СМГ "Паисий Хилендарски" - 16 тема

  • 38 645
  • 780
  •   1
Отговори
# 615
  • Мнения: 399
Да, но по логиката, че става интегралено, а не чисто математическо НВО и вероятно на това основание ще се разреши МГ да провеждат собствен изпит, когато бъде въведено и автоматичното преминаване.
В такъв случай няма да има пречка да им се разреши на МГ и за тези няколко години да са със свой си изпит след 7 клас.  

Реално това, че НВО става интегралено, а не математическо, сваля задължението МГ да приемат само с НВО Мат, а не с изпит. Т.е. на това основание и ще им се разреши да имат собствен изпит за новопостъпилите в 8 клас и по време на автоматичното преминаване.


 
Ако МГ/НПМГ се превърнат в "наследствени" с автоматично продължаване след 7 клас, то няма и смисъл от трудни задачи  в НВО, свободните бройки ще са единични.

# 616
  • Мнения: 90
Трябва някаква поправка в нормативната уредба, за да могат да имат такъв по математика. И двамата директори на двете училища не веднъж са призовавали за това - никой не чува.

И няма нищо по-хубаво от това, че на тоневите глупости никой не обръща внимание. Добре  че му биха шута, че да не му слушаме глупостите.

# 617
  • Мнения: 164
Малко случайно , от една шега с помощта на г-н Василев се изясниха някои странности какво се случва и не се и защо.
МОН чрез министъра и новият закон сега има идеалната възможност  да поправят да речем това недоразумение от 2015 година и да се покрият със слава/електорат как оправят проблемите.
Въпрос на нула време работа и най-вече желание , приемайки , че МОН знаят за проблема.
Ако не се коригират нещата не мога да преценя по какъв начин може да се  определи такова  нелогично бездействие ....
Може би не ми стига мозъчният капацитет , но не разбирам ползата  за кого и за какво  би била от нерешаването на тази ситуация.

# 618
  • Мнения: 11 366
Като нищо от МОН може да действат по някакъв европейски или друг проект, съответно да са заложили като benchmark за изпълнение въвеждането в България на нещо си - добри практики и т.н. Наистина не бих се учудила.

А ние просто сме царе на това да превръщаме чуждестранни добри практики в тяхната противоположност.
Няма да давам пространни примери, защото ще са общообразователни, а не за СМГ конкретно. Само един, в скрит текст, като илюстрация. Като човек, който е работил по европейски проекти, веднага се сетих за какво става дума.

Скрит текст:
По европейските проекти много се ценят количествените benchmarks. Така, ако си постигнал числото ХХХ, значи проектът е успешен.
Ровейки по сайтовете на няколко софийски училища в центъра преди време, забелязах, че участват в изпълнението на някакъв финансиран от ЕС проект на МОН за "приобщаване" на деца със СОП. Поразрових се и установих, че има съответните количествени показатели - новоидентифицирани деца със СОП. На училищата и учителите, които "идентифицират" деца със СОП им се плащат допълнителни пари по проекта. На колкото повече деца си им лепнал етикет СОП, толкова повече пари ще вземеш. И познайте дали е особено трудно да пришиеш етикет СОП на по-активни, палави деца, на практика лишавайки ги от добро образование.
Та така, спомняте си с какво е осеян пътя към ада.

По повод на СОП, госпожата Белобрадова била изпратила запитване до министъра на образованието как се преценява кои деца със СОП да бъдат записани извън общата бройка в СМГ. Така не се ли ощетявали деца, 1-2-3 "резерва", неприети в СМГ.
Между другото, СМГ е едно от единиците училища в България с асансьор за инвалидни колички. Знам го, защото гласувам в това училище. Така дори дете с инвалидна количка или намалена подвижност (примерно с ДЦП), може да учи реално с други деца, а не като индивидуален ученик. Дори и това дете да не е някакъв топ математик/физик/информатик. И му се дава едно по-добро детство и бъдеще. А по 1-2 деца с някаква диагноза на паралелка едва ли ще съсипят учебния процес, предполагам ръководството на училището все пак има думата кое дете със СОП ще приемат, т.е. избират си ги. Възможно е да има деца с фалшива диагноза, пари и връзки, които са решили така да финтират системата, но едва ли са толкова много.
Нямам личен интерес от подобни ситуации, моето дете не е прието в 5 клас, дали ще му дойде акъла и ще се кротне до 7 клас, за да си седне на четирибуквието и да учи по-старателно - нямам представа. В моя случай не системата е причина детето да не е прието в СМГ.

