СЕДМОКЛАСНИЦИ 2024/2025 - Тема 11 - Седмокласникът е на финала, майката е вече взела-дала....

  • 29 527
  • 795
  •   1
Отговори
# 750
  • Мнения: 2 135
Аз имам малко по-непопулярно мнение за отговарянето на излишни неща на даден въпрос. Т.е. не одобрявам санкционирането им (аз лично не бих взела точки за това), но имам някакво обяснение и според мен целта е практическа - децата да се научат да четат с разбиране и да осмислят условието. Ще им бъде полезно в бъдеще, когато ще трябва да извършват конкретни задачи и да решават конкретни проблеми. Между другото напоследък ми се случва да работя с нови, млади колеги и да ви кажа осмислянето на някои дейности им е много трудно. И не е само заради липсата на трудов опит. Просто конкретиката им бяга, малко лаладжии са, не могат да осмислят бързо един ред в даден документ, да вникнат в него и да реагират при проблем. Това води до сложни ситуации, които е много по-трудно да се решат впоследствие, отколкото когато бъдат уловени на място и на момента. Просто се иска да прочетат два реда и да разберат веднага какво трябва и най-вече какво НЕ трябва да се прави.
Вярно, че нашите седмокласници са още деца, а и точно в този момент са под напрежение, но трябва отсега да се учат.
Просто мои впечатления и размисли, може да са погрешни.

Последна редакция: пт, 13 юни 2025, 18:10 от Мила Атова

# 751
  • Мнения: 445
Художествените изразни средства не са включени в учебната програма за 7. клас. Не е нужно да присъстват при тълкуването на внушението на цитат от изучено литературно произведение.Отново ще копирам тук  критериите за оценяване на 25. задача, дадени от  МОН на проверителите  през 2024г. :
1. Създаден е цялостен текст, който тълкува художествения смисъл на цитата.   4т.
2. В текста са спазени книжовноезиковите правила.                                                      2т.                                      

Задачата се оценява с 0 т., ако по критерий 1. са поставени 0 т.
Не се изисква задължителна употреба/ назоваване / посочване на изразни средства, но уместната им употреба в тълкуването НЕ се санкционира.

 Текстът е преписан дословно от указанието за проверка на зад. 25.

# 752
  • Бургас
  • Мнения: 8 237
Моята девойка ползва уча.се за разказвателните предмети, колко ѝ е било полезно не знам.
Аз миналата седмица установих, че има решени там НВО от последните години и вечер ги гледахме и коментирахме заедно.

# 753
  • Мнения: 490
Художествените изразни средства не са включени в учебната програма за 7. клас. Не е нужно да присъстват при тълкуването на внушението на цитат от изучено литературно произведение.Отново ще копирам тук  критериите за оценяване на 25. задача, дадени от  МОН на проверителите  през 2024г. :
1. Създаден е цялостен текст, който тълкува художествения смисъл на цитата.   4т.
2. В текста са спазени книжовноезиковите правила.                                                      2т.                                      

Задачата се оценява с 0 т., ако по критерий 1. са поставени 0 т.
Не се изисква задължителна употреба/ назоваване / посочване на изразни средства, но уместната им употреба в тълкуването НЕ се санкционира.

 Текстът е преписан дословно от указанието за проверка на зад. 25.

А защо всички учители - училищни, частни, школни, толкова държат именно на израстните средства? Даже госпожата в училище е била проверяваща, но и тя иска да се пишат и им даде едно 10-12 още в началото на годината.
Нещо недоумявам къде е истината.

# 754
  • Мнения: 12 656
Трябва да си оправдаят цените на услугите. А и на теория, лато свикнеш със сложното, нво няма да е проблем.

