Седмокласна Изпитна 21.07 - 27.07 Второ класиране!

  • 60 831
  • 1 371
  •   1
Отговори
# 795
  • Мнения: 2 225
Докато реформите, които предлагат и прилагат са само свързани с местене на часове от единия крачол в другия, нищо няма да се промени.
Целият зор е да пренапишем и преиздадем едни учебници за едни пари. Ето една интересна публикация по темата:
https://www.facebook.com/share/p/1FE2HfGkHY/

# 796
  • Мнения: 1 847
Приемам, че нямам критично мислене, но съм сигурна, че познавам достатъчно деца и родители извън балона. И те са повече от тези тук. И част от родителите са ангажирани като цяло с образованието, но не могат да се справят с наваксване на пропуските от математика в училище. Факт е, че и в един момент не искат вече да се разправят с това нещо, защото математиката в гимназията са я забравили почти всички, които нямат професии, свързани с нея.
То и в прогимназията е трудно, а какво остава нагоре. И пак ще е едно ходене по уроци, плащане на учители, школи и т.н
Има професии, които изкуственият интелект не може да ги замени. Такива, свързани с грижата за човека, със социална работа. За тях не е нужна математика. Както и за училищата по изкуства. Нека да бъдат оставени тези хора да си се развиват според интересите, а не да им се губи времето с нещо, което никога няма да научат. Ще бъде преливане от пусто в празно.

Последна редакция: чт, 24 юли 2025, 08:46 от Аmanda

# 797
  • Мнения: 138
Относно увеличаване на часовете по математика- абсолютно “за”. Тя е основополагаща за почти всички области на живота. Тя развива начина на мислене в посока на разрешаване на най- различни проблеми и смятам , че в в най - голяма степен  води до високо интелектуално равнище и прогрес. Крайно недостатъчни са часовете по математика в 6,7,8,9 и 10 клас.  В ОУ на дъщеря ми , преподавателя  по математика даваше допълнителни часове на всички които искат да се упражняват и да питат/ два пъти седмично по два часа/ . Уверявам ви, че бяха пълни часовете. Но просто учителят беше / и е/ великолепен преподавател и човек!   В гимназията, решават няколко задачи в час/ за толкова има време/ и после 30 други за домашно! Колко от децата ще седнат да решават? Но ако имат повече часове, ще решат три пъти по толкова  в час и ще усвоят материала.Сега просто се препуска и кой разбрал - ок, другите - родители, школи, частни учители, а и в много от случаите - нищо, защото не всички имат възможности.  Както спомена една майка по- горе , тук децата на пишещите не са представителна извадка. След седми клас , мнозинството имаха не повече от 40-50 точки от НВО- то по математика. Моя приятелка, сестра в болница ми разказа следния случай: идва при нея стажантка и я пита какво значи 1/4 от дадено лекарство????? Не разбирала колко  трябва да даде на пациента??? Дано никога не ни се наложи да ни лекуват такива пишман доктори!

# 798
  • Мнения: 75 344
Аз смятам че математиката се учи добре ако си отваряш учебншка и четеш уроците. И си пишеш домашните. Не е кооой знае колко трудно колкото се представя тук.
На мен литер.ми беше кофти като рредмет..но и там с повечко учене станаха нещата.
Не одобрявам мързела на днешните ученици. Или не го разбирам..не знам...

# 799
  • Мнения: 12 703
Мидля, че ние имахме повече време за подготовка някак. Може би, защото не ходехме на школи и частни...
В гимназията да се оставиш училището да ти определя знанията по кой да е предмет, принципно е немърливост.

