Седмокласна изпитна тема -23.06-29.06 В чакане на изпитните резултати, майки сипят заклинания чудати

  • 89 674
  • 1 852
  •   1
Отговори
# 420
  • Мнения: 1 106
Ами значи министърът е прав. Два часа на седмица чужд език, останалото религия и математика. Какви са тези глезотии 18-22 часа немски или английски на седмица.
 Явно ги раздават като пуканки тези сертификати, или просто нивото е толкова занижено, че се покрива без усилия. Лошото е когато трябва наистина да покажеш какво знаеш, но пак зависи от речниковия запас на тези отсреща.

Априлски душ, аз съм учила английски по старата система с целодневен подготвителен - почваш в 8 часа, свършваш в 17 часа и ако си езиково тъп като мен после учиш в къщи до 21.30-22 часа. Имаш на седмица 1 час математика, 1 литература, 1 музика, 1 рисуване и 2 часа физическо - всичко останало е само английски. Взимахме редовно по 100 непознати думи на ден , които пишехме като идиоти по 10 пъти  - за една година правихме речник по 5000 думи. Всеки ден един огромен диалог наизуст - първият час всеки от класа го декламира по двойки - уж така се научавал езика и почваш да говориш. За 1 година изядохме с кориците 2 учебни системи от по 4 учебника. Всеки ден диктовки. Резултатът беше, че в края на подгответо не можех да обеля дума на английски - говоренето изобщо не се разви с ученето наизуст, диктовките ми бяха пълна скръб, четенето с разбиране - средна работа. 5000 хиляди думи ги знаех, ама те си бяха само основата на езика.
Каквото съм научила наистина (а аз ползвам английски всеки ден по много и смея да твърдя, че го говоря добре), научих на въпросното курсче от по 2 пъти седмично. Системата на Кеймбридж е толкова добра, че те развива  многостранно и без много мъка.
Същото наблюдавам и при децата ми с изумление. Със сигурност не са английска филология като знание на езика, но говорят свободно без да се притесняват с чужденци и се разбират. Аз докато си пречупя езика да почна да говоря, минаха години и трябваше да понатрупам опит и самочуствие като възрастен.
Вече съм напълно убедена, че има нещо много сбъркано в нашата образователна система, която набляга на количественото учене, вместо на качественото. Как така частният учител на детето ми успява за 1,5 часа седмично да обясни материала и да го преподаде целия до края на април, а в училище да го взимат до деня на НВО-то и то така, че никой да не го разбира? Моето дете не се е променило - колкото е 'умно' в училище, толкова и на урока. не му пониква втори мозък с който възприема по-бързо само защото съм платила 50 лв на даскала.
Бях си купила един запис на семинар на работна тематика - въвеждат промяна в законидателството, която ме засега. Като го пуснах се оказа 4 часа. Ужасих се колко сложно нещо са измислили пак от жълтите павета. Оказа се, че презентацията за промените е 30 минути преко сили, след което лекторът изчете един по един всички 100 въпроса зададени от учатсниците в семинара. Обаче понеже буквално бяха копирали въпросите в един документ и съответно хората бяха питали все едни и същи неща, се оказа че тези 100 въпроса ако се обобщят ще станат не повече от 10. Лекторът обаче тъпо и упорито отговоряше подробно на всеки повтарящ се въпрос и всъщност 4 часа повтаряше като латерна едно и също. Реално изгубихме много време за нещо, което с малко повече мисъл можеше да ни се обясни качествено за 1 час сумарно.
Нашата образователна система много ми напомня на този семинар - много зор, малка оптимизация, отегчени слушатели, ниски резултати.

# 421
  • Мнения: 2 467
Съгласявам се, без да съм съгласна. Езикът е такова нещо, че може да си мислиш, че знаеш, докато не се разбере, че не знаеш. Моето дете е абсолютно убедено, че знае английски, в интерес на истината знае, точно толкова, колкото да разбере профанизмите на тик ток. Барнеш ли го на нещо по-сложно и е чао.
Езикът е като математиката, на някои им трябва само таблицата за умножение, на други и интегралите не им стигат.
 Иначе аз съм ок, за някои и един час на месец стига, ако ползва само необходимите думи, на някои и стотина думи да им достатъчни,  няма всички да четем Шекспир или Хемингуей в оригинал, и без тва са отживелица.

Последна редакция: ср, 25 юни 2025, 01:52 от Априлски душ

# 422
  • Мнения: 9 490
И отдаааавна не се учи по тази методика езика в ЕГ.

# 423
  • София
  • Мнения: 519
По две теми ще напиша уточняващи коментари, че май не съм се изразила ясно:

- синът ми няма ФУЧ/ИУЧ математика в училище, допълнителната подготовка (извън училище) се състои в явяване на пробно НВО в Регалия (всичко вярно, последната подточка не е решена, защото не останало време) и решаване на НВОто от 2018г вкъщи, след като споменахте тук, че е най-трудното. Учи в НГДЕК, тази година се смениха 5 учителя по математика. Не помни какво е получил на 23Б, всичко друго твърди, че е вярно.

