Частни училища – информативно-дискусионна тема – 68

  • 51 797
  • 752
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 52 274
Говоря за масовост.  Вие говорите за единични случаи с вашите деца.
Голям наплив на любители на държавното образование в темата за частното.

Имате опит с частното от първо лице? Споделете го.
Аз имам и с двата вида образование и го споделям.
Естествено е да има страхотни постижения на деца от държавни училища. След като вашите са го постигнали какъв е интересът ви от тази тема?

Aко говорим за масовост, вземи събери бройката на децата в ТОП 10 на НВО и сравни! Да видим какво ще се получи.
Нямам опит вътре в "черната кутия" на частното, а само с това какво излиза на изхода. И ако забелязваш пиша и сравнявам този изход, не процесите вътре в ЧУ.
Интересно ми е да чета и по принцип не се меся, ама когато някой се изхвърли като теб се чувствам предизвикана.

# 91
  • Мнения: 9 050
Говоря за масовост.  Вие говорите за единични случаи с вашите деца.
Голям наплив на любители на държавното образование в темата за частното.

Имате опит с частното от първо лице? Споделете го.
Аз имам и с двата вида образование и го споделям.
Естествено е да има страхотни постижения на деца от държавни училища. След като вашите са го постигнали какъв е интересът ви от тази тема?

Почти всички пишещи в тази тема имат достатъчен опит с ЧУ-та.

Последна редакция: пт, 20 юни 2025, 22:17 от Hope for Two

# 92
  • София
  • Мнения: 938
DesiKr, сега какви софт скилс търсите до 4ти клас не ми е много ясно.
Но и в частните и в държавните са основно с един учител в този етап. Учебната програма е лесна до 4-ти клас за повечето деца. Ако случите на добър начален учител, ДУ ще ви свърши чудесна работа и следобед детето ще е свободно да си почива и да прави, каквото реши - език, спорт, изкуства.... В частното си е доста уморително за малко дете да стои цял ден. В прогимназия обаче държавните училища са доста зле, а учебната програма много натоварена. Ние минахме и през държавно до 3ти клас и след това през 2 частни. Като не ти харесва или не ти върши работа, сменяш училището, не е страшно, даже добре се отразява на уменията на детето.

# 93
  • Мнения: 49
Без опит за гиманзиален етап, но за мен ЧУ не е само билет за добро гимназиално образование в ДУ.

В ЧУ търся по-спокойна среда, по-сигурна - малко на брой деца, което е важно, ако детето е по-свито или има нужда от повече индивидуално внимание. Сигурност - поне в долните класове, ЧУ е затворена система - водя го, взимам го, там е по цял ден вътре, няма телефони, няма излизания извън училище до лафката, не чакат съмнителни личности до ъгъла на училището.

ЧУ, специално за мен е по-различен подход при учене, опити (все още опити, дано някой ден станат и практика) материала да е интересен за децата, да са научат да мислят,  да придобият някакви практически и социални умения. И да, именно до 4 клас се изграждат подобни умения - не за чат в Тик Ток , а как да се държат, как да следват правила, как да проявяват емпатия, кога какво поведение е подходящо, и т.н.. Аз лично - продукт на ДУ - никога не съм получавала подобни умения в училище. 

Не знам към какво се целя в бъдеще - детето ме изненадва всеки ден. Докато преди, когато беше на 4 г. мислех, че е математически гений защото броеше спокойно до не знам си колко наобратно, днес знам, че е пълна дупка по математика. И въпреки това, не съм го отписала все още напълно, нито пък съм започнала да проверявам техникумите по градинарство, защото няма да има топ резултат на НВО по математика.   И ще учи в ЧУ докато издържа, за да не се притеснявам какво прави в междучасието и какво му продават в лафката или до нея (живея точно до столично уилище, макар и не от най-престижните, но не и в лош квартал - виждам всичко и именно затова търся по-затворена среда).

