Седмокласна Изпитна 21.07 - 27.07 Второ класиране!

  • 61 313
  • 1 371
  •   1
Отговори
# 510
  • Сф
  • Мнения: 11 876
Заинтригувахте ме за смяната на профил по наредба 10. Прочетох, че в 32-ро я прилагат, но не разбрах как точно се реализира. Например, ако детето ми вече е прието там и е записано на предходно класиране, но иска друга паралелка пак там - подава някакво заявление за 5-то класиране ли? В кой момент, преди обявяване на свободните места или след това? Трябва ли да се отпише?
Трябва да се отпише. И не е сигурно че ще влезе в другата паралелка. Едва ли имат това предвид. Профилите почват 11ти клас. В края на 10 ти клас стават известни размествания. Не знам дали точно обяснявам,  но ние направихме точно така. Не съм сигурна навсякъде ли е възможно и какво се гледа освен успеха и как практикуват по други училища. Стига да има желаещи и места по паралелките ,стават известни размествания .

# 511
  • Мнения: 153

“Как се възпитават”???
Защо трябва специално възпитание за да имаш някакво желание, или мечти?
Аз нямам никакво отношение към нищо свързано с Франция. Имам странно неприятно отношение към френската музика и кино…
Не става с “възпитание”, а с вслушване в желанията на децата, които на тази възраст са личности с право на избор.
Не, аз напълно разбирам това, че децата искат конкретен език. По-скоро се чудя защо не биха го учили и в друго училище, защо се превръщат за самите деца в толкова голям проблем квотите в някои гимназии, ако има алтернатива и в други. Френски може да се научи и в училище без квоти. Големият ми син беше в такова училище с френски и испански. 9 момчета бяха в класа.

На мен понеже темата с “квотите” хич не ми е интересна, просто се хванах за “как се възпитават” и изобщо не съм схванала смисъла на въпроса. Съжалявам!
При мен и двете ми дъщери са били в паралелки, разделени с квоти. Казваш си - животът е несправедлив, че момичета с мноооого по-висок бал от повечето момчета в класа не са се класирали… Но след няколко месеца кой помни “бала”. Супер са си децата. Справедливо - несправедливо… това е! След време пък други неща в живота ще им се струват “несправедливи”… И за мен е несправедливо продавач на сергия да изкарва повече от вишист, но… Животът е пълен с “несправедливости” 😉

# 512
  • София
  • Мнения: 19 932
Аманда, за френски не знам, но мога да ти кажа от опит за немския. Има още  училища с немски извън дежурно спряганите 91 НЕГ, 73 СУ и 35-то. Примерно веднага се сещам за 18-то, 31-во, 12-то, май и 19-то. Не знам в тях има или няма квоти (вероятно има). Ако човек попадне на добър учител (това важи с пълна сила и за елитните), ще научи езика и в изброените. Но в тях не се предлагат допълнителни бонуси като в първите - native учители, изучаване на предмети на езика в 9 и 10 клас, опция за обучение в периода 10-12 клас по ДСД програма  и безплатно явяване в  12 -ти на сертификатен изпит, признат във всички немскоговорящи държави за следване, признат и тук за следване  в двуезични специалности на СУ, ТУ, УАСГ или за работа,  възможности за участие на ученици по проекти и разменни програми,  кандидатстване за стипендии за пълно покриване на образованието в  Германия и т.н, а в НЕГ конкретно и  опцията за завършване на средно с две дипломи - бг и немска.

