Частни училища – информативно-дискусионна тема – 68

  • 51 631
  • 752
  •   1
Отговори
# 630
  • Мнения: 13 014
Най-малкото имат развита в различна степен фина моторика, различна бързина и концентрация при изпълнение на задачите. В различна степен желание да работят.

# 631
  • Мнения: 5 720
Най-малкото имат развита в различна степен фина моторика, различна бързина и концентрация при изпълнение на задачите. В различна степен желание да работят.

Това идва от родителите. Те са направили всичко това възможно. Фина моторика, концентрация и бързина се придобиват с работа и упражнения. Не идват от само себе си.

# 632
  • София
  • Мнения: 16 323
От опита ми с три деца - точно от само себе си идват. Някои ги имат във висока степен, други в по-малка. От самото начало та до края.

# 633
  • София
  • Мнения: 933

Не че битовите условия не са важни при такъв избор, но могат да наклонят везните между училища, в които съм убедена, че системата на образование ми допада  в подходяща за моето дете.

Системата е ясна - МОН. С доста допълнителни часове по БЕЛ, МАТ и английски. Като само английският не е по МОН. Много учене, много решаване на задачи. И в по-малки класове сравнено с общинските училища

# 634
  • София
  • Мнения: 5 427
На мен ми е интересно каква ви е визията за едно такова представяне на авторска програма. Какво трябва да включва? Например- ние преподаваме дроби, като показваме на децата как се дели солета (просто някакъв пример) или какво?

# 635
  • София
  • Мнения: 933
Сигурно на "отворените врати" в  неакадемичните частни училища има представяне на методите и концепциите, които интегрират, както и на цялостния им подход и цели. Лично аз никога не съм присъствала на отворени врати в частно училище.

# 636
  • Мнения: 96
Моят опит с академичното училище е добър, но не превъзходен - отлична подготовка по БЕЛ, МАТ и АЕ (някой би попитал какво повече да иска човек), но определено не се насърчаваше екипната работа, креативността, междупредметните връзки, проектно-базираното учене, изграждането на по-широка обща култура и повече знания извън предметите във фокус. Но това са все слабости на сегашните ни МОН-ски програми и методи на преподаване. Други училища може (поне като реклама) да обещават последните неща, но ако неглижират подготовката за НВО, ще покажат посредствени резултати, съответно няма да наберат деца с добър академичен профил и спиралата се завърта надолу. И така НВО ще продължи да предопределя фокуса на т.нар. академични училища, а ние като родители ще сме доволни от резултата (приема след 7 клас), но поне в нашето семейство отчитаме и пропуснатите възможности по линия на т.нар. образователно преживяване. Онзи ден питах десетокласника дали им се получават добри дискусии в часовете по литература..."Върху новата молитва на Марко ли?" - ме пита риторично синът..

# 637
  • Мнения: 761
Не знам как е в неакадемичните училища, не съм била.

Според мен трябва да има презентация на целите им - какви способности, качества и знания развиват у децата и как ще се случи това.
Примерно по БЕЛ  - покриваме програмата на МОН в * часа седмично и останалите надграждаме като се стремим да работим в посока на това в края на образователния етап ученикът да има изградени способности за аргументация, слушане с разбиране на конкретно ниво, грамотност, която надхвърля държавните образователни изисквания по следния начин.

Има разписан държавен образователен стандарт и аз харесвам как е разписан той. Нещо такова очаквам като презентация, но с информация как надгражда.

Ясно, че няма да коментират как точно ги учат на дроби - това в прекалено конкретен пример и е невъзможно да обхванат всички предмети за 8 класа напред. Но според въпросния стандарт в края на трета градинска група децата трябва да познават числата до 5. За да влязат в някое от академичните училища се изисква да знаят числата до 10, да работят с тях и като цяло доста надхвърлящи знания. Това е на входа. А как е на изхода? Защото ако взимаме резултатите от външните оценявания - те са писани по стандарта “числата до 5 на 6 години”.

Аз не мисля, че е странно да питам как училища с академичен профил осигуряват по-добро образование. Ако съм убедена в тези предимства, аз ще си намеря начин как да го карам до там, ще пренебрегна храната и базата, ще си намеря начини за всичко.

# 638
  • Мнения: 3 660
Почувствах се малко зле, защото аз питах за маршрутите на бусчетата. Явно сме били на едно и също място 😆 извинявай, че ми е важно от къде и как ще пътува детето ми всеки Божи ден следващите не знам колко години от септември до юни.

