МОН - промените продължават (7)

  • 41 020
  • 736
  •   1
Отговори
# 720
  • София
  • Мнения: 803
Защо пък с пипета да се мери и защо му е да изкарва бал 500 не ми е ясно?  Детето си е избрало няколко училища - ще влезе със сигурност само с училищната подготовка в три от тях. От останалите две - само едното иска повече, най-вече, защото му е най-близо. Сега трябва ли да ходи на уроци цяла година, за да учи ненужни му глупости, свързани с тъпи въпроси по литература, тези и пр, като първо е доста грамотен и може да се изразява добре, второ - чете с разбиране, трето - добре е по математика и по природните науки и  най-важното в случая - добре е по физическо ,😀 Еми няма нужда от издевателства, така мислим вкъщи, всеки си решава за себе си.

Последна редакция: нд, 07 сеп 2025, 18:38 от Magenta2022

# 721
  • Мнения: 7 682
Магента явно си мисли, че без частна подготовка в 18-то ще влезеш. Ами не, и 18-то, и 133-то, и 35-то, и Вазова, и тям подобни, се влиза с бал, който без школи и уроци е супер слабо вероятно да постигнеш. Това е реалността, според мен.

# 722
  • Мнения: 2 459
Ами ако на Магента детето е в добро частно или държавно училище, с добри учители, много е старателно и си пише домашните, които се проверяват надлежно всеки път,  може и да влезе в 18 без да се напъва, ако това му е мечтата. Там има и добри паралелки и такива  с под 400 бал, например арабската.
Останалите простосмъртни като моето, не особено старателно, в квартално училище, със скапана учителка по бел, при която написаха точно един преразказ, няма да успее.
Така че, всеки сам си преценЯ за своето си дете.

# 723
  • София
  • Мнения: 803
Той Мецан твърди за децата от т.нар.добри частни училища, че не могат да влязат в 18то. Що бе Мецане тогава си го записал твоето още от ПУК в частно, ако не може да изкара бал 410 без допълнителни уроци,  който стига за всички паралелки на второ класиране в 18то училище и за момичета и за момчета, а за японската стигаше на 4то класиране, доколкото помня?

# 724
  • Мнения: 2 459
Моето дете, всичко, което знае по бел, е от школата. Много дължим на учителката, тя буквално ги ограмоти, въпреки, че моето е магаре и там не написа половината домашни.
В училище учителката им беше строга, но знания от нея не получиха. Тормозеше ги с едни завъртяни контролни, двусмислени въпроси, които бяха даже и извън материала, който се изискваше за НВО.
У нас, в държавните училища, няма един стандарт за училищна подготовка,  да знаеш, да си сигурен,  че ако детето има шест, значи знае. Може да има шест и нищо да не знае, може да има три и да знае повече от учителя, изпитах го на собствен гръб
Оставяха ги да преписват, пишеха оценки по симпатии, в час се разказваха вицове. Абе, изпусната работа. Затова и хората си записват децата по уроци и школи, нямат избор. Никой не е луд да плаща за няма нищо

Последна редакция: нд, 07 сеп 2025, 18:59 от Априлски душ

# 725
  • Добрич
  • Мнения: 6 217
Реално нивото на повечето деца по математика е ниско.

При класно-урочната система трудно се прилага диференциран подход. В часа се работи най-вече с учениците с преобладаващо ниво на знанията, което в масовите училища е около добро.

Учителят като изпита и докаже теоремите по математика, ще му остане време за първите няколко задачи (в случай, че ги обяснява, за да ги разберат учениците или, че ги решават ученици). Това са лесни задачи.

 Практически до трудните задачи, каквито са от втория модул почти не се стига. А какво говорим да се упражняват после.

И другия час нов урок...

Учениците, които са под и над нивото на класа действително са ощетени.

Затова е необходимо посещението на частни уроци,  ако искаме висок бал за децата.

Последна редакция: нд, 07 сеп 2025, 22:20 от Вела

# 726
  • Мнения: 46
Извинявам се предварително за спама. Имам голям син,никога не съм следила бг мама, дори когато беше седмокласник, завърши СМГ, без да знаех кой на колко,какви школи и по колко пъти седмично ходи. Покрай следването му се регистрирах в бг мама, получих изключително полезна информация от мамите там и реших да последвам и други теми, които ме вълнуват, послучай промените в НВО.Нооо то не смея да коментирам, все започват някакви нападки, безмислени спорове, а в случая темата, която следвам е "МОН-промените... "Извинете пак за спама, за първи път си позволявам да споделям никого неинтересуващите го мисли в главата ми.

