Седмокласна Изпитна 21.07 - 27.07 Второ класиране!

  • 60 800
  • 1 371
  •   1
Отговори
# 780
  • Мнения: 31 762
Супер професионално бе при нас. Лично директорката беше там и обясняваше. Донесоха бележките на крака в стаята където ние и още двама ученика с майките си, попълвахме 6 -те документа. Simple Smile Оцених го високо. Особено след неуредиците в старото училище.
И при нас беше супер професионално. Бележките вече бяха в стаята и ги даваха в мига, в който подадеш попълнените документи. Подробно обясняваха за какво са бележките. А едната жена от комисията мисля, че беше заместник директорка. Направи ми мниго приятно впечатление, че са се подготвили с бележките.
Не ми харесват предложените промени. Изобщо.
Имам въпрос относно Школо. През новата учебна година си продължаваме със същата регистрация и в нея се отразява кое е новото училище на детето или трябва да се прави нова регистрация за новото училище?

# 781
  • София
  • Мнения: 5 612
Имам въпрос относно Школо. През новата учебна година си продължаваме със същата регистрация и в нея се отразява кое е новото училище на детето или трябва да се прави нова регистрация за новото училище?

Ако новото училище е на Школо и то, ще се появи ново училище в наличната ргистрация (от училището връзват профилите).

Аз пък, с тези записвания и отписвания до септември, не мисля, че е твърде важно да се вземе бележка сега.
Така или иначе и без хартишка се дава помощта, просто служебното потвърждение е след 15 септември.

# 782
  • Мнения: 31 762
Благодаря! Видях, че е на Школо и новото училище.
На мен ми направи добро впечатление, че са помислили и подготвили предварително бележките. Все пак не всеки се записва и отписва (също и те няма как да знаят кой ще се отпише и кой не). Т.е. помислили са за тези, които ще се запишат и няма да участват на следващите класирания.

# 783
  • Мнения: 75 342
Отписвания не навсякъде има.
Хартишка може да не вземеш ако не те влече сега. А може и да я вземеш и хвърлиш, ако желаеш превод октомври месец. На сила не ти я тикат все пак.
Но ако искаш и няма подготвена е кофти.
Много добро впечатление и на мен ми направи....с мисъл направено.

# 784
  • Мнения: 1 847
Замислих се тази сутрин за т.нар. реформа, ако изобщо това може да се брои за реформа. Единственото, в което наистина отчитаме успехи, това са резултатите от ДЗИ по английски. В България поне чуждоезиковото обучение е на ниво или просто е ценност. И изведнъж казваш - ние вече няма да го приоритизираме.
За мен е абсолютно ненужно да се увеличават часовете в гимназиален етап по математика. Тези, които искат повече математика, да си я учат в профил. Математиката след седми клас, ако основата в прогимназиален етап не е усвоена, е чисто губене на време за децата. Не виждам как ще се справят с вектори, факториел, формули на Виет и пр. , ако не са усвоили елементарни неща преди това. Аз изпитвам ужасен ужас от това как ще се справи детето в осми клас, в 8 е много гадна математиката.
Трябва да се промени изцяло философията на обучението в прогимназиален етап, там да се осигурят добри учители. При нас три години не успяха да намерят читав учител по математика. Буквално осакатиха децата, само едно дете от класа на сина ми отива в читава гимназия от втори ешелон, но то от пети клас ходеше на курсове.  Всички останали са в кварталните две училища. Моето е в съседния квартал. Да не говорим и колко учители по български смениха, но там поне е по-лесно да наваксаш в домашни условия.
Виждала съм много готини въпроси за парниковия ефект, за миграцията на птиците във формата на тестовете PISA. Дават се по години  графики каква е зависимостта на температурата от отделения въглероден диоксид, от момента, в който почват да растат едновременно вече наблюдаваме парников ефект. Така се измерват някакви реални знания. Дали си разбрал какво се случва.
Биха могли да направят някакъв такъв общообразователен тест, но защо това трябва да е тестът по математика. Много не мога да схвана.

# 785
  • Мнения: 31 762
Не е ясно дали и министърът е наясно...😂
Но ако искаш и няма подготвена е кофти.
Много добро впечатление и на мен ми направи....с мисъл направено.
Точно.

