Седмокласна изпитна 30.06-6.07 Нека резултатите да са на късмет и всеки първо желание да е приет!

  • 72 647
  • 1 464
  •   1
Отговори
# 720
  • Мнения: 840
Относно ТУЕС и математиката.
В потрес съм. Учител на сегашни 11-класници пропусна цял раздел Четириъгълници, преподаде и ги изпита на материал от 12. клас ( логаритмични и показателни уравнения и неравенства, тригонометрични уравнения), че им преподаде и изпита и на тригонометрични неравенства, които дори не са заложени в учебната програма за втори гимназиален етап- ООП или ПП.
Това си плаче за проверка и е абсолютно безумие.
И аз потвърждавам - щом са взели допълнителен материал, значи им е трябвало.
Обикновено учителите по специални предмети работят в координация с математиците. И слава Богу, че е така, защото учебната програма се прави без значение какво учиш и какво ти е потребно.

# 721
  • Sofia
  • Мнения: 10 858
Ами според мен сертификата по немски,DSD. Мисля, че само в НЕГ и 73 то може да се държи.
Но си проверете все пак, да не се лъжа
И математиката е традиционно по-силна в 73 то. Не е знам профил мат даже дали имат в 35то

Благодаря! Търсим хуманитарен профил, математика не ще Simple Smile
Сертификатите са интересни, видях ги и двете в този немски сайт.
Дали само заради математиката е по-висок балът? Ще поровя още, благодаря ви!

# 722
  • Мнения: 2 448
Каквото говорите за Туеса взе да ми харесва. Жалко, че моята не харесва информатика. Има ли момичета в класовете

# 723
  • Мнения: 840
Кът са момичетата в ТУЕС - по няколко в клас. А не знам защо - повечето it професии са подходящи за всеки, който иска да си разполага с времето, без значение мъж или жена.

# 724
  • Мнения: 2 807
Каквото говорите за Туеса взе да ми харесва. Жалко, че моята не харесва информатика. Има ли момичета в класовете
Има около 5 момичета в клас.
До преди малко брат ѝ нищи предмет по предмет какво се учи, за да се ориентира дали ѝ е интересна материята. Simple Smile

# 725
  • Мнения: 12 702
В 35-то вероятно заради безалтернативния руски, а и грозната сграда вероятно не е предпочитан. Иначе логистично е по-добре, струва ми се..

Последна редакция: пт, 04 юли 2025, 00:24 от Spensa

# 726
  • Мнения: 840
В 35-то вероятно заради безалтърнативния руски, а и грозната сграда вероятно не е предпочитан. Иначе логисгично е по-добре, струва ми се..
Сградата мисля, че почва да се ремонтира. Май докато трае ремонтът ще се учи в УАСГ.

# 727
  • Мнения: 8 471
Кът са момичетата в ТУЕС - по няколко в клас. А не знам защо - повечето it професии са подходящи за всеки, който иска да си разполага с времето, без значение мъж или жена.
България води класацията за жени работещи в it-  сектора 😀

# 728
  • София
  • Мнения: 19 925
Вижте,  това че даден преподавател/и в дадено училище по мат прави/правят нещата добре, не значи, че с всички е така. Познато дете сега беше 8 клас в ТУЕС - ами преподаваше им някакъв господин, дошъл от СМГ. Според родителите ту препускал, предавайки по 3-4 урока накуп, ту се застоявал ненужно дълго на едно и също, ама не  с цел упражнение, а просто така, ту от нищото пускал теореми  за горни класове, ту пък не му харесвало, че си решил задачата на теста с материал, който не е от изучавания дял..  Родителите в конкретния случай са математици,  детето влезе миналата година с почти максимален бал, при нужда като има кой да му помогне, то затруднения няма. Но по думите му на  други в класа им се налагало да ходят на уроци. Та значи не са  толкова добре премислени/гладко съчетани нещата с друг предмет, изискващ повече знания по мат, поне не и при въпросния господин. Ако беше иначе, нямаше дете без никакви проблеми с материала да се надява учителят да бъде сменен или направо да отиде в частното, в което също преподавал (не запомних кое е). И този сценарий не се разиграва само в ТУЕС, а навсякъде. Наивно е да вярваме (макар да ни се иска да е така), че в училището Х всички учители по мат (или по друго) са супер.

Последна редакция: чт, 03 юли 2025, 23:09 от Просто русалка

# 729
  • Мнения: 840
Русалке в 8. клас. няма с какво да се съчетае допълнителния материал по математика, т.к. специални предмети почти няма. Аз просто казах каква е причината да не се обърне внимание на четириъгълници, а на нещо друго в 11. клас.

