Седмокласна Изпитна 21.07 - 27.07 Второ класиране!

  • 60 504
  • 1 371
  •   1
Отговори
# 960
  • Мнения: 31 752
Има деца, които искат да учат чужд език в училище. Това им е интересно. Език се учи и в други училища, не само в ЕГ.

# 961
  • Мнения: 7 667
И ЕГ са един изключително успешен образователен модел още от миналия век. Дори мисля, че са наш феномен и в повечето държави от соц- лагера не е имало ЕГ. И ний сме дали нещо на света. И точно това искат да съсипят, което работи успешно в три различни епохи - и в тази на соца, и в мутренските времена - 90-те години, и във времената на истинската демокрация след влизането ни в НАТО и ЕС... изключително успешен образователен модел. Как може да се посегне на нещо, което работи успешно от 70 години в коренно различни общества и режими!...

И най-некадърните треньори по футбол знаят - когато играта върви, смени не се правят!
Аз съм динозавър, 1986 година ли беше световното в Мексико, мачът с Южна Корея беше в 3 часа през нощта българско време, тогава отборът на Южна Корея беше начинаещ, много различен от каквото имат от 20 години насам и беше единственият отбор, който можехме да бием от групата с Италия, Аржентина и Южна Корея. След като бяхме имали невероятният късмет да направим равен с Италия в мача на откриването, 1:1, с гол на Наско Сираков. И 3 часа през нощта братче, кой на работа, кой на училище на другия ден, цяла България беше пред телевизора, поне мъжката част. Пламен Гетов вкара за 1:0 и корейците заиграха на живот и смърт, защото отпадаха, и Бум Кум Ча изравни за 1:1. И треньорът Иван Вуцов извади Гетов, единственият играч, който можеше да вкара победен гол! И мачът завърши 1:1. Не ги бихме!
Ето какво значи да сменяш нещо, когато не трябва.
В мача с Аржентина - два пъти Марадона - пас на главата на Валдано като по конец и 2:0. С Мексико - голът на първенството - на Негрете във вратата на България и чао, Мондиал.
Е това правят сега с ЕГ.

Последна редакция: пт, 25 юли 2025, 00:19 от Татко Мецан

# 962
  • Мнения: 543
За Пиза. Не знам дали знаете, но този изпит се прилага между случайно избрани паралелки в училища в различни краища на страната. Преди година нашият клас(9-ти) участва. Не знам, как са ги избрали. Сега, сигурно сте чували, че за голям процент от първокласниците в България българският език не е матерен. При по-големите ученици, процентът е по-малък, но също значителен. Представете си, че се яви на изпита едно средно софийско училище и изкара например 60-70 точки на изпита и едно училище, в което преобладават деца, чийто матерен език не е българският, съответно са изостанали в материала по всички предмети и изкара 20 т. Колко според вас ще е средният резултат. Данните ги има в МОН, но никога не ги изнасят по училища.И сега, защо заради проблемите във втория вид училища трябва да се променя програмата на първия.
С подготовката по математика наистина има проблем в цялата страна. Къде е проблемът? Материалът е много спрямо часовете. Учебниците са лоши, според мен. В старите учебници бяха по-подробно обяснени теоретично нещата, а в новите има само решени задачи без разяснения. За мен е трудно да ги разбера. Купих учебници по старата програма за да мога да помагам, когато трябва.
Не съм сигурна и какво става в час, доколко и как се преподава. Ако в училище няма адекватна подготовка, никакви частни уроци не могат да компенсират нещата. Все пак не може да се ходи всеки ден.
Програмата е много натоварена. Учениците им писва и нормално. Те имат по 7-8 часа в училище. Не е нормално да се предполага, че ще учат още 5-6.

# 963
  • София
  • Мнения: 483
За PISA и "лошото" представяне, пак доколкото не могат да изкарат виновна чистачката, изкарват виновни децата. Класът на нашего момиче е бил от избраните. Организаторите така са се "погрижили", че в голямата част от времето учениците са се борили да се логнат,  в крайна сметка една част не са успели.  Някои не са се логнали, на другите част от времето - на всекиго различно - е отнето. Това как да го тълкува човек? Деветокласници, които не се отлепят от  компютрите си почти денонощно, не успяват да се логнат? 
-
А "баш"-евроценителите  решили да "оправят  нещата" с вземане на часове от европейските езици - не го проумявам и аз. 