# 800
  • София
  • Мнения: 34 771
Ако училището си тежи на мястото, принципно би трябвало да е достатъчно.

# 801
  • Мнения: 37
Здравейте,аз съм майката на детето, което при второ класиране  остана неприето в желаната паралелка, въпреки че имаше равен бал с друго дете, което беше прието.
След подадена от мен жалба до РУО, получих официален отговор, в който се обосновава отказът с чл. 59, ал. 3 от Наредба №10 на МОН. Съгласно посочената алинея, когато двама или повече ученици имат равен бал, класираният се определя чрез сравнение на:
1. оценките от изпитите по БЕЛ и математика;
2. оценките по съответните предмети от свидетелството за основно образование;
3. общия успех от дипломата.
В нашия случай, по предходните критерии (НВО и предметни оценки), двете деца са с напълно еднакви показатели. Разликата идва от общия успех в дипломата, където детето, което е прието, има само шестици, докато моето дете има една оценка „много добър (5).Разбирам, че класирането е извършено по реда, описан в нормативната уредба. Въпреки това, бих искала да поставя въпроса за възможно по-гъвкаво решение от страна на МОН, като например:
допълнителен надпланов прием, в случай че в училището има възможност и интерес;
 или индивидуално предимство, което би могло да бъде взето под внимание при равни балове.Или друг механизъм, който да даде шанс на деца, останали извън класиране при напълно равни условия, но с минимални разлики в дипломата.

Търся съвет и от други родители или адвокати, ако някой се е сблъсквал с подобна ситуация — има ли правно основание за обжалване, сезиране на Комисията за защита от дискриминация,  или друга институция, при която се отчита индивидуалната справедливост, а не само механичното следване на буквата на закона.

Ще съм благодарна за всякаква помощ и насока.

# 802
  • Мнения: 2 070
Както се казва "Като се знам какъв съм инженер ме е страх да ида на доктор"
Според мен тези 4 часа пак ще си ходят по профилите със съответния ИУЧ. Мисля си че ИИ на езика трябва да остане по езиковите, а в математическите да е РП.

Относно увеличаване на часовете по математика- абсолютно “за”. Тя е основополагаща за почти всички области на живота. Тя развива начина на мислене в посока на разрешаване на най- различни проблеми и смятам , че в в най - голяма степен  води до високо интелектуално равнище и прогрес. Крайно недостатъчни са часовете по математика в 6,7,8,9 и 10 клас.  В ОУ на дъщеря ми , преподавателя  по математика даваше допълнителни часове на всички които искат да се упражняват и да питат/ два пъти седмично по два часа/ . Уверявам ви, че бяха пълни часовете. Но просто учителят беше / и е/ великолепен преподавател и човек!   В гимназията, решават няколко задачи в час/ за толкова има време/ и после 30 други за домашно! Колко от децата ще седнат да решават? Но ако имат повече часове, ще решат три пъти по толкова  в час и ще усвоят материала.Сега просто се препуска и кой разбрал - ок, другите - родители, школи, частни учители, а и в много от случаите - нищо, защото не всички имат възможности.  Както спомена една майка по- горе , тук децата на пишещите не са представителна извадка. След седми клас , мнозинството имаха не повече от 40-50 точки от НВО- то по математика. Моя приятелка, сестра в болница ми разказа следния случай: идва при нея стажантка и я пита какво значи 1/4 от дадено лекарство????? Не разбирала колко  трябва да даде на пациента??? Дано никога не ни се наложи да ни лекуват такива пишман доктори!

# 803
  • Мнения: 1 927
Su1984, не се заяждам, но какво очаквате точно да направите с адвокат? При условие, че са спазени правилата. Да променят за вас наредбата? Да приемат и вашето дете?

# 804
  • София
  • Мнения: 802
То хубаво ИИ на език ще го махнат от МГ, ама ще го махнат и от обикновените гимназии. Ще останат само ЕГ, които имат преподаване на предмети на чуждия език. Колко предмети и кои - не е ясно.
Така някое дете,  което иска да научи добре испански и не успее да влезе в Испанската, вече няма да има резервни варианти като 22ро, 127мо. Същото ще е и за другите езици. А пък за източните езици не ми се мисли какво ще е с РИ.

Последна редакция: чт, 24 юли 2025, 10:11 от Magenta2022

# 805
  • Мнения: 1 847
И при нас не е било много различно в гимназията.Поне като дългосрочен резултат какво остава в главата 20-30 години след училище, а не дали сме имали хубави оценки.
Вероятно хората, които защитават повече математика в горен курс, са или икономисти, или инженери, ИТ и т.н.
Ако сте работещи в хуманитарни области, ще знаете, че половината не могат да решат едно уравнение. Всичко са забравили.
Това не означава, че не знаят една четвърт какво е или не могат при желание да си сметнат стоките в магазина, но  
като цяло математиката им е супер далечна.

