Частни училища – информативно-дискусионна тема – 68

  • 51 803
  • 752
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 62
Здравейте, четейки, останах с впечатление, че децата се записват в ЧУ, с цел влизане в елитните държавни гимназии. Също така виждам, че почти всички сме на мнение, че образованието по програмата на МОН не е ОК. И въпросите ми са следните: Ако целта е влизане в елитните гимназии, не е ли по-евтино и по-лесно, това да се постигне с частни уроци, а не със записване в скъпо ЧУ? И ако образованието по МОН е толкова зле, защо се цели влизане в  държавни гимназии, било те и елитни, а не се продължава в частни такива, няма ли добри? И последно, след завършване на гимназиален етап, кои университети се целят, или мисля много напред?Blush
За да ми се посмеете, ще кажа, че синът ми е на 3,5 години.

# 76
  • София
  • Мнения: 16 326
В частните основни училища и гимназии също се учи по МОН. Учебните програми на МОН са задължителни за всички, които искат да издават български дипломи.

# 77
  • Мнения: 164
Здравейте, четейки, останах с впечатление, че децата се записват в ЧУ, с цел влизане в елитните държавни гимназии. Също така виждам, че почти всички сме на мнение, че образованието по програмата на МОН не е ОК. И въпросите ми са следните: Ако целта е влизане в елитните гимназии, не е ли по-евтино и по-лесно, това да се постигне с частни уроци, а не със записване в скъпо ЧУ? И ако образованието по МОН е толкова зле, защо се цели влизане в  държавни гимназии, било те и елитни, а не се продължава в частни такива, няма ли добри? И последно, след завършване на гимназиален етап, кои университети се целят, или мисля много напред?Blush
За да ми се посмеете, ще кажа, че синът ми е на 3,5 години.

Виждал съм го варианта и учене в държавно и разкарване на детето на частни уроци. Първо, че ще се превърнете в таксиметрова фирма, а второ резултатът може и да не е толкова добър. Виждал съм случаи, в които частните уроци не помагат.
Дете в ЧУ обикновено (но не винаги) означава, че родителят се стреми детето му да получи качествено образование и би инвестирал пари в това. Обаче зависи и към кое ЧУ ще се насочите, защото има и лоши примери на училища, които са много скъпи без постигнати академични резултати. Децата в хубавите ЧУ се самомотивират взаимно да постигат по-добри резултати. В държавните може половината да са топ таланти, а другата половина да са записани само, защото трябва да ходят на училище и живея наблизо. Много често долната група издърпва надолу по-силните ученици - особено в периода 1-4 клас.

В гимназиален етап има далеч по-добър избор от ДУ. Родителите имат повече избор, могат да продължат в качествено ДУ или качествено ЧУ, ако финансите не са проблем.

# 78
  • София
  • Мнения: 2 302
Здравейте, четейки, останах с впечатление, че децата се записват в ЧУ, с цел влизане в елитните държавни гимназии. Също така виждам, че почти всички сме на мнение, че образованието по програмата на МОН не е ОК. И въпросите ми са следните: Ако целта е влизане в елитните гимназии, не е ли по-евтино и по-лесно, това да се постигне с частни уроци, а не със записване в скъпо ЧУ? И ако образованието по МОН е толкова зле, защо се цели влизане в  държавни гимназии, било те и елитни, а не се продължава в частни такива, няма ли добри? И последно, след завършване на гимназиален етап, кои университети се целят, или мисля много напред?Blush
За да ми се посмеете, ще кажа, че синът ми е на 3,5 години.
Когато си записвах децата в ЧУ, последното, за което мислех, е влизане в държавна гимназия Simple Smile Търсех спокойна и сигурна среда, по-голям хорариум по основните предмети+чужд език, регулярна обратна връзка от учителите. Целодневното обучение също ми беше важен плюс в интервала 1-4 клас, както и възможността за допълнителни дейности, които се случват на територията на училището, за да си спестим губене на време в развозване.

# 79
  • Мнения: 52 274
Здравейте, четейки, останах с впечатление, че децата се записват в ЧУ, с цел влизане в елитните държавни гимназии. Също така виждам, че почти всички сме на мнение, че образованието по програмата на МОН не е ОК. И въпросите ми са следните: Ако целта е влизане в елитните гимназии, не е ли по-евтино и по-лесно, това да се постигне с частни уроци, а не със записване в скъпо ЧУ? И ако образованието по МОН е толкова зле, защо се цели влизане в  държавни гимназии, било те и елитни, а не се продължава в частни такива, няма ли добри? И последно, след завършване на гимназиален етап, кои университети се целят, или мисля много напред?Blush
За да ми се посмеете, ще кажа, че синът ми е на 3,5 години.

