Отношението на служителите в Zara.

  • 2 847
  • 43
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 3 532
Тя като клиент не е длъжна да знае кое на кой етаж е. Обаче работещите там са длъжни. И ако не е на този етаж, може любезно да и кажат: "Тези вид артикули са на втория етаж, отидете там и попитайте колега на етажа. "
А не да се фръцкат, и да казват: оффф и да се държат безобразно.

Тази тема ми е много полезна, да знам да избягвам Зара в България.
И без това забелязах, че напоследък са решили да ароматизират магазините си със силни ароматизатори, които миришат на ароматизатори за тоалетна и едва ги изтрайвам. Та знам ли, може служителките там да са се натровили от тези химически изпарения на препарати за тоалетна по цял ден, и затова да са толкова дръпнати и нервни.

# 16
  • Мнения: 5 644
Аз не мога да разбера как може да питаш служители за неща, които са на друг етаж, че даже и да чакаш да ти ги донесат. Логично е да не могат да ти помогнат, също е логично да не могат да си напускат района, както и че като са в почивка, почиват, а не обслужват клиенти.

От години работя в бранша. На какво ли не съм се нагледала и наслушала.
Мислят си, че като са дошли с десет лева в джоба и си им някаква изтривалка.

# 17
  • Down south
  • Мнения: 9 234
Аз не мога да разбера как може да питаш служители за неща, които са на друг етаж, че даже и да чакаш да ти ги донесат.
От обслужващ персонал се очаква да помогне и да насочи.
Никакви оправдания "в почивка съм" , "не мой етаж" и пр. са приемливи. Те са там, за да помагат и ориентират клиентите.

# 18
  • Мнения: 5 644
Аз не мога да разбера как може да питаш служители за неща, които са на друг етаж, че даже и да чакаш да ти ги донесат.
От обслужващ персонал се очаква да помогне и да насочи.
Никакви оправдания "в почивка съм" , "не мой етаж" и пр. са приемливи. Те са там, за да помагат и ориентират клиентите.

Те са там, за да помогнат, за неща, за които са отговорни.
Какво да направят? Да я хванат за ръчичка и да я заведат до втория етаж като същевременно си напуснат работното място?
Май твърде много се самозабравихте.

# 19
  • Мнения: 3 532
Че кой я кара да си напуска етажа и работното място?
Но някакви базови умения за нормално общуване с клиенти са задължителни.

А такива продавачки, дето си мислят че клиентите са се самозабравили, май те самите са се самозабравили.

# 20
  • Down south
  • Мнения: 9 234
Цитат
Те са там, за да помогнат, за неща, за които са отговорни.
Какво да направят? Да я хванат за ръчичка и да я заведат до втория етаж като същевременно си напуснат работното място?
Май твърде много се самозабравихте.
Айде бе, самозабравяме се Stuck Out Tongue Winking Eye
Те са там, за да знаят КАК да  помогнат, персонално или съответно  насочат.
Елементарно е.
Изискванията на клиентите не могат да се принизява.
Клиента винаги има право!
И докато това не го разберете, разни консултантки ще се мусят, цупят и развалят деня на пазаруващите.

# 21
  • Мнения: 5 644
Аз няма какво да разбирам и аз съм клиент, но никога не съм се държала с персонала все едно са ми длъжни краката да ми целуват.
Клиентът не винаги има право и винаги при избор дали продавача или клиента ще бъде предпочетен продавача.
Това го казвам като служител в бранша от години.
Колкото и грешки да прави продавача щом доставя печалба на предприятието той ще остане там, а на недоволната Пенка ще й лепнат една забрана да влиза в точно този магазин и всички ще са доволни и щастливи - без Пенка.

# 22
  • Мнения: 5 044
Аз съм работила преди години с клиенти в мол и не съм си позволявала да се държа зле с тях. Има ли много идиоти? Има. Някой насила ли че кара да работя там? Не. Още тогава разбрах, че работата с хора не е за мен и я смених. Съответно, бих посъветвала и всеки друг, който не може да го работи - да си намери нещо, което може, а не да кривее.

Честно казано, едни от най-наглите ми клиенти са били други работещи в мола, пък от Зара и Дъглас винаги са биели по точки, там имам чувството, че с конкурс ги избират да са възможно най-неприятни.

# 23
  • Мнения: 1 017
Питам се къде изчезнаха нормалните човешки отношения. Тя застанала в магазин да е консултант и се сопва, щото трябва да консултира. Ма 20 човек за деня бил да пита, ми да сложат лимит за 3 клиента на ден, да не се претовари мозъка на продавачката.

