Седмокласна Изпитна 21.07 - 27.07 Второ класиране!

  • 60 460
  • 1 371
  •   1
Отговори
# 990
  • Мнения: 491
Soul Free, аз това същото го написах преди няколко теми, когато се разчепкваше темата за математиката и тогава още идеите на министъра.
Колко са реално желаещите да учат матемагика? Да се направи една статистика.
Въпреки многото приказки, аз не мисля, че са толкова мното магематиците.
И не знам защо това да НЕ искаш да учиш повече часове мотематика те превръща едва ли не в абсолютно неспособен да си живееш живота и да се насочиш, там където са ти интересите. Струва ми се, че се омаловажава БЕЛ например, а там нещата не са розови. Не могат децата един урок по разказвателен предмет да разкажат като хората, защото не могат да се изразяват. Една молба не могат да напишат като света без грешка и грамотно.
Колкото хора, толкова мнения, желания и претенции.

# 991
  • Мнения: 1 918
Loliy съгласна съм с теб. Но една от причинете да не могат да разказват е в повсеместното използване на тестовете като изпит. Другата се корени в самите часове и провеждането на дискусии в тях. Децата трябва да се научат да изказват мнението си, да го защитават с доводи, били те правилни или грешни. А не да заучават мнението на критици какво е искал да каже автора. И друг основен момент е малкото четене. Дори не на задължителна литература. Големият обем книги води до разширяване на речниковия запас, оттам повишава грамотността.

# 992
  • София
  • Мнения: 625
Аз мога да споделя какво ме впечатли от последното ходене до Виена в Природоначуният им музей - попаднахме на калс ученици видима възраст 5-7 клас, които бяха с преподавател, който им беше разпечатал някакви задачи и децата трябваше да намерят отговора, разглеждайки експонатите. Предполагам, че материала за тестовете е бил от учебният. За обхвата на експонатите няма да коментирам на светлинни години сме - експонати показващи радияция, вулканична дейност, морски течения и какво ли не. Аз лично бих се радвала, ако тук се обръща малко повече внимание на практиката, но сме далеч още от такъв тип обучение...

# 993
  • Мнения: 1 845
Прави ми впечатление, че у нас много държим да им е трудно на децата. Ако са се мъчили, трудили, ако с пот и мъки са преминали през училище, само тогава можем да ги поздравим, че са направили нещо.
Не разбирам защо трябва да е така. Много по-лесно и смислено би било, ако всеки следва интересите си и се развива в области, в които се чувства сигурен и щастлив. Тогава и работата след това ще бъде удоволствие.

# 994
  • София
  • Мнения: 3 909
Ама какво значение има колко деца искат да учат математика?
И едно да е, ако са го накарали да учи философия цели две години, защото няма други, си е гадно.

Айде, няма ли да излизат вече местата за трето класиране? Че на мен ми трябват свободните места с математика точно.

# 995
  • у дома...
  • Мнения: 3 652
С едно съм съгласна, че сегашните програми трябва да се променят. Както и с едно нещо от МОН - трябва математиакта да бъде практична, обвързана с ежедневните дейности на хората.
Иначе математиката е важна за развиване на логическото мислене на хората, да не ги лъжат по елементарни начини, да могат да вадят изводи от дадена информация, да анализират данни било то в медиите или на друго място. А не като видят графика или данни в проценти и да блокират.
Една от задачите в ДЗИ БЕЛ е точно работа с диаграми. Точно това - извличане на информация от текст и диаграми се учи по БЕЛ в гимназиален курс.
По математика (ООП) в 11 и 12 клас се изучава статистика. Анализиране на данни в известна степен се изучава и по история (работа с документи), и география. Нямам спомен за другите дисциплини. Та не е само в математиката разковничето.

# 996
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 040
Според писаниците тук доста деца искат, последните страници се чепка тази пуста математика.
Моето дете също в един момент искаше, но после се отказа като видя училищата. Явно не му е такъв мерак, макар че е доста добре с математиката. Предполагам, че няма да има проблеми с нея и след 7ми клас. Възприема материала по МАТ лесно и бързо, явно мозъка му така щрака, също и с физиката няма проблем. Виж като чуе биология и му става лошо, едвам изкрета там с 4ка за годината.
И защото е добре с математика бързо схваща и правилата в българския език, с литературата са скарани.

# 997
  • Мнения: 75 318
Прави ми впечатление, че у нас много държим да им е трудно на децата. Ако са се мъчили, трудили, ако с пот и мъки са преминали през училище, само тогава можем да ги поздравим, че са направили нещо.
Не разбирам защо трябва да е така. Много по-лесно и смислено би било, ако всеки следва интересите си и се развива в области, в които се чувства сигурен и щастлив. Тогава и работата след това ще бъде удоволствие.

