Седмокласна Изпитна 21.07 - 27.07 Второ класиране!

  • 61 519
  • 1 371
  •   1
Отговори
# 285
  • София
  • Мнения: 519
Цитат

Да в Бургас е, младежа искаше този техникум и сложихме другите желания за пълнеж.Не сме очаквали,че ще стигаме дотук.

Ако правилно се ориентирах, детето е прието приложно програмиране, не съжалявайте изобщо. Може пък да не е случайно и да му е на късмет 😉

# 286
  • Мнения: 1 107
Реална дискусия в БГ мама
Тема Х - Въпрос "Какво искате от средното образование на детето". Масов отговор -  "Да попадне в добра среда, сред възпитани деца. Английски знае от курса, химия, биология, физика не иска да учи. Те да завършат, пък професия ще си избира вбъдеще във висшето образование"
Тема Х+1 - Първа английска няма да има дни на отворени врати, защото било достатъчно известно и нямало нужда от реклама.  Масова реакция на бг потребител - баси тъпаците, това само показва отношението на децата в това училище. Почва да се коментира лошото състояние на тоалетните и парашутизма на новия директор
Тема X+2 - някакво училище (в което не залагат на професионален английски, химия, биология и физика) започва да привлича по-силни деца от предишни години. Потребители споделят,че на дните на отворени врати децата и екипът на училището са ги спечелили с възпитание и отношение.
Тема Х+3 - училището очевидно се радва на голям успех и вдига много бала. Коментар на бг потребите "Много тъп избор, с тази професия са доникъде вбъдеще децата. По добре да бяха отишли в училищата с подобен бал, в който да се учи английски, химия, биология и физика.

Хайде прочетете пак тема Х и тема Х+3. Балът на Вазова е от 450 до около 400. Деца с такъв бал едва ли ще останат със средно образование, че да трябва да са ограничени до ТАЗИ професия. Ще имат достатъчно възможности да избират в бъдеще каквото искат. В същото време учейки дизайн ще придобият други умения, които не са особено застъпени в стандартните училища от този ешалон. Аз съм завършила езикова. Ако трябваше да си практикувам специалността от средното щях да бъда или преводач, или учител по английски. Избрах си съвсем друго нещо. Приемате средното в професионалните училища като някаква присъда за бъдещата професия.  Ако помислиш малко извън шаблона език+ математика, може да се сетиш за доста полезни неща за всяка една професия, в които биха могли да ги научат в графичния дизайн.

Мъжът ми в момента се занимава с обработка на данни чрез power automate, създаване на портали в sharepoint, дори напоследък прави различни приложения като кода го пише изцяло с ИИ, защото той не е програмист. Непрекъснато ме ползва за тестови потребител на продуктите си откъмто потребителски изживяване. Смята, че да учат децата на UX и потребителско изживяване е изключително полезно. А писането на промптове за ИИ съвсем не е толкова елементарно, колкото го представят повечето хора, особено ако не разбираш нищо от конкретната област. Той вчера даже изтърси, че докато успее да накара ИИ да направи това, което той иска, а не това, което ИИ си е решил, се е измъчил. Бъзикахме се, че ИИ си е като редови служител - ти му казваш какво да работи, а той проявява своеволия - разликата е, че му плащаш само 20 долара заплата на месец, ама пак трябва да го следиш изкъсо да не почне да халюцинира.
Това с изкуственият интелект е като навлизането на ексел и персоналния компютър. Майка ми беше счетоводител и помня как пишеше всичко на ръка на журнали. Ексела и счетоводните програми тотално промени начина на работа и професията, но не я изкорени. Просто старите счетоводители, които не успяха да се адаптират към новата реалност изпаднаха от пазара. Децат ни ще навлязат в професионалния свят с тази нова за нас реалност и ще си имат свои собствени професии, за които ние в момента дори не си представяме.

# 287
  • София
  • Мнения: 16 227
Ние не сме участвали на втори класиране, но се учудвам, че на първо класиране в две-три училища от нашия списък (не съм сравнявала за всичките) балът на второ класиране се е вдигнал. В тях имаше минимални балове около 65, 139, а сега са се вдигнали с доста (някои минимални балове са над 200-250 точки сега)...В нашата паралелка минималните балове са паднали с около 30 точки за момичетата, максималният за момичета е около 460 (май същото като на първо класиране). Но пък в нашия случай има две еднакви паралелки и може би затова баловете са "по-шарени".
Късмет на всички, които ще участват оттук нататък!
Баловете на второ класиране не се вдигат и не биха могли да се вдигнат. Обясних го в предходната тема. В справката с баловете на второ класиране за някои паралелки е посочен по-висок бал от този на първо класиране. Това е така, защото справката отразява само бала на участвалите във второ класиране. В случаят посоченият бал ще е по-висок, защото това ще е балът на дете, прието в същата паралелка още на първо класиране, участвало във второ, но не успяло да се придвижи на по-горно желание и съответно е прекласирано в същата парлелка. Справката отразява неговия бал тогава, когато на второ класиране нито едно дете с по-нисък бал не е прието. Т.е. когато видите паралелка с по-висок бал от първо класиране, това означава, че балът от първо класиране просто не е мръднал.

