МОН - промените продължават (7)

  • 41 386
  • 736
  •   1
Отговори
# 480
  • Мнения: 12 746
Проблемът е, че в начален етап няма повторение, повторението е срамно... Там като има пропуски, нагоре какво?

# 481
  • Мнения: 2 461
Това със средното ниво на ДЗИ хич да не ми го пробутват. Вижда се много добре кои училища какви резултати  имат и защо.
 Иначе, ако искат, от МОН може и една книжка за оцветяване да им дадат вместо ДЗИ, барем си дигнат средния резултат

# 482
  • Мнения: 159
Проблемът е, че в начален етап няма повторение, повторението е срамно... Там като има пропуски, нагоре какво?
Проблемът е, че в училище не ги научават. Не мога да разбера, как преди  успяваха учителите в първи клас да научат всички деца да четат  и пишат в училище.

# 483
  • Мнения: 2 461
Преди нямаше НВО да се види колко са ги научили. И преди беше пълно с деца, които сричаха в десети клас, после ги вземаха в казармата и отиваха в строителни войски.

# 484
  • Мнения: 12 746
Проблемът е, че в начален етап няма повторение, повторението е срамно... Там като има пропуски, нагоре какво?
Проблемът е, че в училище не ги научават. Не мога да разбера, как преди  успяваха учителите в първи клас да научат всички деца да четат  и пишат в училище.
Кои? Тези, които ги кемтрейсват или тези, които ги чипират?

Преди нямаше интернет, за да се покажем кой колко е научил, а изпит евентуално чак за университет..

# 485
  • София
  • Мнения: 5 217
Всеки втори коментар в социалните мрежи от възрастен човек е пълен с елементарни правописни грешки. Така че митът, че едно време образованието е било по-добро, отдавна издиша.
А, учителите и тогава, и сега, са продукт на една и съща образователна, тотално провалила се, система. Вината далеч не е само тяхна, даже нямат и вина повечето, за неграмотността сред учениците.

# 486
  • Мнения: 159
Когато бях в първи клас, повечето деца в класа не можеха да четат. Учителката първо ни караше да четем заедно целия клас, а после всеки ден вдигаше учениците, на които им е трудно, да прочетат по едно, две изречения. В началото някои буквуваха, други стачкуваха, но в края на първи клас всички можехме да четем, някои по-гладко и бързо, други по-бавно. Тогава паралелките бяха големи, с 35-40 деца. Не мога да разбера, толкова ли е трудно да научиш един ученик да чете в първи клас? Защо е това училище?

Последна редакция: нд, 17 авг 2025, 13:46 от Bonikova

# 487
  • Мнения: 2 461
Ами ако не знае български и не иска да го научи, защото така и така ще я омъжат на 12 години, за какво да се учи да чете?

# 488
  • София
  • Мнения: 5 217
Когато бях в първи клас, повечето деца в класа не можеха да четат. Учителката първо ни караше да четем заедно целия клас, а после всеки ден вдигаше учениците, на които им е трудно, да прочетат по едно, две изречения. В началото някои буквуваха, други стачкуваха, но в края на първи клас всички можехме да четем, някои по-гладко и бързо, други по-бавно. Тогава паралелките бяха големи, с 35-40 деца. Не мога да разбера, толкова ли е трудно да научиш един ученик да чете в първи клас? Защо е това училище?

Жалко, че не са ги научили и да разбират това, което четат.

# 489
  • Мнения: 7 683
Не е вярно.
Скрит текст:
Ето как да определите възрастта на децата, базирайки се на дадените улики:
1. Търсене на тройки числа
Първата стъпка е да намерим всички възможни тройки от цели числа, чието произведение е 36.
1, 1, 36 (сбор: 38)
1, 2, 18 (сбор: 21)
1, 3, 12 (сбор: 16)
1, 4, 9 (сбор: 14)
1, 6, 6 (сбор: 13)
2, 2, 9 (сбор: 13)
2, 3, 6 (сбор: 11)
3, 3, 4 (сбор: 10)
2. Използване на втората улика
Математикът казва, че сборът съвпада с номера на къщата, до която са спрели. Другият математик казва, че това не му е достатъчно, за да определи възрастта.
Това означава, че има поне две тройки числа с еднакъв сбор. В нашия списък виждаме, че това са:
1, 6, 6 (сбор: 13)
2, 2, 9 (сбор: 13)
Ако номерът на къщата беше 16, например, математикът веднага щеше да разбере, че възрастта е 1, 3 и 12, защото няма други комбинации с такъв сбор. Но тъй като е имало колебание, сборът задължително трябва да е 13.
3. Разрешаване на загадката
Последната улика е: „Най-малкото е русо.“
Комбинацията 1, 6, 6 има две по-големи деца на 6 години, но само едно най-малко дете на 1 година.
Комбинацията 2, 2, 9 има две най-малки деца на 2 години.
Тъй като математикът казва "най-малкото" (в единствено число), това означава, че има само едно най-малко дете. Следователно правилната комбинация е 1, 6 и 6 години.
Възрастта на децата е 1, 6 и 6 години.
Скрит текст:

# 490
  • Мнения: 159
Ами ако не знае български и не иска да го научи, защото така и така ще я омъжат на 12 години, за какво да се учи да чете?
Не деля хората на такива, които не знаят български и такива които знаят. Нито на роми и българи. Училището трябва да обучава всички деца. В противен случай наистина училищното образование е безмислено.

# 491
  • Мнения: 8 910
Трудно е да обучаваш на нещо деца, които не знаят български.
Имах приятел, който преди доста години работеше като начален учител някъде из Шуменските села. Разказваше, че от него се иска в края на първи клас да е научил децата да четат и пишат, да решават елементарни текстови задачи. Само че те постъпвали в първи клас почти без да говорят и разбират български. Как се обучават такива деца? Ако са само 2-3 в класа, които не разбират, те научават лесно български покрай останалите, когато обаче всички не знаят езика, става мисия невъзможна.

# 492
  • Мнения: 2 461
Ами ако не знае български и не иска да го научи, защото така и така ще я омъжат на 12 години, за какво да се учи да чете?
Не деля хората на такива, които не знаят български и такива които знаят. Нито на роми и българи. Училището трябва да обучава всички деца. В противен случай наистина училищното образование е безмислено.
Училищното образование е за всички деца, задължително е.

# 493
  • Мнения: 28
Трябва да въведат изпити за определяне на срочна и годишна оценка, а не на база текущи изпитвания. Всеки под 30 процента, да повтаря годината, както е в много други държави. Даже на запад искат минимум 50% за взет изпит, ама при нас и 30 ще е нещо. Само тогава имаме шанс за справедливо и реално образование и оценки.

# 494
  • Мнения: 7 683
Откъде ви ги ражда главата, още от 1 клас да се явяват на изпити по всички предмети ли, че и всеки срок. В сравнение с такива идеи министърът е направо ангел небесен.

Общи условия

Активация на акаунт