Тоест ... да ги оставим без образование и да станат безделници и развей-прах ли. Така звучи защото.
То и на мен ми бе трудно 5г в университета, четене, учене, ама за да станеш що горе кадърен специалист, си трябва учене и да ти е трудно. Или викате слагаш учебника под възглавницата, спиш и на сутринта знанието ти е в главата.
Честно - така ми звучат някои постове. Сакън да не отворят учебник, да седнат да прочет, да помислят, па да напишат домашното - ама не, трудно е това, давай да не ги караме.
Може и да  не разбирам съвсем, нямам претенции, но труд си трябва във всяко начинание. Знанията няма как да се налеят без четене в главата, или аз поне не знам за такъв вариант.

# 998
  • Мнения: 35 371
Soul free,напротив, има начин да е интересно и нагоре, естествено не чрез оцветяване и лепене. Всеки клас има мултимедия, по други предмети могат да се правят опити, да се гледат интересни неща. Ако по наше време гледахме само с обикновен микроскоп, днес на един клик разстояние са филми за структурата на клетката , анимации за функциите и физиологията. Почти по всички предмети мога да дам такива примери, съобразени с възрастта.

И за колко време ще се взема нужния материал, ако по всичко правят опити, интересни неща?

При два часа седмично химия, физика, биология и т.н.....?!? Кога ще са "интересните" неща, кога изпитванията, кога ще се вземе всичко, което е необходимо?

Който иска да си гледа филмчета и клипчета, интернет предоставя такава възможност. Уча.се е достъпно за всички, но пък много родители (повечето) протестират, ако учител пусне урока на проектора от уча.се и децата гледат от там.

Честно - така ми звучат някои постове. Сакън да не отворят учебник, да седнат да прочет, да помислят, па да напишат домашното - ама не, трудно е това, давай да не ги караме.
Може и да  не разбирам съвсем, нямам претенции, но труд си трябва във всяко начинание. Знанията няма как да се налеят без четене в главата, или аз поне не знам за такъв вариант.

+1

# 999
  • Мнения: 491
Loliy съгласна съм с теб. Но една от причинете да не могат да разказват е в повсеместното използване на тестовете като изпит. Другата се корени в самите часове и провеждането на дискусии в тях. Децата трябва да се научат да изказват мнението си, да го защитават с доводи, били те правилни или грешни. А не да заучават мнението на критици какво е искал да каже автора. И друг основен момент е малкото четене. Дори не на задължителна литература. Големият обем книги води до разширяване на речниковия запас, оттам повишава грамотността.

Именно! В тази посока аз, обаче, нищо не чух/прочетох до сега. "Какво е искал да каже автора" го е имало винаги. Заучаването на разни фпази от анализи също, но не и зубренето. Аз също си спомням, че сме създавали текстове с различни литуратурни конструкции, научени от анализите. За тестовете съм съгласна. Едно време се скъсвахме да пишем съчинения, есета, ОЛВта, Преразказ с елементи на расъждения и анализ на литературни творби.
Говорим за това какво трябва да се промени в преподаването на математиката, а в БЕЛ, химия, физика......?
Да засегнем и предмет тотално неглижиран ФВС? Нали искаме да сме здравословни и да се намали затлъстяването. Нито салоните - салони, нито игрища - игрища! Хвърля се една топка на момчетата за футбал, на момичетата за..........не знам за какво - топка над въже примерно, щото и волейбол не е!
Там пък тотално е замряла всякаква инициатива за каквато и да е дейност.
Мисълта ми е, че този човек, заемащ за кратко позицията министър освен да прелива от пусто в празно, друго не се случва. Нито базата по училищата е нормална (щом се питаме за тоалетните, асфалтовия двор и шкафчета), нито учителския ресурс има за да се обезпечат тези всичките математики, физики и всякакви науки.
На светлинни години сме от училищното образование във всеки един аспект от училищата в държаните, които участват в тази така коментирана PISA.
Ами няма да имаме успеваемост, защото проблемите ни са фундаментални, а не дали ще има 3 или 4 часа седмично МАТ.

НапрегнАх се!
Отивам да си чакам свободните места за третото класиране😂.

# 1 000
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 040
Soul free,напротив, има начин да е интересно и нагоре, естествено не чрез оцветяване и лепене. Всеки клас има мултимедия, по други предмети могат да се правят опити, да се гледат интересни неща. Ако по наше време гледахме само с обикновен микроскоп, днес на един клик разстояние са филми за структурата на клетката , анимации за функциите и физиологията. Почти по всички предмети мога да дам такива примери, съобразени с възрастта.
Затова се моля дъщеря ми да попадне на учители, които вдъхновяват детето и го научават да търси знания.
Дай понеже има филмчета децата да не ползват микроскоп. Всичко вече го изкарахме на мултимедия, за това доста деца извън нета не могат да съществуват.