Мнение на външен човек.
- Програмата на МОН не е толкова зле, даже нищо и няма. В ЧУ също учат по нея, нали? Значи проблемът не е в програмата, а в това как и до каква степен се преподава и взема материалът. На много места в посредствените училища материалът върви трудно и хем неразбран, хем невзет.  Но в добро училище няма проблеми с МОН-ската програма.
- Да се влезе в добра гимназия без ЧУ е по-евтино определено. Дали е по-лесно си зависи от детето, но е съвсем възможно. Но то, ако детето не е ученолюбиво и мотивирано и в ЧУ няма да блести. Козът на ЧУ е, че стоят там цял ден и не ги развозват по курсове и спорт. Което не важи за напреднали деца, за тях си трябват външни курсове и тренировки. Ако имате баба и дядо да водят добро централно ДУ съвсем не лош вариант.
- Има и друг евтин вариант за топ държавна гимназия - минава през СМГ или НПМГ след 4 клас. Но дали е лесен е друг въпрос.
- Държавни гимназии има и на много високо ниво. С тях може да се мери само АК от частните. Но става все по-скъпо и много хора си правят сметката, че спестените такси за 5 години АК може по-полезно да се похарчат за университет в чужбина.
- Университетът в чужбина зависи от много неща - такси, политика, език... Не може да се обобщава.

# 80
  • Мнения: 5 417
Моите деца са докрай в ЧУ. И в гимназиален етап.
Това понятие за елитна държавна гимназията е нелепо.
По МОН езиковите стигат до B2, което е крайно недостично според мен, особено спрямо постиженията на частните.
Вече имаме около 11 IB  частни училища.
Там се покриват изискванията на МОН и на IB системата.
Това в държавна гимназия няма как да стане.

В ЧУ освен МОН има много допълни предмети, умения, вземания на сертификати, състезания, а някои са и с 2 дипломи.

# 81
  • Мнения: 62
Благодаря за отговорите.
Ние живеем в центъра и не е проблем, да запишем детето в хубаво ДУ и да го водим на допълнителни уроци и дейности, но аз определено търся нещо друго.
За мен е важно детето да получи качествено образование и добри социални умения, а не диплома. Зачудих се, дали  основните ЧУ не предлагат само по -добра академична подготовка, с цел влизане в елитни гимназии и ако е така дали допълнителните уроци не са по оптимален вариант.
За мен едно начално училище е добро, когато създаде в детето желание да се учи и усъвършенства, когато го възпита да е любопитно и му предостави възможност да се развива в интересните за него сфери.
Гимназията ще я избираме според интересите му, а не дали е елитна или не.
Дано е добър в математиката и точните науки, защото ще берем ядове иначе. Grinning

# 82
  • Мнения: 52 274
Моите деца са докрай в ЧУ. И в гимназиален етап.
Това понятие за елитна държавна гимназията е нелепо.
По МОН езиковите стигат до B2, което е крайно недостично според мен, особено спрямо постиженията на частните.
Вече имаме около 11 IB  частни училища.
Там се покриват изискванията на МОН и на IB системата.
Това в държавна гимназия няма как да стане.

В ЧУ освен МОН има много допълни предмети, умения, вземания на сертификати, състезания, а някои са и с 2 дипломи.


Е де, чак пък нелепо...
Езикът не е самоцел, а средство. Колкото и да знаеш език, ако се явиш на интервю за Оксбридж или МИТ с език само няма да блеснеш, трябва да можеш да решиш задачите и да обсъждаш по същество проблеми. А достатъчно ниво по език вземат всички мотивирани от държавните гимназии. И IB само по себе си не е панацея, ако не е взето с топ резултат. Освен това също толкова добре се влиза в топ университет и без IB.

# 83
  • София
  • Мнения: 16 326
Това понятие за елитна държавна гимназията е нелепо.
По МОН езиковите стигат до B2, което е крайно недостично според мен, особено спрямо постиженията на частните.
Това изобщо не е вярно. В2 е заложеният минимум, реалното ниво е далеч над него.
Какви допълнителни предмети и умения има в ЧГ? И колко допълнителни часове имат, извън хорариума по МОН, за да ги учат? И като се сравнят резултатите от ДЗИ по който и да е предмет, някак не са в полза на ЧГ, с изключение на АК.

# 84
  • Мнения: 5 417
Нелепо е. Когато тръгнат да кандидатства за работа и тръгнем да говорим на език, без значение кой, се оказва, че завършилите елитна езикова гимназия не се справят дори с ежедневен разговор.
Това е моят професионален опит с езиковите. Ако са студенствали в чужбина са наваксали с езика, но както писа някой по-горе език се учи и с курс.
За инженерните елитни, които все още учат по стари учебници и стари програмни езици.
Какво остана природните науки. Там с ръка на сърце мога да кажа, че няма такова частно, защото няма такива профили.
На IB училищата силата не им е в дипломата за кандидатстване, а в системата на учене, която е далеч от назубрянето на учебен материал. Там се ковът съвсем други умения, които са много близко до професионалелният начин на работа, както и да ученето като система в някои университети.
Това вече е голям плюс.

