Частни училища – информативно-дискусионна тема – 68

  • 51 620
  • 752
  •   1
Отговори
# 615
  • Мнения: 218
Някой няма ли да сподели мнение за отворените врати за ПУК на Питагор?

# 616
  • Мнения: 932
Малко off topic:
НПМГ се разширяват с корпус  в част от двора.

Центърът в Банкя е "Национален център за повишаване на квалификацията на педагогическите специалисти" и познайте кой му е директор - племенникът на Я. Такева. В този център се организират обучения на учители, ясно ви е нататък Simple Smile

В момента има действащ "STEM" (нарочно го слагам в кавички) център за ученици на спирката на метрото на Ж. Кюри - бившият национален център за подготовка на олимпийци.

По плана за възстановяване от ЕС са отпуснати едни пари и трябва да се "усвоят", та се правят и училищни STEM центрове.

Като гледам Минстрой с каква бързина строят на Г. М. Димитров NV Residence до NV Tower, мисля, че ще успеят със сградата на ПЧМГ.

# 617
  • София
  • Мнения: 5 427
Някой няма ли да сподели мнение за отворените врати за ПУК на Питагор?
Имаш ли фейсбуук? Има група за Частните училища и там има доста вече написано за отворените врати на Питагор. Не съм се задълбочавала в четенето, защото нямам интерес, но отзивът ми се видя доста дълъг.

# 618
  • София
  • Мнения: 689
И аз се колебая дали ще има време всичко да "слегне". Толкова голям обект, и така набързо. Е, няма да падне, ама с времето сигурно нещо ще се намества, напуква и прочие. Но до там да се докара. А за парцела, аз не знаех. Знам, че са спечелили търга. Сигурно е било оспорвано, но почтено. И тъй като е скъпо, ще бъдат увеличени таксите Simple Smile

Навремето Азбуки в Мусагеница правиха 'зелени' училища след 15 септември на Витоша, защото не беше готова градината и началното училище. Гимназията е достроиха следващата година, сега май имат и надстроен етаж най-отгоре.

# 619
  • Мнения: 25
Доста се измъчих с обучението по немски в София и затова ще Ви споделя моите впечатления за да Ви спестя време и нерви. Първо се излъгах и хвърлихме яко пари на буклука в Киндер оазис в Младост за ДГ , не само лошо, но и място където се говори цигански немски. После пък се подлъгахме за Уве Кинд и пак разочарование.
Оказа се, че обучението във Веда е най-сериозно и поне учат децата на нещо. Немският се преподава от учители с образование, а не от любители на немско-турски дюнер, като например в Киндер оазе.
Веда е професионално учебно заведение от ДГ и в училище за обучение на отличен немски.
Препоръчвам Веда
Моля за мнение за първи клас за Увекинд и Азбуки ? Колебая се между двете ? Най-вече ме интересува средата да е подкрепяща и спокойна, децата да са мотивирани, да има диалог и обратна връзка с ръководството на училището. Ще се радвам ако имате отзиви.

# 620
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
А колко големи са класовете във веда? И колко деца на випуск в периода 5-12 кл

# 621
  • София
  • Мнения: 16 323
Миналата година са имали 22 ученика в 7-ми клас и 32 в 12-ти.

# 622
  • Мнения: 13 013
По около 20 деца. Цял клас приемат в 5-ти и в 7-ми клас. Което е добре, не се изисква да знаят немски. През февруари.

# 623
  • София
  • Мнения: 530
ТУЕС също е много вероятно да имат нова сграда в София Тех Парк.

Цитат
Министерството на иновациите и растежа заедно с Министерството на образованието и науката (МОН) и Министерството на отбраната (МО) работим усилено и се надявам колкото е възможно по-скоро да отворим нов корпус на Технологично училище „Електронни системи“ (ТУЕС) в София тех парк.

Ще се случат нещата

Цитат
Министерството на иновациите и растежа, Министерството на образованието и науката и Министерството на отбраната предприемат поредица от стъпки за създаване на основен и единен иновационен хъб на територията на научно-технологичния парк София тех парк (СТП). Целта е на едно място да бъдат Министерството на иновациите и растежа, Технологично училище „Електронни системи“ (ТУЕС) към Технически университет-София; математическа гимназия; Институтът за компютърни науки, изкуствен интелект и технологии (INSAIT); Центърът за иновации в отбраната; надграденият суперкомпютър Discoverer; новата фабрика за AI BRAIN++; Българската агенция за инвестиции; служителите в лабораториите и инкубатора, както и високотехнологични фирми. Това стана ясно от думите на вицепремиера и министър на иновациите и растежа Томислав Дончев на работна среща с МОН и ТУЕС в София тех парк.