# 639
  • Мнения: 761
Вижте, аз разбирам защо този въпрос е важен - искате да планирате времето на детето и на семейството и да прецените дали ще е удобно за вас. Реално е много изморително за едно дете да обикаля през няколко квартала, през домовете на всички и да пътува над час.
В реда на нещата е да се коментира, но се чудя защо само такива въпроси се задават по тези събития. И това не е само в това училище. Даже тази презентация беше най-добра на фона на другите.

# 640
  • Мнения: 13 014
Ще ви направят презентация и ще ви излъжат.  Колкото индивидуален подход могат да имат, толкова могат да избягат от програмата на МОН. Е, някои измислят всевъзможни глупости, за да привличат клиенти ( детето да прави програмата, да правят часовете по предметите в обща тема), но като се тегли чертата...са по МОН. И могат да дадат единствено максимума ФУЧ и ИУЧ. И вече зависи до каква сложност на материала ще стигнат в тези часове. Това трябва да се гледа. Така съм разбрала нещата аз.

# 641
  • София
  • Мнения: 933
AirFairy, не знам какво очакваш да ти презентират. Системата е на МОН, какво да и презентират. Хората се надяват децата им да преминат по-лесно и по-успешно през тази система. Какво да и надграждат точно не знам в училище, като тя е сбъркана. Родителите искат децата да са грамотни, да се справят със задачите по математика за съответната възраст и те самите да не се занимават да тълкуват малоумни помагала, които да попълват заедно с детето в свободното си време, както и да пишат заедно домашни. Само при английския е друга системата и там доста частни училища се ангажират с постигане на определено ниво.
Дали си заслужава ходенето по цял ден на училище в 1-4 клас и изхарчените пари, не знам. Ако има нормален учител в общинското до 4 клас (не знам каква е вероятността), за мен не си заслужава. Но пък ходенето на занималня там е пълна загуба на време също.
5-7 клас в частно училище обаче е много полезно и необходимо, за да оцелее детето в тази система. Иначе в общинските е много зле.

Последна редакция: ср, 05 ное 2025, 08:27 от Magenta2022

# 642
  • Мнения: 3 660
Мен лично освен резултатите, изключително важно ми бе да чуя, че не се толерира агресивно и неприемливо поведение по никакъв начин, че имат часове с психолог всяка седмица, че получавам обратна връзка за детето си постоянно, че ангажират децата в различни дейности и те се чувстват добре. Не седят само по чиновете. Че храната е топла и подходяща и няма да се налага да правя аз кутии или пък да получават пластмасови купички с някакви студени буламачи. (моето дете е злоядо и това няма да го пипне с пръчка от 10 метра дори) Важно ми е да НЕ пътува повече от 20-25 мин макс в посока, и да се налага да става по тъмни зори, за да пътува. Но се връщам на първото - важно ми е да не се толерира лошо поведение и да имам постоянна обратна връзка как е детето. И да, много ясно, че като се прибере вкъщи ще ми каже всичко, но не искам детето ми да се сблъсква (на този етап) с (извинявам се за израза) невъзпитани деца, агресивни тартори, незаинтересовани родители и най-вече персонал, дето вдига ръце и казва “ние казахме на родителите, ама те са си такива”.

# 643
  • Мнения: 6 386
To всички тези изисквания са супер, ама и другите родители си имат свои специфични изисквания...та учлищата трябва да са мобилно-подвижни, за да отговорят на всички. Особено на 20-те минути път.

От опит...всички на етап ПУК много искат малко пътуване, хубава храна и т.н. по битовите условия, но после това са първите критерии, с които правят компромиси, ако обучението им е ок. Така, че мислете с главите си. Децата до 3-4 клас отдават значение на това колко е добра госпожата и класа, а храната и пътя дори не ги помнят. Е моята го помни, защото в буса им беше фън и забава, въпреки шофьора.

Аз разбирам, че логиката е "плащам, имам изисквания", но в реалността нещата не са точно така. Макар да ви се вижда, че има много ЧУ и изборът е голям. Реално изборът се стеснява до 4-5 училища, и то ако сте приети в първите 2-3. Wink Другите са плява, за която по моите критерии не си заслужава да плащате изобщо.

И себеуважаващите се училища принципно имат политики за агресия и булинг, но не винаги могат да реагират веднага, бързо и адекватно. Винаги се намира по някое зрънце. Освен това, си помислете. Отглеждате го до 7 клас под похлупак и изведнъж след това отива неподготвено в реалния живот.

Последна редакция: ср, 05 ное 2025, 09:08 от Аncy

# 644
  • София
  • Мнения: 933
Чак пък плява да са останалите частни училища. И в тях деца учат и то умни и свестни. И учители има супер в тези "останалите". Аз поне съм срещала дотук основно много добри учители и измежду всичките няколко, които стават. И детето е отлично подготвено - дори по стандартите на МОН.🤣

Общи условия

Активация на акаунт