Седмокласна Изпитна 21.07 - 27.07 Второ класиране!

  • 60 471
  • 1 371
  •   1
Отговори
# 975
  • София
  • Мнения: 515
На мен учебника по мат ми се стори добре написан. По-ясно от разписана задача здраве му кажи. Абревиатури не видях в нашия за 6 клас.

Има деца, които и знаят какво стои зад абревиатурата, и за какво се ползват НОД, НОК и НОЗ в живия живот, не в ясно разписани задачи, но са малцинство. Както вероятно и сред нас има хора, които знаят що е то апосиопеза и даже я ползват 😉

# 976
  • София
  • Мнения: 3 909
Вариантите са:
- със заповед директорът нарежда кой клас какви профили ще учи
- предлата се всички възможни профили и според желанията се формират групи от поне 16 деца само за част от тях. Никой няма достъп до молбите на децата, та не се знае кка са преброени
-шредлагат се предварително сдвоени профили в безумни комбинации : като БЕЛ+ биология и БЕЛ+химия, но не се предлага биология + химия

Колко мислите са децата, които учат каквото ги влече?

Това не е вярно. Почти навсякъде биология върви задължително с химия. На много малко места има разчупване.
Големият ми син искаше биология и БЕЛ, но накрая си примири с биология и география, защото другото възможно беше биология и химия, кето е естествено за бъдещи медици. Но той си искаше "безумна комбинация"Wink

Аманда, позволи ми с три деца да знам достатъчно за профилите. Говоря за предварително сдвоени профили, т.е. не може да се избира нещо различно. И точно БЕЛ+ биология беше едната двойка, а другата БЕЛ+химия. Това преди 6 години в столично училище от втория ешалон.
Е, не си длъжна да ми вярваш. Ако детето ти е прието в ТОП10, това няма да ти се случи. В гимназиите с по 2-3 паралелки обаче си се случва.

Учебниците по математика за 7 клас са си ок. Много добре е описано всичко. Проблемите започват от пети клас и се натрупват до към седми и затова изглежда страшно. Във Европа се учат същите неща като при нас, да не помислите, че там е опростена математиката.

Antisneji, не става въпрос всеички да искат математика, а тези, които искат, да имат възможността да го направят. В момента това не се случва.

# 977
  • Мнения: 1 845
За малкия специално търсих такъв профил, защото и неговите интереси са в тази посока. Тъй като не намерих, реших да е хуманитарен, защото химията ми се струва по-близка до математиката и мисля, че ще се озори. И се примирихме, че ще учи биология на курсове, ако реши да кандидатства с нея.
Но пък е добре, че в училището, в което го записахме, ми казаха, че може да избере биология. Дано жената, която беше там, да е разбрала правилно.

# 978
  • София
  • Мнения: 30
Като прочета "който иска да учи математика, да го учи в профила" и се потрисам.
Къде са тия профили математика? Който не е стигнал до края на десети клас и не е в ТОП 10 гимназия, трябва да е наясно, че профилите се предлагат според наличието на преподавателите.

Вариантите са:
- със заповед директорът нарежда кой клас какви профили ще учи
- предлата се всички възможни профили и според желанията се формират групи от поне 16 деца само за част от тях. Никой няма достъп до молбите на децата, та не се знае кка са преброени
-шредлагат се предварително сдвоени профили в безумни комбинации : като БЕЛ+ биология и БЕЛ+химия, но не се предлага биология + химия

Колко мислите са децата, които учат каквото ги влече?

Не, не. Може би не си разбрал логиката на някои родители, които пишат против "повече МАТ за всички" тук.

Идеята е, МОН да организира нещата така, че наличните учители по МАТ, да се съсредоточат в дадени училища, които предлагат повече паралелки с профил МАТ. Допълнително да се мотивират нови, млади, добри учители за тези паралелки. И така, да се създадат повече конкуренти на СМГ, НПМГ и т.н. Така децата и родителите, които искат повече МАТ ще ходят там и ще са доволни.
Съответно, това което аз писах по-рано - да има повече изпити НВО само с География, само с История, Физика, Химия, Биология, подобно на НПМГ и НГДЕК. И да се формират в определени училища повече паралелки с тази насоченост, предназначени за деца, които обичат и им се отдават повече тези предмети.