„Мястото на Министерството на иновациите и растежа е в София тех парк заедно с ТУЕС, с математическа гимназия, която се довършва. Когато приключат административните процедури, ние сме заделили стартов бюджет, да започнем проектиране веднага. Всичко би трябвало да се случва в рамките на следващата година“, каза Дончев.

От друга страна той подчерта, че училището, което подготвя кадри за ИТ сектора, е съществена част от екосистемата и генератор на таланти за българския технологичен сектор. „Отваряме нов корпус на ТУЕС, и на него мястото му е тук“, заяви той. Планът е, след поредица от решения на Министерския съвет за размяна на имущество, всички от екосистемата да бъдат на територията на СТП. Вицепремиерът отбеляза още необходимостта от разширяване и на INSAIT, и амбицията да се увеличава броят на студентите. „Всичко би трябвало да се случва в рамките на следващата година и да сме готови, в идеалния срок, в началото на 2027 г. Имаме уникален шанс на фона на всички трудности нещата да вървят по най-правилния начин“, обясни още Дончев.

Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев посочи, че МОН има ангажимент да осигури средства за реконструкцията на новите сгради за нуждите на ТУЕС, след като бъде разрешен въпросът със собствеността и се преминат необходимите процедури. Паралелно с това е на финална фаза и ремонтът на основната сграда на ТУЕС в „Младост 1“, който се осъществява по програма „Региони в растеж“. “Надявам се в най-скоро време да се преместите в своята сграда”, каза Вълчев.

Той припомни, че още преди 8 години една от най-приоритетните политики е била увеличение на приема в професионалното и техническото образование, както и на профилите, свързани с информационни технологии. “Това вече е реализирано, макар и в по-малка степен в София, а през следващата година допълнително ще се увеличи приемът в тези професионални специалности”, подчерта Вълчев.

По думите му, освен ТУЕС, се работи за разширение на Софийската математическа гимназия и Националната природо-математическа гимназия.

Директорът на ТУЕС Веселка Асенова посочи, че всяка година в училището се дипломират около 100 випускници, които се реализират успешно в България. „Нашите ученици са професионално подготвени, ориентирани и готови активно да се включат в IT сферата като квалифицирани специалисти“, каза тя. По думите ѝ обаче броят им е недостатъчен за нуждите на бизнеса.

Тя посочи, че тази година училището за първи път въвежда паралелка „Програмиране на изкуствен интелект”. Интересът към нея е много голям, като балът за кандидатстване е 481 точки от 500 възможни.

В последните години училището е сред най-желаните. Учениците му се реализират в България, като 55% от тях продължават образованието си в ТУ-София. То работи с менторството на преподаватели от ТУ и е пример за добра колаборация между училище, университет и бизнес. Голяма част от възпитаниците на ТУЕС, които избират да завършат висше образование в чужбина, впоследствие също се връщат в България и се реализират в IT сектора тук. „Заедно създаваме гъвкави учебни програми, гъвкаво се променят и благодарение на това се постига високо качество“, посочи Асенова.

# 624
  • Мнения: 761
Според мен комуникацията на т.нар. академични училища с родителите при прием куца грандиозно. Разчитат на славата си и на резултатите от външните оценявания и въобще не се и стремят да представят образователната си програма, а се сравняват през столова, изхранване, транспорт, база, допълнителни занимания. За което обвинявам в голяма степен РОДИТЕЛИТЕ, които задават основно такива въпроси. Очевидно подбраната среда в тези училища е от родители, които са много активни в битовото осигуряване на децата си, а относно образованието - разчитат, че взимат правилното решение за децата си, избирайки престижно училище.
Това дали едно училище е математическо или с език беше съвсем бегло засегнато в училищата, които посетих. Никъде не разказват наистина обстойно и смислено за авторските си програми, никъде не обясняват как точно ги постигат тези високи резултати и какво ги отличава като качество на образованието, както и с какво надграждат в допълнителните часове, заради които децата ще са по цял ден в училище.
За мен е трагично да взимам решение на база слухове, слава в социалните мрежи и държавните критерии, а на дните на отворените врати да се обсъжда маршрута на бусчетата в училище, в което детето ми все още не е кандидатствало.

Не че битовите условия не са важни при такъв избор, но могат да наклонят везните между училища, в които съм убедена, че системата на образование ми допада  в подходяща за моето дете.

