СМГ "Паисий Хилендарски" - 16 тема

  • 38 691
  • 780
  •   1
Отговори
# 480
  • Мнения: 90
Не знам какво не разбираш, но няма как деца, приети в пети клас преди този закон, да продължат по този закон в седми, защото е дискриминационно спрямо наборите им
И не е лаладжия, закона си го прокара. Сега ще видим ще свият ли приема в пети клас

Много е яко да четеш изказвания от последна инстанция. Малко правна грамотност никога не е не е излишна. Каквото и да се приеме винагище има недоволни. А Вълчев ако не беше лаладжия щеше да обясни, че  за математическите гимназии законът ще има реално действие чак след три години.
Тръпна и се нареждам за пуканки за интегралната матура.

Очевидно ако вземем интегралната матура. като пример и завареното положение. Тя не може да се използва за прием за приетите в 5 клас при старата матура..... То приема се оказа че ще е вече не само с БЕЛ , а и с история и география. Това означава , че променят начина на прием за заварените..... много нови курсове на хоризонта.... по всичко.
Правят и разглеждат завареното положение както им е изгодно.

Както нагоре писах интересуващоите се от математика  или пък още повече от състезателна са абсолютно малцинство и популярното политическо решение е да облагодетелства мнозинството.

Разбира се закона все още не е приет в този вид и е възможно да въведат например допълнителен изпит за заварените.... при желание.....при интегралната матура добавяне на изпит е едно и също нещо.

Каквото и да се приеме за завареното положение все ще има недоволни. Лошото е, че няма никаква концепция за развитието на образованието. Мятане от една крайност в друга. Интегралната матура ще е пореднатата клоунада. Имам чувството, че догодина родителите ще изнесат това недоразумение от министерството. Време е за пуканки.

# 481
  • Мнения: 2 699
Не беше честно това с интегралната матура. И е страшна глупост. Не знам някъде да има такова недоносче като нашият закон. Тъкмо си мислих, че не може да има по-зле от това НВО, но ето, има.
А можеха просто да вкарат като балообразуваща и НОМ, за да има някаква справедливост.
А сега, некласирани на областен кръг със 100 точки, класирани на национален и те със сто точки

# 482
  • Мнения: 52 340
Детето ми е състезател.... с потенциал / не е сигурно дали ще се развие разбира се/ . За да изкара 95т по БЕЛ ще трябва да се занимава с БЕЛ  2 години вместо с математика. Няма да има време за нея .  То и сега няма достатъчно време , а с екстра БЕЛ.... Иначе няма нужда от курсове - баба му е бивш учител по БЕЛ.... , но времето си е време.
Т.е трябва да сложа на кантара Бел-а който ненавижда и математиката която обожава....и резултата от сблъсъка би бил да намрази ученето по принцип.  За мен и за него не е избор. Ще се пробва в ПЧМГ  вероятно , ако и там не ни вземат където и да е другаде все  тая ... математиката му е приоритета.
Онзи ден питах тук ... приятелче от 7 клас е с 485 БАЛ  след 2 години курсове 2 различни едновременно по БЕЛ.... не стига....

Много черногледо го даваш. Децата от СМГ овладяват БЕЛ съвсем добре. Сега не се развиват теми (това вярно можеше да отврати човека от БЕЛ), а това, което се учи, е доста логично и алгоритмично даже. Правопис, правила, граматика... Даже тезата не е проблем. Помня дъщеря ми след две седмици на курс яко ругаеше, но на третата каза, че и хванала цаката, и започна да ги пише тезите на конвейер за минутки. Та не надъхвай детето, че е обречено. По-скоро му кажи да намери алгоритмите и правилата.
И времето не е чак такъв проблем - нито курсовете, нито задачите за състезания отнемат чак пък толкова време. Децата имат и време за мързел, и за хобита, и за интернет и игри. Виж игрите на компютъра пречат на състезателите, тях е хубаво да ограничите.