# 24
  • Мнения: 72
Работила съм в мол в Щатите. Там да видите за какви клиенти иде реч - невъзпитани, хвърлят всичко по земята, палави деца и т.н. Само веднъж съм си позволила да съм груба към клиент и след това се извиних, защото никой не ми е виновен за лошото настроение или тежкия ден.

Клиентът не е винаги прав, но от случката не виждам авторката да е била груба или да е направила нещо лошо. Чакала е чинно по опашки и е искала информация от служители. Тя не е длъжна да знае как им работи системата и затова те следва да я обслужат подобаващо, без да я карат да се чувства като натрапник.

За съжаление много бизнеси оперират с недружелюбен персонал. Когато попадна на такива служители, просто спирам да пазарувам от съответния бизнес.

# 25
  • Мнения: 2 842
Ариел говориш някакви фантасмагории. Никой служител няма оправданието да се държи лошо с клиентите. Позволяват ви такова поведение и ви го търпят, защото често на никой не му се занимава да се оплаква сериозно и освен това са напълно наясно, че следващият служител ще е на същото ниво и положение.
На авторката проблема е, че е отишла там да пазарува за приятеля си (не е моя работа, но до вчера майка му му е купувала дрехите, а от днеска ти?) и е започнала да пита за номера от това или онова в този или онзи магазин. Не знам как точно си представяте, че става проверката на наличност по номер, че и да посочат къде се намира при условие, че ако една котка се окоти в Zara сама не може да си намери котенцата. Да, ти като клиент имаш право да получиш тази информация и отношението съвсем не е било професионално, но да си го кажем честно как точно в твоите представи трябваше да стане? Да ти зачислят служител за да ти отговори на всички въпроси и да ти намери нещата по номера и наличности? Дрехи, които твърде вероятно ще върнеш, понеже като се изпробват от мъжа може и да не станат. При това положение аз щях да съм следващата, която щеше да се оплаче, понеже няма достатъчно консултанти или пък има опашка на касата, защото ти в това време си задаваш въпросите, викаш управител и занимаваш персонала продължително.
Не одобрявам поведението на повечето служители в магазините, но пък то си съответства до голяма степен на цената и качеството. Вип обслужване не очаквам в такъв магазин.

# 26
  • София
  • Мнения: 44 367
Всеки един продавач, от стажант до управител трябва да знае как да бръкне и да провери във системата какво има налично и учтиво да отговори на клиентско запитване. Това го пише и в длъжностната характеристика.
Точка.

# 27
  • Мнения: 6
Ариел говориш някакви фантасмагории. Никой служител няма оправданието да се държи лошо с клиентите. Позволяват ви такова поведение и ви го търпят, защото често на никой не му се занимава да се оплаква сериозно и освен това са напълно наясно, че следващият служител ще е на същото ниво и положение.
На авторката проблема е, че е отишла там да пазарува за приятеля си (не е моя работа, но до вчера майка му му е купувала дрехите, а от днеска ти?) и е започнала да пита за номера от това или онова в този или онзи магазин. Не знам как точно си представяте, че става проверката на наличност по номер, че и да посочат къде се намира при условие, че ако една котка се окоти в Zara сама не може да си намери котенцата. Да, ти като клиент имаш право да получиш тази информация и отношението съвсем не е било професионално, но да си го кажем честно как точно в твоите представи трябваше да стане? Да ти зачислят служител за да ти отговори на всички въпроси и да ти намери нещата по номера и наличности? Дрехи, които твърде вероятно ще върнеш, понеже като се изпробват от мъжа може и да не станат. При това положение аз щях да съм следващата, която щеше да се оплаче, понеже няма достатъчно консултанти или пък има опашка на касата, защото ти в това време си задаваш въпросите, викаш управител и занимаваш персонала продължително.
Не одобрявам поведението на повечето служители в магазините, но пък то си съответства до голяма степен на цената и качеството. Вип обслужване не очаквам в такъв магазин.
Според мен щом 50 човека работят там, да кажем някой да са почивка и да са макс дори 25. За цял магазин 25 човека малко ли е?!

# 28
  • Мнения: 5 044
Е, че ако на никой не му е работа да ме обслужи, да сложат едни каси на самообслужване, на мен също ще ми е по-приятно. Grinning

# 29
  • Мнения: 10 995
Онлайн си пише дали го има , не съм имала никакви проблеми със служители ,случвало се е да чакам да ми намерят нещо , но не ми е драма.
Има каси на самообслужване в Зара , а и ми се вижда нормално всеки да е разпределен като задължения .

Общи условия

Активация на акаунт