# 727
  • София
  • Мнения: 484
Той Мецан твърди за децата от т.нар.добри частни училища, че не могат да влязат в 18то. Що бе Мецане тогава си го записал твоето още от ПУК в частно, ако не може да изкара бал 410 без допълнителни уроци,  който стига за всички паралелки на второ класиране в 18то училище и за момичета и за момчета, а за японската стигаше на 4то класиране, доколкото помня?
Аз съм за максималистите - колкото си по-подготвен, толкова по-добре, всички училища ти отварят вратите си.
Не разбирам спора, нито пък защо точно 18то се завъртя в темата,  нещо против личния подход или избор училище.   
Няма втори пас,  веднъж в живота се избира средно училище.  Нормално е да се стремиш да осигуриш най-добрата възможна подготовка на детето си. 

Последна редакция: нд, 07 сеп 2025, 21:30 от xxxxxx

# 728
  • Мнения: 263
Ако решите, подпишете:

За истинско и качествено образование

https://www.peticiq.com/497112#form

# 729
  • София
  • Мнения: 5 189
Цитат
2. Образованието да заеме полагащото му се място на надпартиен, национален приоритет.

Това без революция не става. Подписката нищо няма да свърши.
Даже освен партиен си стана и частен бизнес. Зам. директорката ни лафи на кое издателство би било най-добре да си изберем помагалата, така че родителите уж да си ги закупят по-лесно, а не да се лутат между издателствата. Яяяя да ....

Последна редакция: нд, 07 сеп 2025, 21:31 от Lunna Sonata

# 730
  • София
  • Мнения: 484
Цитат
2. Образованието да заеме полагащото му се място на надпартиен, национален приоритет.

Това без революция не става. Подписката нищо няма да свърши.
Даже освен партиен си стана и частен бизнес. Зам. директорката ни лафи на кое издателство би било най-добре да си изберем помагалата, така че родителите уж да си ги закупят по-лесно, а не да се лутат между издателствата. Яяяя да ....
Да плачеш или да се смееше. Кое ни докара до тук?  "Морално остарялото" или "иновативното"?  Или защото доброто от "старото" е ликвидирано, "иновативното" е просто фраза, а на практика в образованието ни "всичко е бизнес".

Определено, си е заело "приоритета" - надпартийно. Нито едно правителство за всичките последни деситилетия не направи нищо, освен да осигури обществени поръчки за свои хора.

С тази петиция най-много да направят нова комисия, да имитират пак обсъждане и отново всички ще сме писатели, без да има читатели.

# 731
  • Мнения: 1 744
Аз също, смятам че детето трябва да изкара максимални точки, за да има свободата да избира. В училище е голяма рядкост и по двата предмета да има качествени учители и определено време за допълнителни упражнения не остават. Не смятам, че родителят трябва да седи и да подготвя детето за изпити. Първо в голямата си част са неспециалисти и подготовката едва ли ще ефективна и второ те си имат свои за дължения като родители и общуването с децата като го обучаваш на НВО едва ли носи позитивни мисли в главата на детето. Естествено това не означава да не се интересуваш от процеса на обучение и да не помогнеш ако те помолят, но да се превръщаш в учител поне според мен е крайно погрешно.
Трън като следя 18, защото е едно от желанията на дъщеря ми,, точки на второ класиране са 429, наистина не чак толкова високи, но като се има предвид, че НВО е огромен стрес, в повечето случаи силата на детето е в единия предмет, не смятам че само с училищна подготовка ще се постигне. В училището на детето се смениха трима учители по математика и трима по БЕЛ. Всеки се опитваше да докаже колко предходния учител не ги е научил на нищо. Уж, добро квартално училище.

# 732
  • Мнения: 75 378
Материалът не е елементарен.
Дете, което може да влезе без школи и уроци в елитна гимназия, е едно на милион. Включително отличниците, включително от частните училища.
Става дума за София. Извън София се влиза в добрите училища с бал наполовина на софийския и да, там за отличниците не са необходими уроци.

Не е вярно. И извън Софията ви някои училища държат висок входен бал. Над 450.

# 733
  • Мнения: 89
Над 450 изобщо не е същото като над 485. Аз за 450-60 съм убедена, че детето ми ще изкара и с училищна подготовка, ама 490 и със школи не е сигурно.

# 734
  • Мнения: 948
Здравейте, от МОН качиха новите модели за НВО след 7-ми клас:
https://www.mon.bg/obshto-obrazovanie/natsionalno-vanshno-otseny … -nvo-za-vii-klas/

Общи условия

Активация на акаунт