# 483
  • Мнения: 90
Не беше честно това с интегралната матура. И е страшна глупост. Не знам някъде да има такова недоносче като нашият закон. Тъкмо си мислих, че не може да има по-зле от това НВО, но ето, има.
А можеха просто да вкарат балообразуваща и НОМ, за да има някаква справедливост
[/quot

С такъв министър толкова

# 484
  • Мнения: 52 340
Не беше честно това с интегралната матура. И е страшна глупост. Не знам някъде да има такова недоносче като нашият закон. Тъкмо си мислих, че не може да има по-зле от това НВО, но ето, има.
А можеха просто да вкарат като балообразуваща и НОМ, за да има някаква справедливост.
А сега, некласирани на областен кръг със 100 точки, класирани на национален и те със сто точки

Според мен тази интегрална матура ще е само преструвка. Няма да има истинска необходимост да се прилагат специфични знания по физика или химия, а просто в задачите ще включат терминология и толкова.

# 485
  • Мнения: 2 699
И почва едно зубрене на терминология. Виждала ли си учебниците с какво са бъкани?

# 486
  • Мнения: 52 340
Да, и? Не отричам, че са тъпи безсмислици, но в Немската учихме по 50 думи на ден, та една терминология от стотина думи ли е проблем?
Зубрят се, взема се изпитът и се забравят. Малко ли изпити по ненужни предмети съм взела така Simple Smile

Това ако става дума за терминологията по БЕЛ.  А за терминологията по физика и химия нима не си я знаят все пак??? Нали ги учат тези предмети?

# 487
  • Мнения: 2 699
В немската си зубрила само немски. Не си се готвила за изпит по химия, физика, биология, бел, математика и да искат от теб минимум няколко точки под максималния резултат
Имам чувството, че хабер си нямаш какво се иска от тези деца

# 488
  • Мнения: 90
Не беше честно това с интегралната матура. И е страшна глупост. Не знам някъде да има такова недоносче като нашият закон. Тъкмо си мислих, че не може да има по-зле от това НВО, но ето, има.
А можеха просто да вкарат като балообразуваща и НОМ, за да има някаква справедливост.
А сега, некласирани на областен кръг със 100 точки, класирани на национален и те със сто точки

Все пак монетата има две страни. Може по здравословни причини да е пропусната олимпиадата....

# 489
  • Мнения: 2 699
Да така е. Но все пак това НВО, този формат, просто не става.

# 490
  • Мнения: 91
Детето ми е състезател.... с потенциал / не е сигурно дали ще се развие разбира се/ . За да изкара 95т по БЕЛ ще трябва да се занимава с БЕЛ  2 години вместо с математика. Няма да има време за нея .  То и сега няма достатъчно време , а с екстра БЕЛ.... Иначе няма нужда от курсове - баба му е бивш учител по БЕЛ.... , но времето си е време.
Т.е трябва да сложа на кантара Бел-а който ненавижда и математиката която обожава....и резултата от сблъсъка би бил да намрази ученето по принцип.  За мен и за него не е избор. Ще се пробва в ПЧМГ  вероятно , ако и там не ни вземат където и да е другаде все  тая ... математиката му е приоритета.
Онзи ден питах тук ... приятелче от 7 клас е с 485 БАЛ  след 2 години курсове 2 различни едновременно по БЕЛ.... не стига....

Много черногледо го даваш. Децата от СМГ овладяват БЕЛ съвсем добре. Сега не се развиват теми (това вярно можеше да отврати човека от БЕЛ), а това, което се учи, е доста логично и алгоритмично даже. Правопис, правила, граматика... Даже тезата не е проблем. Помня дъщеря ми след две седмици на курс яко ругаеше, но на третата каза, че и хванала цаката, и започна да ги пише тезите на конвейер за минутки. Та не надъхвай детето, че е обречено. По-скоро му кажи да намери алгоритмите и правилата.
И времето не е чак такъв проблем - нито курсовете, нито задачите за състезания отнемат чак пък толкова време. Децата имат и време за мързел, и за хобита, и за интернет и игри. Виж игрите на компютъра пречат на състезателите, тях е хубаво да ограничите.

