Седмокласна Изпитна 21.07 - 27.07 Второ класиране!

  • 61 337
  • 1 371
  •   1
Отговори
# 315
  • Мнения: 789
А нас навремето някой да ни е питал? Нормалните деца следва да получат доза самостоятелност. Разумна доза.
Никога родителите ми не са знаели какво уча и пиша. Никога. Не са питали и не е имало нужда.

# 316
  • Мнения: 31 804
sanaka, благодаря за обясненията. Т.е. децата с по-ниските балове от първо класиране вече са се записали и са заели места и затова след второ класиране се появяват "по-високите" балове, които са на прекласирани в същите паралелки деца с по-високи балове.
Не помня някога родителите ми да са се занимавали да ми обясняват уроците и да са ми помагали да уча (визирам възрастта с по-осъзнати спомени, примерно след четвърти клас). И на частни уроци не съм ходила. Разчитах на преподаденото в училище и на учене от моя страна. Единствено преди кандидатстването след седми клас ходех за кратък период на съвсем символични курсове по БЕЛ и математика. Но и тогава нямаше сякаш масова "истерия" с кандидатстването или аз не съм го усещала така (възможно е да е и това, но и родителите ми не помня да са били чак стресирани в онзи период). Навремето си гледахме класирането в списъците пред съответното училище и няма сайт infopriem, където МОН да "сервира" уникални онлайн преживявания😂 и бъгове...🤭
Детето ми също не е ходило на частни уроци. Сама си постигна задоволителен резултат на НВО и в свидетелството, за да влезе в желаната паралелка. Не мога да се оплача от учителките и' по БЕЛ в досегашното училище, по математика обаче смениха доста учителки и някои изобщо не бяха "в час" (добре че последната успя да ги мотивира и да наваксат от част от пропуските преди това).
Съгласна съм, че децата са различни и учат по различен начин. Но това всеки ден родителят да "довършва работата" на учителя си мисля, че не би трябвало да е чак норма. Аз много оценявам това, че навремето моите родители са ме оставяли да си уча уроците и да си пиша домашните сама. В същото време съм знаела, че не е защото не се интересуват, а са ми давали свобода.

# 317
  • София
  • Мнения: 807
Миленака, ти кажи какъв е приемлив за теб.
За мен да знам какво се учи, пишат ли се домашни. Не ми пречи и да го изпитам или обясня, ако се налага.

Чак пък да го изпитваме вкъщи. Нали е самостоятелен човек, учи, колкото прецени. Каква полза точно ще има от изпитването? Да се обясни нещо, ако детето пита, добре. Невинаги обаче това обяснение ще му е от полза - зависи от предмета и от въпроса.

# 318
  • Мнения: 275
Интересно наблюдение - в Джон Атанасов за приложно и системно програмиране баловете са паднали значително спрамо 2класиране на 2024, а в ТУЕС по-малко, но пак са паднали и по-конкретно в двете специалности, в които добавиха руски език (не искам да започваме отново темата за РЕ). Дали е спаднал интересът към програмирането като цяло или е временно явление? Ще видим догодина с дребното чавенце Simple Smile
Подозирам обаче, че на фона на успехите на Вазова и Багряна с анимация и графика, ще видим догодина  да се появят такива паралелки и на други места.

# 319
  • Мнения: 12 747
Просто всяко дете е рязлично. Голямото ми завършва 10-ти клас с пълно 6, с отлични нво-та, в първи ешелон. Отваряла съм тетеадките,  за да си успокоя нервите. То не е тетрадка, то е изкуство.. Знам, че дори и да има ниска оценка, ще я оправи. И не се впечатлявам. Участва в състезания в точни науки, има награди, пише, рисува.. Нищо не знам за образованието му, казва само плати тук този курс, ето тези книги...
Номер две (наборът), ако не му кажа да закуси, няма да яде. А е също толкова умен като номер едно. Отишъл на училище с една маратонка за часа по физическо...И вися и следя, аз станах безмозъчна от него.
Номер три просто го мързи яко.
Всичките са възпитавани от едни родители, с едни и същи ценности, но резултатът варира.

# 320
  • София
  • Мнения: 807
Spensa, ама то винаги децата в едно семейство са различни независимо от интелектуалните им заложби. Това са модели на поведение, които всеки от братята или сестрите си избира съзнателно или несъзнателно,, за да се чувства значим - някои избират модел на одобрение от родителите и околните, други обратното, трети друго. Когато е едно дете в семейството, то няма с кого да се сравнява непрекъснато, но когато са две, три или повече е така.

# 321
  • Мнения: 1 194
Миленака, ти кажи какъв е приемлив за теб.
За мен да знам какво се учи, пишат ли се домашни. Не ми пречи и да го изпитам или обясня, ако се налага.
Да знам, че учебният процес за деня е приключил успешно в училище. Че учителите са си свършили работата качествено и няма нужда родителят да им досвършва работата. Не искам да ми се налага да се бъркам в работата на учителя. Искам да съм спокойна, че той си я е свършил.

