Седмокласна Изпитна 21.07 - 27.07 Второ класиране!

  • 60 628
  • 1 371
  •   1
Отговори
# 840
  • София
  • Мнения: 34 723
Оф, аман от този...

# 841
  • Мнения: 406
Хайде да не абдикират учителите от причините за провала по този предмет. Как пък частният учител на сина ми успя за 2 учебни часа седмично да предаде целия материал за 7 клас до края на март и после само да правят упражнения и то с по-сложни задачи от НВО? Ще ви кажа - с мерак и труд. Всяко домашно беше проверявано и отдолу имаше рецензия. Като види къде им е трудно и после наблягаше на този материал. Моята работа беше само да се уверя, че е решил домашните.

# 842
  • Мнения: 75 324
Наистина в провинцията е друга Вселена. Дете с бал 119 ще учи СХН, а друго със 140 ще учи немски в тукашната Езикова. Съответно моето не искаше да се напъва за НВО, но и аз не му дадох зор. Прецених, че няма да я водя тази битка. Бал има за навсякъде в нашия град.

При вас СХН в МГ се влиза с мин.бал 390т.
Има подобна специалност и в профи гимназия и там се влиза със стотина точки.
Та зависи какво е училището - добро или елитно. Wink
Съществена разлика...кжято Ви убягва може би.

# 843
  • София
  • Мнения: 796
Хайде да не абдикират учителите от причините за провала по този предмет. Как пък частният учител на сина ми успя за 2 учебни часа седмично да предаде целия материал за 7 клас до края на март и после само да правят упражнения и то с по-сложни задачи от НВО? Ще ви кажа - с мерак и труд. Всяко домашно беше проверявано и отдолу имаше рецензия. Като види къде им е трудно и после наблягаше на този материал. Моята работа беше само да се уверя, че е решил домашните.

Може, ама частният учител се е занимавал само с детето ви. При нас в класа само още едно дете е на нивото на нашето, на другите деца им е трудно по математика, оттам се забавя темпото на преподаване, опростяват се нещата. Учителката е много свястна и добър математик, казах и че няма да ходи нашето на частни уроци, даде жената съвет как да процедираме. Отдели му време безвъзмездно да му обясни предварително част от материала за седми клас.

# 844
  • Мнения: 55
Много от вас живеят в някакъв балон. Децата, а и хората по принцип, в голямата част не обичат математиката. На едни им се отдава, на други не, но дори и на част от тези, на които им се отдава, не им е любимото. Това е нормално. И не само у нас. С безкрайни часове по математика ,на супер сложен и много материал, постигаш абсолютна омраза и ненавист към предмета. Когато харесваш този предмет, отивай да го учиш профил. Обаче ако профила ти е история, защо да учиш изобщо математика ? Вие видяхте ли материала за 11 и 12 клас? Не са проценти.  За да запълват часове, слагат безумен, труден и гнусен материал, който наистина е само за пълнеж. Аз съм учила до 8 клас по соца, но и след  това сме били под стари програми. Ами имаше си деца, и то повечето ,които не обичаха математика и едвам изкарваха 3. Нищо по-различно от сега. Деца,които,въпреки трйките и незнанието, сега са счетоводители в любимата ви чужбина. Не им е попречило. И понеже знам какви бяха като деца съм категорична,че те просто не се справят с математиката никак. Но ,изкласили са в чуждите университети без проблем. Не може с повече материал да постигнеш повече резултати, това е. Нито по биология,нито по химия, нито по физика. Безумно е. В същото време, знанията по история и география са отчайващи, но никой не се притеснява. Ама нима всеки ще стане инженер? Не е и нормално. Всеки има различвн талант, а това, което предлага министъра е уравниловка, а не индивидуален подход. Нали индивидуалното търсим ?  Що се отнася до Белобрадова, като родител на дете с увреждания ще кажа ,че няма по _вреден човек за нашите деца от нея. Когато и да  спре да си прави ПР на гърба на образованието и на децата ни, все ще е късно.

# 845
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 042
Ceca, много благодаря. Определи си детето целите вече, не са високи, съвсем точно реши къде иска и къде не иска да отиде. Затова и решава по 6-7 задачи на ден, не повече. Оставила съм го сам да си прецени. Знае, че през учебната година  ще трябва самостоятелно да решава допълнително - не иска да ходи на уроци.
Нека все пак да намерите частен учител, защото той ще може да види къде има пропуски и дали усвоява материала. Моят ходеше по 1 път в седмицата по математика, самата учителка каза, че не му трябва повече. По БЕЛ не ми се говори, защото голям отпор даде на всичко... накрая аз му давах преразкази да прави, тези от 2рата част. Резултатът беше, че два дена преди БЕЛ го хванаха нервите, осъзна, че ще му е трудно и накрая преди преразказа точно мигренна криза, пак че не е оповръщал стаята, че неговите са с повръщане. Намери си място в училището, което иска, не влезе желаното, но и това не е лошо, може и да е по-добро, ще видим.

