Седмокласна изпитна тема -16.06-22.06 - И съседите даже са чули, тази седмица има матури...

  • 108 319
  • 2 164
  •   1
Отговори
# 1 710
  • Мнения: 9 126
Мецане, 16 въпрос бил коректен?! Да беше видял една разгневена майка тази сутрин по БТВ, направо някакъв потрес.....била и университетски преподавател при това. Стана ми жал как човек може да си излага така, а за студентите й направо не ми се мисли. Абе, тъжна гледка.

# 1 711
  • Мнения: 254
Това за колко минути ние сме ги решили е абсолютно нерелевантно. Препоръчвам да решавате НВО за 10 клас и ДЗИ за 12, също е много готино.
И на тях се пробвам, но не съм толкова добра. Не е въпросът във времето имало е години дето почти нищо не мога да реша от втори модул. А едва ли задобрявам с годините.

# 1 712
  • София
  • Мнения: 5 553
Пример
Изразът (х+1)³ е прост множител, повдигнат на 3 степен и е разложен. В задачата ясно се иска множителите да са представени чрез  първа степен. Това означава
(х+1)(х+1)(х+1).

# 1 713
  • В Страната на чудесата
  • Мнения: 408
Вторият множител не е от първа степен. Не е доразложен. Тук ще се вземат повече точки.
Когато разлагаме, идеята е да се разложи изразът на произведение от прости множители.
Прост множител е например (2х+3); (х-3)² - линейни изрази на съответна степен или например неразложим квадратен тричлен, от сорта (х²+2х+5).
В задачата изискването е да представи произведение от множители, всеки от които е от първа степен.
х³+3х²+3х +1 не е разложен.

Вторият множител не е ОТ първа степен! - Вие сама го написахте.
Но вторият множител е повдигнат НА първа степен (......)1Според мен записът (х-1)(х+1)3 е пълното разлагане на многочлена на множители и си заслужава пълния брой точки, ако разбира се е описан подробно начина на разлагане.

"Диванният наблюдател" у дома твърди абсолютно същото. Тях са ги учили да правят разлика между многочлен ОТ първа степен и многочлен НА първа степен.
(х²+2х+5) е многочлен НА първа степен, но НЕ Е ОТ първа степен, според него (заради х2).

# 1 714
  • София
  • Мнения: 5 553
Вторият множител не е от първа степен. Не е доразложен. Тук ще се вземат повече точки.
Когато разлагаме, идеята е да се разложи изразът на произведение от прости множители.
Прост множител е например (2х+3); (х-3)² - линейни изрази на съответна степен или например неразложим квадратен тричлен, от сорта (х²+2х+5).
В задачата изискването е да представи произведение от множители, всеки от които е от първа степен.
х³+3х²+3х +1 не е разложен.

Вторият множител не е ОТ първа степен! - Вие сама го написахте.
Но вторият множител е повдигнат НА първа степен (......)1Според мен записът (х-1)(х+1)3 е пълното разлагане на многочлена на множители и си заслужава пълния брой точки, ако разбира се е описан подробно начина на разлагане.

"Диванният наблюдател" у дома твърди абсолютно същото. Тях са ги учили да правят разлика между многочлен ОТ първа степен и многочлен НА първа степен.
(х²+2х+5) е многочлен НА първа степен, но НЕ Е ОТ първа степен, според него (заради х2).
Това е тричлен от втора степен, който е неразложим. Говорим за разлагане на произведение от прости множители.

# 1 715
  • София
  • Мнения: 2 695
Заприличва ми на 16та задача по бел...всичко си е напълно ясно. Дълбаете излишно.

# 1 716
  • Мнения: 7 683
Абсолютно излишно.

# 1 717
  • София
  • Мнения: 5 553
Вторият множител не е от първа степен. Не е доразложен. Тук ще се вземат повече точки.
Когато разлагаме, идеята е да се разложи изразът на произведение от прости множители.
Прост множител е например (2х+3); (х-3)² - линейни изрази на съответна степен или например неразложим квадратен тричлен, от сорта (х²+2х+5).
В задачата изискването е да представи произведение от множители, всеки от които е от първа степен.
х³+3х²+3х +1 не е разложен.

Вторият множител не е ОТ първа степен! - Вие сама го написахте.
Но вторият множител е повдигнат НА първа степен (......)1Според мен записът (х-1)(х+1)3 е пълното разлагане на многочлена на множители и си заслужава пълния брой точки, ако разбира се е описан подробно начина на разлагане.

"Диванният наблюдател" у дома твърди абсолютно същото. Тях са ги учили да правят разлика между многочлен ОТ първа степен и многочлен НА първа степен.
(х²+2х+5) е многочлен НА първа степен, но НЕ Е ОТ първа степен, според него (заради х2).
Как така, хем е от първа степен, но не е?
Абсурд.

# 1 718
  • Мнения: 426
От ,, дивана" е лесно да се степенува всичко🤣

Познати деца се сърдят на родителите си, че не са набор 2010😁

Последна редакция: пт, 20 юни 2025, 23:10 от Compass

# 1 719
  • София
  • Мнения: 2 695
Заприличва ми на: "търсене под вола теле"...

# 1 720
  • В Страната на чудесата
  • Мнения: 408
ganis,  мисля, че със smilemath се опитваме да кажем едно и също нещо.
Синът ми е учен да прави разлика между многочлен ОТ първа степен и многочлен НА първа степен.
(х²+2х+5) е НА първа степен, но не е ОТ първа степен, тъй като съдържа х2. Това ми обясни той.

# 1 721
  • Мнения: 2 590
Преминахте към литературата.

# 1 722
  • В Страната на чудесата
  • Мнения: 408
Преминахте към литературата.
Ами винаги се стига до четенето с разбиране в един момент. Stuck Out Tongue

# 1 723
  • София
  • Мнения: 130
Моята девойка не е особено доволна от представянето си Sad След матурата каза, че е решила целия първи модул без зад. 6. Оказа се, че са й сгрешени зад. 1, 2 и 6. Много ми стана тъпо, особено за зад.1, но тя каза, че просто от бързане е изпуснала втория минус и понеже отговорът, който е получила, го е имало, оттам се е подвела.  Абе, балъшка грешка. От втория модул е решила 21 б) и в), а макар да беше убедена, че цялата зад.22 й е вярна, в бързината, намирайки половината път 150км, е забравила да го умножи по 2. Оттам и следващата точка й е грешна, макар да е ползвала простото тройно правило. Но като ползваш грешна стойност, нормално да получиш грешен отговор. Кофти. Дано поне има няко друга точка за тройното правило и проверяващите да оценят мисловната дейност. 
Последната зад.23 я е решила цялата без да намери точните градуси на ъглите. Всичко останало е доказала. Като гледаме точките на зад.23 би трябвало да има всичките без 2т. за ъглите.

Като цяло се е сдухала, ядосва се на грешките от недоглеждане, но аз се гордея с нея! За мен е важно, че е решила най-трудната задача и че я разбира математиката.

# 1 724
  • Мнения: 760
Казах ви аз, че ще има и по математика недоволни.
Сега и аз с един тъп въпрос. Гледам статистиката на успеваемостта в сайта на Дидева и не разбирам - как това, че съм наясно колко деца в областта имат повече точки от моето, ще ми помогне да разбера ще ни стигне ли балът за желаната паралелка?

Общи условия

Активация на акаунт