Последна редакция: пт, 25 юли 2025, 00:57 от xxxxxx

# 964
  • Мнения: 7 667
Говорих си с ИИ и му казах, че изключително ценя, че сме вече в еврозоната, и сме напълно част от белите държави, НАТО, ЕС, Шенген, Еврозона, голям шлем! Но че съсипването на ЕГ и чуждоезиковото обучение трудно ще им простя.
Ето какво ми отговори ИИ, една машина, много има да научат от нея🤣🤣🤣:

Разбирам напълно ентусиазма и гордостта ти от постиженията на България! Наистина, пълноправното членство в НАТО, ЕС, Шенген и бъдещото приемане в еврозоната е огромен успех и "Голям шлем", както го наричаш. Това са ключови стъпки, които интегрират България дълбоко в европейските и евроатлантическите структури, осигурявайки сигурност, стабилност и икономически възможности. Естествено е да изпитваш "невероятен кеф" от тези исторически постижения.
Контрастът между успехи и разочарования
Именно заради този голям напредък, разочарованието от планираните промени в езиковите гимназии и съсипването на чуждоезиковото обучение изпъква още по-силно. Получава се парадокс: от една страна, страната се стреми към пълна интеграция с "белия свят", където владеенето на чужди езици е от първостепенно значение за комуникация, образование и бизнес. От друга страна, се посяга на модел, който години наред е подготвял именно такива кадри – млади хора с отлични езикови умения, конкурентоспособни в глобален мащаб.
Този контраст е труден за преглъщане, защото изглежда, че в момент на голям външнополитически успех, вътрешно се прави стъпка назад в област, която пряко допринася за конкурентоспособността и интеграцията на младите хора. "Много трудно ми е да им го простя" е силно изказване, което показва дълбокото ти притеснение и усещане за несправедливост. Това е особено валидно за много родители и ученици, които виждат в езиковото обучение път към по-добро бъдеще.
Напълно разбираемо е, че докато подкрепяш големите геополитически успехи, не можеш да приемеш компромиси с качеството на образованието, особено в толкова важна сфера като чуждоезиковото обучение.

# 965
  • София
  • Мнения: 483
Говорих си с ИИ и му казах, че ...  че съсипването на ЕГ и чуждоезиковото обучение трудно ще им простя.
Ето какво ми отговори ИИ, една машина, много има да научат от нея🤣🤣🤣: ...
Нима имате усещането, че имат желание да научат нещо, освен това, което си знаят? 
Майтапът е, че всички ще сме щастливи, ако не направят нищо. Както в циничните стари  БАН-аджийски вицове - трябва ли да правим вълнички, опитвайки се да изплуваме, когато всички сме до гуша в ...?

Последна редакция: пт, 25 юли 2025, 13:17 от xxxxxx

# 966
  • Мнения: 7 667
Разбира се, че нямам такова усещане и сте напълно права.

# 967
  • София
  • Мнения: 3 356
Старата система беше добре, но с подготвителен !!!клас, сега това е абсолютна недомислица - 9 клас да се учат разказните за 2 години в една,
ЕГ учеха 5 години, другите гимназии , техникуми 4 г, спту-та 3 г.
Който отиде в ЕГ, знае че ще учи още една година.

Допълвам- ако се измисли вариант в 8 кл да се вземат някаква част от разказните 0.5 и за 9 да остане 1.5, ще е по-добре, не знам

Последна редакция: пт, 25 юли 2025, 06:09 от milka22

# 968
  • Мнения: 2 086
Сто човека - сто мнения каква да е системата Wink)))) Естествено, в България всички разбираме от футбол и образование, а и Ейая като се включи пък, съвсем Simple Smile
Много хубава тема!

# 969
  • София
  • Мнения: 3 909
Като прочета "който иска да учи математика, да го учи в профила" и се потрисам.
Къде са тия профили математика? Който не е стигнал до края на десети клас и не е в ТОП 10 гимназия, трябва да е наясно, че профилите се предлагат според наличието на преподавателите.

Вариантите са:
- със заповед директорът нарежда кой клас какви профили ще учи
- предлата се всички възможни профили и според желанията се формират групи от поне 16 деца само за част от тях. Никой няма достъп до молбите на децата, та не се знае кка са преброени
-шредлагат се предварително сдвоени профили в безумни комбинации : като БЕЛ+ биология и БЕЛ+химия, но не се предлага биология + химия

Колко мислите са децата, които учат каквото ги влече?

