Седмокласна изпитна 30.06-6.07 Нека резултатите да са на късмет и всеки първо желание да е приет!

  • 72 445
  • 1 464
  •   1
Отговори
# 1 260
  • Мнения: 2 804
"Слаби" деца с 85 т. по математика няма.
Ориентирайте се по желанието за училище, паралелките в него са второстепенният фактор. Нито едно училище не удовлетворява желанията в пълен капацитет.

# 1 261
  • Мнения: 2 086
"Намазани училища", "изпаднали паралелки" - как така хем намазани училища, хем среда търсите? Или високобалови паралелки, ама в нискобалови гимназии?
Ще пропусна обидния към много деца език, но категорично не е добре да се записвате там, където ще се случва някакво "недолюбване". Успех с избора!

# 1 262
  • София
  • Мнения: 19 912
Кои училища са ненамазани?Laughing В езиковите няма изпаднали паралелки по много прозаична причина.  За един е цел  примерно испанската, но точно  с португалски, и без значение какъв му е балът и че въпросният му стига и за други паралелки, я пише нея. За друг не е най-желаната в училището, да, но му е единственият шанс да се закачи за гимназията. И съответно се паркира там с един от минималните балове. Така в една паралелка има дете с бал от най-високите и такова с последния... Е, тя как става изпаднала въпросната паралелка, като разликата между двата упоменати бала не е никак голяма..

# 1 263
  • Мнения: 1 977
Ох, бре LaughingLaughingLaughing Всичките ли седмокласни теми достигат такива висини? В смисъл съфорумките със средностатистически дечица дружно си посипват косите с пепел някъде извън форума около кандидатстването?

# 1 264
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 171
Всички.

# 1 265
  • софия
  • Мнения: 110
Нашите терзания са дали да се забие в професионална гимназия (Джон Атанасов) или да пишем профил СХН в нормална гимназия. Пробвах съвета , който някой тук беше дал за лепенето на листчетата, еми то им свърши лепилото от прелепяне 😄 Не остана!

# 1 266
  • София
  • Мнения: 5 610
Понякога се обажда някой с надеждата да е гласът на разума, но бързо бива затрупан от купища абсурдни постове.
Има живот и под стоте точки, да знаете, и въобще не е толкова ужасен и трагичен, както се вайкате...

# 1 267
  • София
  • Мнения: 19 912
Ох, бре LaughingLaughingLaughing Всичките ли седмокласни теми достигат такива висини? В смисъл съфорумките със средностатистически дечица дружно си посипват косите с пепел някъде извън форума около кандидатстването?
Място под слънцето има за всеки, различни пътища към успеха/реализацията - също....Пример просто дадох с Испанската, тъй като тя би следвало да влиза в графата  "намазано" училище, че  и "изпаднала" паралелка си има...НЕГ примерно със 7-те еднакви от-до паралелки  не се вмества в дефиницията поради отсъствието на  по-изпаднала паралелка от друга..Всичките са еднакво изпаднали, та децата не знаят кого да гледат накриво, понеже са ги размесили...

Последна редакция: нд, 06 юли 2025, 15:32 от Просто русалка

# 1 268
  • Мнения: 3 038
Аз все още се опитвам да разгадая абревиатурата СХН и признавам си - не успявам 🙈 Няма да откажа помощ.

# 1 269
  • Мнения: 152
Софтуеърни и хардуеърни науки

# 1 270
  • ту тук, ту там
  • Мнения: 8 137
Нашите терзания са дали да се забие в професионална гимназия (Джон Атанасов) или да пишем профил СХН в нормална гимназия. Пробвах съвета , който някой тук беше дал за лепенето на листчетата, еми то им свърши лепилото от прелепяне 😄 Не остана!
Аз бях. Ние вече ги бодем с пинчета. 😅

# 1 271
  • Мнения: 1 954
Не съм казала ,че навсякъде има изпаднали паралелки , но например в Джон Атанасов има 2 , дето са с най-висок бал и всички останали ..и децата , които са завършили там сега , казват ,че само тези 2 паралелки са ок , а другите..не ставали ( каквото и да значи това )
За намазани училища , визирам топ 20 да речем , елитните , така казано ...
Т.е. разбирам от коментарите , че средата във всички елитни гимназии е топ , и няма значение дали ще учи френски, италиански или руски ...няма слаби паралелки - това е супер , защото аз говорих за моя опит отпреди много години и за моите си разсъждения по въпроса.
Благодаря за коментарите , ще поговоря с детето , все пак да пишем и някоя ег , дори и да не с език , който иска , но пък има някакви шансове ...само заради средата ..той ще си реши.
Деца,не смятам че съм обиждала , но ако неволно съм засегнала някой , извинявам се ...много съм далече от мисълта да съдя или обиждам ... Но просто се зачудих , защото тук се говори само за училища ...и много малко за конкретни паралелки и интереси на децата ..както и да е ..всяко дете ще си намери мястото