# 806
  • София
  • Мнения: 3 358
Белобрадова пак повдига въпроса за децата с увреждания
Цитирам от ФБ
Има ли все още заден вход към най-желаните гимназии след седми клас, който ощетява учениците, готвили се усърдно и съвестно.

Какво означава това?

Министерството на здравеопазването през нарочно създадена комисия разглежда документите на ученици със специфични диагнози и решава да пренасочи ученика според неговите нужди към училище, което е най-подходящо за здравословното му състояние.

Така обаче се оказва, че за няколко деца „най-подходящи“ са Френската гимназия, ТУЕС, Немската гимназия, НПМГ и други училища, за които хиляди седмокласници са се готвили с години. В списъка има много училища и става въпрос за приблизително петдесет деца в София, но притеснителните пренасочвания са около 20.

Този механизъм винаги е съществувал и  е минавал “под радара”, защото бройките винаги са били над държавния прием, с други думи допълнителни. От тази година са включени в общия държавен прием и взимат места на ученици, които кандидатстват по редовния начин.

Зададох въпрос към Министерството на здравеопазването, което отговаря за това как децата със съответна диагноза биват пренасочвани да учат в желани паралелки, в желани училища – на мястото на деца, които са се готвили сериозно и са положили много усилия.

Едновременно с това обърнах внимание на проблема и към министъра на образованието и науката на третото класиране ще бъдат осигурени допълнителни места, така че да няма нито едно ощетено дете.

Министерството на образованието и науката показа воля да реши проблема по темата.

През следващата година този механизъм за прием трябва да бъде внимателно преразгледан, за да се анализират критериите.

Аз вече съм отправила въпроси и питания с цел да се установи какви са диагнозите, какви са конкретните казуси, които налагат записването на деца по тази пътека – в училища, които всъщност са изключително желани от ученици, положили огромни усилия, за да бъдат приети там.

След като се изясни този механизъм, ще направя всичко възможно да стане публичен.

# 807
  • Мнения: 35 399
su1984, няма да уважат искането ти. Класирането е било по правилата. Ако твоето дете имаше също само 6, както другото, тогава щеше да има основание за надпланова бройка. Пробвай, де, нищо не губиш, но това ще ги отговорят.

# 808
  • Мнения: 37
Su1984, не се заяждам, но какво очаквате точно да направите с адвокат? При условие, че са спазени правилата. Да променят за вас наредбата? Да приемат и вашето дете?
Разбирам въпроса и не го приемам като заяждане. Напълно е нормално да се търси логика и справедливост, когато става дума за важни моменти в живота на децата ни.Да, напълно ясно ми е, че правилата по Наредба №10 са спазени. Никога не съм настоявала те да бъдат нарушавани или „променяни за нашия случай“. Но когато две деца имат абсолютно равен бал и всичко се решава на база една петица в дипломата, за мен това поражда въпрос: дали един толкова важен избор като бъдещето на едно дете трябва да зависи от минимална разлика, често дори не по предмет, който влиза в бала.Наясно съм, че адвокат не може да промени наредбата, но търся:
дали има допълнителни възможности, които съществуват в рамките на закона — като надпланов прием, вътрешни училищни размествания или социални предимства;
Не търся специално отношение, а равнопоставен шанс — и искам да съм сигурна, че сме използвали всички възможности, преди да приемем, че няма какво повече да се направи.

# 809
  • Мнения: 582
Сега се сещам, едно време проф. Мумджиев казваше как ще протече изпита по Детски болести. Първи етап да се раздели едно число на друго. Който не може е скъсан. Иначе как да си сметнеш колко от разредения антибиотик да изтеглиш. Втори етап да покажеш къде в учебника се намират въпросите, които са ти се паднали. И чак тогава започва същинския изпит.

Наистина в провинцията е друга Вселена. Дете с бал 119 ще учи СХН, а друго със 140 ще учи немски в тукашната Езикова. Съответно моето не искаше да се напъва за НВО, но и аз не му дадох зор. Прецених, че няма да я водя тази битка. Бал има за навсякъде в нашия град.

Общи условия

Активация на акаунт