МОН - промените продължават (7)

  • 41 182
  • 736
  •   1
Отговори
# 705
  • Мнения: 2 460
Не е точно така. Материала, отличникът ще го научи, но форматът ще го спъне, а в училище не се упражнява този формат. Мъжът ми и той се смя на простите задачи по мат, дадох му едно НВО 2016 г и оплеска цели четири, недочел и недогледал. А как ги беше описал, гаранция че и на втория модул щяха да го резнат. И млъкна. Изобщо не погледна теста по бел, че там съвсем щеше да блесне
А децата са и под стрес

# 706
  • София
  • Мнения: 803
В някои училища има допълнителна подготовка по формата за НВО, за тези, които желаят. Пробни изпити има също.
Всъщност преразказът е свързан с грамотност и с концентрация да запомниш и пресъздадеш подробно текста, а втори модул по МАТ с решаване на достатъчно задачи - не виждам какво значение има форматът в тези два случая. Трябва да може да се вместиш във времето, за което ще ти помогнат няколко пробни или в училище (ако има) или вкъщи.

# 707
  • Мнения: 2 460
Форматът има значение, разбира се.
 Безкрайното количество тъпи задачи е предпоставка за техническа грешка при знаещите и предимство за посредствените. Тестват се умения за концентрация и издръжливост.
Ако искаха да отсяват деца с математически или литературни умения, форматът щеше да е друг. А това е голяма пречка, когато ти трябват не две по 85, а две по 95

# 708
  • София
  • Мнения: 19 506
Че тя голямата борба с школи и уроци винаги е била за точките над 90. И впрочем, за да разчитат родителите на школи и уроци за децата си не е проблем на родителите, а на МОН, които са доказали, че не се справят с подготовката на децата в училище. Щото ако се справяха, умрял някой родител да хвърля едни хилядарки ей така, за удоволствие.

# 709
  • София
  • Мнения: 803
Тези умения за концентрация и издръжливост или ги имаш или ги нямаш. Може да се тренира единствено бързината. Тъпите задачи са в модул 1 и те не отнемат толкова много точки. Важен е втори модул и за двата изпита плюс заданията за редакция на грешките и за четене с разбиране от НВО БЕЛ. Ако си отличник и си учил до 7ми клас, ще изкараш много точки на тези компоненти и без специални тренировки.
За точките над 90 не знам. Коментирам твърдението на Мецан, че шансът дори на отличник от частно училище е едно на милион да влезе в елитна гимназия в София без да ходи на частни уроци/школи или да го готви родител вкъщи.

Последна редакция: нд, 07 сеп 2025, 16:58 от Magenta2022

# 710
  • Мнения: 4 473
Цитат
Всъщност преразказът е свързан с грамотност и с концентрация да запомниш и пресъздадеш подробно текста
Изисквания за написване на трансформиращ преразказ с дидактическа задача
https://www.otlichnik.bg/%D0%B8%D0%B7%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%B2%D0 … 0%BE%D1%80%D0%BC/

# 711
  • Мнения: 2 460
Първи модул за една тъпа грешка отнемат четири точки, което е осем от бала или даже 12 от бала, ако мат е по три.  Тоест ако се бориш за СМГ 12 точки те изхвърлят.
 И какво значи отличник? Моето дете получи четири по История без да отвори учебника, за такова нещо в нормална страна щеше да повтаря годината. А шестиците много учители ги подаряват за базови знания, със занижени изисквания.
 Има деца с шестици по математика и не могат да отворят скоби с минус отпред

Последна редакция: нд, 07 сеп 2025, 17:02 от Априлски душ

# 712
  • София
  • Мнения: 19 506
Твърдението на Мецан е абсолютно вярно. Пиша го само, за да не се заблуди някой родител от приказките за едни деца, дето сам-саминки си се готвят и отвяват конкуренцията. Сигурна съм, че има и такива, но са много малкото изключение, което доказва правилото.
Моите деца, слава богу, приключиха с НВО, но това не пречи да оценявам новия формат, въведен по този начин, за откачен и скандален.

# 713
  • Мнения: 2 460
Да се подготвиш само с училище става ако си в СМГ, ПЧМГ, някои частни училища, някои математически паралелки тук, там. И, естествено, ако мама си скъса нервите да следи какво се учи и научено ли е
Умения за концентрация и издръжливост се придобиват с тренировки. Не си се родил с тях.

# 714
  • София
  • Мнения: 19 506
И от детето си зависи. Моето беше в частно училище, където ги готвиха много добре. По БЕЛ си изкара точките само с училищна подготовка. За МАТ си трябваха уроци, защото просто й е много труден предмет от самото начало, че и сега. Синът ми пък по математика се подготви само от училище, за преразказа имаше голяма нужда от уроци.
То дете с дете не си приличат, камо ли разлипните училища и учители.

# 715
  • Мнения: 2 460
Така е. Моето по бел ходеше на школа. По математика не. По мат даже книга за ученика не отвори, защото били много лесни. Но по бел само пробните бяха четиринадесет на брой.
Ако разчитах само на училищната подготовка по бел, още щеше да пише с правописни грешки, да не говорим, че изобщо нямаше да може да завърши и  преразказа навреме, нямаше да могат и да и го разчетат.

# 716
  • София
  • Мнения: 803
Не всички деца имат за цел да влязат в СМГ, ИЕГ, ТУЕС, НПМГ, НЕГ... Защо мислите, че за всички в София това са най-желаните училища и единствени като избор и че всичко, свързано с ученето до седми и в седми клас, се свежда до това да те приемат единствено в тези училища.

# 717
  • Мнения: 2 460
Много деца имат други интереси. Като училищата с рисуване. Е, там без уроци изобщо няма как да стане.
Изобщо, целиш ли се високо, само с учителите в училище не става, и никога не е ставало.

# 718
  • София
  • Мнения: 803
Ако се целиш напр.в 18то, значи се целиш ниско, така ли? И ти е провален животът? За там и 2 х 75-80 точки за по-желаните паралелки стигат на второ класиране. И други подобни училища има, какво им е?

# 719
  • Мнения: 2 460
Как пък с пипета точно ще уцелиш колко да учиш, че да влезеш точно в 18то? Това да не е кантар и да мериш по кило череши, пардон точки.
Човек се цели в 500, пък изкарва колкото изкара, колкото може, колкото е учил, колкото му е късмета

Общи условия

Активация на акаунт