

- Кои са примерите за фалшив лукс в България и по света за които се сещате?
- Кои продукти или хора според вас са типичен пример за "фалшив лукс"?
- Какво е "инста-лукс" според вас и кои инфлуенсъри го олицетворяват?
- Реплики, имитации и фалшификати - къде слагаме границата между притежанието на истинското и репликата?
- Били ли сте подведени от марка/инфлуенсър?
- Според вас кое е по-важно - стилът, качеството или цената?

- Michael Kors – възприема се като луксозна марка, но масово се намира по аутлети на големи промоции и се произвежда в големи количества. По-скоро е премиум масовка.
- Guess - логомания и опити за "лукс", но всъщност е бранд от нисък до среден клас, но с висок price tag.
- Phillip Plein - кич, логомания, показност и нискокачествени материи. Отдавна този бранд не се асоциира с нищо хубаво.
Малко факти за "луксозните" брандове: Повечето премиум и луксозни брандове, които са масово разпространени и разпознаваеми, имат специализирани поточни линии за производство на стоки, предназначени директно за аутлетите. Много от тези марки всъщност обслужват и са създадени специално за потребителите, които силно желаят да възприемат и демонстрират луксозен начин на живот.

- Хора, позиращи пред коли, къщи, вили и апартаменти под наем, но представяйки ги или внушавайки, че са тяхна собственост.
- Инфлуенсъри с giveaway на "луксозни" продукти (често реплики) или нереални колаборации. Пример: Последната година най-много се говори по форумите за реплики на Dyson Airwrap, които се пробутват на много места както за раздаване, така и за вторична продажба. Пример за нереална колаборация - когато изгряващ инфлуенсър послъже, че има колаборация с конкретен бранд, с който изобщо нямат действителен ангажимент.
- Инфлуенсърите са масово с фалшиви последователи и това не е тайна. Дори Ким Кардашиян е погвана не малко пъти за това.
- Хора, които винаги са в "маркови" дрехи, целите в щампи на марката, но се оказва, че са от сайтове за реплики или китайски платформи.
- Все по-често ставаме свидетели на разкриване на фалшиви луксозни лайфстайли. Един от най-големите примери за това е Ана Делви, която успява да измами хора от елита, хотели и даже банки, представяйки се за богата наследница. А най-скорошния, който четох е с Кейлън Дарнел (известна сред младите в TikTok) и нейното семейство, които се хвалят с подаръци за Коледа на стойност над 40,000 долара, но се оказа, че повечето продукти са имитации.
- При инфлуенсърите, по мои наблюдения, има много, които оперират на принципа "fake it until you make it", както гореспоменатите лица.

- Чанти и Дрехи на Hermes (конкретно Kelly и Birkin), Fendi, Chanel, Louis Vuitton, Gucci, Dior, Prada и много други, но взети от китайски сайтове или от пазара в Одрин.
- Обувки на Christian Louboutin, Valentino, Nike и други.
- Други аксесоари като часовници Rolex, колани Hermes и Gucci, слънчеви очила на Chanel, бижута Van Cleef & Arpels и Cartier. (Едно от момичетата в ергенът 4 имаше реплики и ги препродаваше в групи във Facebook за по 20 лв.)
Важно: Не става въпрос когато някой харесва конкретен модел и си закупи реплика волно или неволно, а когато има претенции за автентичност и статус. Най-често тези хора взимат възможно най-крещящите и разпознаваеми модели и/или марки на пазара (като Пилинцата например


- Фото сесии в частни самолети (наети за час или просто студийни декори).
- Вече споменахме и наема на автомобили, къщи, вили и апартаменти.
- Инфлуенсъри, които изглежда целогодишно са на почивка, но ги засичаме в родния им град. Често пъти взимат по 10-15 чифта бански и огромно количество дрехи, за да имат снимков материал за цялата година от приключението на което са били само една седмица.
- Брандирани торбички от дизайнерски магазини, но празни - използвани само за снимка. Продават се в китайските сайтове за под левче на бройка, заедно с ленти и панделки на различните брандове. Личен пример: Бях случаен свидетел в заведение в чужбина как една българка помоли да се снима с торбите от Chanel и Gucci на други две момичета, които също бяха случайни клиенти на заведението. Те бяха меко казано шокирани, но все пак след първоначалния шок разрешиха да се снима с торбичките, а нейният мъж гордо хвана телефона и я снимаше поне 15 минути с тях.
- Хотели от нисък клас, представени с филтри и под “перфектен ъгъл” като 5-звездни. Другото е когато ходят да пият кафе в друг хотел (не в този, в който са отседнали), само за да се снимат в лобито му...
- Работници в скъпи заведения, които след затваряне се снимат с чуждата консумация и бутилки.
- Инфлуенсъри, които промотират бюти продукти, но го правят с филтри и нереални резултати.
От чанти с „дизайнерски“ вид до хора, които лъхат на лукс, но всъщност... нещата не са точно така. Разпознаваш ли фалшивия блясък? Имаш ли око за ментета и имитации? Сподели своя опит и знания в загадъчния свят на "ултра богатите", които напоследък се оказва, че е всеки втори с Instagram профил и малко последователи.

Тук не "хейтим", а си отваряме очите - с доза хумор и реализъм.