Детето ми учило в държавни училища и то до доста голяма възраст за да може само да заключи, че разликата е огромна.

Както се вижда частните училища все още оглавяват класациите за НВО-тата на МОН.

# 85
  • Мнения: 52 274
Нелепо е. Когато тръгнат да кандидатства за работа и тръгнем да говорим на език, без значение кой, се оказва, че завършилите елитна езикова гимназия не се справят дори с ежедневен разговор.
Това е моят професионален опит с езиковите. Ако са студенствали в чужбина са наваксали с езика, но както писа някой по-горе език се учи и с курс.
За инженерните елитни, които все още учат по стари учебници и стари програмни езици.
Какво остана природните науки. Там с ръка на сърце мога да кажа, че няма такова частно, защото няма такива профили.
На IB училищата силата не им е в дипломата за кандидатстване, а в системата на учене, която е далеч от назубрянето на учебен материал. Там се ковът съвсем други умения, които са много близко до професионалелният начин на работа, както и да ученето като система в някои университети.
Това вече е голям плюс.

Детето ми учило в държавни училища и то до доста голяма възраст за да може само да заключи, че разликата е огромна.

Както се вижда частните училища все още оглавяват класациите за НВО-тата на МОН.

Моето собствено дете и съучениците му нямаха проблеми да вземат САТ (общия и специализираните) в най-горния персентил, нито да минат интервюта и да следват в англоговорящи държави в топ университети. Без да са били в ЧУ. Впрочем във въпросните университети приетите деца от ЧУ са много по-малко.
Пак моето собствено дете проверяваше курсовите работи на нейтивите за граматика и правопис, а когато трябваше да се защитава публично курсов проект избраха нея, не местен. Та, може значи. Да, с няколко години курсове, ама на цена много по-ниска от таксата за ЧУ и два пъти седмично по два часа.

Впрочем имам информация от първа ръка, че СМГ е записана в "шортлистата" на може би най-желания работодател в света и носи точки при кандидатстване за интервю. Кое ЧУ е така? И това с назубряне и остарели знания ли се постига?

И даже за НВО нищо не оглавяват, а ако сметнем и брой явили се деца, а не брой училища, направо са средняци.
https://danybon.com/obrazovanie/klasacia-nvo-math-7-cl-24/

Не исках да се меся в темата, отдавна затворена глава е това за мен, но все пак не може да се ръсят такива неща, защото объркват хората. Още повече задалата въпрос има интерес към математика, та коя държавна гимназия да гони за да има детето и най-големи шансове? Освен ПЧМГ напоследък.

# 86
  • Мнения: 62
За мен е важна математиката, но ще се водя по интересите на детето.
Това, което търся в училището е не само академична подготовка, но и развиване на така наречените soft skills, което според мен го няма в държавните училища. Зачудих се дали ЧУ го предлагат или и те само гонят успех за НВО и нищо друго.

# 87
  • София
  • Мнения: 16 326
Нелепо е. Когато тръгнат да кандидатства за работа и тръгнем да говорим на език, без значение кой, се оказва, че завършилите елитна езикова гимназия не се справят дори с ежедневен разговор.

Страшни глупости говорите, ама наистина! Joy Нищо вярно няма в това просто. Имам две деца, завършили езикова гимназия - С2 по английски и С1 по испански. Аз също съм с С2 по английски и мога да им преценя нивото. Масово тези деца от езиковите после отиват да учат в чужбина на съответния език и се справят чудесно. До 7-ми клас са учили в ЧУ, което води класациите на НВО.

ЧУ водят класациите на НВО 7 клас. Частните гимназии нищо не водят, освен АК. Никоя частна гимназия извън посоченото и ПЧМГ не може да стъпи и на малкия пръст на ЕГ-тата, СМГ, НПМГ. Аз съм твърдо за ЧУ до 7-ми клас. След 7-ми клас бих погледнала към такова, само при драматичен провал на НВО.

# 88
  • Мнения: 5 417
Говоря за масовост.  Вие говорите за единични случаи с вашите деца.
Голям наплив на любители на държавното образование в темата за частното.

Имате опит с частното от първо лице? Споделете го.
Аз имам и с двата вида образование и го споделям.
Естествено е да има страхотни постижения на деца от държавни училища. След като вашите са го постигнали какъв е интересът ви от тази тема?

# 89
  • София
  • Мнения: 16 326
Нали споделих - и трите ми деца са завършили СС. Опитът ми и с двата вида образование е сериозен.

ПП. И аз също говоря за масовост. Така и не отговорихте кои са допълнителните предмети в ЧУ. Хорариум по тях?

Общи условия

Активация на акаунт