СЕДМОКЛАСНИЦИ 2024/2025 - Тема 11 - Седмокласникът е на финала, майката е вече взела-дала....

  • 31 172
  • 795
  •   1
Отговори
# 285
  • София
  • Мнения: 3 945
Усетът да си направиш нужното построение е свързан с решени много такива задачи и със око за геометрията.
При положение, че в учебниците няма такива, е по-добре да не объркваме децата в последния момент.

Аз изобщо я заобикалям тази задача, защото децата, докато се готвят за НВО, се отчайват.

# 286
  • Мнения: 207
Усетът да си направиш нужното построение е свързан с решени много такива задачи и със око за геометрията.
При положение, че в учебниците няма такива, е по-добре да не объркваме децата в последния момент.

Аз изобщо я заобикалям тази задача, защото децата, докато се готвят за НВО, се отчайват.

Може и да няма задачи с построения в учебниците, но има в не малка част от сборниците. Също през годините са давани такива задачи на НВО и е добре детето да упражнява и този материал, ако гони висок резултат. Да, свързано е с много решаване на подобни задачи, но на децата и без друго тази година това им е работата. Няма нищо отчайващо или объркващо, въпрос на желание и мотивация. Факт е, че който може да се справя с подобни задачи, няма какво да го бутне на НВО, особено по геометрия.

# 287
  • Мнения: 430
Грета, от 2018 е тази задача!

Динчо, благодаря😀

Да разбирам, че просто си слагам т.Р, така че да изравня РN и NM!

Аз от зор пуснах височина в BNM и оттам по правилото катет срещу 30 гр. в правоъгълен го реших🤫

# 288
  • Мнения: 76 568
Нали НВО оценява учебният материал и как е преподзаван и научен? Е, щом ще е така..да се оценява баш това, а не сборниците. Доколкото знам, задължително е да има учебници ... е, нека да се учи по учебници и да се оценява наученото по учебника.

Ако НВО ще оценява частните школи, тогава разбирам да има задачи от сборници.

Да се изяснят накрая какво проверява това НВОЦЕНЯВАНЕ все пак....

# 289
  • Мнения: 9 148
Compass, The Game е обяснил/а идеята - да "изравним", сложим една до друга двете отсечки, чийто сбор ни е даден.
Грета Ей е права - не давайте такива задачи на деца, които не са изключително добри. Няма смисъл да ги отчайвате преди изпита.

# 290
  • Мнения: 207
Да, ако досега не са решавали такива задачи, 10 дена преди изпита няма смисъл, би довело по-скоро до негативна емоция, отколкото до някаква полза.

# 291
  • Мнения: 430
Мда, съвсем ще ги обърка тази задача...


Синът ми каза, че това не е обяснявано нито в училище, нито на уроците:)

Ама нали тук строим ли строим🤣

Доп. Схванах каква е идеята...Не е сложно, стига да се досетят.

Последна редакция: пн, 09 юни 2025, 15:48 от Compass

# 292
  • София
  • Мнения: 3 945
НВО не е изпит за МГ, а за гимназии. Трябва да е по материала, одобрен от МОН.
Да, могат да дадат такава задача и не, нормалните деца няма да се справят.

2018та беше друга програмата, ама, на, не помня разликите.
Допълнителното построение е като тезата: преглъщаш  и минаваш нататък.

# 293
  • Мнения: 125
Здравейте, някой знае ли - от личен опит, дали може да се влезе в сайта на МОН от чужбина? На датите за подреждането на желанията ще бъдем на почивка.
Резултатите ще излязат до 1-ви юли, реденето на паралелките на 8-10 юли ли става?
Да може човек да избяга малко на почивка,че напрежението да се отпуши Simple Smile

# 294
  • Мнения: 10 150
Междучасие 4 пробен МАТ статистика:

Първа част - статистика:
- среден резултат - 45/65 т.
- най-нисък резултат - 7/65т.
- най-висок резултат - 65/65 т.
Втора част - статистика:
- среден резултат - 16.5/35 т.
- най-нисък резултат - 0/35 т.
- най-висок резултат - 35/35 т.
Статистика за целия изпит:
- среден резултат от изпита - 61.7/100 т.
- най-нисък резултат - 10.5/100 т.
- най-висок резултат - 100/100 т.
- брой участници до момента - 339

# 295
  • Мнения: 525
Аз започвам да се чудя родителите ли ще се явявят на изпит или децата. То едно решаване на задачи кипи, построения, чертежи в последните страници - чудо!😂
Няма лошо де, човек да си припомни някои неща, щом го влече.
Добре, че ми е далечна тази наука и бягам от нея като дявол от тамян, че иначе освен да объркам и без това объркания мозък на детето, друго няма да сторя.
Вие дерзайте, ама децата оставете да вдишат въздух малко преди "жизненоважните" изпити.

Последна редакция: пн, 09 юни 2025, 16:19 от loliy

# 296
  • Мнения: 9 148
Това с досещането е само за математическите гении. На негениалните някой трябва да им го покаже и обясни. Преди се решаваха такива задачи, сега по-скоро са екзотика, иначе са много интересни.

# 297
  • Мнения: 430
Ох, момичета и аз се захванах с една задача и то какво...оказа се за гении, каквито вкъщи не се намират😄 

Динчо, така е, трябва да им се обясни, но има вероятно промени в уч. програми от 2018 насам и се надявам да видим екзотични плажове, почивки...но не и екзотични задачи от подобен тип😅

# 298
  • Мнения: 2 850
То пък да имаше за какво да ги тормозим тия деца да решават задачи... Да имаше образование, за което си заслужава да се трудят толкова, а то едно образование... не ти е работа! Никаква приктическа приложимост на това, което се учи в училище. Зубриш до откат някакви факти, които след 12 клас като си наклониш главата на една страна и изпадат през ушите и толкова.

Днес не съм в настроение, извинете.

# 299
  • Мнения: 35
Няма значение дали са по-трудни или по-лесни пробните, нали са еднакви за всички деца. Ако НВО е по-трудно, просто балът ще е по-нисък.
Аз имах предвид, че матурата по БЕЛ е по-трудна от матурата по МАТ и точките там са по-ниски като цяло...не пробни vs реални..

Общи условия

Активация на акаунт