# 94
  • София
  • Мнения: 16 326
Аз изобщо не съм избрала ЧУ в основен етап заради приема в гимназия, която и да е тя. Съвсем различни ми бяха съображенията. Критериите за гимназия обаче вече са други. Например ограничената микро среда тогава вече е минус.

# 95
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
Аз пък никога не съм се явявала на изпит за сертификат по език и съм работила с необходимост от флуент в Англия и малко Франция (с компромис, този език не ми е топ)
И въобще не смятам че с2 показва каквото и да е
Както знаете след доста смени, детето ми е в едно и също чу от 5 клас и продължава в гимназия. И нямам пример, който да ме убеди че НЕГ ФЕГ или иг са някаква върховна алтернатива, нито че бокони е символът на успеха.
Разумно е да мерим постиженията в живота не с прием в университета х, щото рано или късно завършват и идва часът на истината…

Последна редакция: сб, 21 юни 2025, 06:51 от Leika_moja

# 96
  • София
  • Мнения: 2 924
Абе малко сравняваме на ангро пак ЧУ и ДУ. Има такова разнообразие откъм цели на различните ЧУ, че да ги сложим под общ знаменател освен някакъв финансов.... Как да обобщим нещо за Валдорфското и ПЧМГ, например Joy
Дамата с дете на 3.5, да не си мисли, че е подранила само с интереса към училищата. Ако е за ЧУ- на повечето от добрите изпитите се провеждат за ПУК (тоест на около 5 годишна възраст), а сега ако приемат автоматичния прием за МГ-тата след 7 клас, ако си бил приет след 4-ти....може да се окаже и че са закъснели. Подготовката ще започва от раждането Sweat Smile
Най-важното е човек ако може да се ориентира по-отрано какво всъщност иска от едно училище и да не се подлъгва по рекламни фрази. Може би въпроси за конкретни училища биха били по-полезни. Но както вече се каза -смяната на училище не е нещо невиждано. И моите деца минаха през такива. Моят съвет е да се започне от по-желаните училища, защото от там лесно се мести, но от другаде в тях е по-сложно-иска допълнителна подготовка.

# 97
  • Мнения: 62
Абе малко сравняваме на ангро пак ЧУ и ДУ. Има такова разнообразие откъм цели на различните ЧУ, че да ги сложим под общ знаменател освен някакъв финансов.... Как да обобщим нещо за Валдорфското и ПЧМГ, например Joy
Дамата с дете на 3.5, да не си мисли, че е подранила само с интереса към училищата. Ако е за ЧУ- на повечето от добрите изпитите се провеждат за ПУК (тоест на около 5 годишна възраст), а сега ако приемат автоматичния прием за МГ-тата след 7 клас, ако си бил приет след 4-ти....може да се окаже и че са закъснели. Подготовката ще започва от раждането Sweat Smile
Най-важното е човек ако може да се ориентира по-отрано какво всъщност иска от едно училище и да не се подлъгва по рекламни фрази. Може би въпроси за конкретни училища биха били по-полезни. Но както вече се каза -смяната на училище не е нещо невиждано. И моите деца минаха през такива. Моят съвет е да се започне от по-желаните училища, защото от там лесно се мести, но от другаде в тях е по-сложно-иска допълнителна подготовка.

Ориентирала съм се към Архимед, ако детето е добро по математика и Основно прогресивно училище 1, ако математиката не е неговото.
Иска ми се да не прекарваме много време в път и в началото да няма домашни.
Във второто училище малко ме притеснява дали учат достатъчно или са само игри.
Малкия не е ОК с големи групи. При него ученето е на цикли: дълъг застой и изведнъж голям напредък. Според мен се изявява само когато е уверен в себе си и е сигурен, че знае.