# 846
  • София
  • Мнения: 796
Така е, деца са, не се знае на изпит как ще реагират, не е като в училище. Когато си по-добре подготвен, е по-лесно и няма толкова голямо притеснение
Ние ще го мислим в движение,  да приемат първо и промените за гимназиите с ИИЧЕ и да видим колко такива ще останат в София. Може да се наложи повече учене, ако много намалее броят на тези паралелки.

Последна редакция: чт, 24 юли 2025, 12:36 от Magenta2022

# 847
  • Мнения: 31 761
Според мен е истинско мъчение за децата, които не са математически ориентирани (а и са си избрали друг профил), да им увеличават часовете по математика. По-скоро ще доведе до омраза към математиката, отколкото до повече знания...

# 848
  • Мнения: 2 223
Математиката, заложена за ООП е наистина недостатъчно и има нужда да бъде повече. Харесва или не на някого, важна основополагаща наука е.

# 849
  • Мнения: 69
Да ви попитам, ако сме се записали на второ класиране, но все пак решим да рискуваме за четвърто (като прескочим трето), до кога трябва да сме си изтеглили документите от училището на второ класиране, за да можем да участваме в четвърто?

# 850
  • Мнения: 31 761
Не става въпрос децата да нямат основи. Просто от едно ниво нататък могат да си задълбават тези с математически профили и в МГ - без това да означава, че останалите нямат основа или не могат да направят елементарни сметки.

# 851
  • Мнения: 581
Наистина в провинцията е друга Вселена. Дете с бал 119 ще учи СХН, а друго със 140 ще учи немски в тукашната Езикова. Съответно моето не искаше да се напъва за НВО, но и аз не му дадох зор. Прецених, че няма да я водя тази битка. Бал има за навсякъде в нашия град.

При вас СХН в МГ се влиза с мин.бал 390т.
Има подобна специалност и в профи гимназия и там се влиза със стотина точки.
Та зависи какво е училището - добро или елитно. Wink
Съществена разлика...кжято Ви убягва може би.

Може би бъркате града. В нашето МГ вече няма паралелка СХН. СХН има в едно елитно за града СУ, където е този бал 119 на второ класиране. Има СХН и в Езиковата. Там минималния бал на второ класиране е 126.

# 852
  • Мнения: 2 139
Хайде да не абдикират учителите от причините за провала по този предмет. Как пък частният учител на сина ми успя за 2 учебни часа седмично да предаде целия материал за 7 клас до края на март и после само да правят упражнения и то с по-сложни задачи от НВО? Ще ви кажа - с мерак и труд. Всяко домашно беше проверявано и отдолу имаше рецензия. Като види къде им е трудно и после наблягаше на този материал. Моята работа беше само да се уверя, че е решил домашните.
Никакво сравнение не може да се прави между индивидуални (едно дете на едно ниво) и групови занимания (25 деца на различни нива). То най-вероятно частният учител преподава (или е преподавал) и в училище на цели класове, но едва ли успеваемостта му там е същата.

# 853
  • Мнения: 271
Стаматов е пуснал пост, защото тя се пенсионира. А отделно той може би ще е кандидат за мястото.

# 854
  • Мнения: 2 805
Не става въпрос децата да нямат основи. Просто от едно ниво нататък могат да си задълбават тези с математически профили и в МГ - без това да означава, че останалите нямат основа или не могат да направят елементарни сметки.
То математика не се учи само в МГ. В голяма част от професионалните гимназии са нужни повече часове по математика. А не както сега 2 часа математика на седмица и да се чудят от къде да си изсмучат от пръстите още 2 часа, за да могат да научат нещо, което ще им е полезно. А там не можеш да запишеш профил математика. и си седиш на тия 2 часа.
Има професии, които без математика няма как да минат, но им се налага. И после - ама защо са толкова неграмотни в сферата?
Да разделят училищата на хуманитарни, професионални, МГ, ЕГ, по изкуства и да се приключва. Всеки да избира според интересите си, но да получи това, което иска.
Щото със същата сила мога да попитам от какъв зор в 10 клас всички трябва да имат 4 часа история на седмица?

Общи условия

Активация на акаунт