# 288
  • Мнения: 789
Аз не съм против професионалните гимназии. Просто ме ужасява ниското ниво на подготовка по български език в тези гимназии в нашия град.

# 289
  • Мнения: 9 116
Ако събереш деца с висок бал в което и да е училище, те ще вдигнат нивото му.

# 290
  • Мнения: 1 107
Аз не съм против професионалните гимназии. Просто ме ужасява ниското ниво на подготовка по български език в тези гимназии в нашия град.

Не знам в кой град сте, но моите деца бяха/са в 32-ро СУИЧЕ в София. Това е едно от спряганите за добри училища в града, сега след 7-ми клас е топ 20. Дъщеря ми в 4-ти клас не можеше да чете на глас. Сега в 5-ти пооправи четенето, но правописа е пълна трагедия. На НВО-то в 4-ти клас има почти пълна 6-ца, както и всички останали от класът и. Синът ми ако беше останал на училищната подготовка по БЕЛ и МАТ нямаше да изкара и 60 точни сега на НВО-то (масово момчетата от неговия клас толкова имат всъщност). Каквото го знае - от частните уроци е. Езикът - от курсове, въпреки че са в 'езиково' училище.
Учат в това училище, за да не са в кварталното и да получат по-добро образование. Познай дали така стана. И двамата са старателни и умни деца. Онзи ден в групата на по-голямото една майка беше написала, че е положила огромни лични усилия по всички предмети, за да не била дъщеря и неграмотна.
След като преживят от 1-ви до 7 клас и видях нивото на нашето образование по-принцип, вече не вярвам на нищо освен на личните усилия на всяко семейство.

# 291
  • Мнения: 9 116
То без личните усилия на всяко семейство няма как да станат нещата.

# 292
  • Мнения: 1 107
То без личните усилия на всяко семейство няма как да станат нещата.
Под лични усилия разбирам дублиращи частни уроци и/или висене на родител да учи с детето. Знам,че не може без тях, но да не го считаме за нормално. Ако работеше образователната система нямаше да има частни уроци - много пъти сме го дискутирали.

# 293
  • Мнения: 9 116
Частните уроци са личен избор. Не можете да очаквате някой друг да налива акъл на детето ви без никакво участие от ваша страна.

# 294
  • София
  • Мнения: 34 982
Не е работа на училището да налива акъл, а да преподава учебен материал. Определено не смятам, че родителите трябва да се правят да учители. Но, за съжаление, при нас се налага да има дублиращ уч. процес. Лоша система.

# 295
  • Мнения: 789
Частните уроци са личен избор. Не можете да очаквате някой друг да налива акъл на детето ви без никакво участие от ваша страна.
Учих с детето ежедневно от 1 до 7 клас. Детето е СОП и за тези деца в училище са осигурени 2 допълнителни часа седмично. Не, не е нормално родителят да е нонстоп зает с учене. Образователната система е куц кон. И резултатите са вече ясни.

# 296
  • Мнения: 67
Но това е така,защото се робува на моди. До 4 клас е важно не училището,а учителката. След това може би средата.. Но,аз имам опит със сина ми , за който робувах на моди и го записвах в желани училище в града, с добра среда, но далече от дома. Да, добра подготовка имаше, но така и не можа да изкара повече от 5 по Бел и мат. Средата ...е, има си още приятели от класа (вече е студент). Сега по-малките деца ги записах в квартално училище. Да, децата не са всички амбициозни, но тук пък моето дете изпъква. Не губи време в придвижване, съответно си научава до 17 часа, няма безкрайни проекти, и общо взето поне за бел и мат за сега няма как да няма отлични оценки. Учителките по тези предмети са добри , просто децата ги мързи. Тази година в тази среда имахме дете(в клас от 10 деца), без уроци и без напрежение , в това презряно никакво училище, изкара по 90 точки по бел и мат. Тоест, зависи си от детето и родителите. А средата е само оправдание.

# 297
  • Мнения: 9 116
Не е работа на училището да налива акъл, а да преподава учебен материал. Определено не смятам, че родителите трябва да се правят да учители. Но, за съжаление, при нас се налага да има дублиращ уч. процес. Лоша система.

Аз не съм казала да се правят на учители, но не може да нямат никакъв ангажимент към образованието на децата си. Някой друг да им е длъжен.

# 298
  • София
  • Мнения: 34 982
Зависи за какъв ангажимент става въпрос. Ако говорим за учебен материал, това е работа на учителите и училището, ако говорим за друго - зависи за какво.

# 299
  • Мнения: 12 777
Не е нормално родителят да е зает с детето постоянно, но като ти се падне някое л.йно, висиш му на главата и това е. Накрая полза 0.
На няколко точки под първата желана паралелка сме.

Общи условия

Активация на акаунт