Конкретния учител не го познавам и не мога да коментирам. Моите впечатления са, че материалът се взима ритмично, изпитва се често, отлични оценки се пишат рядко. Часове за консултации също има.

# 730
  • Мнения: 2 411
Според мен хлапета минали през падежите като немски и латински, няма да имат проблем особено на тази възраст вече и с руския. Имат доста солиден набор от филми, музика, книги... На мен ми е трудно да говоря, не че се опитвам Simple Smile Но без проблеми следя сериали и чета литература, а на някои музикални банди съм фен. За това му казах, да не се плаши от 133-то. Има опит с падежите. Въпрос на желание и постепенно запълване на речника с думи. А и самото ухо да проработи. Няма как да е толкова "непонятен".

# 731
  • София
  • Мнения: 19 925
Русалке в 8. клас. няма с какво да се съчетае допълнителния материал по математика, т.к. специални предмети почти няма. Аз просто казах каква е причината да не се обърне внимание на четириъгълници, а на нещо друго в 11. клас.

Конкретния учител не го познавам и не мога да коментирам. Моите впечатления са, че материалът се взима ритмично, изпитва се често, отлични оценки се пишат рядко. Часове за консултации също има.
Е, ако няма нужда от съчетаване за момента, значи няма нужда и от изсилване с теореми от горни класове. Simple Smile Спуснати така от нищото те рядко биват разбрани. Като казах - детето се справя отлично, но с  помощ от родители при неразбиране на точно такива спуснати от нищото неща.

# 732
  • Мнения: 7 681
Тази фиксация в падежите ми е абсолютно неразбираема. Чувал съм, и то много пъти и от различни хора, че щом знам руски, щяло да ми е много лесно да уча немски, понеже съм бил наясно с падежите. Хора, няма такава глупост! Учил съм и немски и ми беше ужасно трудно, двата езика са коренно различни, думите нямат нищо общо, с какво знаенето на единия ще ти помогне за другия, думите са напълно различни! Има само две близки думи - стул и der Stuhl, и бухгальтер, което значи счетоводител. Невероятни глупости са това, че понеже и в двата езика имало падежи, щяло да те улесни. Думите са съвсем различни! Какво се фиксирате в тези падежи - er gibt der Frau den Brief des Vaters - он дает даме письмо отца. Дори и не съвпадат напълно, виждате - Er - nominativ- gibt der Frau - Dativ - den Brief - Akkusativ- des Vaters - Genitiv.
Е какво като са същите падежи, нито една дума не звучи дори и подобна, нищо общо нямат, грам нищичко.

Последна редакция: пт, 04 юли 2025, 00:05 от Татко Мецан

# 733
  • Мнения: 2 411
Тази фиксация в падежите ми е абсолютно неразбираема. Чувал съм, и то много пъти и от различни хора, че щом знам руски, щяло да ми е много лесно да уча немски, понеже съм бил наясно с падежите. Хора, няма такава глупост! Учил съм и немски и ми беше ужасно трудно, двата езика са коренно различни, думите нямат нищо общо, с какво знаенето на единия ще ти помогне за другия, думите са напълно различни! Има само две близки думи - стул и der Stuhl, и бухгальтер, което значи счетоводител. Невероятни глупости са това, че понеже и в двата езика имало падежи, щяло да те улесни. Думите са съвсем различни! Какво се фиксирате в тези падежи - er gibt der Frau den Brief des Vaters - он дает даму письмо отца. Дори и не съвпадат напълно, виждате - Er - nominativ- gubt der Frau - Dativ - den Brief - Akkusativ- des Vaters - Genitiv.
Е какво като са същите падежи, нито една дума не звучи дори и подобна, нищо общо нямат, грам нищичко.
Не съм съгласна. Иде реч кардинално за смисъла на падежите. Ако не си ги усвоил до тази възраст, после става малко сложно. Не подценявай гъбата, наречена мозък в младото човече. Техните интерпретации не са като нашите. Максималистът почна да схваща немския, след като мина през латинския... кУ ме разбираш. Едва ли е единичен случай.

# 734
  • ту тук, ту там
  • Мнения: 8 144
Разбира се, че има смисъл и има общо това с падежите в езиците. Думите така или иначе се учат за всеки език отделно, лесното не е еднаквото/близкото звучене на различни езици, а логиката в езика, конструкциите.
Аз например едва ли някога щях да схвана гръцките падежи, ако не бях учила немските. Едва ли щях да схвана логиката на падежите в немския, ако не владеех добре българската граматика. Мецан не за пръв път споделя неприязънта си към немския, негово право е да не го кефи, но аз смятам, че точно деца с логическо, математическо мислене ще се справят добре с немския.

Общи условия

Активация на акаунт