Седмокласна изпитна тема -16.06-22.06 - И съседите даже са чули, тази седмица има матури...

  • 105 554
  • 2 164
  •   1
Отговори
# 2 100
  • Мнения: 2 411
Да предоставя подобно предимство означава , че съм садист спрямо другото дете, което се труди. Няма такъв вариант. До четвърти клас бе приемливо. Сега е просто недопустимо. Не може да не отвориш един учебник, една тетрадка три години и още пет брат ти да те мъкне като воденичен камък.. е не става! Да ходи там, да рисува, да прави каквото иска, но не и с цената на успехите на брат си. Достатъчно.

# 2 101
  • Мнения: 75 303
За мен не е нормално да не си познава учениците.
Класната нормално да обърка.

# 2 102
  • Варна
  • Мнения: 687
Много ми е странно това с близнаците, за Варна намерих следния документ в страницата на Руо Варна
 ИНФОРМАЦИЯ
ЗА КАНДИДАСТВАНЕ СЛЕД ЗАВЪРШЕН VІІ КЛАС - ОСНОВНО ОБРАЗОВАНИЕ
ЗА УЧЕБНАТА 2023/2024 ГОДИНА

/БЛИЗНАЦИ/
На основание чл. 60, т. 1 от Наредба № 10 от 01.09.2016 г. за организация на дейностите в училищното образование
1.   Над утвърдения държавен план-прием по чл. 60, т. 1 от Наредба № 10 от 01.09.2016 г. за организация на дейностите в училищното образование – може да се приемат близнаци в паралелката, в която един от тях е приет по реда и условията за приемане на учениците в VІІІ клас.
2.   Приетият близнак, следва да е записан в училището на първия етап, на втория етап,  на третия етап или на четвъртия етап.
3.   В същия ден, в който приетият близнак е записан  директорът на училище с утвърден държавен план-прием за учебната 2023/2024 година, до 1 час след записването му, по желание на родителя, издава служебна бележка.
4.   Служебната бележка трябва да бъде с изходящ номер от дневника за изходяща кореспонденция в училището и да послужи пред РУО-Варна за издаване на заповед за ползване на правото по чл. 60, т. 1 от Наредба № 10/2016 от неприетия близнак. В служебната бележка се посочват входящите номера на учениците и точното наименование на профила/професията/специалността.

5.   Необходими документи при подаване на заявлението в РУО-Варна за ползване на правото по чл. 60, т. 1 от Наредба № 10/2016:
 - копие от свидетелството за завършен седми клас - за приетия близнак;
- копие от свидетелството за завършен седми клас - за неприетия близнак;
- копие от медицинско свидетелство – на неприетия близнак /медицинско свидетелство, издадено от общопрактикуващия лекар на ученика – за кандидатстващите за специалности от професии/;
- копие от удостоверения за раждане на близнаците;
- копие от служебната бележка, от която е видно номерът на ученика – за приетия и неприетия близнак.
               Оригиналите на документите да се носят за сверяване.
                 Всички копия на документи, трябва да бъдат заверени с гриф „Вярно с оригинала“ в присъствието на приемащото лице.  
6.   Близнакът, ползващ правото по чл. 60, т. 1 от Наредба № 10/2016, се записва в срока на приетия и записал се близнак.
7.   Записването на близнака ползващ правото на приетия близнак  по чл. 60, т. 1 от Наредба № 10 става със заповед на началника на РУО-Варна, получена лично от родителя на ученика или изпратена по имейла на училището /в този случай, родителят не посещава РУО-Варна за да получи копие от заповедта/.
8.   Не се записват за ученици близнаците, които не са спазили процедурите за записването /за ползващите правото по чл. 60, т. 1 от Наредба № 10/.  
9.   Дейностите по записване на близнаците се изпълнят и при наличие на тризнаци и четиризнаци.

# 2 103
  • Мнения: 2 411
Няма нищо странно. Ако единият  близнак кандидатства с рисуване и влезе в училището, а вторият дори не е кандидатствал, просто няма как да влезе.. това е кратката сентенция на становището.

# 2 104
  • София
  • Мнения: 483
Аз ще споделя моето неконвенционално мнение и предполагам почти никой няма да се съгласи -  много харесвам системата у нас, по-специално това, което се случва в София. Харесвам, че има конкуренция между училищата за отлични ученици, според мен това води до повишаване на резултатите и на преди посредствени училища. Харесвам това, че в общия случай онези, които полагат усилия, биват възнаградени. Наличието на единен изпит поставя децата пред равни условия. В крайна сметка подборът винаги се отразява позитивно на това, че във всяка паралелка в крайна сметка се събират сходни деца. Също така много ми харесва профилирането, започващо в 8-ми клас, но развиващо се още повече след 10-ти. 
ОК Общовалидни житейски истини са това, нищо неконвенционално. Ясно е от незапомнени времена, че който се учи, той ще сполучи.  И приемните изпити не са измислени сега.  Не знам, кое е доброто, след като учебното съдържание търпи критика, а на учебниците и помагалата хубавото е, че са на луксозна хартия и тежат много.
Хубаво би било , ако системата е "френдли" - материалът да се заучава леко и да не се забравя лесно.  Но сега чакаме килограмите хартия да преминат в къчествени знания - е как? С много зубрене? 

