Десетокласници 2025/2026

  • 25 285
  • 576
  •   1
Отговори
# 555
  • Някъде там...
  • Мнения: 4 749
На работното ми място се изисква аналитично мислене и логическа мисъл. Както и малко математика. Изумена съм колко трудно се намират хора с въпросните умения. Налага се да обяснявам как се пресмята процент, да правя калкулатори с ексел, защото не схващат логиката на действията, когато има нещо по-сложно за изчисляване. Дори студенти, младежи, които съвсем скоро са завършили...

Последна редакция: ср, 29 окт 2025, 18:35 от Жабче

# 556
  • Мнения: 683
На всеки обикновен калкулатор има функция за изчисляване на процент, защо, Жабче, правиш калкулатори в Ексел?

# 557
  • Някъде там...
  • Мнения: 4 749
Не става въпрос за %. А за логически действия, които не схващат. По-лесно ми е да им сложа формулите, да пишат стойност и взимат наготово резултата. Като логически задачки са, има си логаритъм.
Процентът го оправяме лесно. Simple Smile

# 558
  • Мнения: 1 086
Аз събирам информация заради племенниците и сина ми. Ще дойде и техният момента за кандидатстване след седми клас.

# 559
  • ВАРНА
  • Мнения: 2 266
Жабче, и по-зле ще става. В училище се учат да възпроизвеждат информация. В бг университети нямам идея какво е положението в последните 20 години. С преписване, предварителна информация за съдържанието на изпитванията, разчитане на помощ от AI, липса на критично мислене, като крайната цел масово е постигане на макс резултат с минимум усилия.

Току що с мъка изслушах министърчИтУ по Нова. Дайте да направим кампания дмс вълчев и да му платим един логопед. Проблемът с математиката и предметите от стем направлението ще се бори с кампания за масово ходене на матура по математика. Трудности в усвояването на материала по тези предмети в училище -> няма студенти в тези специалности -> липсват учители.

# 560
  • Мнения: 4 575
Честит празник! Що няма учители, каза ли? Хем е икономист

# 561
  • Мнения: 7 347
Проблемът с математиката и предметите от стем направлението ще се бори с кампания за масово ходене на матура по математика. Трудности в усвояването на материала по тези предмети в училище -> няма студенти в тези специалности -> липсват учители.
Но пък е страшно сладурско как лакейското следване обсипва ПР акциите му със сърчица на всяка прерязана лента на нов стем кабинет в училища с маломерни класове. Около първия учебен ден споменаваха и великодушието, с което са мятани пари. Сума под четвърт милион нямаше. В спортните училища откриваше научни кабинети, нищо че физкултурни зали нямат. Дано да пускат и деца в тях. Училищата в София все така са на двусменен режим, а някои споделят сгради. Стем кабинети не знам колко от софийските училища има.

# 562
  • Мнения: 530
Не знам какво учат по математика! И голямата и малката ми дъщеря учат математически профил.Голямата завърши технически университет без проблеми по математика.Малката е 10 клас и за сега няма никакъв проблем.Прекрасни учители по математика в един малък град,но не мога да кажа същото за учителите по БЕЛ,а ни предстоят задължителни матури там.

# 563
  • Мнения: 834
Седнах да гледам езиковите лагери за лятото следващата година и видях, че Велбург, с която наборката ходи в Австрия това лято предлагат и лагер в Мюнхен /с индивидуално пътуване/. Има ли някой някакви впечатления и отзиви? Притеснявам се да я пускам сама да пътува, там няма да има представител на фирмата и ще трябва да се справя напълно сама. За съжаление няма познати приятелки, с които да се организира и съм в дилема дали да я записвам, а и тя като че ли се притеснява...

# 564
  • Мнения: 417
Наши близки бяха в този вариант със самостоятелно пътуване, но с Интеграл и беше голямо разочарование. Вярно, имаха много часове обучение, но само това. Разходките им бяха около кампуса и само един път са имали целодневно посещение в града. В този формат българската фирма се явява посредник и няма нищо общо с организацията на място.

