СЕДМОКЛАСНИЦИ 2024/2025 - Тема 9 - Наближава заветната цел - 100 точки по МАТ и по БЕЛ

  • 30 823
  • 780
  •   1
Отговори
# 630
  • София
  • Мнения: 955
За математиката - явно материалът в седми клас е доста, така ми каза нашата учителка, след като и споделих, че нашето няма да го пращаме на доп.уроци по Мат догодина, когато ще е седми клас. И повечето деца не успяват да разберат всичко, ходят на доп.уроци заради НВО, т.е. решават едни и същи досадни задачи на две места плюс домашни в двоен размер и накрая нормално е да я намразят. Ами тогава кой ще иска да учи математика  в осми клас - нещо се е объркал сегашния министър. Учителите по МАТ са необучени и неподходящи в голямата си част.

Последна редакция: пт, 23 май 2025, 11:49 от Magenta2022

# 631
  • Мнения: 430
За математиката - явно материалът в седми клас е доста, така ми каза нашата учителка, след като и споделих, че нашето няма да го пращаме на доп.уроци по Мат догодина, когато ще е седми клас. И повечето деца не успяват да разберат всичко, ходят на доп.уроци заради НВО, т.е. решават едни и същи досадни задачи на две места плюс домашни в двоен размер и накрая нормално е да я намразят. Ами тогава кой ще иска да учи математика  в осми клас - нещо се е объркал сегашния министър. Учителите по МАТ са необучени и неподходящи в голямата си част.


Ами моето дете в училище е упражнявало втори модул на НВО по мат.
 има - няма 3 или 4 пъти. С по 4 задачи от вид, ако не ходиш на уроци няма да успееш да постигнеш много!!!

В София познати деца с по 99.75 т. по мат и с по 80 по БЕЛ не успяха да влезнат в СМГ и НПМГ, отидоха в чуждоезикови, без да желаят да учат език. В провинцията може и да не са изкривени резултатите...по този начин, както в Сф. И две деца не са извадка, но са си пример, че картинката е изкривена!

Санака,  2х81.5 е 163, при 100 от другите модули, пак не е сумарно 481.50 - не на мен акцентът ми не е да смятам точно тези точки и стотни:)

# 632
  • Мнения: 10 146
т.е. решават едни и същи досадни задачи на две места плюс домашни в двоен размер и накрая нормално е да я намразят.
Може би ще се изненадаш да разбереш, че не са едни и същи задачи. Същото като по БЕЛ- понеже преразказ се учи по-рано, в седми изобщо не е застъпен в програмата и само на добра воля някои учителки правят и проверяват преразкази в училище.
По математика има време само за основните неща, задачи движение/работа/сплави са тера инкогнита в часовете.

# 633
  • Мнения: 1 931
Compass, математиката се утроява, БЕЛ се взима само веднъж.

# 634
  • Мнения: 430
А, да ...правилно Second:) Особено сплави.

Ами тези построения по мат дето ги коментирахте преди...

Представете си, за разнообразие тази година да се паднат СМЕСИ И СПЛАВИ ПО мат😅


Допълвам се: уф, има още да уча този справочник и тези сметки:) по балообразуването!  да моя грешка...извинете:) СМГ изобщо не го гледам като опция!

# 635
  • Мнения: 13 058
Е, чак 95+ по БЕЛ. При 100т. по мат и 81,5 по бел стигаха миналата година за СМГ.

Преобладаващ е профил чужди езици, защото е най-търсеният. Изобщо няма такова търсене на математически паралелки, каквото го изкарвате, а още по-малко толкова талантливи математици, които да ги напълнят. Вижте приемните балове на математическите паралелки, извън СМГ и НПМГ и ще разберете. Сравнете например баловете за езиковите паралелки в 31-то и за математическите в същото училище. Та, талантливите математици не вдигат бала в чуждоезиковите.
81.5 няма да стигнат за СМГ на второ класиране. А всичко извън СМГ и НПМГ е компромис, ако искаш да учиш профил математика, защото имаш три години, в които учиш 3 часа седмично. Това няма как да доведе до добро усвояване на материала, дори и със сборника да се бориш сам. Аз съм решавала едно време сама за кеф (всичко изреших, списание математика също) и когато отидох в уни ми беше доста по-сложно от хората дошли от математически. Не защото са изначало по-добри по математика.
Профилите на другите места не знам как са, 11,12 клас СМГ са с 10 часа седмично по математика.
Това ми е личното мнение, иначе формално сме наясно.

# 636
  • София
  • Мнения: 955
Second, нашето е в частно училище. Цял шести клас правят преразкази и им ги проверява учителката, плюс контролните и класните по БЕЛ са им подобни на 1ва част НВО.
За математиката ще решава вкъщи от сборник, не на уроци. Той се справя и сам, стига да иска да решава. Казала съм му, че решението си е негово - ако иска определена гимназия ще трябва да порешава повечко задачи.

т.е. решават едни и същи досадни задачи на две места плюс домашни в двоен размер и накрая нормално е да я намразят.
Може би ще се изненадаш да разбереш, че не са едни и същи задачи. Същото като по БЕЛ- понеже преразказ се учи по-рано, в седми изобщо не е застъпен в програмата и само на добра воля някои учителки правят и проверяват преразкази в училище.
По математика има време само за основните неща, задачи движение/работа/сплави са тера инкогнита в часовете.

# 637
  • Мнения: 10 146
Е гледането от друга камбанария не съм предвидила. Говоря за стандартния случай на държавно образование. Където математиката се намразва не заради досадно повтаряне, а заради тотално неразбиране поради малко упражняване.

