Седмокласна Изпитна 21.07 - 27.07 Второ класиране!

  • 61 370
  • 1 371
  •   1
Отговори
# 300
  • Мнения: 789
Ангажиментът на родителя е да изпрати в училище възпитано и уважаващо учителя дете. Не да учи и да пише домашни.

# 301
  • Мнения: 9 115
Миленака, ти кажи какъв е приемлив за теб.
За мен да знам какво се учи, пишат ли се домашни. Не ми пречи и да го изпитам или обясня, ако се налага.

# 302
  • Мнения: 64
su1984, това май е в Бургас, а?
 
Ако е така, училището си е много добре, макар и в краен квартал. Аналог на ТУЕС в София. Със сигурност има и деца с висок бал в нея.
Като излезе статистиката за Бургас, проверете!

Баловете наистина паднаха съвсем малко. Имало ли е друга година такава?
ТУЕС и аналог на ТУЕС в Бургас са много различни неща.

# 303
  • Мнения: 2 818
Учителят е човек, чиято цел е да запали стремежа на ученика към придобиване на знания. Той с фуния не може да налее, колкото и да му се иска.
Моята дъщеря е това, което е днес, благодарение на една случайна смяна на класната ѝ във втори клас, до когато девойчето не си пишеше домашните, криеше ги по всевъзможни места, правеше се, че учи и т.н. Но един прекрасен ден дойде млада учителка, изключителен човек, който така преобърна нещата в нея, че днес се състезава сама със себе си колко по-добра може да бъде. А родителите сме си все същите - баща ѝ винаги ѝ помага с точните науки, дава ѝ допълнителен поглед върху нещата, но това не би било възможно, ако не беше запален у нея интереса от учителката в училище.
За мен това беше предостатъчна полза от посещаване на кварнатлото училище. За останалото баща ѝ имаше грижата.

# 304
  • Мнения: 139
Съгласна съм, че основната роля на родителя е да възпита детето в уважение към учителя и към околните. Но вярвам също, че подкрепата от родителите в ученето , включително с организацията на времето за домашни, изграждането на навици и интерес към знанието, е важна за успеха на детето. Учителят и родителят не са в противоположни роли, а в партньорство.

# 305
  • Мнения: 789
Миленака, ти кажи какъв е приемлив за теб.
За мен да знам какво се учи, пишат ли се домашни. Не ми пречи и да го изпитам или обясня, ако се налага.
С първото дете не знаех ни какво учи, ни какво пише. Питах учила ли е, има ли нужда от помощ, отговорът беше - справям се. Завърши с отличен 5.91, сега учи право. Това е нормалният случай. С второто проблемът е друг, но съм предупредила, че от есента ежедневната помощ приключва и ще пробва сам. Щом се справи на НВО и влезе в желана паралелка, очяквам повече самостоятелност. Първото дете не е ходило и на уроци, да уточня.

# 306
  • Мнения: 1 106
Частните уроци са личен избор. Не можете да очаквате някой друг да налива акъл на детето ви без никакво участие от ваша страна.

Къде съм казала такова нещо. Дискутираме трябва ли да се притесняваме, че в професионалните училища има ниско ниво на БЕЛ и МАТ спрямо езиковите например. Говорим единствено и само за учене на стандартни предмети и доколко училището + самостоятелната работа на детето са достатъчни или не (застъпвам тезата, че дори в някои добри училища не са).
Ето един реален пример - както казах аз съм от езикова гимназия в областен град. Учила съм преди да ни приемат в ЕС и по мое време нямахме опция за Европа с английски. Немските и френските паралелки отиваха в Германия и Франция с прием само с диплома и работеха, за да се издържат, а английските кандидатствахме директно за САЩ, но с пълни стипендии. От моя клас SAT по английски и поне още един предмет (математика, биология) държаха около 1/3 от класа. ВСИЧКИ изкараха супер резултати, подготвяйки се за изпита САМО със стандартните учебници за всяко едно американче. Нямаше курсове и учители в града, които да ги подготвят. Едно дете получи пълна стипендия в супер университет (значи е успяло да пребори всички американци + разни чужденци като нея), няколко получиха частични. Останалите кандидаствахме в БГ - до един ходехме на уроци. Мама му стара как така БГ дете само се подготвя върху чужд учебен материал и успява да изкара толкова много, че да го приемат в американски университет с десетки хиляди долара пълна стипендия, а в БГ ние да трябва да даваме пари за частни уроци, за да издържим изпит върху нещо, залегнало в собствената ни образователна система?!? И говорим за много умни деца, подбрани вече с изпит в 7 клас и учещи в едно все още много добро училище (гледах статистиката от миналата година - било е в топ 40 на България).

# 307
  • Мнения: 67
В нашия клас имаше дете със 7 двойки по бел и математика и родителите се сетиха 1 месец преди края на годината, че е 7 клас и ще има нужда да не остане и си решиха проблема...с жалби. Руо, Закрила на детето. Горкото дете е тормозено , за това не учело. Така че родителите са много важни.

# 308
  • София
  • Мнения: 34 870
Миленака, ти кажи какъв е приемлив за теб.
За мен да знам какво се учи, пишат ли се домашни. Не ми пречи и да го изпитам или обясня, ако се налага.
Да знам, че учебният процес за деня е приключил успешно в училище. Че учителите са си свършили работата качествено и няма нужда родителят да им досвършва работата. Не искам да ми се налага да се бъркам в работата на учителя. Искам да съм спокойна, че той си я е свършил.

# 309
  • Мнения: 1 314
Въздържам се от известно време , но се все по- масово се използва, та..
Думата е ешЕлон.

# 310
  • Мнения: 789
В нашия клас имаше дете със 7 двойки по бел и математика и родителите се сетиха 1 месец преди края на годината, че е 7 клас и ще има нужда да не остане и си решиха проблема...с жалби. Руо, Закрила на детето. Горкото дете е тормозено , за това не учело. Така че родителите са много важни.
Това дете защо не е било на ресурсна подкрепа? И да, когато синът ми беше тормозен, не учеше. После почна да раздава шамари и о, чудо, спряха да го тормозят и взе да учи.

# 311
  • Мнения: 2 818
Миленака, ти кажи какъв е приемлив за теб.
За мен да знам какво се учи, пишат ли се домашни. Не ми пречи и да го изпитам или обясня, ако се налага.
Да знам, че учебният процес за деня е приключил успешно в училище. Че учителите са си свършили работата качествено и няма нужда родителят да им досвършва работата. Не искам да ми се налага да се бъркам в работата на учителя. Искам да съм спокойна, че той си я е свършил.
Той ще си е свършил работата, ако е оставен да я свърши. През по-голямата част от времето учителят го играе звероуктротител.

# 312
  • Мнения: 3 043
Но децата са различни. За едни учителят ще си е свършил работата, а за други - не. Преподаването не е стока, която да измерим с точност.

# 313
  • Мнения: 9 115
Миленака, ти кажи какъв е приемлив за теб.
За мен да знам какво се учи, пишат ли се домашни. Не ми пречи и да го изпитам или обясня, ако се налага.
Да знам, че учебният процес за деня е приключил успешно в училище. Че учителите са си свършили работата качествено и няма нужда родителят да им досвършва работата. Не искам да ми се налага да се бъркам в работата на учителя. Искам да съм спокойна, че той си я е свършил.

А, как ще го знаеш това нещо, ако не питаш детето си? Дали си е написало домашните има ли значение?

# 314
  • София
  • Мнения: 34 870
Оооо, къде съм писала, че няма да питам? Писах само, че не искам да досвършвам работата на учителя.

Общи условия

Активация на акаунт