Според мен пък Гълъб (и всички останали на които ни предстои кандидатстване по старите правила) има пълно основание за черногледство и ето защо:
https://smg.bg/uspehi-rezultati-novini/2025/07/08/10141/smg-otno … riya-prez-2025-g/
В тази статия СМГ уж се хвалят с "феноменалните" успехи на сегашните им седмокласници, но един простичък анализ на цифрите показва, че близо половината от сегашните седмокласници явно нямат достатъчен бал, за да продължат в училището. От което на мен лично ми настръхват косите и изобщо не го считам за нормално.
Ето защо: 97,8 среден успех по МАТ, при 76 души с пълни 100 т. (с 2,2 т. над средния резултат) ще рече, че има вероятно още близо 76 души които имат 95,6 или по-малко точки (с 2,2, под средния резултат). Другият вариант е да има шепа деца с много под този резултат, примерно под 90 т и така да изкривяват надолу средния резултат, но това звучи слабо вероятно.  3*95,6=286,8. Минималният бал на най-нежеланата паралелка в СМГ (немски+информатика) е 482,75, или с др думи, на тези деца им трябват над 95,95 т. по БЕЛ. (друг е въпросът дали всеки би се прежалил да учи немски, само за да остане в любимото училище). Да, но средният резултат на семегейци е доста по-нисък от 95,95, а и обикновено (с малки изключения) тези които изкарват максимални резултати по БЕЛ са и с високи резултати по мат. За съжаление няма официални данни колко наистина деца ще останат (може да се разбере по входящите номера от списъците за 8 клас през септември), но аз подозирам, че поне 70 деца няма да продължат не защото сами са предпочели друго училище, а защото балът не им е стигнал.

# 491
  • Мнения: 90
Детето ми е състезател.... с потенциал / не е сигурно дали ще се развие разбира се/ . За да изкара 95т по БЕЛ ще трябва да се занимава с БЕЛ  2 години вместо с математика. Няма да има време за нея .  То и сега няма достатъчно време , а с екстра БЕЛ.... Иначе няма нужда от курсове - баба му е бивш учител по БЕЛ.... , но времето си е време.
Т.е трябва да сложа на кантара Бел-а който ненавижда и математиката която обожава....и резултата от сблъсъка би бил да намрази ученето по принцип.  За мен и за него не е избор. Ще се пробва в ПЧМГ  вероятно , ако и там не ни вземат където и да е другаде все  тая ... математиката му е приоритета.
Онзи ден питах тук ... приятелче от 7 клас е с 485 БАЛ  след 2 години курсове 2 различни едновременно по БЕЛ.... не стига....

Много черногледо го даваш. Децата от СМГ овладяват БЕЛ съвсем добре. Сега не се развиват теми (това вярно можеше да отврати човека от БЕЛ), а това, което се учи, е доста логично и алгоритмично даже. Правопис, правила, граматика... Даже тезата не е проблем. Помня дъщеря ми след две седмици на курс яко ругаеше, но на третата каза, че и хванала цаката, и започна да ги пише тезите на конвейер за минутки. Та не надъхвай детето, че е обречено. По-скоро му кажи да намери алгоритмите и правилата.
И времето не е чак такъв проблем - нито курсовете, нито задачите за състезания отнемат чак пък толкова време. Децата имат и време за мързел, и за хобита, и за интернет и игри. Виж игрите на компютъра пречат на състезателите, тях е хубаво да ограничите.