# 638
  • София
  • Мнения: 16 338
Скрит текст:
Е, чак 95+ по БЕЛ. При 100т. по мат и 81,5 по бел стигаха миналата година за СМГ.

Преобладаващ е профил чужди езици, защото е най-търсеният. Изобщо няма такова търсене на математически паралелки, каквото го изкарвате, а още по-малко толкова талантливи математици, които да ги напълнят. Вижте приемните балове на математическите паралелки, извън СМГ и НПМГ и ще разберете. Сравнете например баловете за езиковите паралелки в 31-то и за математическите в същото училище. Та, талантливите математици не вдигат бала в чуждоезиковите.
81.5 няма да стигнат за СМГ на второ класиране.
Досега не ми се е случвало да бъркам сметки с баловете, но щом се налага да спорим...  Joy
Минималният бал за СМГ второ класиране миналата година е 481,5 /погледнете справката с минимални балове, защото вече взе да става нелепо/. 481,5 - 100 /две шестици от дипломата/ - 300 /3х100 мат/ = 81,5т. бел.

# 639
  • Мнения: 430
Хм, за мен НЕЛЕПО е правото на избор, което ни дава обрадователната система. Оставете ги тези 481.5 на второ класиране...смешно е!

Имаме право на избор за 3 и 4 профил, ама от профил, който ти предложи училището...

Право на избор за профил математика - на много места, ама със съмнително качество на преподаване...

Право на избор с какво да си облечен - ама и задължителни униформи, някъде! Не съм против унифорвите, нека обаче да се носят като израз на гордост за принадлежност...

Имате право да изберете обучение по чужди езици, но само СЛЕД ЗАДЪЛЖИТЕЛНО НВО по бел и мат.

Еми да Ви кажа, че МОН ме е гушнал в желязната си прегръдка и няма мърдане...с криви или прави сметки си се чувствам бетонирана в правата си на избор🤔

# 640
  • София
  • Мнения: 16 338
Хм, за мен НЕЛЕПО е правото на избор, което ни дава обрадователната система. Оставете ги тези 481.5 на второ класиране...смешно е!
Аз ги оставям. Joy /Въпреки че не разбрах какво е смешното./ Но добре е, когато искаме да направим някакви изводи, да се базираме на фактите, защото в противен случай и изводите ни ще са толкова достоверни. Да се каже, че за прием в СМГ ти трябват 95+ точки по бел няма нищо общо с истината. А току-виж някой взел, че повярвал.

НВО не е задължително. Но принципно в живота, ако искаш да имаш избор, трябва да поработиш за него. Няма как да те приемат някъде, само защото искаш. Никъде по света.

# 641
  • София
  • Мнения: 955
Не знам кои са тези много места, на които предлагат профил Математика след 10 клас.

Аз освен двете математически и езиковите гимназии открих само няколко училища в София - 31-во, 18-то, 138-мо.
За 22-ро все още е неясно какво ще бъде след две години. Може би 32ро? Има ли и други?

# 642
  • София
  • Мнения: 16 338
И 32-ро, и 35-то предлагат /в последното има и физика/. Сигурно има и други.

# 643
  • Мнения: 430
Хм, за мен НЕЛЕПО е правото на избор, което ни дава обрадователната система. Оставете ги тези 481.5 на второ класиране...смешно е!
Аз ги оставям. Joy /Въпреки че не разбрах какво е смешното./ Но добре е, когато искаме да направим някакви изводи, да се базираме на фактите, защото в противен случай и изводите ни ще са толкова достоверни. Да се каже, че за прием в СМГ ти трябват 95+ точки по бел няма нищо общо с истината. А току-виж някой взел, че повярвал.

НВО не е задължително. Но принципно в живота, ако искаш да имаш избор, трябва да поработиш за него. Няма как да те приемат някъде, само защото искаш. Никъде по света.


Санака, признала съм те за човек, който е много добре запознат със системата:)

Ако искаш да си осигуриш твърдо място в математическите паралелки, не си играеш на втори тото шанс, нали! Защота второто класиране не ти гарантира нищо на 100 %, а зависи от много фактори, които са извън контрола на желаещите СМГ примерно...

Тук сме се събрали едни умни и сладки потребители и на всеки му е ясно за какво иде реч, специално за СМГ и НПМГ математика...  

Относно изборите...така е, отново съм съгласна, че трябва да се потрудиш за съзнателен избор.

В образователната система обаче такива избори няма!

 Може ли да си изберем какво изучаваме по ИУЧ? Това е избираем учебен час, в който от училището ти налагат определен предмет, нали?

Приключвам темата, да не товаря потребителите с излишни спорове.

И без това задачите за движение ( ама много са гадни), успоредници и литературни герои ни идват в повече😀

# 644
  • Мнения: 13 058
На сигурно играеш, започнал си играта от 2 клас:), а някои от ПУК. Само, че е изпит. Голямото преписа грешно една цифра в условието и има 97 вместо 100 по мат. 95 т. БЕЛ не стигнаха за първо класиране тогава.
Сегашният седмокласник няма как да изкара 81.5 по БЕЛ, така че тази година ми е нерелевантно. (И като напише отново само отговорите на втори модул по мат...)
Ще се радвам, ако се доберем до някоя паралелка, която си е профил мат от 8 клас, с надеждата, че ще си остане с такъв профил. Обаче вече и това ми се вижда несъстоятелно като надежда.

Общи условия

Активация на акаунт