Седмокласна Изпитна 21.07 - 27.07 Второ класиране!

  • 60 524
  • 1 371
  •   1
Отговори
# 945
  • София
  • Мнения: 796
Няма да ги разделят на нива по езика тази година. За следващия набор е евентуално тази екстра заедно с другите "екстри", обсъждани тук. Този набор ще изкара поне 8ми клас без промени.

# 946
  • Мнения: 827
Обявили са конкурс за мястото на Кастрева в РУО София град. Astonished

# 947
  • у дома...
  • Мнения: 3 652
[quote author=Magenta2022 link=topic=1796788.msg50007726#msg50007726 date=17533

Учат да кажем 2 профила, които наистина искат, другите два са компромис, защото обикновено няма избор, а е каквото училището предлага.  Основният чужд език - ОК. Математика, за който това иска и му трябва - ОК. Физика, Химия - необходими са на много малко деца с конкретни интереси, но са полезни за тях. Ама профили БЕЛ, Философия, История, География, ИТ - повечето от тях децата ги учат без особен интерес или нужда.
[/quote] Ще се изненадате колко много деца учат философия, история, география и ИТ с огромно удоволствие. О, чудо - има и деца с хуманитарна насоченост. В профил история през двете години за всеки исторически период учат историята и през изкуството, философията и религиозните течения. Че и политическите течения . И работа с документи. Много деца избират профили извън точните науки точно, защото това ги интересува.

# 948
  • София
  • Мнения: 796
Езиковите гимназии с профил "Чужди езици" почти няма да пострадат относно изучаването на чужд език. Малкото намалени часове училищата ще си ги компенсират с ФУЧ или ИУЧ.

Всички други гимназии стават с разширено изучаване на езика и там след намаляването на часовете нищо не остава за първия чужд език. Който не може да си позволи уроци или курсове по език, си е негов проблем. Но пък ще знаят децата химията минимум на едно ниво с китайците😆

# 949
  • Мнения: 271
примерните задачи, които са представили от МОН за 7 и 10 клас. Естествено без цялостна концепция за форма на НВО - брой отворени/затворени, точки, отговори. Ей, така на килограм да има.

https://dnes.dir.bg/obshtestvo/mon-vklyuchva-intergralni-zadachi … ovete-po-predmeti


Xвъpчило, конкурсът на РУО го обсъдихем малко по-рано днес Simple Smile върни няколко страници Simple Smile

# 950
  • София
  • Мнения: 796
През септември се публикуват моделите на НВО за настоящата учебна година.

# 951
  • Мнения: 271
Да, но ситуацията се променя, когато променяш цялостната концепция и то от днес за днес! Това не го въвеждат за сегашните петокласници! Учителите как да се подготвят какво да преподават? Нали учителите по математика трябва да ги подготвят за всички тези задачи, които не винаги са от математика? Или се очаква няколко учители да подготвят паралелно за едно и също НВО и да стане пълна каша? Щом е обявено, че се решават с методите на математиката, значи математичката трябва да ги преподава. Изобщо всичко е напълно нередно направено и не е в полза нито на учителите, нито на децата.
Също така тези задачи трябва да се включат в учебника по математика. А не съм чула да има ново изнадние на учебника, което да е адаптирано с такъв раздел. Има задачи за движение, работа, смеси, но не са много силно застъпени, а от география няма хич. Кога издателствата да реагират? Именно заради това се въвежда от 5 клас, а не от 7. Мисля, че всички сме съгласни с това.

# 952
  • Мнения: 139
Всяка година резултатите от международното изследване PISA предизвикват тревога и сравнения – „България е назад“, „учениците не могат да решават задачи“, „образованието изостава“.
Какво всъщност измерва PISA и на какво учим децата си?
PISA не мери дали ученикът знае дефиницията на медиана.
Не го интересува дали детето може да запише алгоритъма за намиране на лице на трапец.
PISA тества дали можеш да приложиш знанията си в реална ситуация, да мислиш логически, да анализираш информация, да решиш проблем.
Как очакваме учениците да се справят с такива задачи, ако в клас се набляга само на теория?
Ако часовете по математика се превръщат в диктовка на формули и дефиниции, ако целта е „да знаеш, за да напишеш“, а не „да разбираш, за да приложиш“?
Българската учебна програма често поставя акцент върху теоретичен подход: доказателства, термини, механично решаване на еднотипни задачи. Това не е лошо – напротив, теоретичната подготовка е важна.
Но когато липсват:
   •   разнообразие от практически задачи,
   •   логически предизвикателства,
   •   интердисциплинарни връзки и
   •   умения за прилагане в реалния живот,

… тогава високите резултати по теория не водят до високи резултати в практическите тестове като PISA
Когато в училище започнат да ги учат да:
   •   анализират текстови проблеми,
   •   работят по логически пъзели,
   •   разсъждават „извън кутията“,
   •   и най-важното – учат как да мислят, не как да повтарят,
тогава ще започнат да се справят с такъв тип тестове.
Това се отнася не само за математиката, също за химия, биология и т.н.
Реформа, която само прехвърля часове от един предмет в друг, няма да доведе до промени в знанията и уменията на учениците.