# 755
  • Бургас
  • Мнения: 8 237
При нас и в училище, и в школата държат на изразните средства. Ще погледна по-късно как точно е разграфена таблицата за оценяване. Изненада ме обаче твърдението на госпожата в училище, която била и проверяващ, че не е нужно да пишат кое е произведението, а аз точно с първото изречение, в което пише автор, име и вид на произведението да изкара поне 1 точка Joy

# 756
  • Мнения: 201
За Уча.се моята гожпожица се изказа, че било много бавно и 1 урок по география бил примерно 3-4 видеа и това я дразни, та не го е погледнала. Но това с решените НВО не го знаех. Може да се оправдае

# 757
  • Мнения: 445
При нас и в училище, и в школата държат на изразните средства. Ще погледна по-късно как точно е разграфена таблицата за оценяване. Изненада ме обаче твърдението на госпожата в училище, която била и проверяващ, че не е нужно да пишат кое е произведението, а аз точно с първото изречение, в което пише автор, име и вид на произведението да изкара поне 1 точка Joy

Най-често в условието на зад. 25 е  дадено от кое  произведението е цитатът, а също така и името на автора. Наистина не трябва информацията от условието да се повтаря в създадения от ученика текст. Това не носи точки.

# 758
  • Бургас
  • Мнения: 8 237
Имаше един период, в който пишеха страшно много тези и всяко първо изречение включваше автор, име и жанр на творбата. Погледнах сега условието на всяко 25 упр. тогава, "запишете в 2-3 изречения внушенията на цитираните думи". И следва цитат, без нищо друго. Прегледах и пробните, "запишете в 4-5 изречения какви са внушенията на израза от (творбата) " До Чикаго и назад"/ "По жицата". Няма жанр, но той пък, казвате, не ни е и нужен.

# 759
  • София
  • Мнения: 3 355
В портала за отворени данни за публикувани резултатите от ДЗИ за всички училища
https://data.egov.bg/organisation/datasets/resourceView/c19d7464 … wd6C7_xfLRb-i76Jg

# 760
  • Мнения: 2 221
Среден резултат от 11 явили се ученика в 37мо в Люлин - 2.37

# 761
  • София
  • Мнения: 13 690
В портала за отворени данни за публикувани резултатите от ДЗИ за всички училища
https://data.egov.bg/organisation/datasets/resourceView/c19d7464 … wd6C7_xfLRb-i76Jg
Ей на това винаги съм се чудела... защо се пуска в седмокласната тема тази статистика. Явно с идеята да се види кои училища са добри. Ама се пропуска факта, че и на матурите резултатите се дължат най-вече на частни уроци. Разбира се с изключения като това, но то е по-специфично Wink
Среден резултат от 11 явили се ученика в 37мо в Люлин - 2.37
Ей го.. кварталното ни училище... Rolling EyesSweat Smile

# 762
  • Мнения: 2 085
Изключително важна статистика е това. Единственият начин да се види какво се случва на ниво училище. Дори и частните уроци да са причината - бих искала детето ми  да е сред деца на подобни на мен родители, които пращат техните си деца на частни уроци, защото им е важно образованието.

# 763
  • София
  • Мнения: 3 909
Грета, стига де, на пробни не е ли ходил, пиши и пробните

На нито един пробен не се е явил по математика. В школата правят май всеки месец, там си ходи. От началото до сега се върни около 75-85 точки. Не учи допълнително, дори и за училище не сяда.

А за статистиките в 12 клас: училище със ДЗИ 2.37 говори за деца, влезли с НВО БЕЛ 40т. Какво точно говори това за училището, освен че не е желано?
Нека се разменят преподавателите му с на 2 АЕГ примерно и да проследим резултатите след пет години. Няма да има разлика. Това са демотивирани деца, които никога не са учили и събрани след седми клас на едно място.

Важно е детето къде се намира сред останалите, за да може да си е в средата си. Който не му се учи или му е трудно/го мързи, ще работи нещо, ще работи нещо без език/математика/писане.

# 764
  • Мнения: 2 085
Ако детето ви изкара 40 точки и трябва да го запишете в някое "нежелано" училище, няма да има значение в кое точно, така ли?

Общи условия

Активация на акаунт