Седмокласна изпитна тема -16.06-22.06 - И съседите даже са чули, тази седмица има матури...

  • 105 700
  • 2 164
  •   1
Отговори
# 1 860
  • София
  • Мнения: 515
За мен основен проблем си остава това, че дори за кварталните училища се кандидатства. Ако след 7ми клас ситуацията е като след 4ти, голяма доза истерия ще отпадне, ще има възможност за по две дати по предмет, защото ще има много по-малко работи за проверяване. По мое време (преди точно 30 години) от моя клас кандидатствахме 4 човека след 7ми клас...

# 1 861
  • София
  • Мнения: 34 700
По принцип никак не уважавам Д. Стаматов, но в този случай и аз съм напълно съгласна.
Общи приказки на поразия, без каквото и да е конкретно предложение за промяна, "обновена виция" и "концептуална промяна". Типично в негов стил, като научен сътрудник - точно, но абсолютно безполезно. И по-добре. Защото преди години, когато прочетох "предложенията" му за промяна, три пъти се прекръстих пред иконата и запалих свещ само да не ни се случат неговите гениални "предложения". Rolling Eyes
Едната от двете причини, поради които не го уважавам.
Но, както казах, в случая съм на неговото мнение.

# 1 862
  • у дома
  • Мнения: 7 947
Как си пазите тетрадките, браво! Сериозни сте. И колко красив почерк! Направо са с историческа стойност!
Хаха,нали-децата я наричат апокрифната тетрадка от миналия век Confused
В интерес на истината 30г по-късно пиша още по-четливо ,за хубаво не знам...

# 1 863
  • Мнения: 2 440
Ами не знам, може да ме лъже паметта, но не помня корен квадратен в седми клас. Все ми се струва, че в осми го учихме.Аз съм кандидатствала 88 година.
У нас всяка година промени, аз си спомням, че все по нова програма учех. Може и да сме ги учили, изобщо не помня

# 1 864
  • София
  • Мнения: 5 550
Имаше период, в който се изучаваше в 7. клас, а в 8.клас аз съм учила подобни триъгълници.

# 1 865
  • Мнения: 1 977
За мен основен проблем си остава това, че дори за кварталните училища се кандидатства. Ако след 7ми клас ситуацията е като след 4ти, голяма доза истерия ще отпадне, ще има възможност за по две дати по предмет, защото ще има много по-малко работи за проверяване. По мое време (преди точно 30 години) от моя клас кандидатствахме 4 човека след 7ми клас...
Истерията е не защото се кандидатства за всички училища, а защото има огромни и все по-растящи разлики в нивото на преподаване и средата в различните училища. Ако бяха сходни, драма нямаше да има - няколкото деца от випуск с истински талант в природните щяха да идат в математическа, няколкото бъдещи полиглота в езикова, а всички останали щяха да си се разпределят много по-безболезнено според интересите си.

# 1 866
  • Мнения: 2 086
В София и още (около) 4 областни центъра - да (истерия). В другите е погром.

# 1 867
  • Мнения: 3
А аз какво да кажа! То вярно, че не му е сила МАТ и не очаквахме някакви висоти, но просто ме поля с вряла вода. Учителя му в уроците все още не чоже да повярва, че е омазал всичко. Тръгна уверен, спокоен и си решаваше вкъщи и не само, матури, задачи с някои грешки. Падна му се така желаното движение. А като гледам евентуалния резултат, все едно не е бил той или е объркал изпита с ядрена физика.
Аз все още не мога да се отърся, защото не съм и сънувала такъв погром.
Това все едно за моето дете е писано. В същата ситуация сме. ☹️

# 1 868
  • Мнения: 50 643
Прекалено много писане има. Децата само трябва да пишат. Не да мислят. Трябва да са тренирани машини, на сън да ги бутнеш да разлагат многочлени, да чертаят чертежи, за зареждаш гориво, да пълнят басейни, тръби, цолове, па и да смяташ колко струва едно парче торта. И такава задача имеше преди години. Пенкилер. Малко като в Автобиографията на Бранислав Нушич и хипотенузата, нещото със сто крака.

https://trud.bg/a/articles/%D0%B4%D0%B8%D1%8F%D0%BD-%D1%81%D1%82 … D0%B0%D1%82%D0%B0

Не знам кой е този човек, но съм напълно съгласна с него.

Хубаво, не сте съгласни, ама хайде някой да предложи алтернатива! Аз не виждам как без изпит може да се определи кой да учи в най-желаните училища, кой в по-малко желаните и кой в по-долните. С жребий ли да се прави, с лотария някаква?  Проблем било, че е само един изпит, един шанс. Ми ако са два изпита няма ли тези, които са било топ на първия, да са онеправдани? Или да има два изпита за всички и да се взема по-добрият резултат? Това по-малко стрес ли ще носи? Да не говорим за разходите. Аз не мисля, че има по-справедлив вариант. изпити е имало и в древен Китай, и в царска Русия и навсякъде, където има много кандидати за малко места.   
Не системата и изпитът създава стрес, а амбициите. Амбициите родителски стресират децата, дават пари за уроци и създават усещането за край на света при издънка.

