Седмокласна изпитна тема -16.06-22.06 - И съседите даже са чули, тази седмица има матури...

  • 108 022
  • 2 164
  •   1
Отговори
# 1 005
  • Мнения: 76 148
Кажете, моля, къде да видя в документ.
До коя дата трябва да е оформен успехът? Класната казва 30-ти юни...
Искам да го водя на изпит в частно, но не искам да присъства на оформянето.

Седмшца преди края на годината е.
По-ранХо не е допустимо.

# 1 006
  • Мнения: 1 874
И моето е писало тетрадка и учебник. Даже не ми е хрумвало, че могат да му вземат точки Satisfied
От МОН трябва да следят тая тема и да си направят изводи до какво състояние докараха хората.

# 1 007
  • София
  • Мнения: 16 315
Кажете, моля, къде да видя в документ.
До коя дата трябва да е оформен успехът? Класната казва 30-ти юни...
Искам да го водя на изпит в частно, но не искам да присъства на оформянето.
Наредба за оценяване на резултатите от обучението на учениците:
Чл. 22. 8. (Предишна ал. 7 - ДВ, бр. 78 от 2017 г., в сила от 29.09.2017 г.) Срочната оценка се формира не по-рано от една учебна седмица и не по-късно от два учебни дни преди приключване на съответния учебен срок.

# 1 008
  • Бургас
  • Мнения: 62
И моето е писало тетрадка и учебник. Даже не ми е хрумвало, че могат да му вземат точки Satisfied
От МОН трябва да следят тая тема и да си направят изводи до какво състояние докараха хората.

А моята е написала " тетрадка учебник ". Не сложила запетая между тях, за да не го сметнели за знак проверяващите, защото се търсят САМО еднородни части!?!

# 1 009
  • София
  • Мнения: 521

А аз не мога да разбера как един добронамерен съвет може да се приеме по такъв начин. Каквото искате им пращайте, ваша си работа.

Ако щех хуквай да дириш "обикновен" триъгълник. Хич не ми дреме за детето ти и какви пособия ще носи.
Все така продължавам да не разбирам къде четете обикновен триъгълник в написаното в указанията.

А това, че не Ви дреме за моето дете ми е пределно ясно по подразбиране.

Непоисканите съвети често водят до нежелани реакции, в случая не виждам къде съм изразила каквото и да било отношение.

# 1 010
  • Мнения: 57
Майка ми вчера ме успокои като ми каза, че много от децата са объркали 16 задача  (и аз) и че на преразказа ще ми махнат до 2 точки, затова че съм използвал преизказна вместо мин. неопр. -4 точки до сега, има надежда. За мен математиката ми е силата, затова очаквам по-добър резултат там. Grinning

# 1 011
  • Мнения: 107
По повод 16 въпрос ("Като имате предвид информацията от текста, в листа за отговори запишете ДВА документа, според които училището въвежда ограничения за използване на мобилни телефони") проблемът, според мен, е в частта "според които училището въвежда" - тя води до двусмислие и различни възприятия. Формулиран по този начин въпросът може да се тълкува и като: "кои са двата документа информиращи/ даващи сведения, че училища въвеждат ограничения" - в текста се цитират различни източници на информация и съм сигурна, че много деца са тръгнали в тази посока, колкото и да не можем да приравним "ЮНЕСКО" и "репортажа" на "документ". По-коректно би било да се каже "... запишете два документа, на основание на които училищата могат да въведат ограничения...".

# 1 012
  • София
  • Мнения: 829
Айде вече за математика да мислим. Тоя 16 въпрос какъвто и да е (мое мнение грешен поднесен) няма какво да го нищим. Само той да е - " с мед да го намажем".
Ако аз трябва да се явя на НВО, хич няма да се справя.

# 1 013
  • Мнения: 12 976
Кажете, моля, къде да видя в документ.
До коя дата трябва да е оформен успехът? Класната казва 30-ти юни...
Искам да го водя на изпит в частно, но не искам да присъства на оформянето.
Наредба за оценяване на резултатите от обучението на учениците:
Чл. 22. 8. (Предишна ал. 7 - ДВ, бр. 78 от 2017 г., в сила от 29.09.2017 г.) Срочната оценка се формира не по-рано от една учебна седмица и не по-късно от два учебни дни преди приключване на съответния учебен срок.
Много благодаря, Санака!
Т.е. на 26-ти следва да са приключили с оформянето? И на 27-ми и 30-ти може спокойно да го влача на изпити?