# 953
  • София
  • Мнения: 796
Публикуваните интегрални задачи са за ниво 5 клас. Никакви знания не се искат по конкретния предмет. Например някаква елементарна диаграма с валежите - да отговориш през кои месеци са еди колко си литра на ден и подобни измишльотини с цел да покажат как не само Мат и Бел са важни в седми клас. Абсолютно проформа, няма да усложни изпита, но после ще се тупат в гърдите колко много деца са отговорили на въпросите от природни науки.

# 954
  • Мнения: 803
А сега ние сме "заварено" положение, но за профилите в 11 и 12 клас ще бъдем "засегнати". Дали тогава сегашните "замаскирани" езикови паралелки ще предложат 2-та езика като 3 и 4 профил? Такива деца, които са избрали училище във втори ешелон с хуманитарни, обществени, природни профили с надежда след това да изберат 2-та езика за другите 2 профила, дали няма да са прецакани? Защото едно е да имаш гарантирани 2 езика като 1 и 2 профил в чуждоезикова паралелка, друго е да е променена просто по име и първите 2 профила да са 2 хуманитарни примерно и след 3 г. да се окаже, че трябва освен примерно БЕЛ+ История да имаш избор от Природни или мат+ ИТ...Това са училища като 22, 32, 127, 1...може и други да има...

Последна редакция: чт, 24 юли 2025, 22:21 от UnaDesconocida

# 955
  • Мнения: 271
Публикуваните интегрални задачи са за ниво 5 клас. Никакви знания не се искат по конкретния предмет. Например някаква елементарна диаграма с валежите - да отговориш през кои месеци са еди колко си литра на ден и подобни измишльотини с цел да покажат как не само Мат и Бел са важни в седми клас. Абсолютно проформа, няма да усложни изпита, но после ще се тупат в гърдите колко много деца са отговорили на въпросите от природни науки.
Само климатограмата е лесна. Останалите задачи не са. Физиката изисква да знаеш името на точката, иначе да речем, че и тя е лесна, ако се сетиш да превърнеш мерните единици (там е уловката). За мащабите и за оцета също трябва да са отработени предварително. Иска си упражнения.
Освен това като гледам има доста мегдан да се усложнят в реалното НВО, след като тук са само "примери" и не е казано, че ще се придържат към тях.
Задачите са хубави. Аз ги харесвам. Но за сегашните 5 клас. Като човек, който ще има седмокласник, не ми харесва да се въвеждат неясни и неотработени неща от следващия месец. Догодина ще направят същото прибързано нещо и по БЕЛ.

# 956
  • София
  • Мнения: 430
Публикуваните интегрални задачи са за ниво 5 клас. Никакви знания не се искат по конкретния предмет. Например някаква елементарна диаграма с валежите - да отговориш през кои месеци са еди колко си литра на ден и подобни измишльотини с цел да покажат как не само Мат и Бел са важни в седми клас. Абсолютно проформа, няма да усложни изпита, но после ще се тупат в гърдите колко много деца са отговорили на въпросите от природни науки.
Ми, то и сега бяха заложени подобен тип задачи...

# 957
  • София
  • Мнения: 16 182
Аз подкрепям промените. Не знам кога родителите ще спрат да си натискат децата за ЕГ, но вярвам, че това време ще дойде.
Аз никого не съм натискала за ЕГ. Децата сами си го избраха. И тримата. Въпреки, че са силни по математика и я харесват. Както и стотици други деца. Сигурно за теб ще е шок, но много деца точно това искат. Боже! Rolling Eyes

Мецане, то точно това е нелепото. Увеличението на часовете по математика и по всички други предмети си е чиста проформа. Абсолютно нищо няма да промени половин час повече за никой от тези предмети, но пък ще съсипе чуждоезиковото обучение, което е едно от добрите и ефективно работещи неща, които имаме в нашето образование. До толкова им стигат умствените способности на "реформаторите". На клакьорите им също.

Последна редакция: чт, 24 юли 2025, 22:25 от sanaka

# 958
  • Мнения: 1 845
Приемам критиката, че демонизирам математиката, защото ми съсипа всички възможни приятни часове през последните няколко години, които можех да изкарам с детето. По много причини.
Направо се потрисам от евенгуален ДЗИ по математика.  На 46 години съм. Нямам никакви сили за това нещо.

Последна редакция: чт, 24 юли 2025, 23:18 от Аmanda

# 959
  • Мнения: 2 440
Добре, де. А какво да правим с толкова българици, историци, географи, филолози и т.н.? Те нито нещо могат да произведат, нито да измислят...щото им е трудно. То всеки иска да си работи хобито, ама...

Аз подкрепям промените. Не знам кога родителите ще спрат да си натискат децата за ЕГ, но вярвам, че това време ще дойде.
Няма да дойде
Светът се отваря, не затваря, и бъдещето е да разбираш другия. България се превърна в една крайна махала на Европейската държава. Налага се да знаеш езици. Не само да боравиш с ИИ, а да ги имаш в главата си, модерният човек знае поне три езика.
Този министър се опитва да спре времето, защото простите хора не обичат да бъдат отворени вратите на държавата. Те обичат изолацията, защото така не им се нарушава комфорта, така няма да се разбере колко са елементарни

Швейцария и Белгия НЕ са многоезични държави. Много яко сте се объркали.Във френският кантон се говори само френски, в немския само немски, и то един немски, пълен ужас. Просто във френския кантон УЧАТ немски и обратно. Който не го научи не мърда от селото си.

Последна редакция: чт, 24 юли 2025, 23:58 от Априлски душ

Общи условия

Активация на акаунт