- ТУЕС има толкова стабилна репутация, че ми е абсурдно да се обсъжда дали става или не става. Но няма никой, който да твърди, че за всяко дете на 13г е ОК да учи в 9ти блок на ТУ, да е на 2 смени, да има много проекти и да трябва да работи в група извън училище. ТУЕС е страхотно училище, моето дете не е за ТУЕС.

Мнението ми за СМГ съвпада с последното изречение за ТУЕС.

# 424
  • Мнения: 2 087
Ау, пак сте се вихрили, виждам, цяла нощ и все любимите ми теми - то СМГ, то матурата по мат, то министерството Grinning
Аз пък снощи в 22 ч. получавам съобщение в Школо от учителя по мат, че все пак искал да изпита детето за по-висока оценка - направо подскочих. Да е жив и здрав тоя добър човек и дано да се случат нещата, стискайте палци. А ако пък не стане - нищо, аз съм се примирила вече. Просто се зарадвах, че някаква човещинка все още има Simple Smile

# 425
  • Мнения: 8 548
Simple Smile... аз да доскучая, някой попадна ли на инфо за оценяването на 16ти въпрос ?

# 426
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 494
Jackobiana, нищо и няма на сградата на ТУ. Нищо по-различно от едно училище. Реват, че няма ядене наблизо.
Не съм забелязала, кой знае колко да се натоварва младежът (11 клас завършва/ТУЕС). Всъщност вчера ми обясни, че връща учебниците и са чисто нови, защото не ги е отварял...Ще завърши с 5,50.
Имат си специални предмети, по които се иска да ровят и четата и да прилагат практически - факт.
Иначе добре се оправят деца, които искат да са в това училище и да се занимават с тази материя, без да чакат някой да им налее нещо в главата.
Деца, които са там, защото мама/тате така са решили, определено имат проблеми.

Последна редакция: ср, 25 юни 2025, 09:01 от Galactic Voyager

# 427
  • София
  • Мнения: 13 701
- ТУЕС има толкова стабилна репутация, че ми е абсурдно да се обсъжда дали става или не става. Но няма никой, който да твърди, че за всяко дете на 13г е ОК да учи в 9ти блок на ТУ, да е на 2 смени, да има много проекти и да трябва да работи в група извън училище. ТУЕС е страхотно училище, моето дете не е за ТУЕС.
Лелеее, в 9 блок ли учат? Изненадана съм... в моя факултет Dizzy FaceSweat Smile За ТУЕС мога да кажа само хубави неща. Братята ми бяха в първия випуск на училището. Вярно, че е много далеч назад във времето, обаче концепцията на самото училище си е същата. В момента са програмисти на високо ниво.

За езика... ах, как искам да избягам от тоя език. Моето лично мнение е, че ако език не се практикува, той се загубва и в общи линии и времето ти за ученето му е изгубено. Голямата хич не може да учи езици, направо е ужас... Учила е от 2 клас само английски. 100 пъти го почна. Накрая го научи на нивото на всички останали - криво. Няма проблем да говори, те младите нямат тази езикова бариера, която имам аз например. Приказва си точно толкова куцо, колкото целия свят дето си мисли, че знае английски. Достатъчно ѝ е да си свърши нейната работа, която не е филологическа. За сметка на това пише изключително правилно на български (и слава богу), за разлика от колегите си, които "знаят" английски, ама на български... не сте преподлагали какви и колко правописни грешки може да допусне 23-24-годишен човек с претенции за интелигентност.
Малката отказва да учи в чуждоезиков профил. Иска си Природните науки. Напоследък седя и гледам паралелките и какво виждам... Природни науки, ама все едно чуждоезиков профил. Първата година - интензивно изучаване на езика (немски или френски). После в 9 клас всички учебници х2 и биология на чуджия език. Това съм го играла с голямата в НПМГ преди да се усетят да махнат интензивния език и е кошмар. И така... уж природни науки, ама повече езикова гимназия. Ами благодаря! Освен да се отврати детето от всичко - няма какво да се случи. Дори разширен език не ми допада, ама каквото-такова. В НГДЕК имат по 4 часа чудж език на седмица в 8-ми клас. Идеално ме устройва. Само да си изкара изпита прилично и да има и тази възможност за избор. Език ще учи задължително английски и руски извън училище. Това е... а природните науки в 10-12 клас пак извън училище. И без това подготовката за медицинските университети няма нищо общо с ПП по биология и химия.

# 428
  • Мнения: 12 766
Мислех, че са в Младост.

# 429
  • София
  • Мнения: 519
Jackobiana, нищо и няма на сградата на ТУ. Нищо по-различно от едно училище. Реват, че няма ядене наблизо.
Не съм забелязала, кой знае колко да се натоварва младежът (11 клас завършва/ТУЕС). Всъщност вчера ми обясни, че връща учебниците и са чисто нови, защото не ги е отварял...Ще завърши с 5,50.
Имат си специални предмети, по които се иска да ровят и четата и да прилагат практически - факт.
Иначе добре се оправят деца, които искат да с в това училище и да се занимават с тази материя, без да чакат някой да им налее нещо в главата.
Деца, които са там, защото мама/тате така са решили, определено имат проблеми.
На сградата на ТУ нямам идея дали нещо ѝ има, моят аутист не е за там, както ясно написах. Не разбирам дали се опитвате нещо от написаното от мен да оборите, но със сигурност няма какво - ТУЕС е супер, не е за всеки 🙂

Допълвам нещо, което може да е важно за кандидатстващите в ТУЕС - според директорката за "програмиране на изкуствен интелект" балът ще е най-висок от всички паралелки.

