Седмокласна изпитна тема -23.06-29.06 В чакане на изпитните резултати, майки сипят заклинания чудати

  • 89 644
  • 1 852
  •   1
Отговори
# 435
  • Мнения: 2 087
Не, не мисля, че ще се справи съвсем само. Вероятно, ако решава и В раздел ще има нужда от подкрепа от учител.
Надявам се 5 и 6 клас да не допуска пропуски и да действа сериозно вкъщи с книга за ученика. Ясно е, че не може да се разчита на училището и на домашните само. С баща му не сме математици и от седми ще си трябва работа с учител, за да не изтървем нещо.
Надявам се, ако иска консултации в училище, учителката или учителят да съдействат и с по-сложни задачи.


Идеята ми да започне успоредно другия чужд език еше, да му е по-леко в училище в 9 клас. Понеже разбрах, че в 9 ще е много натоварено.
В такъв случай ще се справи детето, не се тревожете Simple Smile Хубаво е да има учител, който да го насочва и тренира.
А за втория език - няма смисъл според мен. Нека първеата година добре овладее първия и да не се занимава с нищо излишно. Вторият език няма да избяга. Девети клас е труден заради влизането на предметите, които не се учат в 8-ми. Може да се позанимава с немски през ваканцията след 8-ми клас, ако не го е учил никога, за да не е съвсем от нулата, но не е задължително.

# 436
  • Мнения: 403
Viosisida,

Към кои ЕГ сте се насочили:)
За втори език, звучи много разумно да се почва ранна подготовка, извън училище.

Опитът ми досега е, че в общи линии за език не мога да разчитам на училището!
Направо се чудя, как някои деца успяват и по БЕЛ и по МАТ и с чужд език само с училищна подготовка.

# 437
  • София
  • Мнения: 3 777
Просто не разбирам, каква точно е драмата, че се учи в сграда ТУ, че се изтъква като довод.
За другото ви подкрепям напълно. Ако не го усещате вашето, значи не е.

На мен драмата ми е, че е далече и на нас поне ни е неудобно за пътуване, особено като са на две смени. Също не ми се струва ок за децата да са заобиколени и смесени с по-големи, така си го представям, ако са съвсем отделно, имат си и игрища и салон на тяхно разположение значи това отпада. Мен в самата тема на ТУЕС не успяха да ме убедят в уникалността си, даже леко ме отблъснаха, а другото училище си има предимства като локация и едносменен режим, че и баскетболен отбор (и не само, т.е. развиват се децата в разнообразни посоки), а децата са също толкова добри.

# 438
  • София, в момента в любимото ми село Железница
  • Мнения: 2 202
Просто не разбирам, каква точно е драмата, че се учи в сграда ТУ, че се изтъква като довод.
За другото ви подкрепям напълно. Ако не го усещате вашето, значи не е.

На мен драмата ми е, че е далече и на нас поне ни е неудобно за пътуване, особено като са на две смени. Също не ми се струва ок за децата да са заобиколени и смесени с по-големи, така си го представям, ако са съвсем отделно, имат си и игрища и салон на тяхно разположение значи това отпада. Мен в самата тема на ТУЕС не успяха да ме убедят в уникалността си, даже леко ме отблъснаха, а другото училище си има предимства като локация и едносменен режим, че и баскетболен отбор (и не само, т.е. развиват се децата в разнообразни посоки), а децата са също толкова добри.

За това пък волейболния отбор на ТУЕС е шампион на София. Smirk иначе всеки има право да решава какво е най-добре за него (детето)
Локацията си е перфектна. Много се надяваМЕ още 2 години да не оправят сградата и да си седят в 9 блок.

Последна редакция: ср, 25 юни 2025, 10:16 от ninanb

# 439
  • Мнения: 843
Аз също мога да потвърдя, че това, че учат в сградата на ТУ не е съществен проблем. Освен това, че е стара и амортизирана.
Студентите по никакъв начин не са притеснителни.
Физкултурата трябва да се знае, че е въпрос на личен избор. А и зависи при кой учител ще си.
Аз лично също се надявам да захване малко в собствена сграда, но - каквото такова.

Мисля, че и в други теми съм казвала - локацията на училището никога не съм гледала като определящ фактор. Може би защото аз самата пътувах по час в посока от 6.клас и нямам лоши спомени. Що книги изчетох.