# 565
  • Мнения: 1 298
Тези лагери са езиков курс по-скоро, а не развлекателни и аз се чудя за тях и май клоня да пробваме. Видях оферта, при която при мин. 10 деца от България от фирмата изпращат придружител, но ми обясниха, че той не влияе на програмата на място, а по-скоро е за спокойствие на деца и родители за организацията на самото пътуване до Германия. Имат по 30 часа език, вкл. домашни за следващия ден и са с участници от различни страни. В езиково отношение си мисля, че биха били по-полезни от този, при който от България тръгват много деца. Миналата година велбургския лагер в Австрия много се хареса, но отзивите бяха, че е за развлечение, а в езиково отношение напредък много малък (имало е задачи да интервюираш местен за забележителност, игра от типа Стая на загадките, театър-скечове и пр.,  но т.к. всички участници са били от България, в 90% от времето са си говорили на български, че даже и на самите екскурзии по-голямата част от беседите не са били на немски,  а на български. Струва ми се, че са по-подходящи за по-малки участници или такива с по-ниско ниво на езика, а целта тази година ще бъде да напредне разговорно.)
При госпожицата от тази година влиза за първи път носител на езика. Трябва да ги готви доколкото разбрах за DSD частта с говоренето. Имат веднъж седмично и тогава правят нещо като дебати. Предварително имат темата, по която ще се обсъжда и подготвят опорни точки за различни тези, а в самия част ги разделят на отбори, за да защитават определена позиция. Струва ми се обаче, че са загубили доста инерцията с тези 6 часа от миналата година, реално от граматиката е останало Konjuktiv II,  но от лексиката имат много неща, които май преди се учеха още във втората година, за да може да описваш диаграми, да правиш анализ и резюмета. Не знам как ще стане номерът до края на 10. клас да имат запас от думи, за да могат да се готвят за DSD. Иначе пък учителите ни успокоиха на родителската среща, че въпреки по-малкото часове в 9. и 10. клас, успявали в 11. и 12. да ги подготвят. В училище всички ще започнат да се готвят, но няма всички да бъдат допуснати до изпита. Май в 11. клас втория срок ще определят кои ще се явяват в 12. клас, но още не са казали конкретните изисквания.

# 566
  • ВАРНА
  • Мнения: 2 266
Аз идвам да си сверя часовника по география.
Обяснете ми, моля ви, на мен, простия човек, кому е нужно да се знаят къде на картата на България са разположени едни 260 географски обекта, като част от тях ги няма на картата в атласа. Обикновено намирам смисъл във всяко едно безсмислено нещо, което идва като задание, но признавам си, тук не успях. Без бой си е признала вчера дъщеря ми, че не ги знае и си е получила двойката, с което съм ок.

Аз малко си обърках детето с втория език и съм в процес на обмисляне кое е най-правилното нещо, което да направя. Езиков лагер няма да е.

Последна редакция: чт, 06 ное 2025, 12:32 от прасунчо

# 567
  • Някъде там...
  • Мнения: 4 749
Още в началото на учебната година обясняваха въпросното по география и бяха сащисани. Нямам идея какво се случва понастоящем, някакви задачки имаха разпределени, контролно мина. Не са се оплаквали, значи не е страшно за момента. Но има време, госпожата не си поплюва и ще ги изненада неприятно в някакъв момент.
Като цяло, тази година тръгна добре. За първи път на входните в школо всичко беше синьо и зелено, обикновено е като дъгата. Laughing И така продължава. Вчера отворих школо за сефте от няколко седмици.
Новата учителка по математика е супер, не ги напряга, въпреки че доста ги стяга. И най-важното - обяснява добре, че това беше слабо място на предишния учител.
Нови учители по биология, по химия - много се харесват. И двамата ги забавляват, дават точни указания какво се изисква от тях, набляга се на практически задачи, не на зубрене на теория.

# 568
  • ВАРНА
  • Мнения: 2 266
Жабче, да разбирам, че не само при дъщеря ми се подготвят за България търси талант в област география Laughing
Това с обектите по география мина на друго ниво у нас, тъй като овенът никак не обича да не му се получава. Сети се, че в колата имаме пътна карта на България (най-после полза от аналоговото поколение) и от вчера е залепена на стената.
По математика не мога да разбера какво се случва. На род.среща учителката не даде грам знак да има каквито и да е проблеми в класа. А се оказва май точно обратното. Дъщеря ми споделя, че е шумно и се решават изключително лесни задачи. Да не похабим един бал в седми клас не е правилната стратегия.

# 569
  • Някъде там...
  • Мнения: 4 749
Баш така е, Прасунчо. Готвим се за викторина. Между другото, още на следващия ден след като писах, имахме драма точно по география. Joy Няма да се хваля повече, че само предизвиквам съдбата.
Овнетата са голяма работа като тръгнат с рогата напред.

Общи условия

Активация на акаунт