А, как ще го знаеш това нещо, ако не питаш детето си? Дали си е написало домашните има ли значение?
Нашите родители тия неща ги разбираха по оценките. Ние сега трябва да баем, да следим за домашни, да изпитваме....По всички предмети ли трябва да сме специалисти или изпитваме само по някои, за респект? Или как? Или пък сядам да прочета уроците предварително, че да знам какво се очаква да знае детето....

# 322
  • Мнения: 9 115
Mur, след като имаш диплома за средно образование, тези работи трябва да ги знаеш. ...
Какво се правите на неразбрали? Ако вкъщи се държи на образованието, ще си следите децата. Ако не ви пука, ще чакате на други.

# 323
  • София
  • Мнения: 519
Дискусията кой е отговорен за обучението на децата ми е любима 🤭 Учителите са назначени, за да обучават децата. В случай, че забележат затруднения, следва да информирам родител и да предложат решение. Писането на домашни е за затвърждаване на взетия материал, няма как да бъде написано домашно, ако урокът не е предаден по достъпен начин. Системата има механизми за допълнителна подкрепа където има нужда, за съжаление се чака родител да повдигне въпроса, не съм чула за инициатива от страна на преподавател. Да се интересуваш какво учи детето ти и да му преподаваш материал, който следва да му бъде преподаван в училище са съвсем различни неща.

# 324
  • Мнения: 1 849
Родителите ми никога не са се занимавали нито с мен, нито със сестра ми. Те дори не са знаели какво учим.
Спомням си единствено, че баба ни правеше диктовки в предучилищна възраст. И с дядо ни научиха да четем, когато сме били четири -петгодишни. Вадеха пластмасови букви от един червен леген, врязал ми се е в паметта. Ние ги разпознавахме и се състезавахме коя по- бързо ще каже буквата, после думата. Родени сме в една година и затова усилията бяха съвместни.
След това никой никога не се е занимавал. Но пък ние си учехме, без да е нужно да ни карат. Даже ни подтикваха повече да излизаме, а не само да стоим над учебниците.
Аз също съм се занимавала с големия ми син само в предучилищна възраст, най-много до втори клас да съм поглеждала нещо учебно. С малкия си скъсах нервите, дори не ми се разправя през какво преминахме последните две години, че и преди това.
Може да звучи прекалено ляво, но смятам, че всички деца трябва да имат равен шанс. Не всички родители имат възможност да се занимават с децата - някои ги отглеждат сами, работят до късно вечер, имат нощни смени. Други пък нямат нужното образование да го правят. Домашните трябва да се проверяват от учител, добре би било и преди нов урок да се прави преговор на старите.
Ясно е, че не е възможно всички деца да имат еднакви образователни успехи - това зависи от много фактори, но училището трябва да дава възможност да се открият таланти и/или заложби на децата, те да се насочват, подпомагат.

# 325
  • Мнения: 31 804
И на мен не ми се струва нормално вечер след работа (или пък в почивните дни) родителите да сядат да учат уроците на децата, за да ги изпитват после...🤪
Преглеждала съм тетрадки в първи или втори клас, за да видя дали си пише домашните, на какво ниво е и как се справя, дали има някакви затруднения. Дотам.
Да се интересуваш какво учи детето ти и да му преподаваш материал, който следва да му бъде преподаван в училище са съвсем различни неща.
Точно.

Последна редакция: пн, 21 юли 2025, 20:16 от dolce miele

# 326
  • Мнения: 12 747
Spensa, ама то винаги децата в едно семейство са различни независимо от интелектуалните им заложби. Това са модели на поведение, които всеки от братята или сестрите си избира съзнателно или несъзнателно,, за да се чувства значим - някои избират модел на одобрение от родителите и околните, други обратното, трети друго. Когато е едно дете в семейството, то няма с кого да се сравнява непрекъснато, но когато са две, три или повече е така.
Това е ясно, просто се коментираше висенето на главата. Много ми се иска да не вися на ничия глава, но няма как.

# 327
  • София
  • Мнения: 34 864
Mur, след като имаш диплома за средно образование, тези работи трябва да ги знаеш. ...
Какво се правите на неразбрали? Ако вкъщи се държи на образованието, ще си следите децата. Ако не ви пука, ще чакате на други.
На тези "други" това им е работата. Но понеже не я вършат качествено, да, ще влизаме в ролята на КК. Но при това положение да не се сърдят като им ке бъркаме и държим сметка.

# 328
  • Мнения: 1 194
Mur, след като имаш диплома за средно образование, тези работи трябва да ги знаеш. ...
Какво се правите на неразбрали? Ако вкъщи се държи на образованието, ще си следите децата. Ако не ви пука, ще чакате на други.
Искам да ги следя точно както мен ме проверяваха едно време, а то беше с 2 въпроса - Изпитваха ли те днес? Написа ли си домашните? Целият разговор проключваше за 2-3 мин.
И кои работи точно трябва да знам? Какво пише урок по урок в биология, история и география ли? Или съединенията на хлора?

# 329
  • Мнения: 9 115
Миленака, вярвай си в това. Аз моето магаре няма да си го оставя в калта.

Общи условия

Активация на акаунт