# 786
  • Мнения: 75 342
Ами все нещо трябва да се учи и в гимназията. Като чета тук..все едно слушам сина ми - това за какво е, онова няма да ми трабва...ако го питаш най-добре да не го закачат и нищо да не учи изобщо...

# 787
  • Мнения: 1 847
Да си учат нещата от профила. Избрали са хуманитарен, защо ще им намаляват часовете по профил - български и история, а ще увеличават математиката. Като там така или иначе нищо няма да научат.
Защо тогава е нужно изобщо да избират профил? Да стане като едно време и това е.

# 788
  • Мнения: 12 702

Биха могли да направят някакъв такъв общообразователен тест, но защо това трябва да е тестът по математика. Много не мога да схвана.
Защото вероятно на министъра му е манджа математиката в главата и не знае с какво да я подправи. Чул за междупредметни връзки и рипнал.
/Извинявам се на аудиторията, но верпятно детето ще му сърба попарата с двете омазани матури/

# 789
  • Мнения: 2 087
Ами не знам дали наистина сте гледали резултатите от ПИЗА-та, но са отчайващи - половината (!!) деветокласници не могат да сметнат процент от нещо или за колко време ще стигнат до някъде, ако знаят скоростта и пътя. Наистина не знам дали си представяте колко са зле нещата по математика повсеместно, не във вашия балон. Ясно е, че няма учители, че програмата е тежка и прочее, и прочее, ама отнякъде ще трябва да се започне, иначе буквално няма да имаме хора, които да работят каквито и да били смислени професии съвсем скоро. Не се отнася за децата на майките в тази тема.
Някой по-горе беше написал, че бал 30 бил само на децата със СОП - нищо подобно! Има хора, които са силно незаинтересовани от образованието, къде ще учат децата им, нито могат да им помогнат с каквото и да било - с пари за уроци или съвет някакъв да им дадат. Е, за тези деца ако увеличението на часовете в училище ще помогне малко повече да се упражняват, значи има смисъл. Силно подкрепям математиката да стане важна за учениците - дали с матура, повече часове или друго.

# 790
  • Мнения: 1 847
Да се почне, но с фокус прогимназия. А не гимназия. Няма смисъл в 11 и 12 клас от повече математика. Дотогава е ясно кой ще го бъде и кой не в математиката. Никой няма да ти обяснява дроби и процент в 11 клас.
Само ще си губят времето в нещо, което е изгубено отдавна, вместо да се фокусират върху това, което искат да учат.

# 791
  • Мнения: 12 702
Да, в прогимназията са малко часовете за този материал.

# 792
  • София
  • Мнения: 3 358
В споменатия пример от Pisa това, че в даден период два показателя нарастват,  не означава непременно причинно - следствена връзка, това елементарна грешка в логиката, но
иначе като за теста, това е отговора климатичните промени, дано по нататък 11 и 12 клас учат за критично мислене, видове логически заблуди и т.н.

# 793
  • Sofia
  • Мнения: 4 886
Нека да се започне отнякъде, но е нужна промяна, а не още от същото. Като няма учители, ако ще и само математика да се учи в училище, те учителите няма да пораснат от нищото. Този министър освен да дърпа тухлите на и без това паянтовия мост на образованието, читаво нещо не може да направи. Всеки ден, в който е на поста си, все повече омазва нещата и е належащо, бързо да се махне оттам. Досега си мислех, че тия хора деца нямат, та творят всякакви глупости, учудващо е, че и на собствените си биха причинили всичко това.

# 794
  • София
  • Мнения: 517
Чета, чета и все повече се убеждавам, че май само аз имам драма с това, че историята не е включена в НВО и че частта с природните науки не е отделен компонент, а е зашита към математиката. Всички са стресирани от намаляването на обучението по чужди езици в гимназията, но за мен масата деца с потенциал ще се мъчат да влязат в МГ още след 4ти клас, защото и в ЕГ ще е трудно да влезеш, ако природните науки не са ти сила. Апосиопезата никой не възнамерява да я пипа...

Общи условия

Активация на акаунт