# 440
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 183
Ние гледаме локацията, но не е първоопределяща. Точно защото съм пътувала по много време до гимназията, с цигански автобус,  при равни други условия, все пак ще вземем предвид къде се намират училищата и каква е базата.

# 441
  • ПЛОВДИВ
  • Мнения: 171
Скрит текст:
Viosisida,

Към кои ЕГ сте се насочили:)
За втори език, звучи много разумно да се почва ранна подготовка, извън училище.

Опитът ми досега е, че в общи линии за език не мога да разчитам на училището!
Направо се чудя, как някои деца успяват и по БЕЛ и по МАТ и с чужд език само с училищна подготовка.
Скрит текст:

Най- вече към Английската. Защото вторият език ще е немски. В Руската - вторият винаги е руски. И не ,че имам проблем с руския, но някак, втори западен ми звучи по-добре.
Аз много се колебаех през годината. За мен немски се учи в езикова гимназия като 1 език. Така има реален шанс да се научи, после се ходи в Германия и се говори - веднага след 8 клас.
След много разговори с познати - решихме вкъщи, че по-добре да знае английски на топ ниво , а втория език, както дойде и ако има желание.
Детето се справя много добре по английски, наистина го ползва. И затова се замислих за курс още от 8 клас.
Аз съм учила немски - труден език, иса постоянство и усърдие. в 8 клас го ненавиждах, но после ми стана любим. Имах уникална преподавателка. За съжаление, към днешна дата не го ползвам и нивото ми е паднало.

В темата има много родители с опит и затова реших да почерпя от него

# 442
  • Мнения: 12 762
С изключение на технологии и предприемачество и физика, общо взето го оформиха в негова полза. Много ме беше страх, че по мат ще му оставят 5, след скатаването втория срок. По БЕЛ 5 му остави. Само преразкази са правили тази година като контролни.

# 443
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 183
За мен втори език в гимназията е пълна загуба на време с този хорариум. Децата, ако искат да напреднат, ходят на външни школи, но това винаги е опция. Ако чакат само на училище, след  5 години ще могат евентуално да си поръчат вечеря и сметката в ресторант.

# 444
  • Мнения: 403
Наборът е оформен по всичко вече. В негова полза:) Комунизмът му осигури 6😅
Беше включил разказ, как баба му била задължена да марширува със знаме пред Мавзолея, на 9-ти септември:)

Гледах сутринта балови разлики между 2023 и 2024 г. Специалност строителство и архитектра е с 35 т.разлика, География в НПМГ 27 т. разлика, езиковите с около 10- 13 т. разлика.
Паралелките, в които резултатът от МАТ е с по-голяма тежест са с огромен скок в мин.балове:)

# 445
  • Мнения: 3 058
Няма смисъл да се правят сметки за бала преди излизане на резултатите и статистиката. Резултатите често са умерено изненадващи. Разликите са по-големи по БЕЛ отколкото по математика, заради субективния фактор. Преди прогнозата на Санака всичко е в сферата на фантазиите. На този етап е разумно да се мисли за предпочитан от детето език, профил или професия(за професионалните гимназии).

Последна редакция: ср, 25 юни 2025, 16:03 от Monza

# 446
  • БУРГАС
  • Мнения: 211
Аз да попитам в какъв вид излиза тази статистика ? Децата , подредени според точки,  бал или ... просто колко деца с какви точки?

# 447
  • у дома
  • Мнения: 7 968
Аз да попитам в какъв вид излиза тази статистика ? Децата , подредени според точки,  бал или ... просто колко деца с какви точки?
Тя излиза комбинирана бел + мат и показва във всеки диапазон колко деца има с такъв и по-висок резултат.

# 448
  • Мнения: 2 087
Аз да попитам в какъв вид излиза тази статистика ? Децата , подредени според точки,  бал или ... просто колко деца с какви точки?
Не за децата, няма как да видите дете по дете в статистиката. Ето това е от миналата година: https://ruo-sofia-grad.com/wp-content/uploads/2024/07/Uspevaemos … BEL_MAT-2024.xlsx

# 449
  • Мнения: 75 482
Аз гледам минималния бал на второ класиране за минали години...
Иначе па-смислено било да се видело къде е детето според резултатите от нво...колко има прид него. Така четох.
Не разбрах само това как ще ми помогне и какво точно да сматам тогава Thinking

Общи условия

Активация на акаунт