# 1 001
  • Мнения: 1 845
Какво значи без образование ? Защо смятате, че всички завършват средно и висше образование с безсънни нощи и зверски труд... Аз влязох със страшна лекота в университета хуманитарна специалност, в която тогава се влизаше с три изпита, въпреки че бях завършила СМГ. Нито съм ходила на курсове, нито на уроци. Взех си произведенията, които влизаха в конспекта, отидох при баба на село за един месец и така се подготвих за изпита. Четох и малко критика и това беше. Не съм зазубряла теми, готови конструкции. Учех само произведенията, за да ползвам цитати, когато ми е нужно да докажа нещо.
После завърших също с голяма лекота. Не си спомням с някакви мъки да съм си вземала изпитите, беше ми приятно и лесно. Не ми е пълно шест дипломата, но не е и нужно.
Големият ми син никога също не е правил компромис със съня си, със спорта, не е учил по десет часа на ден. Пък си влезе специалността, която искаше.

Последна редакция: пт, 25 юли 2025, 11:22 от Аmanda

# 1 002
  • Мнения: 35 371
Нито базата по училищата е нормална (щом се питаме за тоалетните, асфалтовия двор и шкафчета), нито учителския ресурс има за да се обезпечат тези всичките математики, физики и всякакви науки.
На светлинни години сме от училищното образование във всеки един аспект от училищата в държаните, които участват в тази така коментирана PISA.
Ами няма да имаме успеваемост, защото проблемите ни са фундаментални, а не дали ще има 3 или 4 часа седмично МАТ.

Напротив!
Много българчета успешно се реализират в чужбина, на достатъчно добро ниво са спрямо другите, дори ги превъзхождат в някои сфери.
Отделно имаме много успешни отбори по науки.

Ама всичко това не става с "интересни клипчета".

# 1 003
  • Мнения: 271
Прави ми впечатление, че у нас много държим да им е трудно на децата. Ако са се мъчили, трудили, ако с пот и мъки са преминали през училище, само тогава можем да ги поздравим, че са направили нещо.
Не разбирам защо трябва да е така. Много по-лесно и смислено би било, ако всеки следва интересите си и се развива в области, в които се чувства сигурен и щастлив. Тогава и работата след това ще бъде удоволствие.

Тоест ... да ги оставим без образование и да станат безделници и развей-прах ли. Така звучи защото.
То и на мен ми бе трудно 5г в университета, четене, учене, ама за да станеш що горе кадърен специалист, си трябва учене и да ти е трудно. Или викате слагаш учебника под възглавницата, спиш и на сутринта знанието ти е в главата.
Честно - така ми звучат някои постове. Сакън да не отворят учебник, да седнат да прочет, да помислят, па да напишат домашното - ама не, трудно е това, давай да не ги караме.
Може и да  не разбирам съвсем, нямам претенции, но труд си трябва във всяко начинание. Знанията няма как да се налеят без четене в главата, или аз поне не знам за такъв вариант.
Не да ги оставим, а като полагат усилие да бъде с желание, а не с омраза. Има разлика да полагаш усилие за нещо интересно и това, което реално се случва.
Да, учи се с усилие, но това далеч не значи да се измъчваш, да ти е гадно и да те поздравят на финала, че си оцелял от този ад. Напротив- да ти е интересно, да положиш много повече усилия само защото ти е любопитно. Децата са естествено любопитни и това трябва да се ползва, а не да се убива. И това, че нямало време за интересни неща е пълна заблуда! Като е интересно се учи повече за единица време. Това е много честа заблуда, че опити и експерименти "губят" времето. Тъкмо обратно - визуализира се и не е нужно да обясняваш скучни приказки по 2 часа.
 И, НЕ, интересно не е кличпета! Интересно е практика, истински неща за пипане и гледане, ПРАВЕНЕ.
За справка погледнете сайтовете на научните музеи в западна Европа - конретно един има в Германия, Франкфурт например - сайънс музеум - там УЧИТЕЛКИТЕ водят децата през ваканциите, а не в градинката пред блока. Лостова система е една греда, на която децата стъпват. Макари са едни люлки, където сядаш и дърпаш собствената си тежест - 3 люлки с различен брой макари - усещаш с мускулите си колко е лесно да изтеглиш себе си с повече макари.

Последна редакция: пт, 25 юли 2025, 11:16 от Shushi2

# 1 004
  • Мнения: 2 223
Не държим да им е трудно, но държим да има образователен стандарт. Като му се издаде диплома за основно или средно образование да има наистина знанията за 3 по предметите, които са включени.
Освен това никой не казва, че всичките деца трябва да са отличници във всичко - едното ще има 6 по мат, другото по биология. Но да се маха материал още по основни предмети, защото на децата им е трудно няма как да е решение.

По темата с интересното - става интересно, когато учителят знае как да ги запали, със или без клипчета и занимателни игри, а и все пак зависи от възтастта. Обаче, за да ги увлече учителят в неговата наука, трябва желание, хъс за работа и най-важното - призвание. Единици са такива учители - това е реалността. Ако искаме промяна, няма да я постигнем с местенето на бройки часове и пренаписването на учебници.

Общи условия

Активация на акаунт