Частни училища – информативно-дискусионна тема – 68

  • 36 992
  • 464
  •   2
Отговори
# 270
  • София
  • Мнения: 816
Идеи има много и всякакви, ама това са малки деца, малко по-внимателно и по-лекичко да се намесваме там с концепциите на възрастните. Не ни е работа да им навлизаме директно в живота с нашите глупости и възприятия. Има време да се сблъскат с тях, ако се наложи.

# 271
  • София
  • Мнения: 9 371
В книгите си намесва света на възрастните в детството, доколкото смята, че детето е личност и заслужава уважение, да бъдем честни към него, да му говорим, да му обясняваме всичко около него и действията ни. По-скоро е от държащите на правилата и дисциплината, но с голямо уважение към детето.
На мен не ми допадат някои от идеите и за бебешкия период и ранното детство и съвсем удобно ги пропускам. Същото важи, например, за Габор Мате-споделям много от идеите му и книгите му са хубави, но други негови убеждения хич не са моите, даже последно време съм го отследвала и гледам д ане го гледам Satisfied Та критична мисъл и взимане нанещата, които ни пасват или поне са доказани някъде, някога.
Не съм срещала нищо в книгите на Долто, което да намеква за одобрение на педофилията. Може би са и говорили за някаква по-късна юношеска възраст-няма как да знаем. Разрових се малко и това писмо е било по случай някакъв съдебен процес за сексуални отношение на мъже с 12-13 годишни. Което е ужасно само по себе си(навремето, като тийнове имахме познати връстници във връзки с 35 годишни мъже и самите ние бяхме потресени, споделяхме на родителите си). Та това писмо е било с идея да се преосмисли закона, така че да разглежда всеки случай индивидуално с неговите специфики. Тя самата е писала някакво обяснение, че е имала предвид да се взимат предвид особени случаи, с техните специфики и дали младежът е бил съгласен и дали има травма. От което съдя, че явно е мислела за младежи, на по-голяма възраст, които се влюват и не са го усетили като принуда. В днешно време ние поставяме под съмнение съзнателните решение на 15-16-17 годишни деца, дори те да си мислят, че имат чувства и са си го решили сами. За онова време може да не е било така. За по-ранна възраст тя е твърдяла, че винаги има травма и строго го осъжда.
Добре е да вземем предвид другото време-както и за такъв тип негативни случаи, но и за позитивните...които не винаги са приложими днес.
Иначе директорката съм я гледала на разни лекции-има сухо и студено излъчване, на мен ми е неприятна. Имам позната, която е терапевт  се занимава с психоанализа и много харесва Долто-тя е коренно различна...с меко и топло излъчване, весела и предразполагаща. Та вероятно затова тази Моника Богданова прави впечатление на странна.

# 272
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 612
В никое време 12 годишните не са били социално зрели и няма нужда да се разглеждат индивидуални случаи на върховенство на нагона, които да стават прецедент. И един психолог би трябвало да знае чудесно това. Цялата група, написала и подписала петицията, е лефтистка, които знаете са доста разкрепостени в негативния смисъл що се отнася до децата, включително емоционалната им сигурност. Та жизнерадостната Долто не я хвалете толкоз.
Личното ми мнение и опит показват, че класическо стабилно образование, с консервативни политики в отношенията превъзхождат прогресивни, валдорфски и цветни градини…

# 273
  • София
  • Мнения: 2 925
Ама дори да излезем от връзката с възгледите на Долто ( не са ок за мен), пак е дивотия някаква...На мен това "училище" ми звучи като поредната залъгалка за млади, неориентирани родители. За деца от 0 до 9... Ами ако беше до 6г щеше да си е детска градина с ясла. А какво се случва с децата, които навършат 9 (трети клас)? Какъв избор биха имали за училище после? То даже не е до 4-ти, че да се води, че поне завършват начален етап. Rolling Eyes

# 274
  • София
  • Мнения: 816
Sadlady, това не е училище. Нищо не завършват децата по МОН - нито 1ви, нито 2ри клас. По-горе писа някой, че  въпросното нещо е НПО. Не знам защо някой би си записал детето там. Въобще не знам защо го обсъждаме в темата.

