МОН - промените продължават (7)

  • 41 521
  • 736
  •   1
Отговори
# 105
  • София
  • Мнения: 494
Аз пак се връщам към основите.  Материалът в учебниците по математика е толкова зле систематизиран, че нищо няма да се оправи, дори да добавят часове. И по другите дисциплини не е розово положението.
Говорим как ще изпитват децата, от МОН ни пращат за N+ 1ви път за зелен хайвер, в случая с прехвърлянето на часове. Преди ни баламосваха с "безплатните" учебници. А всичко започва от корумпираната система, от учебникарската мафия, която продължава да си действа, превръщайки образователната система в частно-държавен нискоефективен хибрид,

Наистина трябва да се почне от нулата, да се избере някоя от добрите образователни европейски системи и да се въведе цялостно, без МОН-аджийски иширети.

# 106
  • София
  • Мнения: 3 705
А аз не виждам какъв точно е проблемът децата да се подговят по седем предмета. В НПМГ редовно децата се явяват на 3 или даже 4 изпита, при това на много, много по-високо ниво от НВО. Това показва, че ако малко се напънат децата, ще се подготвят. И каква е логиката в 7 клас родителите да искат НВО само по математика, без други предмети, а в 12 да са против въвеждането на задължително ДЗИ по математика?

За да не ме разберете погрешно, аз подкрепям идеята да се разреши на училищата да използват състезания за кандидатстване, а не само НВО.

# 107
  • Мнения: 2 461
Една от идеите на министъра е да спести НВО на децата от СМГ и НПМГ. Значи и те го смятат за проблем, ако не беше, нямаше да обмислят промяната за автоматично оставане в МГ след седми клас

# 108
  • Мнения: 19 052
Против съм, защото НВО по принцип би трябвало да показва реалните резултати на децата от нивото на обучение в училище. Т.е. това, което се преподава в училище, би трябвало да е достатъчно, като знания и подготовка. Но реално нещата стоят по друг начин и децата ходят на уроци по БЕЛ и математика още от 6-ти клас. Като се вмъкнат още 5 предмета, децата няма да могат да се подготвят достатъчно добре по БЕЛ и математика, защото ще трябва да намират време и за останалите предмети. А това са деца все пак - трябва да имат и някакво свободно време за игра, почивка и други занимания извън ученето. Достатъчно са натоварени в 7-ми клас с подготовка по тези два предмета - на къде повече? Ако в теста не се заложи на някаки базови въпроси по останалите предмети, а се изисква от тях да имат по-солидни знания, ще е кошмар и за децата, и за родителите. И ние, и те достатъчно се натоварваме с НВО само по 2 предмета - направо не ми се мисли какво чудо ще е, ако са повече. Примерно дъщеря ми никаква я няма по химия и история. Не ги харесва, не й е интересно и ги учи с мъка. Ако ще трябва да я записвам на допълнителни курсове и по тях, освен БЕЛ и математика, ами аз ще си работя само за уроци през следващите 2 години. Да не говорим, че в даден момент ще се пренатовари и ще прегрее - защо? Аз разбирам, ако олекотят материала в учебниците, тогава ще е друго. Но при същия материал да се вкарват още 5 предмета в тестовете.......

За НПМГ децата се явяват на определен изпит и се подготвят допълнително по него. Рядко се случва дете да бъде прието в НПМГ и СМГ, без предварителна подготовка. Даже май изобщо не е възможно, заради нивото на изпитите там.

# 109
  • София
  • Мнения: 5 233
Много ми е любопитно как, когато в 5 клас преподавам за личности като Рамзес и Ашурбанипал, после в 7 клас ще мога да ги използвам като препратки за преговор, когато разглеждаме Васил Левски, Любен Каравелов, Батенберг и други ключови фигури от новата българска история. Не е като математиката да ползваме знания от предни години, за да решаваме материала от текущата и така да се помни и надгражда ученото от 5 клас и през 7 клас. За съжаление така тъпо са направили учебната програмата на хуманитарните науки. И ако искаме децата да се явяват на 7 изпита, то паралелно трябва постоянно да преговарят нещата от предните две години. После чакайте високи резултати по НВО математика за кандидатстване в хубаво училище.