# 619
  • Мнения: 16
За съжаление едва ли някой мисли за МГ, ако мислеха за тях нямаше да сътворяват толкова идиотии. Не искам да звуча излишно песимистично, но не виждам нито нещо положително, нито светлина в тунела. Всички знаем какво беше най-лесното решение за МГ - един допълнителен модул в НВО с висока трудност и който иска да го решава, който не иска - не кандидатства в МГ. Пак щяха да си запазят "високите" резултати, но пък щеше да има математически подбор, а не БЕЛ подбор. Не можеше да стане само с 2ри труден модул, който е за всички, защото средните резултати щяха да паднат под 40т, което е реалното и тъжно положение, само че МОН не може да го признае. Сега изпит за МГ още от следващата година е единствено решение за добър подбор, обаче ми се струва, че МОН не е заинтересовано от подобен развой.

# 620
  • Мнения: 164
Точно това се питах. Защо да не са заинтересовани ?
В смисъл каква щета би настъпила ако в МГ се влиза с изпит ? Дори може да е универсален изпит направен от МОН , а не от съответната гимназия , ако има опасения за некоректност по места и т.н.
Не съм видял нито едно мнение против НПМГ и техните специални изпити макар и тежеста да им се е намалила. Все пак ги има и никой не се е оплакал докато схемата за МГ с НВО не знам дали има някой да я харесва дори и децата извън СМГ.
Закона сега се променя в много направления и евентуална следваща подобна по обем промяна би имало след десетилетие. Така че момента е удобен.
Дори и автоматичното продължаване с което ще се възползвам за второто си дете макар и да е ок според мен отново не е достатъчно справедливо както е отделен изпит.

# 621
  • Мнения: 16
Аз също се питам от известно време и мога само да спекулирам по темата. Прави ми впечатление, че има настроения срещу някои училища. Много хора се изказват по принцип срещу елитарността, не приемат, даже ненавиждат, всичко различно от посредствеността... Елитните училища ги дразнят, така както ги дразни всеки успял човек. Сещам се колко безплодни разговори са се водили с родители за това колко е трудно МЗВ, как било непосилно, децата се мъчели, тези от СМГ за какви се мислели и прочее. МОН си мисля, че са на подобни позиции, ако съдя по НВО, а и по олимпиадите им за 4 клас. Това мисля за причините, а какъв е смисълът, не знам. Прилича ми на нещо, от което никой няма полза, но пък много хора понасят негативи. Тоест, пълна глупост. Дори и да направят изпит, ще го извратят по техния си МОНски начин, под мотото да дадем шанс на всички. Не вярвам, че след 4 години СМГ ще обяви нулев прием след 7 клас или за 1-2 паралелки.

# 622
  • Мнения: 851
Дразни предимно названието "елитни". Има добри, специализирани в едно или друго училища. Деленето на децата на ешалони още в пети клас и афиширането на същото (особено от самите деца) е доста неприятно, защото да влезнеш в СМГ след 5. клас не те прави успял човек, нито повече от друг, който е избрал да учи език, да спортува, да рисува.
За мое съжаление СМГ се превърна в нещо като предводител на подобно държание и ми е болно, защото това е моето училище и тъжа по времето, когато не беше такъв хайп.
Горното е нож с две остриета обаче и това се вижда вече по последните класирания за 5. и 8. клас.

За МЗВ също имам особено мнение, а и ненавиждам школите от втори-трети клас.