# 98
  • София
  • Мнения: 2 924
Ами Архимед и Прогресивното са доста различни като концепция и изобщо не е въпросът дали на детето му върви математиката. Доколкото това изобщо може да се прецени на 5 г. Ако искате що- годе стабилни знания се насочвате към традиционните - Архимед, СС, Питагор, ОТ, ТЕ, КО, Азбуки, Еспа. Британка тръгват май в тази посока -може да се следят и те. Може и да изпускам някое. Без домашни изобщо в начален курс, обаче не знам дали е възможно в гореизброените училища. Като цяло в ЧУ домашните са само за събота и неделя.
Имайте предвид, че децата растат и се променят много бързо, та нещата, които виждате като "характер" сега, догодина може да са съвсем различни. Това, че на 3г не е ок с големи групи не означава, че в първи клас не може да е "душата на компанията" Simple Smile

# 99
  • Мнения: 62
Ами Архимед и Прогресивното са доста различни като концепция и изобщо не е въпросът дали на детето му върви математиката. Доколкото това изобщо може да се прецени на 5 г. Ако искате що- годе стабилни знания се насочвате към традиционните - Архимед, СС, Питагор, ОТ, ТЕ, КО, Азбуки, Еспа. Британка тръгват май в тази посока -може да се следят и те. Може и да изпускам някое. Без домашни изобщо в начален курс, обаче не знам дали е възможно в гореизброените училища. Като цяло в ЧУ домашните са само за събота и неделя.
Имайте предвид, че децата растат и се променят много бързо, та нещата, които виждате като "характер" сега, догодина може да са съвсем различни. Това, че на 3г не е ок с големи групи не означава, че в първи клас не може да е "душата на компанията" Simple Smile

В Питагор не ми хареса, че още от ПУК децата са на чинове, а доколкото разбрах започват 1 година по-рано.
СС определено не е моето, не ми харесва, че изключват деца при слаб успех. Това би било доста демотивиращо за едно дете.
ТЕ не ми харесва, къде се намира, но не съм го отписала съвсем.
ЕСПА, Британика,  Азбуки и КО и ТО са доста далеч от вкъщи, не искам детето да пътува по 1:30 всеки ден.

# 100
  • София
  • Мнения: 2 924
Архимед го местят в Тех парка, така че КО или Азбуки също ми се струват в района. В момента разсъждавате от гледна точка на родител на "бебе". Аргументите ви против (като изключим дългия път, ама чак 1.30 ч?), които изтъкнахте са доста несъстоятелни и повярвайте супер несъществени или поне така ще ви се сторят от дистанцията на времето още в 1-2 клас ...

# 101
  • Мнения: 13 020
6:15 тръгваше от Люлин дете, за да стигне в 8:00 в училище в Центъра.
В толкова стават децата извън София, за да стигнат на училище в София в 8:00 с ГТ.  
Ако ще го возят, също.може.да се наложи да стига в училище доста по-рано, за да не висят в задръстване и да не.закъсняват.
Преценката на пътуването не е несъстоятелна. ТЕ е в нова сграда, по-добре е мястото сега.

# 102
  • София
  • Мнения: 2 924
Е, аз само за пътя съм написала, че е основателен Joy Ама другото- стоят на чин, домашни...

# 103
  • София
  • Мнения: 938
От центъра до всяко едно частно ще трябва да се пътува около един час, ако е с училищния бус. За толкова малко дете си е изморително. Прогресивното и Дорис Тенеди май са най-близо до центъра. И св. Георги, ако таксата не е проблем. В тази възраст ДУ до обяд е най-удобно, но те и много от държавните станаха с целодневно обучение.

Последна редакция: нд, 22 юни 2025, 09:07 от Magenta2022

# 104
  • Мнения: 13 020
Нашето квартаално ДУ е целодневно. С редки изключения и тримата си тръгваха на обяд. Подаваш молба за целодневно, за да може все пак да остава, ако се наложи и никой не може да те спре да го вземеш след учебните часове. Разбира се, ако е самоподготовка следобяд, а не редовни часове.

Общи условия

Активация на акаунт