# 2 105
  • Мнения: 491
Да предоставя подобно предимство означава , че съм садист спрямо другото дете, което се труди. Няма такъв вариант. До четвърти клас бе приемливо. Сега е просто недопустимо. Не може да не отвориш един учебник, една тетрадка три години и още пет брат ти да те мъкне като воденичен камък.. е не става! Да ходи там, да рисува, да прави каквото иска, но не и с цената на успехите на брат си. Достатъчно.

Нямам близнаци, но това ми звучи много вярно и правилно.
Имах съученичка с брат близнак. Знаем се от първи клас. Тя беше ученолюбивата, той - пълен нехайник. Ей, това момиче го мъкнеше на гърба си да край. Освен това се срамеше заради него и тя не можа да покаже пълния си потенциал, защото беше някак подтисната заради него. Че и на един чин ги слагаха - ужас.
Тя влезе в сравнително добро училище, той след нея като пале.
Чат пат съм я засичала в годините и май и висшето си завършиха заедно. Не го понасяше и мисля, че такава горчилка се усеща в единия близнак заради другия, че не знам дали се превъзмогва в годините.
Може и да има разбиращи се близнаци, но това са тотално различни хора. И колкото по-рано го разберат и те и родителите, толкова по-добре за всички.

# 2 106
  • Мнения: 2 411
Нека видим какво ще постигне утре. Това е неговият шанс да се изяви като личност, душа, интелект, емоция. Силно му желая повече от успех, яд ме е, че не вложи грам старание и сега се гневи. На кого, бре синко? На себе си!?! На собствения си инат? Дано, дано успее.. дано със собствени сили докаже, че може, че това е неговото. Хем ми е жал, хем и мен ме е яд за пропиления потенциал

# 2 107
  • Мнения: 9 114
Страшното е, че родителите не го разбират. За тях е важно и двете им деца да са добре. Каква е цената, малко се замислят. Единият е длъжен да мъкне другия - близнаца си. Дали си отделен човек,  много малко се замислят.

# 2 108
  • Мнения: 2 411
Всъщност като родител много добре осъзнавам разликата и за това се стремя да ги насоча според личните им направления. Няма как да ги ръчкам да бъдат художници, математици или полиглоти ЗАЕДНО като виждам, че имат коренно различни представи дори за света. Стискайте много силно палци на Викинга утре... много ми е мъка.

# 2 109
  • София
  • Мнения: 3 764
Стискаме, успех на детето!

# 2 110
  • София
  • Мнения: 19 899
Е, недейте така, изкарахте ги тия близнаци едва ли не винаги  противоположности - старателен и безхаберен, ученолюбив и мързелив, носещ  и съответно носен на плещите на другия, умен и по-глупав.. Ми в много случаи са  съвсем равностойни като потенциал, просто имат доста различни интереси и никой не се налага  да влачи другия. Моите завършиха с почти еднакви дипломи за средно, 3-4 стотни разлика при  годишни оценки от 4 години по старата система и два включени ДЗИ са нищо..Но пък никога (още от съвсем малки) не са имали еднакви интереси извън училище и това има даваше нужната свобода. Поеха след гимназията по толкова различни пътища, че ако беше имало влачеща сред двете, то влачената  щеше да го закъса..

# 2 111
  • Мнения: 2 438
Ако детето обича да рисува и душата му е там, няма значение дали ще влезе или не в рисувателно училище. Ако влезе, може на такива ръбове да попадне, които да го откажат от изкуството, може и на чудесни хора да попадне. Ако не влезе и спре да рисува не е било неговото.
Не забравяй, че Пол Сезан е кандидатствал четири пъти в художествената академия в Париж и четирите пъти не са го приели. А в музеите висят неговите картини, не на тези от приемната комисия

# 2 112
  • Мнения: 401
Нека видим какво ще постигне утре. Това е неговият шанс да се изяви като личност, душа, интелект, емоция. Силно му желая повече от успех, яд ме е, че не вложи грам старание и сега се гневи. На кого, бре синко? На себе си!?! На собствения си инат? Дано, дано успее.. дано със собствени сили докаже, че може, че това е неговото. Хем ми е жал, хем и мен ме е яд за пропиления потенциал

Стискам палци и дано да успее❤️

Момчетии са и са на други вълни:) Ще се случат нещата, сигурна съм!

# 2 113
  • Бургас
  • Мнения: 8 241
Успех на Викинга! И на всички деца, които ще творят утре!

# 2 114
  • Мнения: 802
Дано се справи творческия младеж 👍 и да намери своето. Успех и на другите художници утре.
В класа на синко има близначки, разнояйчни са и са много различни. Едната е топ отличник, но другата е по средата. Интересно ми е как ще ги насърчат сега след 7-ми клас.

Общи условия

Активация на акаунт