Накрая със същото количество учители ще се получи следното - в ЕГ ще има по-малко МАТ, Физика и Химия. От ЕГ тези учители ще отидат в училища, които предлагат силни профили МАТ, Физика, Химия. От МАТ гимназиите добрите учители по БЕЛ, История и Философия ще отидат в ЕГ и там ще има по-малко часове История и т.н.

При тази схема даже не е нужно да пренапечатват различни учебници за различните профили. Просто учителите в ЕГ ще взимат урока по МАТ, но няма да разглеждат по-сложните задачи, няма да ги дават за домашно и да ги изискват на контролно. Учителите по История и Философия в МАТ профилите (МАТ гимназиите) съответно ще взимат по диагонал уроците по История, Философия и т.н. и няма да искат 4 листа написана тема/анализ, а по-основни неща. То, тъй или иначе тази тактика често се прилага от дадени учители, в дадени паралелки, където просто нямам как.

Разбира се, ще има деца в МАТ паралелка фенове на Историята. Е, тях никой няма да ги спира да пишат по 10 страници теми, никой няма да ги спира да участват на олимпиада по История и да ходят на допълнителни уроци. Ако учителя по История е готин ще обръща повече внимание на съответното дете в допълнителни извънкласни часове.

# 979
  • Мнения: 543
На мен учебника по мат ми се стори добре написан. По-ясно от разписана задача здраве му кажи. Абревиатури не видях в нашия за 6 клас.

Има деца, които и знаят какво стои зад абревиатурата, и за какво се ползват НОД, НОК и НОЗ в живия живот, не в ясно разписани задачи, но са малцинство. Както вероятно и сред нас има хора, които знаят що е то апосиопеза и даже я ползват 😉
Нормално да има. Наша учителка по математика в 6ти клас ни обясни на родителска среща, че ще преподава математиката на по-лесен език, нямало да използва тежката терминология в учебника..Питах я, какво ще се случи на НВО като децата се сблъскат с нея и не могат да разберат условията на задачите.

# 980
  • Мнения: 35 371
Антиснежи, прекалено крайно изказване. Математиката е наука, която развива логическото мислене. Не е само за инженерите в Германия.
Но, да, който не иска да учи, да си остане на ниво 4 клас, колкото да си смята рестото в магазина. То вече и това даже не е нужно, компютърът го смята вместо теб.

Колкото хора, толкова мнения и всеки е повече експерт от експертите в МОН, всеки с най-доброто мнение и решение за учението на всички деца - програми и учебници все да се променят. На едни им липсвало упражнения, на други им било прекалено сложно, на трети пък напълно безмислено този или онзи предмет.
Програмите са такива, защото децата трябва да имат знания от обща култура и, както имаше една картинка из фейса, да знаят защо един път е Пенчо, друг път Петко Славейков, а понякога дори площад.

# 981
  • София
  • Мнения: 796
ЕГ не са хуманитарни и по-голямата част от децата там влизат с висок резултат по Мат на НВО, много от тях искат да учат математика и я избират за профил след 10 клас. Много повече са от тези, които избират История за профил. Това за София.
В провинцията се събират всякакви деца в ЕГ, може да влязат и деца с нисък резултат по Мат.

# 982
  • Мнения: 35 371
Какво ли празнува Стаматов?

Скрит текст:

# 983
  • Мнения: 403
Математиката си е наука, както всички останали! Учи се с труд, усилие и осъзнатост!
Аз още като дете я загубих, в следствие на сериозно заболяване и голямо неглижиране от страна на родителите ми.
Според мен, има едно насаждане в обществото ни, неправилно, че математиката е за отбрани деца и оттам се чупи системата. Или ти се отдава, или не - грешно твърдение! Всеки може, стига да иска и да е подкрепян от семейството!
И наистина извън високобаловите училища, математиката е на ниско ниво!
Материалът в 5-7 клас е много, часовете малко, залогът на НВО огромен!
На сина ми съученичка, най-умното момиче в класа - отива в Испанската, защото не успя да се домогне до МГ! А иска да учи математика...

