Седмокласна Изпитна 21.07 - 27.07 Второ класиране!

  • 60 432
  • 1 371
  •   1
Отговори
# 1 050
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 040
…….
П.П. също може и музея да дойде при децата стига да има желание и организация. Ще вземат артефакти или презентации и ще изнесат на децата лекция, която ще е по--интересна от сухия материал в учебниците

Така правеше нашата учителка по биология 90те години. За всеки час имаше макет, бурканче, експонат….от къде ги взимаше нямам идея, но определено беше интересно на по-голямата част от класа.
Сега на сина ми учителя по биология си каза “аз няма да чистя кабинета след всеки клас като правят експерименти” и ни отряза родителите, като го питахме ще има ли някакви практични упражнения.
Изхвърли са си експонатите. А те бяха доста интересни.

# 1 051
  • Мнения: 144
Май аз нещо не разбирам...Свободните места за трето класиране няма ли да се качат в план-приема в инфоприем и от тях на 28.07.25 да избираш желания? Къде се търсят тези свободни места?

# 1 052
  • Мнения: 271
Май говорим за различни вселени. Българските музеи нямат нищо общо. Моля, напишете в Гугъл - Фракнфурт експеримента музеум. Всичко се случва с въртене на педали, скачане, натискане. В коридора между залите има скоростомер и в началото на кодирода Старт линия - тичат по дължината, за да си измерят скоростта.
Има теорема на Питагор и други математически неща също в съответната зала "математика"- не е само физика и химия.
Това Е част от програмата на училищата. Просто го правят в неучебните дни. Вкл. началните училища, където изобщо не учат физика и химия например ги водят групово.
В музея има зала с гардеробчета за багажа на групите и зала за хранене, където да си извадят домашна храна! С мивки и тоалетни към залата. Разгледайте в сайта на Експеримента - ще ви хареса. Но това е един пример, а има много в други държави.

Да, могат и родителите да ги водят. Учителите обаче им водят образователна програма на всеки от обектите. Връзват го с материала в училище. Освен това е преживяване с приятелите, а не като вълк единак.

# 1 053
  • София
  • Мнения: 3 356
Един интересен сайт
Блондинка в музея
https://blondinthemuseum.com/

# 1 054
  • Мнения: 20
И в София има подходящи места, в SofiaTech Park, например, има ТехноМеджикЛенд със страхотни неща за тестване и учениците в училището на моето дете ги водиха в ден, който беше неучебен, но присъствен.

# 1 055
  • у дома...
  • Мнения: 3 652
С риск да ме обявят за ПР на едно точно определено училище, но ето че ги водят. 
http://30su-bg.com/news/

И наистина ги водят.
А, и един ден в древен Рим организирали. И Рокскуул класна стая.
Е, не е елитно, но две хубави няма

# 1 056
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 040
Просто майка, а не може ли всеки да си обучава чавето у дома както му дойде отвътре? Евентуално да го праща на избрани часове в училище? Разбира се, че и родителите водят децата си на музеи, обаче учителите би трябвало да ги водят за показване и надграждане на знанията по даден предмет.

# 1 057
  • София
  • Мнения: 3 356
Да, страхотни неща има в Техномаджик ленд, включително да събираш точки, да се състезаваш с другите
Преди ходихме редовно в Музейко , там беше много готино преди пандемията, можеше с един билет да изкараш цял ден, да влизаш да излизаш, след това малко ограничиха часовете, но и детето порасна, там вече му се струва много детско
Много е интересно и препоръчвам Музея на София и  и разбира се Техно музея.

# 1 058
  • Мнения: 2 804
Просто майка, а не може ли всеки да си обучава чавето у дома както му дойде отвътре? Евентуално да го праща на избрани часове в училище? Разбира се, че и родителите водят децата си на музеи, обаче учителите би трябвало да ги водят за показване и надграждане на знанията по даден предмет.
Няма никаква разлика дали родител ще заведе детето, или учител. Образователните програми се провеждат от експертите в музея - не от родители, не от учители, от експерти.
Дори има родители, които честват рождените дни на децата си с музейни програми, което е похвално за самите родители.