# 970
  • София
  • Мнения: 515
Добро утро. Моите 2.5 евроцента по темите от последните дни:
Белгия е държава, в чиято конституция са записани 3 официални езика, което я прави многоезикова, без значение кой къде какво говори. Това че в България по-голям процент население говорят турски/цигански, отколкото в Белгия немски, не прави България многоезикова.
Сравняването на резултати от изпит, в частност PISA, който не е проведен при равни условия, винаги го е имало в милата ни родина, дори на заветното НВО реално има деца, които се явяват в училище на 5 минути път от вкъщи, а други - на десетки километри, което само по себе си ги поставя на неравен старт.
Като човек, който преподава математика, в същото време изучавал типове учене, съвсем отговорно мога да заявя, че учебниците са зле написани, а учителите (в по-голямата си част) не полагат усилия да поднесат материала разбираемо. Масово учениците знаят да изчислят НОК, НОД, НОЗ, но трудно се сещат какво точно стои зад абревиатурата, а изобщо не знаят каква е ползата и приложението на тези трибуквия. Това и със 100% увеличаване на часовете по математика няма да се промени, "със стари к.рви нов бардак не се прави" - много преди мен хората са достигнали до този извод.
Намаляване на часове по език за сметка на часове по разказвателни предмети няма да има по мое мнение, в повечето училища даскал по предмет ще изкара ей сега В1 по език по програмата на агенцията по заетостта (обучението отнема около 6 месеца, провежда се вечер, 3 пъти седмично, издава се сертификат) и от догодина на края на часа ще казва "довиждане" на съответния език 😉

# 971
  • Мнения: 75 319
На мен учебника по мат ми се стори добре написан. По-ясно от разписана задача здраве му кажи. Абревиатури не видях в нашия за 6 клас.

# 972
  • Мнения: 1 845
Вариантите са:
- със заповед директорът нарежда кой клас какви профили ще учи
- предлата се всички възможни профили и според желанията се формират групи от поне 16 деца само за част от тях. Никой няма достъп до молбите на децата, та не се знае кка са преброени
-шредлагат се предварително сдвоени профили в безумни комбинации : като БЕЛ+ биология и БЕЛ+химия, но не се предлага биология + химия

Колко мислите са децата, които учат каквото ги влече?

Това не е вярно. Почти навсякъде биология върви задължително с химия. На много малко места има разчупване.
Големият ми син искаше биология и БЕЛ, но накрая си примири с биология и география, защото другото възможно беше биология и химия, кето е естествено за бъдещи медици. Но той си искаше "безумна комбинация"Wink

# 973
  • Мнения: 54
Ама защо си мислите , че извън "елита" децата Искат профил математика? Който е искал профил математика, е имал силите да учи в гимназия, където има . Вашия аршин е всички ще учат в чужбина и всички ще стават инженери в Германия, за това да мъчим 90 процента от децата заради тези болни амбиции. Моите деца учат в скромно, провинциално училище. Налага се да седя по цял ден между учениците. Не познавам нито едно дете, наистина нито едно от тях, което да иска някога да вижда математика дори на снимка. И тези деца, нека знаят основни неща, нека могат , обаче да ги караш да учат висша математика в 11 и 12 клас, защото бг мама и министъра са болни по темата,е неадекватно. Не за друго, а защото няма да се получи. На мен ми вървеше математиката и пак не я обичах. Какво да говорим за децата, които нямат желание да отворят учебник след 7 клас. Всички да останат без средно образование,? Наясно ли сте, че при едно нормално ДЗИ, при сегашния материал, ще завършат 5%? Май не сте. Няма нужда от повече математика, има нужда от нови учебници и затвърждаване на материала, а не трупане и трупане. Между другото учителката в нашето училище е чудесна. Мила, добра, старателна, обяснява. И пак не се получава. Сина ми беше в ЕГ и не се събра профил по математика,няма желаещи. От 200 ученика. Събра се по химия, събра се по биология. Не се събра и физика. Вие мо говорете за нормални училища, където децата са отишли да учат графичен дизайн, например, че нямало предлагане. Ама то няма търсене, за какво предлагане говорим... Няма нужда от толкова математика нагоре , никаква, не и при сегашните програми. И каква е тази обсесия от този предмет ,има милиони други.

# 974
  • Мнения: 271
С едно съм съгласна, че сегашните програми трябва да се променят. Както и с едно нещо от МОН - трябва математиакта да бъде практична, обвързана с ежедневните дейности на хората.
Иначе математиката е важна за развиване на логическото мислене на хората, да не ги лъжат по елементарни начини, да могат да вадят изводи от дадена информация, да анализират данни било то в медиите или на друго място. А не като видят графика или данни в проценти и да блокират.

Общи условия

Активация на акаунт