Според мен пък Гълъб (и всички останали на които ни предстои кандидатстване по старите правила) има пълно основание за черногледство и ето защо:
https://smg.bg/uspehi-rezultati-novini/2025/07/08/10141/smg-otno … riya-prez-2025-g/
В тази статия СМГ уж се хвалят с "феноменалните" успехи на сегашните им седмокласници, но един простичък анализ на цифрите показва, че близо половината от сегашните седмокласници явно нямат достатъчен бал, за да продължат в училището. От което на мен лично ми настръхват косите и изобщо не го считам за нормално.
Ето защо: 97,8 среден успех по МАТ, при 76 души с пълни 100 т. (с 2,2 т. над средния резултат) ще рече, че има вероятно още близо 76 души които имат 95,6 или по-малко точки (с 2,2, под средния резултат). Другият вариант е да има шепа деца с много под този резултат, примерно под 90 т и така да изкривяват надолу средния резултат, но това звучи слабо вероятно.  3*95,6=286,8. Минималният бал на най-нежеланата паралелка в СМГ (немски+информатика) е 482,75, или с др думи, на тези деца им трябват над 95,95 т. по БЕЛ. (друг е въпросът дали всеки би се прежалил да учи немски, само за да остане в любимото училище). Да, но средният резултат на семегейци е доста по-нисък от 95,95, а и обикновено (с малки изключения) тези които изкарват максимални резултати по БЕЛ са и с високи резултати по мат. За съжаление няма официални данни колко наистина деца ще останат (може да се разбере по входящите номера от списъците за 8 клас през септември), но аз подозирам, че поне 70 деца няма да продължат не защото сами са предпочели друго училище, а защото балът не им е стигнал.

И тук идва важният въпрос - това че една част ще отпаднат проблем ли е след като деца от други училища са се представили по-добре? В крайна сметка всички деца са били поставени при абсолютно еднакви условия.

# 492
  • Мнения: 2 699
Е, ако им дадат 50 задачи с таблицата за умножение, пак ще отпаднат разсеяни деца, които учат в СМГ. Обаче, интересното е, какви ще влязат.
Не са важни само равните условия, а и начинът на подбор

# 493
  • Мнения: 164
За да няма недоразумения относно интегралната матура - догодина е по математика по думите му с елементи на физика химия и т.н. но щяло опросто да са такива задачи.... примерно за движение.
Звучи почти нормално, но на думите му не  може да се вярва.
Обаче за следващата година и тази по БЕЛ ще бъде интегрална с история и география / терминология тип/.
Моля да вдигнат ръка тези, които знаят как се нарича площада в Древна Гърция и тези които знаят какво е литосфера и какво обхваща ? Колко дебела е мантията ?
А на 14 години знаели ли сте ги ? А сега порасналите минали през СМГ деца дали могат да отговорят на  тези  базови 5 класни въпроси от учебника ?
От личен опит помня , че като дете имах слонска памет и не отварях учебник вкъщи с изключение на критика и помнех всичко само от часа  за месец примерно.... , но 2-3 години назад нищо....
Това са основни неща ще има по около 1000 по предмет за зазубряне.... може и повече....без да се навлиза в сложнотии.
И това ще се ползва също за прием в СМГ Simple Smile

Т.е да обобщим - за заварените ще се влиза с БЕЛ, Физика, Химия , География, История,  но не и с математика Simple Smile

ЧС Знам си стоката  освен това цифрите и числата са ми в кръвта  и  прогнозирането  / виж по-рано днес какво написах на Малинка - че е рано за намазване...../ като досега са отпадали 1/3 , а тази година вероятно половината шанса ни за продължаване е минимален и всички усилия в подобна посока ще са прахосано време.
Радвам се че има деца , които се справят с БЕЛ и изкарват добри резултати с малко усилия. Ние сме така по математика и точните науки само. Зубренето не е нашето нещо.... Наясно съм че сме малцинство отново в гиманзията и явно не ни е там мястото и средата Simple Smile

ПП Поздравления bluelillie. Не мога да го опиша толкова добре като обосновка защо ще отпаднат половината тази година.

Последна редакция: вт, 22 юли 2025, 00:23 от Galub

# 494
  • Мнения: 90
Е, ако им дадат 50 задачи с таблицата за умножение, пак ще отпаднат разсеяни деца, които учат в СМГ. Обаче, интересното е, какви ще влязат.
Не са важни само равните условия, а и начинът на подбор

Пак ще го напиша - за всички деца начинът на подбор е еднакъв. Всички се явяват при еднакви условия. Все пак при балообразуването това че математиката се утроява накланя везните в полза на математиците. Не е все едно 3 към 1 и 2 на 2.

Последна редакция: вт, 22 юли 2025, 00:19 от Simone Simons

Общи условия

Активация на акаунт