# 1 272
  • Мнения: 2 440
Големи вълнения са и покрай нас , с реденето на паралелките. Моето се изложи на математиката , защото се е гипсирал , а  аз с обвинявам , защото съм явно супер тъпа да си мисля ,че сам може да се подготви  ( сега ме е яд , ама вече е късно) .Та след като поотмина малко ужаса от ниската оценка ( която е 85т и не е съвсем ниска де , ама пак не стига ) , започнахме да гледаме къде има шанс и къде не .
Та имам едно питане - тук всички говорят за училища -1/2  АГ, 1/2 НГ , Испанската ...та училището ли е самоцел за децата или конкретни паралелки ..нещо не мога да схвана.
Моето може и да има шанс, да влезе да речем в някоя ЕГ , обаче с някакви езици , като италиански,френски, португалски ...ама той не ще и да чуе да учи такова нещо ...а за НЕ/АЕ няма да му стигне бала и много се чудя.
Освен ,че аз съм завършила ЕГ и тези деца в най-слабите паралелки , винаги бяха най-недолюбвани ...та как смятате , кое е по-добре - да учи в конкретно намазано училище , но в най-изпадналата паралелка , с езици ,които недолюбва или в не толкова намазано училище , но да учи езици ,които харесва и да е в някоя по-високобалова паралелка там ?
За мен, гимназиалният етап е по-скоро да има някаква нормална среда и да е що годе с деца с неговите интереси ...но това , което му харесва , е или много над неговия бал- напр. ТУЕС ама с НЕ ( за паралелките  с РЕ не ще и да чуе, не че там балът е по-нисък)  , или под неговия бал и не знае и той и аз , дали да пишем по-високобаловите паралелки - там ще са най-отбраните деца , с най-много амбиции , това е ясно ...ама има компромис с това ,което се учи в 11-12 клас ...те са 5 предмета на кръст , ама все пак
Ако детето реши да пише езикова, която и да е, няма да сбъркате, според мен. Ще научи един език, ще има свободно време да се занимава с нещата, които обича, а после има много профили от които да избира.
В ЕГ няма сегрегация между паралелките и между децата, атмосферата е доста свободна и приятелска

# 1 273
  • Мнения: 112
А тези от вас с по-големи деца, дали могат да препоръчат добра христоматия за произведенията в 8.клас. Усещам, че за първи път няма да ги чете целите. Вчера си взе Илиада от библиотеката - измърмори света, как това няма да го чете 🙄

Има. Оранжева ХРИСТОМАТИЯ. Сега погледнах да видя издателство… В десният ъгъл долу пише “БГ УЧЕБНИК”… Но не знам дали е добра. Дъщеря ми си я е купила.

Купих христоматията на Бг учебник,оказа се,че е 384 страници  Simple Smile Миналата година госпожата по БЕЛ ни препоръча това издателство.

# 1 274
  • Мнения: 2 804
Не съм казала ,че навсякъде има изпаднали паралелки , но например в Джон Атанасов има 2 , дето са с най-висок бал и всички останали ..и децата , които са завършили там сега , казват ,че само тези 2 паралелки са ок , а другите..не ставали ( каквото и да значи това )
За намазани училища , визирам топ 20 да речем , елитните , така казано ...
Т.е. разбирам от коментарите , че средата във всички елитни гимназии е топ , и няма значение дали ще учи френски, италиански или руски ...няма слаби паралелки - това е супер , защото аз говорих за моя опит отпреди много години и за моите си разсъждения по въпроса.
Благодаря за коментарите , ще поговоря с детето , все пак да пишем и някоя ег , дори и да не с език , който иска , но пък има някакви шансове ...само заради средата ..той ще си реши.
Деца,не смятам че съм обиждала , но ако неволно съм засегнала някой , извинявам се ...много съм далече от мисълта да съдя или обиждам ... Но просто се зачудих , защото тук се говори само за училища ...и много малко за конкретни паралелки и интереси на децата ..както и да е ..всяко дете ще си намери мястото
Ще дам пак пример с моя син (аз съм като някаква черна станция, ще прощавате Joy). Като кандидатстваше и искаше само и единствено в ТУЕС да учи системно програмиране и точка. Тръгнах след него да пиша и другата специалност - компютърни мрежи, той ми вика - ама аз това не искам да го уча. Викам - ти сега какво точно искаш - да учиш в ТУЕС или да не учиш в ТУЕС? Щото, викам, до 11 клас всички паралелки учат едно и също и 11 и 12 клас вече имат разлика в определени дисциплини. Съгласи се, писахме я, баш в нея го приеха. Е, сега няма по-щастлив от него, защото му лепна точно и на уменията и на интереса. И вика - добре че не ме приеха системно програмиране. Joy
Та не търсете много под вола теле. Гледайте да удовлетворите желанието за училище, останалото е въпрос на организация и инициатива и от страна на самото дете.

Общи условия

Активация на акаунт