# 513
  • Мнения: 8 524
Ха-ха, сестра ми навремето, 80те г, така си избра ВУЗ, тогава не бяха университети, и си постави цел да се омъжи във 2 курс, и така и стана и още са заедно и щастливи.
Аз също се притеснявам от женско царство в университетите. Повече, отколкото в гимназията. Но тези пусти мъже все към ИТ ги тегли, не щат да се пробват медицина, архитектура. А жени в технически университети без квоти са живи да ги ожали човек. Така че за мен трябва да има квоти навсякъде в университетите, да им натресат във ФМИ малко моми на онези монаси и сектанти там, да се смирят, а в останалите университети да отидат достатъчно мъже, да има за кой да се омъжи човек. Разбирам образование, ама трябва и да се живее
Малко оффтопик. Една преподавателка в уни-то ни обясняваше "Навремето хубавите момичета се жениХМЕ до 1-2 курс. Даже имахме приказка - Какво гледаш като неомъжена третокурсничка  "Laughing

# 514
  • София
  • Мнения: 487
Казвала съм го многократно, включително в тази тема. И бях за квотите доста преди синът ми да стигне до 7-ми клас. Дъщерите ми също са за квотите. Никоя от тях не искаше да учи в женско училище.

Това е за езиковите гимназии и аз подкрепям. Но за математическите и професионалните - не мисля, че квотите са безусловно добра идея.  Там, където се гонят високи постижения в конкретна, сравнително тясна област, е вероятно квотите да са спирачка.
Не са еднозначни нещата, и когато не познаваме проблемите на дадена професия няма как да вземем правилно отношение.

# 515
  • София
  • Мнения: 807
Русалка, всичко което изброи потвърждава, че двете елитни немски са считани за  незаменими не заради научаването на немски, а заради други бъдещи ползи, за които децата научават основно от своите родители. Но процесът на учене на немски език надали е по-различен, отколкото напр. в 18то, което си едно много хубаво училище и е без квоти. Така че не любовта и предпочитанието към езика са основният фактор при избора.

# 516
  • Мнения: 8 524
Казвала съм го многократно, включително в тази тема. И бях за квотите доста преди синът ми да стигне до 7-ми клас. Дъщерите ми също са за квотите. Никоя от тях не искаше да учи в женско училище.

Това е за езиковите гимназии и аз подкрепям. Но за математическите и професионалните - не мисля, че квотите са безусловно добра идея.  Там, където се гонят високи постижения в конкретна, сравнително тясна област, е вероятно квотите да са спирачка.
Не са еднозначни нещата, и когато не познаваме проблемите на дадена професия няма как да вземем правилно отношение.
Бих приравнила математическите на езиковите профили.
Езикът да не би да е "широка" сфера, дори бих казала, че математика е много широкообхватна в сравнение с един език.

Но по принцип аз си разсъждавам много просто - висок бал - силно училище - силен интерес.
Ако за някоИ топ училища ще има квоти, а за други не, не е нормално.
Или за всички или за никои.

# 517
  • София
  • Мнения: 19 932
Магента, и упоменатото от теб е довод, всъщност, не само бъдещите ползи...Бъдещи  ( и несигурно дали ще се случат, че да са водещ фактор за избор) са стипендии и  други подобни, но чуждите преподаватели, предметите на езика, обучението по конкретна програма с подкрепата на немска образователна институция в почти целия гимназиален курс не са някаква  евентуална бъдеща полза, те са надграждащи конструкции в строежа ( в изучаването на самия език след основната работа с бг учител).Тоест си има разлики и в  процеса на изучаване на езика. Ще го онагледя така -  следващи в немскоговорящи държави има и от МГ с първи език немски , и от други училища извън езиковите, пак с първи немски,. Но в масовия случай тези деца ,за да следват навън, са си доучвали езика на уроци/курсове до исканото от университета ниво. Безспорно са имали знания, но не достатъчни, че да  издържат изпит за ниво С1/С2 само на база училищна подготовка. Последното е сякаш възможно само  при английския.

Последна редакция: вт, 22 юли 2025, 17:45 от Просто русалка

# 518
  • Мнения: 8 524
Даже сега се замислих.. Точно в езиковите ако това, което тука се развива като теза, че момчетата са по -силни математици и по-слаби по БЕЛ, а момичетата -обратно. При МАТ+БЕЛ трябва да се компенсира това. И ако има смисъл от квоти, то е при 3*МАТ+БЕЛ и МАТ+3*БЕЛ.