# 625
  • Мнения: 218
Според мен комуникацията на т.нар. академични училища с родителите при прием куца грандиозно. Разчитат на славата си и на резултатите от външните оценявания и въобще не се и стремят да представят образователната си програма, а се сравняват през столова, изхранване, транспорт, база, допълнителни занимания. За което обвинявам в голяма степен РОДИТЕЛИТЕ, които задават основно такива въпроси. Очевидно подбраната среда в тези училища е от родители, които са много активни в битовото осигуряване на децата си, а относно образованието - разчитат, че взимат правилното решение за децата си, избирайки престижно училище.
Това дали едно училище е математическо или с език беше съвсем бегло засегнато в училищата, които посетих. Никъде не разказват наистина обстойно и смислено за авторските си програми, никъде не обясняват как точно ги постигат тези високи резултати и какво ги отличава като качество на образованието, както и с какво надграждат в допълнителните часове, заради които децата ще са по цял ден в училище.
За мен е трагично да взимам решение на база слухове, слава в социалните мрежи и държавните критерии, а на дните на отворените врати да се обсъжда маршрута на бусчетата в училище, в което детето ми все още не е кандидатствало.

Не че битовите условия не са важни при такъв избор, но могат да наклонят везните между училища, в които съм убедена, че системата на образование ми допада  в подходяща за моето дете.

Аз ще ти отговоря според мен как стоят нещата. Колкото и грозно да звучи, правят си добър подбор на ученици. С умни, трудолюбиви и любознателни деца лесно се работи. Като не и такъв, аре чао, не си за нас. Учителите също си подбират, но пак казвам че с умни и талантливи деца и на учителите е по-лесно.
Грозното за мен също е това гранде самочувствие, а реално не са открили топлата вода.
Поздравленията са за самите будни деца и техните родители.

# 626
  • Мнения: 761

Аз ще ти отговоря според мен как стоят нещата. Колкото и грозно да звучи, правят си добър подбор на ученици. С умни, трудолюбиви и любознателни деца лесно се работи. Като не и такъв, аре чао, не си за нас. Учителите също си подбират, но пак казвам че с умни и талантливи деца и на учителите е по-лесно.
Грозното за мен също е това гранде самочувствие, а реално не са открили топлата вода.
Поздравленията са за самите будни деца и техните родители.

Аз все повече усещам, че е така и то навсякъде. Чудесно е, че подбират децата и особено учителите. Аз все още не съм сигурна дали моето дете ще им покрие критериите, особено като характер и темперамент. Но ако ги покрие, някак не ми в приятно да сключа сделка, в която не съм наясно отсрещната страна какво предлага.

Как тези училища постигат високи резултати, освен чрез подбор на децата и допълнителни часове? Какво се прави в тези часове? Как им изграждат дисциплина, емоционална интелигентност, работа в екип и прочее. Вие не се ли интересувате от тези въпрос? И тези от вас, които са в частното училище вече, могат ли да отговорят?

# 627
  • Мнения: 13 013
Резултати - много задачи. Два сборника през годината вкл. В група + листчета и един за лятната ваканция. Две помагала по БЕЛ. Преглеждат им домашните. Не в края на срока, а текущо на произволен принцип.
Емоционална интелигентност - което си има от вкъщи...
Работа в екип - дават на няколко деца да направят една презентация.
Бълват се презентации.
Има натиск за всичко, вкл. по музика. Генерира се един изкуствен стрес, който държи децата на фокус.
Пишат ниски оценки на тестове и после презентации, презентации..
Но да, правилнл сте се ориентирали, в основата е подборът. Самите изпити така са направени, да отсеят съответните деца. На последните приети не им е никак леко.

# 628
  • София, България
  • Мнения: 5 879
На мен пък честно казано са ми чудни тези въпроси. Да, разбира се, че знаем как и какво учат децата ни. Това са училища, какво да се прави вътре, учи се, с добри учители, добра  дисциплина, доста спорт и ангажирани родители, това е. Не ги топят децата във вълшебен казан сутрин и вечер. Никой не ни е обещавал повече и не търся повече, поне аз.

# 629
  • Мнения: 5 720
Постигането на високи резултати се дължи на много работа от страна на децата, учителите и родителите - учене, дисциплина, заинтересованост кой какво прави в училище, как се справя детето, къде има пропуски и как ще ги запълваме. Процесът е комплексен с много участници и всеки трябва да положи усилия. Подборът според мен играе роля дотолкова доколкото се събират относително амбициозни родители с относително сходни възгледи за образованието на децата си. Иначе на 4-5 години колко пък трудолюбиво и любознателно може да бъде едно дете и каква толкова може да бъде разликата между децата?!

Общи условия

Активация на акаунт