# 110
  • София
  • Мнения: 16 210
Според мен, ако вкарат история и география в НВО, те ще са само българската история и география, така както по БЕЛ влизат само произведенията на български автори.

# 111
  • София
  • Мнения: 5 233
И отново ще трябва да има радикална промяна в учебния материал и увеличение на часовете по тези дисциплини. И отново дали истирия на българските земи, или българска българска история след държавността. Макар че второто не може да се обясни и разбере без първото, та император Юстиниан отново чука на вратата.
Колко проблеми по-точно ще създаде този министър?!

# 112
  • Мнения: 2 461
Защото такова нещо, изпит по всичко, ще го има САМО у нас. Това ще е изпит по НИЩО. Може би това е целта?
Ще обясня, ако не схвана. Когато смесиш бел с История няма да отговорят и децата знаещи само бел и децата знаещи само история. Ще отговорят децата, знаещи и двете неща. НазУбрили и двете неща.
И как може да искате от някой да знае всичко?

# 113
  • София
  • Мнения: 1 112
Аз лично хич не се кефя на идеята за въпроси с интердисциплинарен характер най-вече, защото няма как на седмокласник да се даде коректна задача, съчетаваща математика и ПН. Но идеята за изпит по всички общообразователни предмети (не смесени в едни и същи въпроси, а в една и съща изпитна тема) подкрепям.

# 114
  • Мнения: 2 461
Това да учиш по всичко си е зубращина и изобщо не е за хвалба. Човек отсява зърното от плявата, ако иска да върви напред. Бази Боже от хора, решили да назУбрят всички запетайки от учебниците

# 115
  • София
  • Мнения: 3 705
Против съм, защото НВО по принцип би трябвало да показва реалните резултати на децата от нивото на обучение в училище. Т.е. това, което се преподава в училище, би трябвало да е достатъчно, като знания и подготовка. Но реално нещата стоят по друг начин и децата ходят на уроци по БЕЛ и математика още от 6-ти клас. Като се вмъкнат още 5 предмета, децата няма да могат да се подготвят достатъчно добре по БЕЛ и математика, защото ще трябва да намират време и за останалите предмети. [...]
Точно защото показва нивото на обучение в училище, ходенето на уроци не се подразбира. Не зная как си представяте уроци по всичко. Точно уроците са зубращина. А ако детето си разбира материала, няма да има нужда от допълнителна подготовка. Ако детето не може да се справя с училищния материал, тогава си спомнете, че и децата от малцинствата се справят и помислете какво не му достига на Вашето.

За НПМГ децата се явяват на определен изпит и се подготвят допълнително по него. Рядко се случва дете да бъде прието в НПМГ и СМГ, без предварителна подготовка. Даже май изобщо не е възможно, заради нивото на изпитите там.
Кой ти каза тази дивотия? Аз мисля, че децата, които се готвят допълнително по математика, се броят на пръстите на едната ръка. За физика, химия, биология и география се вземат резултатите от олимпиадите наравно с тяхното състезание. А подготовка за ПН, ако изобщо има курсове, са в НПМГ - т.е. децата от НПМГ не могат да ги посещават по подразбиране.

# 116
  • Мнения: 2 461
Вампирче, не преиначавай. Деца масово ходят на уроци за изпитите в НПМГ.  Деца от СМГ ходят на уроци по мат за НВО, не се броят на пръсти, защото няма толкова много пръсти.
Това как малцинствата се справяли в училище даже няма да го коментирам, но моля оправете си тона.
А най-голямата зубращина и най-голямото високомерие съм го срещала точно в СМГ.
Да дразниш хора, съвсем резонно притеснени от безумните реформи, особено когато не са на твой гръб не говори добре

# 117
  • София
  • Мнения: 3 705
Душче, не искам да дразня никого. Но децата от СМГ не са облагодетелствани от тази промяна. За тях изпит по чиста математика е най-добре. Те това знаят, могат и не ги затруднява. Вмъкването на ПН определено ще е проблем, а не привилегия за децата от СМГ.

# 118
  • Мнения: 2 461
Част от реформите са точно да не важи за СМГ, а те да продължават автоматично.

# 119
  • София
  • Мнения: 1 112
Учене не е екивалентно на зубрене, само да вметна.

Общи условия

Активация на акаунт