# 1 869
  • у дома
  • Мнения: 7 947
Имаше период, в който се изучаваше в 7. клас, а в 8.клас аз съм учила подобни триъгълници.
Аз съм 71 набор и съм учила подобни триъгълници в 9кл в МГ,абсолютно убедена съм,защото подсказвах на едно момче и ме хванаха и си ми писа като стой та гледай лош 1 и на мен и на него и даже си ми го и брои към оценките и ми остави 5 за срока и годината,въпреки,че първия срок имах 6 и др  текущи оценки ми бяха 6.

# 1 870
  • София
  • Мнения: 34 700
А амбициите са породени основно от това:
Скрит текст:
За мен основен проблем си остава това, че дори за кварталните училища се кандидатства. Ако след 7ми клас ситуацията е като след 4ти, голяма доза истерия ще отпадне, ще има възможност за по две дати по предмет, защото ще има много по-малко работи за проверяване. По мое време (преди точно 30 години) от моя клас кандидатствахме 4 човека след 7ми клас...
[/quote
] Истерията е не защото се кандидатства за всички училища, а защото има огромни и все по-растящи разлики в нивото на преподаване и средата в различните училища.
Скрит текст:
Ако бяха сходни, драма нямаше да има - няколкото деца от випуск с истински талант в природните щяха да идат в математическа, няколкото бъдещи полиглота в езикова, а всички останали щяха да си се разпределят много по-безболезнено според интересите си.
Сравнително наскоро в една друга тема дадох линк към два документални филма за образованието във Финландия. Един от основните моменти там беше, че няма разлика между нивото на образование в различните училища. Това, което е тук – сравнения между резултати от ДЗИ, НВО... Там няма и намек за такова нещо. И имат едни от най-добрите резултати в света. Разбира се, и други причини имат влияние.

# 1 871
  • Мнения: 403
Loliy, Scusi, много съжалявам за вашите герои. Стрес и висок залог и накрая не издържат:( Сигурна съм, че имате прекрасни деца...

Но не всички са готови на подобен изпит!

И като почнат да ми обясняват, че НВО е единственият начин за разслоение и падам!
 Или пък  че съм лош, амбициран родител, създаващ истерия около НВО:)

# 1 872
  • София
  • Мнения: 513
Няма никакво значение какво е учил някой в 6ти, 7ми, 8ми клас преди 30 години. Има значение какво учат в момента в училище в 7ми клас. Не в школите, не като хоби, не защото имат допълнителни заложби. Някой може ли категорично да каже какво мери НВО? Да, "Серафим" се учи в 6ти клас и се предполага, че може да се падне на НВО. Не е преговаряно, поне при дъщеря ми в много добро столично училище (едва стигнаха до "По жицата"). Не го преговаряха и в школата. Късмет, че ходи на школа от 6ти клас и я накарах да си припомни последния ден какво са учили миналата година и пази записки... Построение - в училище не.

# 1 873
  • Мнения: 3 038
Аз съм кандидатствала след 7. клас '90 година, имаше корен квадратен, еднакви триъгълници, но вектор (транслация) учих чак в гимназията. Така и не разбрах тоз вектор като замине в пространството какво се случва с него. Ротацията ми беше по-интересна 😆

# 1 874
  • Мнения: 2 804
 
Скрит текст:
Прекалено много писане има. Децата само трябва да пишат. Не да мислят. Трябва да са тренирани машини, на сън да ги бутнеш да разлагат многочлени, да чертаят чертежи, за зареждаш гориво, да пълнят басейни, тръби, цолове, па и да смяташ колко струва едно парче торта. И такава задача имеше преди години. Пенкилер. Малко като в Автобиографията на Бранислав Нушич и хипотенузата, нещото със сто крака.

https://trud.bg/a/articles/%D0%B4%D0%B8%D1%8F%D0%BD-%D1%81%D1%82 … D0%B0%D1%82%D0%B0

Не знам кой е този човек, но съм напълно съгласна с него.

Хубаво, не сте съгласни, ама хайде някой да предложи алтернатива! Аз не виждам как без изпит може да се определи кой да учи в най-желаните училища, кой в по-малко желаните и кой в по-долните. С жребий ли да се прави, с лотария някаква?  Проблем било, че е само един изпит, един шанс. Ми ако са два изпита няма ли тези, които са било топ на първия, да са онеправдани? Или да има два изпита за всички и да се взема по-добрият резултат? Това по-малко стрес ли ще носи? Да не говорим за разходите. Аз не мисля, че има по-справедлив вариант. изпити е имало и в древен Китай, и в царска Русия и навсякъде, където има много кандидати за малко места. 
Не системата и изпитът създава стрес, а амбициите. Амбициите родителски стресират децата, дават пари за уроци и създават усещането за край на света при издънка.
Това нямаше да го има, ако имаше достатъчно прилични училища, в които да има прилично ниво на образование.
Нарастващата липса на учители все повече ще намалява броя на училищата с прилично ниво на обучение, а това ще доведе до още повече ожесточена конкуренция.

Общи условия

Активация на акаунт