# 623
  • Мнения: 35 917
Никой не кара никого насила да си записва детето на школи или за МзВ. Всеки прави избори и живее с тях. Работа на родителите е да забележат математическа наклонност още 2-3 клас, за да насочат детето. Не вярвам да има някое, което само да се е насочило след 4 клас за МГ. След 7 вече е различно.

Дразни предимно названието "елитни". Има добри, специализирани в едно или друго училища. Деленето на децата на ешалони още в пети клас и афиширането на същото (особено от самите деца) е доста неприятно, защото да влезнеш в СМГ след 5. клас не те прави успял човек, нито повече от друг, който е избрал да учи език, да спортува, да рисува.
За мое съжаление СМГ се превърна в нещо като предводител на подобно държание и ми е болно, защото това е моето училище и тъжа по времето, когато не беше такъв хайп.

Не съм чула някой учител или ученик да се държи по подобен начин.
Ако децата "афишират", че учат в СМГ, то е, защото се гордеят с това. Не знам кое е неприятното точно....

# 624
  • Мнения: 4 578
Някои деца са с много таланти и не е много ясно до 7 клас накъде.МГ е добро училище

# 625
  • Мнения: 7 349
Тинти, всъщност това с етикетчето "елитни" дойде отвън. И децата бяха оценени като силно нещатни, попадайки там. Преди 40 години разни деца на родители се афишираха като цвЕт на нацията и имаше две училища като за тях. Ожалваха другите.
Нямаше я истерията децата да бъдат спасявани в математически гимназии заради липса на приличен прогимназиален курс. Зорлем направиха мода от математиката. И както г-н министърът тръби колко важни за икономиката са математиката, физиката и химията, действията са в точно обратната посока.   

# 626
  • Мнения: 11 366
Е, елитни (със или без кавички) си имаше и по времето на соц-а. СМГ и НПМГ с математическа/природна насоченост и езиковите гимназии. Първа английска гимназия беше топ ъф дъ топ, френската и немската бяха под английската, няколко руски гимназии - 35 РЕГ, 133 СОУ бяха най-добрите руски, 45 СОУ беше под тях. И това беше. В края на 7 клас изпити по БЕЛ и МАТ имаше само за тези гимназии - математическите и езиковите. За останалите - вече не помня. За СМГ и НПМГ кандидатстваха след 7 клас само деца с ясни математически способности, в НПМГ - тези, коитто ще кандидатстват медицина (подготовка за химия и биология). Да учиш в езикова гимназия не пречеше на кандидатстването с математика за ВУЗ, защото в гимназиите математика се учеше сериозно, естествено не като в СМГ. Но с частни уроци се компенсираше разликата.

# 627
  • Мнения: 52 316
Не е измислил министърът, че е важна математиката. Просто мнооого по-рано  родителите се усетиха, че с математика децата им имат най-голям шанс и за топ университет в чужбина, и за добра кариера после. Това, защото местните в чужбина ги понамързява да я учат тази наука и кадрите стават дефицитни. По същата причина няма и стъклени стени пред чужденците, докато за други специалности има.  Освен това в САЩ даваха големи стипендии, в ОК беше евтино - първо 3000 паунда, после 9000 паунда...
Това подпали истерията към математика и информатика и после си върви по инерция.
Разбира се, всичко това в добавка към мераците за просто добро училище със съответната среда.

# 628
  • Мнения: 169
Ерго, интересът към математиката е утилитарен. Съответно и към учебното заведение.

# 629
  • Мнения: 52 316
Ерго, интересът към математиката е утилитарен. Съответно и към учебното заведение.

Разбира се, какво ненормално има в това? Истински фенове на теоретичната математика има много малко, едноцифрен процент и то от по-малките цифри. За останалите математиката е инструмент за изява на друго поприще, но пак свързано с математика и информатика. Или пък мераците за Итън не са утилитарни?
Но това е абсолютно нормално и не заслужава сарказъм.

Общи условия

Активация на акаунт