Последна редакция: ср, 25 юни 2025, 08:37 от Jackobiana

# 430
  • ПЛОВДИВ
  • Мнения: 171
Нямам търпение да излизат резултати и класирания.
Не очаквах, че това чакане ще ме изнерви така.

Относно езиците - едни имат усет и нещата стават сравнително с лекота, други го нямат и се налага да отделят повече време и усилия. Истината е, че един език трябва да се говори и да се работи с него, за да се надгражда. Наблюдавам набора - той взимаше допълнителни уроци 1 път седмично - 60 минути - от 5 до 6 клас. В шести клас започна да си търси все повече инфо на английски в гугъл. Към днешна дата търси само на английски, когато му е за лични интереси.

Наборът е оформен по БЕЛ, МАТ, Физика официално. Днес ще говори с учителката по химия и биолгия, дано да му даде шанс, въпреки, че май се отказа от профила химия и биология в хуманитарната. Ще се стреми към ЕГ.

Чета ви за допълните часове - факултативни и избираеми.
В училището на децата ръководството е решило проблема, което не е съвсем добре за децата и родителите, с предмета Научна палитра.
Научната палитра влиза още от начален етап - класните работят основно ЧО и ЧП.
В пети клас - научна палитра са - география, история и компютърно
в шести  - пак така
в седми - 1БЕЛ, 1МАТ, 1компютърно моделиране.

Тази година, като зъвършваше малкия, говорихме Научата палитра да е само по БЕЛ и МАТ, защото това им трябва на децата в седми клас. Отказаха, защото това решение е взето преди години, одобрено е от не знам си кой си и ще е така в близките години.
Малчо се класира за математическа паралелка, въпреки, че само името ѝ е таково - единият срок ще имат ФУЧ математика, а другият ФУЧ компютри.

Да се върна на наборна тематика.
Като четох назад в коментарите - стана ясно от къде са задачите във втори модул. Според вас, тези които са на ТИ с математиката, ако едно дете учи по Архимед и изреши всички задачи от А и Б раздел от Книга за ученика 5-6-7 клас, ще бъде ли напълно подготвено за НВО математика?

И още един въпрос ме интересува - хипотетично детето е прието в езикова гимназия с първи език английски, втори немски. Смятате ли, че е разумно да започне немски на курс още докато е в подготвителен клас и учи английски?

# 431
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 494
Просто не разбирам, каква точно е драмата, че се учи в сграда ТУ, че се изтъква като довод.
За другото ви подкрепям напълно. Ако не го усещате вашето, значи не е.

# 432
  • Мнения: 2 087
Според вас, тези които са на ТИ с математиката, ако едно дете учи по Архимед и изреши всички задачи от А и Б раздел от Книга за ученика 5-6-7 клас, ще бъде ли напълно подготвено за НВО математика?

И още един въпрос ме интересува - хипотетично детето е прието в езикова гимназия с първи език английски, втори немски. Смятате ли, че е разумно да започне немски на курс още докато е в подготвителен клас и учи английски?
Детето ще се готви само ли? Ако изреши целия сборник, ще е готово - нека и от раздел В решава обаче, да свиква с по-завъртяни задачи.
За втория език в 8-ми клас (вече няма подготвителен) - не, според мен.

# 433
  • ПЛОВДИВ
  • Мнения: 171
Не, не мисля, че ще се справи съвсем само. Вероятно, ако решава и В раздел ще има нужда от подкрепа от учител.
Надявам се 5 и 6 клас да не допуска пропуски и да действа сериозно вкъщи с книга за ученика. Ясно е, че не може да се разчита на училището и на домашните само. С баща му не сме математици и от седми ще си трябва работа с учител, за да не изтървем нещо.
Надявам се, ако иска консултации в училище, учителката или учителят да съдействат и с по-сложни задачи.


Идеята ми да започне успоредно другия чужд език еше, да му е по-леко в училище в 9 клас. Понеже разбрах, че в 9 ще е много натоварено.

# 434
  • Мнения: 8 548
Личното ми мнение, ако дете иска добър резултат на НВО по мат трябва да решава задачи от група Б/В, т.е. от следващото ниво на трудност след най-лесното.
За мен това е капанът, в който попадат децата- не надграждат от една страна и от друга не се учат от грешките си. За да има прогрес трябва да се вдига нивото и да има "предизвикателство".
Аз съм съветвала винаги детето ми, че по-добре да реши 2 трудни задачи, дори донякъде, отколкото 20, които само с четене са решени.

Затова беше и изненадата с 21а.

Мотивирано дете, не може да разчита само на това, което госпожата дала за домашно.

Общи условия

Активация на акаунт