Да, има много деца, които не искат да учат, но в момента с тази система, половин точка да не ти позволи на учиш каквото искаш е много демотивиращо и жалко!

# 984
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 040
Така като чета проблема е, че има малко училища с математика в София след 7ми клас. Трябва да има добра алтернатива на СМГ и НПМГ. Това е. Така и няма да се озовават деца в тези две училища, които не издържат на нивото на учене, но все пак обичат математиката. То тук със страници се нищят някакви профили след 10ти клас, дали ще има, няма, па ше изберат ли. До 10ти клас детето може да му се е изчакало чакането за тази пуста математика.

# 985
  • Мнения: 1 918
Като започнете така и падам. То и медицината е наука, значи всеки може да е лекар? И да е пианист или цигулар може всеки. Всеки според вас може да е архитект, инженер или пилот на самолет. Учи се, какво толкова.
И между математиката в 3ти клас и в 12ти има океан разлика. Какво лошо има да има степени, които да се усвояват. И да, ако класа е разделен на групи, спрямо тежестта на материала и степента на усвояването му, ще е по-добре за всички. Но уви, в милата родина няма да стане. Тета, не съм съгласна, че решената задача е най-доброто обяснение по математика. Има деца, които ще я разберат и ще "видят" пътя в решението. Но за други ще е невъзможно.
И последно за запазването на децата-в първи клас дъщеря ми имаха час по забавна математика. Чакаха го с нетърпение. Бяха научили числата на Фибоначи и как да ги търсят в природата. Имаха забавни задачи с еднакви фигури и т.н. и беше любимия и час. Така се запалва интереса на едно дете и то не само по математика.

# 986
  • Мнения: 35 371
Боряна, за ДГ или първи клас е възможно да им правиш ученето интересно. По-нагоре е абсурд. Ако искаме да останат на ниво начално образование - тогава да. До 12 клас да им търсим примери в природата с птички и пчелички, леко ми е инфантилно....
Ученето невинаги е забавно, даже в голяма степен не е. Да не говорим и това, че е обемно. Затова след 7 клас учат повече, това което искат. Всъщност и то може да не им е особено интересно. В ЕГ по 100-200 думи на ден, в МГ по 50 задачи едва ли е супер забавно.

Така като чета проблема е, че има малко училища с математика в София след 7ми клас. Трябва да има добра алтернатива на СМГ и НПМГ. Това е. Така и няма да се озовават деца в тези две училища, които не издържат на нивото на учене, но все пак обичат математиката. То тук със страници се нищят някакви профили след 10ти клас, дали ще има, няма, па ше изберат ли. До 10ти клас детето може да му се е изчакало чакането за тази пуста математика.

Мат.паралелки има и в 18, 31, 138, 73то. Около 350 деца, вкл СМГ и НПМГ. Много ли е, малко ли е, нямам идея. Може би трябва да се направи статистика на колко деца математиката им е първо желание. Дори и деца със 100 по мат, може да не искат МГ, а език, програмиране, природни науки.

# 987
  • Мнения: 2 223
Математиката до 10 клас е въпрос на труд за всяко дете, което иска да звърши средно образование. Не на талант, не на интерес, не на предпочитания.
За други е въпрос на много труд писането на литературни въпроси примерно.

# 988
  • Мнения: 1 918
Soul free,напротив, има начин да е интересно и нагоре, естествено не чрез оцветяване и лепене. Всеки клас има мултимедия, по други предмети могат да се правят опити, да се гледат интересни неща. Ако по наше време гледахме само с обикновен микроскоп, днес на един клик разстояние са филми за структурата на клетката , анимации за функциите и физиологията. Почти по всички предмети мога да дам такива примери, съобразени с възрастта.
Затова се моля дъщеря ми да попадне на учители, които вдъхновяват детето и го научават да търси знания.

# 989
  • Мнения: 271
Мен ме вълнува трето класиране Simple Smile В някое РУО има ли вече обявени места? В София не виждам да има.

Общи условия

Активация на акаунт