# 1 014
  • Мнения: 57
Айде вече за математика да мислим. Тоя 16 въпрос какъвто и да е (мое мнение грешен поднисен) няма какво да го нищим. Само той да е - "д мед да го намажем".
Да, поне е 2 точки за щастие Grinning

# 1 015
  • София
  • Мнения: 236
И моето е писало тетрадка и учебник. Даже не ми е хрумвало, че могат да му вземат точки Satisfied
От МОН трябва да следят тая тема и да си направят изводи до какво състояние докараха хората.

И на мен не ми беше хрумнало и вчера си бях съвсем спокойна за това конкретно. Е, на 5-я път като ме попита дали съм напълно сигурна, започнах да се замислям малко. А днес се събудих с тази мисъл в главата. Аз си признавам без бой, че днес съм напълно изтрещяла вече Laughing

Последна редакция: чт, 19 юни 2025, 09:19 от Niffi

# 1 016
  • Мнения: 78
На училище ли са днес децата ви?
Моето ще преговаря вкъщи. Гледам в школо заваляха отсъствията. Не знам как и кой го е решил днес да е учебен ден. Пълна безсмислица!

# 1 017
  • София
  • Мнения: 2 694
Наистина, нека спрем вече с матурата по бел. Кажете, как са децата Ви. Моят много ме изненадва, учудващо спокоен е. Все едно нищо особено не става. Държи се много добре. Сега съм го оставила да се наспи. От 11ч ще има последен преговорен урок по мат. Казва, че по мат е по-добър и наистина пробните му матури това показват. Е, убедена съм, че утре ще ги забият и по мат с някои задачи, но...да минава. Не останааа Simple Smile

Днес в училището му не пишат отсъствия.

# 1 018
  • Мнения: 2 169
Цитат
Ето и информация от текста: " Според споменатия закон всяко училище у нас има право да въведе допълнителни ограничения в своя правилник."

Въпрос 16 " Като имате предвид информацията от текста, в листа за отговори запишете ДВА документа, според които училището въвежда ограничения за използване на мобилни телефони."

Разсъждението на моето дете: “според кой документ училището въвежда” -“според споменатия закон…”. Къде го въвежда? - “в своя правилник” .

И детето е било абсолютно право!
Това е точно така.
Спрямо информацията в текста - документът, според който училището въвежда ограничения за използване на мобилни телефони е само един: Закон за предучилищното и училищното образование
и съгласно него училището въвежда ограничения за използване на мобилни телефони в своя Правилник.

Предоставените отговори на зад. 16 от МОН са абсолютно грешни!
Сигнализирах министерството още сутринта за проблема.
Чакайте малко сега, първо "въвеждане" на нещо означава самият акт, действието, практиката. Това, което хората ще правят или няма да правят отсега нататък. След това - законът казва, че всяко училище МОЖЕ да въведе такава забрана, но може и да не я въведе, т.е. училището има право да избира. Дотук имаме един документ, който обаче в случая не е достатъчен, защото той не въвежда окончателно. Вторият документ, с който вече финално се въвежда забраната, е правилникът на училището. За забраната са необходими и двата документа, само с единия не става.
Но да кажем, че децата нямат тези разсъждения като нас, а и работят под стрес, не могат да съобразят всички тези неща, разбираемо. Обаче, при положение че няма други документи, споменати в текста, е близо до ума, че няма какво друго да е, освен ЗАКОН и ПРАВИЛНИК.

Последна редакция: чт, 19 юни 2025, 10:13 от Мила Атова

# 1 019
  • Мнения: 25
По повод преразказа, дъщеря ми е ползвала основно време - сегашно историческо и помощно - минало свършено. Дали ще й отнемат точки затова че не е ползвала минало неопределено?

Общи условия

Активация на акаунт