# 275
  • София
  • Мнения: 2 925
Тоест, това е нещо като Демократичното или е някаква форма на извънкласни занимания? Понеже е споменат "прием" се заблудих

# 276
  • София
  • Мнения: 816
Явно нещо такова. Но в демократичното учат все пак нещо, доколкото знам, и се явяват в края на годината на изпит за завършен клас по МОН. Понеже имахме в класа дете, дошло оттам след 3ти клас. Сигурно ги водят самостоятелна форма на обучение към друго училище. Детето се справяше сравнително добре и по БЕЛ и по МАТ.
А за обсъжданото по-горе сдружение се съмнявам да се занимават с това.

# 277
  • Мнения: 254
За съжаление, блатото, в което се е превърнало българското образование, позволява появата на такива “образователни гурута”, които обещават на родителите да спасят децата им от абсурдите на МОН. За нещастие, не само не ги спасяват, но и задълбочават образователната нищета. И ако във Валдорф и Монтесори все пак има някакъв образователен смисъл, лично аз, не смятам, че Долто има някакъв принос в педагогиката като цяло. Около детската градина или каквото е там на Богданова също  цари някаква странна тайнственост и очевидно си таргетират определен тип родители.
Иначе, съм много съгласна с мнението на Лейка за класическото образование. Ако се поогледат програмите и се махне боклука, ако се затвърдят междупредметните връзки и се оставят достатъчно часове за упражняване на материала плюс достатъчно часове за спорт, изкуство, ръчен труд и творчество и нещата ще се получат.  Но пък няма лошо и в разнообразието. Само в София има над 60 действащи частни училища. Има за всеки вкус и каприз🙂

# 278
  • София
  • Мнения: 211
Здравейте! Изглежда почти няма отзиви за Валдорфското училище “Николай Райнов” или аз просто не намирам…? Само тук таме стари мнения.

Концепцията я знам като цяло, но ми се иска да видя мнения от първа ръка…толкова малко деца ли учат там или просто не е популярно?

# 279
  • Мнения: 49
Здравейте! Изглежда почти няма отзиви за Валдорфското училище “Николай Райнов” или аз просто не намирам…? Само тук таме стари мнения.

Концепцията я знам като цяло, но ми се иска да видя мнения от първа ръка…толкова малко деца ли учат там или просто не е популярно?

Здравейте,

моето дете не учи там, но мога да споделя впечатления от посещението си при тях в началото на тази година, когато търсехме училище.

Уилището като сграда е доста неподходящо, нещо като бивше посолство. Паркиране няма. Самата сграда е неподдържана, създава усещането за вехта. Но трябва да отбележа, че на интервюто казаха, че търсят нова сграда тъй като договора за наем изтичал. Така че този коментар може да не е релевантен.

Изглеждаха много мили, отзивчиви. Това което не ми хареса:
- не останах с впечатление, че наистина се учи - макар и по нетрадиционен начин. През цялото време чувах за методиката, развитие на социални умения, емоционална пригодност, но не и за знания. Аз специално не търся академични училища, затова и бях отишла при тях на интервю, но дори и за моите либерални разбирания, това беше твърде лековато.
- цялата организация на училището - не говоря за логистика като липса на транспорт, почти без допълнителни занимания (което за нас беше проблем, защото да взимаме детето всеки ден в 16.00 не е много удобно, на работа сме). По-скоро, че самото училище разчита за много неща на родителите като организация. Училището е нещо като неправителствена организация/сдружение на родителите и самите родители трябва да се ангажират с училищни въпроси - търсене на сграда, организиране на транспорт, т.н. Това , за някои може да звучи супер. Не ме разбирайте погрешно, но ние просто нямаме време за това - и двамата работим, работите ни са натоварени и няма как да обикалям София да търся сграда под наем за училището. Но пък с тази ангажираност на родителите си обясних и ниската такса (в сравнение с други ЧУ).
- децата - деца като деца. Нямат гардеробчета, затова всички раници и дрехи бяха натрупани в коридора (беше зима и палтата се въргаляха по земята във фоайето). Други впечателения нямам от децата. Стаите бяха празни, защото децата бяха на някаков мероприятие в града.

