • Мнения: 16 958
Задачи по химия и физика, които се решават с математически методи има и сега застъпени в математиката - това са задачи за сплави, разтвори, път-скорост-време. Ако им се отдели малко повече внимание в часовете по математика всичко ще е точно. Не е нужно да се ходи на уроци по всички предмети, не това беше идеята на НВО.

# 590
  • Мнения: 296
Според мен трябва да се работи върху емоционалната интелигентност на децата, усвояване на материала, приобщаване/ангажираност към по-малките-дали помощ с уроци. Създаваме едни нервни, травминирани същества, които са изцяло зависими от родители/учители. Трябва да запалим децата, а ние 101 варианта на матури

# 591
  • Мнения: 1 443
Вместо да работят по подобряване на материала и поднасянето на цялата информация пред децата ще увеличават материала за матурите. Никой не може да ме убеди, че децата трябва да са всестранно развити личности, които трябва да разбират от всичко.
Всички знаем, че за да се представят добре на матурите в седми клас се ходи на частни уроци по двата предмета. Сега май ще трябва да добавим и уроци и по физика и химия. Обучението по езиците е недостатъчно, за да се говори свободно в края на образователния период (освен при елитните езикови гимназии).  Не разбирам, защо в матурите изпускат музика и физическо - нали трябва да разбират от всичко по много, за да прегреят достатъчно.
Да, не е нужно да са всестранно развити, но с матура по БЕЛ и Мат се дава предимство само на развитите по тези два предмета. Аз съм ЗА комбинирана матура, за да се вземе от всичко по малко, да се оцени цялостната интелигинтност на едно дете, а не само назубреното на частните урози по БЕЛ и Мат.

# 592
  • Мнения: 5 451
Обаче преди всичко това, трябва да се редуцира материала, да спре да се сваля такъв от университетите даже. Да спре да се изисква всички деца да са математици, физици или химици. СЕга като знам в 5 клас какво им предстои да учат по география и история и ми призлява. Не може също така децата да са по цял ден на училище, няма време за спорт, няма време за учене, те се обезверяват и отказват. Да постижимо е, но с много усилия, нерви и подкрепа от всякакво естество, личен опит с двете ми големи деца. Направо ми призлява като знам ще още един път ще минем през тази мелачка с малката.

Последна редакция: пт, 25 юли 2025, 14:56 от Radina

# 593
  • Пловдив
  • Мнения: 19 415
Аз съм ЗА комбинирана матура, за да се вземе от всичко по малко, да се оцени цялостната интелигинтност на едно дете, а не само назубреното на частните урози по БЕЛ и Мат.
При насочване към специализирани средни или висши училища, те висшите всичките са специализирани, разбира се, може би е нужно поотделно да се оценят знанията и талантите само в една област. Иначе не съм против оценяването по повече предмети само по себе си, нито съм за разтоварване на материала, не ме притеснява, че много учели.

# 594
  • Мнения: 1 443
5 клас наистина е стрес, но не защото имат толкова много да учат, а защото не са научени да учат до 4 клас. Съгласна съм, че учебниците им са под всяка критика обаче. Не са написани така, че да бъдат логични и разбрани от децата. А за спорт има достатъчно време. Все пак свършват училище най-късно в 14ч. После целият ден е пред тях. И да, не всички деца са математици. Защо тогава трябва да се оценяват с матура по математика, за да влязат в ЕГ например? В 7 клас повечето деца неглижират останалите предмети и хвърлят всичките си сили в БЕЛ и Мат, за да имат шанс за прием в желано училище. С комбинирана матура може би това ще се избегне.

# 595
  • Мнения: 5 451
Пропускате една малка подробност, че не всички деца са на едносменен режим. Моята от първи клас е на смени, втората започва от 13:30 и приключва в 18:30 ч. Ако малкото дете е и на занималня е много трудно. Както казах вече съм минала по този път 2 пъти, много добре знам какво следва и колко е трудно за много деца, особено с работещи родители.
И напротив имат много за учене и не е вярно, че не са научени да учат. Проблема за отказа е многото неразбираем материал и непукизма на повечето учителите от типа, "кой разбрал, разбрал"- спасявайте се.

Колкото до 7 клас, вярно е, че приоритет са Бел и математика, но не е вярно, че другите предмети се неглижират. Даже бих казала, че в училището на момчетата и на наши приятели се изискваше много по всичко предмети, защото за много училища тези оценки са балообразуващи, а без учене не става.

Последна редакция: пт, 25 юли 2025, 14:50 от Radina

# 596
  • Мнения: 179
В 14 свършват децата, които учат само в една смяна. Моето дете в 4 клас свършваше 18:30. От там директно на тренировки до 20-21 часа. Всеки предиобяд пише домашни и реално наистина се получава цял ден учене.

# 597
  • София
  • Мнения: 4 871
По физика и химия пак има недоразумения и необяснени неща, но там поне моите големи не питаха много-много. Успяваха да се оправят. Т.е. Питаха, но не толкова много и напоително.
Но история и география - оле-мале. Почти всеки урок 5-7 клас е обсъждан и коментиран. Направо ми призляваше като пристигнат при мен с учебника. И просто намразиха предметите. Особено голямата.
Сега дано пък на малката й потръгнат. И дано да попадне на читави учители.

Но да де, вместо да се обмисли внимателно как точно би трябвало да се представи материала и как да подготвят учителите да го обясняват, мончовците ще поразбутат часовете, ще метнат поредните безумни учебници и ще се потупат доволно по рамото.

# 598
  • Мнения: 88
Материалът в следващите им три години е много. И половин ден не винаги стига, за да си подготвят домашните за следващия ден. Имат много и различни предмети и поне по три проекта на седмица (поне в нашето училище). Голямата ми дъщеря знаеше как да си разпредели времето, защото никога не е ходила на занималня. И все пак не й стигаше времето.

Българският език и математиката са необходими за всички. Смятам, че тук спор няма.

Всичко останало според мен е индивидуални интереси и способности.

# 599
  • ПЛОВДИВ
  • Мнения: 163
В началото на 7 клас казах на голямото дете: Мат и БЕЛ са важни.
Детето реши, че иска отлична диплома и се постара много. Имаше по всичко 6, без РП мат.
Преди нво-тата стана ясно, че единствените шестици в дипломата, които няма да му свършат работа са по География и Физика. За първото му желание се взимаха БЕЛ и МАТ, но за следващите: химия, биология и история, даже за 1 паралелка се взимаше и чужд език.
Така че 7 к.ас не е само мат и бел. Иска си отдаденост и постоянство по всички предмети. В 5 клас си трябва подкрепа вкъщи. Математиката вече не е толкова лесна, започва се граматика по БЕЛ, която трябва да се учи, но и да се разбира, за да остане в главата до 7 клас. По история е доста хард положението. Голямото ми дете се справяше безупречно по история. Надявампсе и Малкият да успее самостоятелно.
Вероятно ще се занимавам с него по БЕЛ и МАТ, за да съм спокойна, че няма да има пропуски, защото трудно се наваксват.

Общи условия

Активация на акаунт