Има майчета, които ще напишат дисертации на тема за петте животни, за да блесне отрочето в очите на учителката.
На моят мъж веднъж му се наложи да запоява с поялник алуминиев свещник, домашно по ТП, на което му писаха четворка. Детето беше в пети клас и вече имаше две двойки за без тетрадка и порицание пред класа. После обясни на баща си, че всички останали бащи запоили свещника, само той не бил успял, при което на него му се наложи да разрови мазето на тъщата за поялника и да сътвори произведението, оценено с четворка.
Така че, внимавайте с обърнатите класни стаи
С какво тези амбициозни майки ще помогнат на детето си, като свършат неговата работа? Оценява се финалното изпитване и то е много по-лесно, когато си преживял процеса, а не си назубрил изводите.
Примерът с таткото и поялника е показателен за недомислена самостоятелна работа. Ако изискването е тя да се свърши в училище, всички деца ли са разбрали как се процедира и как са се добрали татковците до свещниците? Ако работата е била за вкъщи, как знаем, че всички деца имат необходимите инструменти и материали?
А и, честно казано, ако бях на таткото, бих показал на детето как да свърши работата под мой контрол, вместо да го отменям.