Иначе излизат много , имат разни проекти - напр. да си отглеждат растения и т.н. Въобще, работи се много с практични занимания. Класните стаи бяха интересни, всички проекти бяха с нетрадиционни материали - креди, апликации с различни материали и т.н. Казаха, че са около 12 деца в клас. Задължително се ходи на пробни дни, но ние така и не предприехме тази стъпка, защото просто решихме, че не е нашето място. Въпреки, че бяхме получили позитивни отзиви от познати, чиито деца учат там.
Учителите не са учители, .т.н, не се наричат така. Дамата , с която говорихме (нещо като отговорник по учебна дейност в нормално училище), се нарече нещо като "стопанка на дома или пазителка на дома" или нещо в този дух. Моето диване (малкото) се разхили невъзпитано като го чу - умрях от срам.

Не знам дали съм била полезна и се извинявам, ако съм обидила някои родители на деца, учещи там. Просто не беше за нас, но нещата, които ме притесниха не бяха нещо супер фатално.

# 280
  • София
  • Мнения: 9 371
Аз съм имала вземане даване с Валдорфското училище, на мои познати децата са ходили там, но не знам подробности.
Помня, че се бяха разцепили-имаше две градини ли, две училища...но едните се бяха преместили, другите не. Покрай ангажимента ми в една от предишните ми работи-по едно време ни пишеха учители от едното място, от другото. Та твърде вечероятно е сега да имат някакви неща за уточнява, да се местят.
Валдорфската педагогика е такава, в нея не може да се говори за академичност. От онази ми бивша работа, едната ми шефка пращаше детето си в такова училище(не в България) и по тази причина изпитваше симпатии и подържахме връзка с тукашните.
Те са ви говорили тези неща, защото за това става въпрос в тази методика и в тези училища.
Рисуване, шиене, практическа насоченост, връзка с природата, сами изработват помагалата си, учат корен квадратен с моркови и подобни. Очарователно е, но е алтернативно и не спада към училища, където са мили към децата, но все пак учат.
Те учат, но не по начина, по който ние си представяме. Аз много харесвам начина им на работа, но имам мъж, който харесва академичността и вкъщи компромисът са училищата по средата. Ако зависеше само от мен, децата ми щяха да учат в Пътеки, във Валдорфското и в градината щяха да са в Бяло кокиче, например. Не съм дъновистка, но харесвам много неща от слънчевата педагогика.
Не съм наясно дали тук не наблягат повече на творчеството и практическите умения или децата учат и други елементи от Валдорфската педагогика(някои духовни елементи, които биха били странни на повечето хора).

# 281
  • Мнения: 741
Здравейте! Обикновено изпитите (пробните дни) в академичните училища за ПУК са в делнични дни или през уикенда? Също така кампанията обикновено е през октомври-ноември. Правилно ли се ориентирам?

# 282
  • sofia
  • Мнения: 489
Здравейте , може ли да ми кажете , ако знаете нещо за Меридиан 22 и Джани Родари
Прием? Пари ? Мнение ? Децата много ли са и т. н .
Благодаря Ви !

# 283
  • Мнения: 97
Здравейте,
тъй като в частната детска градина на дъщеря ми остават само по-малки деца, а няма изгледи да я приемат някъде преди първи клас, се интересувам от частни училища, които приемат от 5 години.
Търся по-скоро либерални и по-спокойни възможности, от колкото амбициозни и много дисциплинирани.
Не откривам някакъв общ регистър или списък на частните училища за София.

# 284
  • София
  • Мнения: 16 225
Има общ регистър https://ri.mon.bg/active-institutions Избирате Област, Община, вид институция - училище, частно и ще видите всички.

Общи условия

Активация на акаунт