# 1 059
  • у дома...
  • Мнения: 3 652
Просто майка, а не може ли всеки да си обучава чавето у дома както му дойде отвътре? Евентуално да го праща на избрани часове в училище? Разбира се, че и родителите водят децата си на музеи, обаче учителите би трябвало да ги водят за показване и надграждане на знанията по даден предмет.
Търсете такива училища, където ги водят. Ето, по-горе показах едно такова. Обаче знаете ли къде е проблема? След 7 кл. повечето деца казват "Айде бе, ще ти ходя на тъпия музей, (не че дори е чувал за него)" и забият в мола. половината проблеми в образованието се дължат на възпитанието у дома. Защото училището не е длъжно да възпитава.

# 1 060
  • Мнения: 271
Всъщност има огромна разлика. Учителите като ги водят, след това като дойде време за съответния урок могат да обвържат с преживяното от групата в музея. Ако са били само 2-3 деца, няма как да се включи в  учебните часове. Трябва да е цял клас.
Показваш снимка - помните ли като бяхте на онази накланяща се греда-люлка? Това се нарича везна. С нея правим еди си какво. Ако едното рамо е по-дълго от другото бла-бла...
Аз дадох пример с Експеримента, защото то не е обикновен музей с таргет върху туристи, а е направено за учебна цел. Пригодено е за групи ученици (както казах очаква се да обядват, да ползват санитерен възел и др). Като ги водят по един път всяка година от 1 до 4 клас, те всеки път научават нещо ново, защото са станали по-големи и разбиращи и в крайна сметка са вече научили и Питагорова теорема и неща за прогимназия, към които учителите могат да реферират в следващите учебни години.

Не е точно като като Музейко, защото залите са пряко свързани с учебния материал, а не просто някакви общи работи, които собственикът е решил да сложи по залите. Тоест то е направено да подпомага учебната дейност и доказва, че държавата мисли за качествено образование (израз, с който тук се спекулира доста)

И да не подценяваме тим билдинг ефекта. Клас се сплотява точно с такива преживявания, ама не ливада на Витоша, ами и в учене, откривателска дейност, логически задачи да преборят заедно като отбор.

# 1 061
  • Мнения: 2 223
.... Защото училището не е длъжно да възпитава.

Когато започнем да работим като едно общество с общи цели, тогава може би ще има някаква промяна и в образователната и в други системи.
Училището не е длъжно да възпитава, родителите не били длъжни да преподават... никой с нищо не е длъжен и никой за нищо не е отговорен, а всички останали са виновни за каквото се сетите.

Не съм съгласна, че училището не възпитава. Поведението и реакцията на ситуации в клас - възпитават. Личният пример на учителите - възпитава. Колаборацията между отделните участници в образованието - също възпитава.

# 1 062
  • Мнения: 12 669
Чета 18-ти пост за загубено удостоверение за раждане на седмокласник.

# 1 063
  • Мнения: 271
Просто майка, а не може ли всеки да си обучава чавето у дома както му дойде отвътре? Евентуално да го праща на избрани часове в училище? Разбира се, че и родителите водят децата си на музеи, обаче учителите би трябвало да ги водят за показване и надграждане на знанията по даден предмет.
Търсете такива училища, където ги водят. Ето, по-горе показах едно такова. Обаче знаете ли къде е проблема? След 7 кл. повечето деца казват "Айде бе, ще ти ходя на тъпия музей, (не че дори е чувал за него)" и забият в мола. половината проблеми в образованието се дължат на възпитанието у дома. Защото училището не е длъжно да възпитава.
Ето това е тъжното, че има "училища, които ги водят". Разликата в качеството на нашите училища е от земята до небето, а като излезем в малките населени места - съвсем.
Би следвало мястото за научни експерименти, пипане, скачане, катерене и тичане да бъде за всички, да е включено в неучебните дни. Но както знаем в БГ образованието нарочно се саботира, за да има лесен електорат.

Но и след 7 клас е вече късно за точно такива места. То е по-скоро един опит през преживяване до към 5-6 клас. Те ако ходят от 1клас, ще са го научили наизуст до 5клас и след това ще ползват преживяното само като личен пример към часовете. Много по-лесно се свързва сухата теория към емоционален личен спомен. Това са общовалидни методи за възприемане и запомняне на информация - да се свърже към минала емоция.

# 1 064
  • София
  • Мнения: 3 356
С тази слаба дисциплина нищо не чуват и не научават в музея, поне в ОУ 6 клас, моята беше на екскурзия, ходиха по музеи, нищо не запомнила, само говорили,  някои ги изгонили навънка, кой с кого се закачал, само това разказа.

Общи условия

Активация на акаунт