# 519
  • Мнения: 1 849
Просто русалка, не е вярно, че не се предлагат нейтив учители. В 18 СУ имаха французи, учеха и история на френски. Една съфорумка ме подсети наскоро, че почнаха даже и преди френската да учат предмет на езика.

# 520
  • София
  • Мнения: 807
Магента, и упоменатото от теб е довод, всъщност, не само бъдещите ползи...Бъдещи  ( и несигурно дали ще се случат, че да са водещ фактор за избор) са стипендии и  други подобни, но чуждите преподаватели, предметите на езика, обучението по конкретна програмас подкрепата на немска образователна институция в почти целия гимназиален курс не са някаква  евентуална бъдеща полза, те са надграждащи тухли в строежа ( в изучаването на самия език след основната работа с бг учител).

Да за НЕГ е така, но не и за другите елитни езикови гимназии. Освен изучаването на предмети на чужд език, което може да ти е от полза, а може и да не е. Нейтив има и в неелитни за сметка напр.на елитни, които нямат.

# 521
  • Мнения: 3 057
А квотите решават ли проблема с неравномерното разпределение по пол? Не! В момента в София има много училища с преобладаващо мъжки или женски класове, като 22 СУ, два от класовете в 35 СУ и други. Квотите не решават проблема, а облагодетелстват момчета с висок бал, но недостатъчен за ЕГ.

# 522
  • София
  • Мнения: 19 932
Аманда, предмет на езика е едно, предметИ е друго (макар че аз лично точно на това не отдавам голямо значение, понеже и друг път съм споделяла наблюдения, че не са изключение случаите на  учители, владеещи отлично материята по даден предмет,  вкл. и в топ езиковите, но не и езика, или обратното). Но наличието на нейтив е малко по-друго в езиковите откъм интензитет на заниманията седмично . В 8 клас не помня моите колко имаха с немец,  3-4 май от всичките 20-21, в 9 клас нямаха, но в 10, 11 и 12 клас имаха май по 3 часа с бг срещу  4 часа с немец седмично. Познато дете завърши 35-то, те също имаха до последно  часове с немец, учеха немска литература, каквато беше схемата някога (по мое време).

Последна редакция: вт, 22 юли 2025, 17:59 от Просто русалка

# 523
  • София
  • Мнения: 487
Даже сега се замислих.. Точно в езиковите ако това, което тука се развива като теза, че момчетата са по -силни математици и по-слаби по БЕЛ, а момичетата -обратно. При МАТ+БЕЛ трябва да се компенсира това. И ако има смисъл от квоти, то е при 3*МАТ+БЕЛ и МАТ+3*БЕЛ.
По скоро не бих ги делила на момичета и момчета в математиката и в някои професии.
В крайна сметка всички искаме красива къща от кадърен архитект, съвет от добър адвокат,  добър учител/учителка или да ни лекува кадърен доктор, без значение на пола.

Последна редакция: вт, 22 юли 2025, 19:18 от xxxxxx

# 524
  • Мнения: 8 524
Даже сега се замислих.. Точно в езиковите ако това, което тука се развива като теза, че момчетата са по -силни математици и по-слаби по БЕЛ, а момичетата -обратно. При МАТ+БЕЛ трябва да се компенсира това. И ако има смисъл от квоти, то е при 3*МАТ+БЕЛ и МАТ+3*БЕЛ.
По скоро не бих ги делила на момичета и момчета в математиката и в някои професии.
В крайна сметка всички искаме красива къща от кадърен архитект, съвет от добър адвокат,  добър учител:учителка или да ни лекува кадърен доктор, без значение на пола.
И в тази връзка квотите пак ограничават достъпа на бъдещи професионалисти с по-добри стартови показатели, за сметка на пола на друг.

Общи условия

Активация на акаунт